Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [galaxy55:] Mi történt deviantart-on?
- [Re:] Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
- [Re:] [sh4d0w:] Windows Recall
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
taranis
addikt
A munkád szempontjából nálad van gyakorlati előnye a T4-nek a T3-al szemben?
colorizer.net
El Joe
tag
Nyilván munkára a T sorozat van kitalálva nem is kérdés az egy mindenes igásló, mégsem egy tech kalapács kinézete van, mint egy A7 akármennyinek (bocs a s... fanoktól). Próbáltam a T-t is, de bevallom férfiasan, nekem nem elég az az egy látószög. Így kezdődött vagy 3/4 év filózás után a vadászat a pro2-re...
madgie
titán
Tegnap meg tegnapelőtt volt az első bevetése (illetve mindjárt három különböző meló várt rá), tök jó. Igazából B-rollokra vettem főleg, az IBIS vágóképezni elég jó. Egyébként akkor lenne gyakorlati előnye, ha mindkét gépem T4 lenne, mert itt már van View Assist, tehát akár F-Log-gal is dolgozhatnék, mert végre nem csak egy fakó keresőképet látnák, mint a T3-nál. Na meg az se hátrány, hogy a T4 már mindkét SD-re tudja párhuzamosan rögzíteni a videót, de hát itt is az van, hogy a T3 nem, szóval nem vagyok így bebiztosítva
Gimbalon szinte biztos a T3 marad továbbra is, a remote csati jobb oldalon nagyon jó helyen van, Eterna DR400 videóban nyilván ugyanaz, mint a T4, szóval úgy érzem, most marad ez a felemás felállás.
Az biztos, hogy ezt a hajtogatós LCD-t elsőre tényleg nagyon utálom
taranis
addikt
Na, nem is tudtam, hogy költözött a remote csati, erre akkor majd oda kell figyelnem nekem is ha veszek új vázat, mert egy házibarkács kábellel használom most az X-T3-at egy olyan gimbalon, ami gyárilag nem is támogatja, de így meg de. Az LCD-vel hasonlóan vagyok, az EOS R-en is hajtogatós van, de nekem az X-T3 verziója sokkal jobban bejön. Ez maximum akkor változna ha saját magam akarnám venni, de olyan most nincs.
colorizer.net
mikrofon
veterán
Pontosan erre gondoltam, amit Te is írsz, meg amit #34549 @El Joe is. Nekem ugyan nincs és nem is fogtam még Pro vonalat, de ez látszik rajta a külsején és a specifikáción, hogy ez olyan feeling-es cucc, míg a T sorozat, meg egy egyszerűen jó fényképezőgép. Az E pedig kicsi hordozható utazós váz szerintem....
madgie
titán
Nekem is Panasonic GH kábellel megy, Panasonic GH beállításokkal a szoftverben
Az akkuja bitang a T4-nek, bár videóval azért azt is relatív hamar el lehet intézni, de fotóban eszméletlen, mit bír. Gyári töltő ehhez már nincs, vettem egy gyári pótakkut, meg egy duplatöltőt hozzá, fun fact, de a duplatöltő is képes kihasználni a USB-C PD-t, ha egy 30 wattos Macbook töltőt dugok rá, majdnem kétszer olyan gyorsan tölt, mint az X-T4 15W töltőjével.
[ Szerkesztve ]
Őszintén megmondom, én vártam ezt a funkciót, de mikor olvastam és láttam a teszteket lehangolódtam.
Szóval én ezt a digital tele-converteres dolgot totál nem értem. Nekem egyáltalán nem jött be. Semmi más mint egy ócska digitális zoom, jó néven eladva. Ami nekem kellene és baromi jól jönne az más, azaz ugyanez, csak skálázás nélkül.
Itt annyi történik, hogy veszi az érzékelő közepét és az onnan kinyert képet felskálázza arra a beállításra amilyen méretre belőtte az IQ beállításokat. De minek a skálázás? Teljesen felesleges torzítás és hely pazarlás. Miért nem dobja ki natív méretben, a croppolt képet? Minek vissza skálázni ezt nem értem? Ha képkivágást csinálna gyorsan az jó lenne, de így? Annak idején volt Panasonic gép ami ezt csinálta, volt olyan digit zoom funkció, ami nem skálázta fel a kivágott képet. Igaz ott sem volt kerek a történet, ha közepes méretre volt beállítva a jpg, akkor lőtt egy nagyméretű képet és bból vágta ki a közepese. Ez használhatóbb is lenne számomra.
Mondjuk igaz ami igaz, a képeket utólag is lehet módosítani, képkivágást csinálni fényképezőn belül is lehet, szóval nem értem hova ez a digital tele-converterezés. Főleg RAW-ban, mikor ott csak belövöd a crop-ot és megvan a kért kép.
Szóval én is használnám, tökre jól jönne. Ellenben a sport funkció pont azt csinálja amit én keresek, 1,25ös nagyítást úgy éri el, hogy az érzékelő azon részéről készül csak kép, nincs skálázás. Teljesen jó.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
madgie
titán
És ha van mindkét opció, az neked miért fáj?
Várj, nekem ez nem fáj, félreértés ne essék. Én azt írtam hogy számomra értéktelen a funkció és nem értem, hogy mi lenne a jó. Amúgy milyen két funkció, olyan opció nincs, hogy ne skálázzon, nem? Vagy elnéztem valamit?
A sport funkció az amit valószínűleg én is szívesen használnék a jövőben, ez az amit én keresek. Annyi a zökkenő még, hogy sajna kifutottam a felprogramozott gombokból, így vagy a Q menüre kellene tennem ami kényelmetlen vagy nem tudom még mi lesz, menüzni macera. Ez az amit a T-ben jobban szerettem, a rengeteg felprogramozható gomb.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
madgie
titán
Két funkció, mint digitális telekonverter és sports finder mode. Ha neked nem tetszik az előbbi, használod az utóbbit.
Sports finder mode nekem egy balról suhintás minden gépen, az LCD-n is lehet gyorsgombozni (nekem ott van még az RGB hisztogram, meg mittoménmi)
Ja igen. A képernyőre akartam tenni, de valamiért nem érzékeli jól a suhintásokat. Az még egy nagyon jó funkció elméletben.
Én a rápakolt képernyő fóliára gyanakszom, de ha mobilon nem okoz ez gondot itt se kellene.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
DonRazzino
senior tag
Nekem (így, hogy az AF képességeket megkapta fw-ben a T3), szinte csak hátránya van a T4-nek. Markolatostul a T3 is kibírja egy napig, a fogása mindkettőnek fos marcsával is (mondjuk egy Sony A7R4, vagy egy NikonZ6, akár egy Canon R6-hoz képest) Igazából csak azért nem adom el mert, mert hülyét nem csinálok a pénztárcámból, ha már újonnan megvettem markolattal mindennel a megjelenés hetében. Továbbá inkább fejlesztem a "Ready to change" skillemet azzal, hogy felkészülök rá, hogy minden jövőbeli X-Tx és X-Hx vázra, ezt a tetű fos, ember- és életellenes kijelzőmechanikát fogják felrakni. De egy biztos: Ezt a T3-at megtartom, amíg el nem rohad és utána is veszek majd egy másikat. Gondolom a fentiekből kiderült, hogy igencsak gyakran fotóznék csípőből, felhajtott kijelzővel Valamint néha használnék gimballt is, amit szintén enyhén felhajtott kijelzővel szeretek alkalmazni. Továbbá szeretem mondjuk a T3 markolatát bedugni a 230-ba, amikor állványon 36 órát van rajta a tripodon az Ultrabalaton céljában, hát a T4-et már nem lehet. Ha real videós lennék, akkor kurvára örülnék a fülhallgató kimenet visszaköltözésének is a markolatra. De legalább van IBIS amit nem lehet b@$zd meg külön kapcsolni az objektív stabilizátortól. Vagy mindkettő, vagy egyik sem. Hát azt egy kezemen meg tudnám számolni, így hányszor volt hasznomra. Van 11 Fujiononom, abból talán a 90-essel lesz értelme. De azt meg pont ritkán használom. Már csak azt nem tudom, hogy tulajdonképpen kinek okoztak úgy igazán örömet a T4-gyel? Annyira felkúrt ez az elcseszett modellfrissítés, hogy most tényleg majdnem felraktam mindet apróra és váltottam Sonyra. De aztán volt nálam egy 3 hétig egy R4 mindenféle obival és végül sok agyalás és hasonlítgatás után megnyugodtam és maradtam itt Ontopic.
#16820480
törölt tag
De a classic nega mikor jön vajon T3-ra...?
madgie
titán
A Classic Neg kiba jó, mint ahogy amúgy a HDR mód is a T4-ben, csak szokás szerint a többség sz@rik rá, majdmegódomlájtrúmbó.
[ Szerkesztve ]
DonRazzino
senior tag
Classic Neg-nek már találtam helyet az életemben. Csak ember ne legyen a képen, mert amilyen a bőrszín lesz tőle, az nem az én ízlésem. HDR-t még nem is erőltettem annyira, de majd megnézem. A D-range priority Weak-kel viszont tök jókat kirándulok (T3-ban nem használtam.)
Ezeket a filmszimulációkat valödi filmekről mintázták?
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
madgie
titán
HDR-t szivatós helyzethez lőttem be, mittomén nekem enteriőr, neked talán árnyekos erdőből kifelé valami táj: HDR Plus, Pro Neg Hi, Color:-4. A filmszim azért ez, mert a Pro Neg Std meg az Eterna túl finom tónusú, HDR Plus-szal műanyag lesz, a többi meg túl karakteres, kontrasztos. A -4 szín meg azért, mert minden ilyen összefésülés megtolja a színeket is.
A CC még talán jó, de alapvetően nekem ott a Pro Neg Hi adja. Ezzel így olyan enteriőrt köp ki, hogy Gyuri is csak pislog mellettem, a Z5-tel hármas bracketet lőtt, amit a LR-ban cibált össze, hogy kb hasonló legyen.
Sajnos a LR nem tud mit kezdeni a HDR RAW-val, de ha valaki ultimate egyképes DR-t akar, csinálhat gépen belül (vagy X RAW Studioval) 16 bites TIFF-et ebből a RAW-ból, amit aztán úgy cibál, ahogy akar.
Pixel Peepingre korlátozottan alkalmas szerintem ez a módszer, de az irány (computational photography nagyobb érzékelőn is) tök jó. Egyszer talán lesz elég erős processzorunk is hozzá, hogy tényleg gyorsan menjen ez (vagy videón, az lenne a legjobb).
[ Szerkesztve ]
Gondwana
addikt
(Úgy kezdték, hogy visszahívták a nyugdíjból az öreg Velvia Sant - aki anno a velviát tervezte, hogy megint színeket kell főzni)
Szerk.: természetesen nem Velvia az öreg neve
[ Szerkesztve ]
... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
mikrofon
veterán
Azért én kíváncsi lennék mi fordított vissza a Sony R4-től vagy az A1-től.
madgie
titán
Rengeteg más gépet használt már a koma, aztán mindig rájön, hogy kib*szott jó a Fuji abból a szempontból, hogy egy ultrabalaton 456 ezer képét tizedannyi idő feldolgozni, mert alapból is majdnem átadásra kész.
Pont ugyanezért van nekem is a Fuji.
gorgo
őstag
Igen, ebben van valami, véletlenül rajta marad egy plusszos shadow a Classic Negán, és bakker horrorzombivá válnak a 10 éves kislányok. De amúgy kicsit meglegebb WB és enyhe túlexpóval nekem is nagyon bejön!
Az X-S10-ből kimaradt a HDR, de jó hogy írod, a D-range priot, bár Q menübbe tettem, de eddig mindig manuálisan állítgattam a H / S-t. Ki is próbálom a héten.
Sehol a kibabrált országban nem lehet kapni telét. Felraknak egyet, 1 óra múlva van gazdája. Na, hát lőttem egyet ebayról, sógoréktól a héten. Mondták, hogy máj.3-18 között érkezik. Reggel kapom az értesítést: ma érkezik .
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
mikrofon
veterán
Ez mondjuk tényleg vitathatatlan. Nekem is egyszerű felhasználás mellett is a Sony után jelentősen lecsökkent a képszerkesztésre szánt idő ....
Teasüti
nagyúr
Raw vagy jpeg?
madgie
titán
Azt tőle kérdezd, nálam általában JPG, főleg hosszú anyagoknál.
mikrofon
veterán
Ez a HDR mód belekerült az x-e4 be is?
Ez valójában úgy működik mint a Dynamic range DR100 DR200 DR400?
Vagy ez már tényleg több képet készít így nincs ISO korlátozás?
[ Szerkesztve ]
hemaka
nagyúr
Kipróbálnék egy E4-et, valaki rendelt mostanában einfiről? Látom nincs már PayPal, de a cuccok normálisan megérkeznék még mindig onnan?
mikrofon
veterán
Én biztos nem rendelnék szürkét PayPal nélkül...
Főleg, hogy egész EU-ban nincs raktáron a váz + 27mm kitt. Nekik meg pont igen. Bár még igaz is lehet, mert április végére ígérik az EU-s raktárkészletet, de mivan ha nem.....
Ráadásul az EU-s árakhoz képest. 12%-kal olcsóbb a váz és 7%-kal a váz+objektív. Ennyiért én nem kockáztatok, ezért is rendeltem elő pár hete hivatalos EU forgalmazótól és még mindig várom a szettemet.
[ Szerkesztve ]
hemaka
nagyúr
Igen én is azért néztem, mert PayPal nélkül azért elég necces a szitu, akkor maradok az eglobalnál, ott még nem volt semmi gondolom. Igaz előbbivle sem, csak akkor még volt PayPal... De ha azóta lett másik szürkés webshop ami bevállt, jöhet a link.
[ Szerkesztve ]
Teasüti
nagyúr
Nekem most jött egy 16-55 onnan.
Igaz én nekik helyi fuvar vagyok és itt a hitelkártyás vásárlás is védett törvényileg.
Másfél hét alatt itt volt, de a nyomkövetés nem működött, csak a kiszállítás napján.
Teasüti
nagyúr
Nem EU raktárból jön. Ázsiából érkezik az "in stock" áru is. Repülőnél lehet pár nap csúszás, ahogy azt most velem közölték emailben a tracking-re rákérdezve.
Teasüti
nagyúr
Ez fizetős meló? Jpeg-ben?
laskr99
addikt
Eglobal se jó most. 24h dispatch obit rendeltem 80k-ért márc 21-én. 4 napra rá email után "küldték ki" a cuccot. Jelenleg ott tart, GLS track az 23-a óta infót kaptak dolog, Eglobal kamu tracking meg folyton késés. 3. email után meguntam, "megkérdezik az ezzel foglalkozó osztályt" , "ahogy tudnak valamit írnak" --->erre megint válaszoltam,hogy a GLS meg se kapta a cuccot, erre jött email,hogy kiküldték, megint jött a dispatched mail, de már 2 trackinggel, mindkettő ugyan az csak más a szám, a GLS track is ugyan az.
Paypalon indítottam vitát, 2 nap után felterjesztettem. Most ott tart, hogy megkapták az infot tőluk, a trackingot linkelték megint.
Azóta a paypal vizsgálja a dolgot, remélem lesz pénz vissza
Infinity: Májusban rendeltem tőlük, gond nélkül megjött, tudtommal a mastercardnak van "chargeback" funkciója, a bank visszafordítja a pénzt ha nem jön meg a cucc.
mikrofon
veterán
Ez így van de ha az eu-ban senki nem tud szerezni akkor mi a garancia hogy ahonnan ők hozzák ott van. Szerintem semmi....
hemaka
nagyúr
Az szép, arra ráültek rendesen akkor. Nekem onnan átlagosan 10-13 munkanap alatt megjött a cucc. Mondjuk szokásuk, hogy 1 hétig nem történik semmi, gondolom akkor hozzák be az EU-ba a cuccot, de úgy mint te szerencsére még nem jártam.
Mastercard oldalára felmentem, ott olyan esetben, ha nem kaptad meg a cuccod, vagy nem azt kaptad amit rendeltél szépen elhajtanak a saját bankodhoz, legalábbis itthon biztosan. [link] (vitás tranzakciók szekció)
[ Szerkesztve ]
laskr99
addikt
Bankhoz kell bemenni, sok átverésnél úgy volt a végén. Most azt az obit így nem tudom hogy szerezzek. Használt vintage/újfajta obinál ha venni akartam eléggé trehányul voltak tartva. 1 éve van meg a kitobi és 2 vintage obi. 1x kellett takarítani a vintage obikat(egyik 5. próbára lett jó...) Na a 18-55 frontja 2x lett kicsit vízcseppes, de a hátsó lencsének semmi kosz nincs rajta.
Lehet infinity-t bevállalom, sokkal segítőkészebbek voltak, nem sablon mail volt és fotózzák a cuccot,hogy tényleg megvan náluk..
Na amiket néztem obik, tiszta retek zsír a front és a hátsó lencse is, erős fényben látszanak micro karcok és 1 obinak volt letakaríthatatlan pötty szerű valami, mintha bevonat hiba lett volna, lila volt fényben, nem értem miért kell fogdosni, ezért akartam újat
[ Szerkesztve ]
sonikon
csendes tag
Én valamikor írtam nekik emiatt, azt válaszolták, hogy majd meg fog szűnni, de még átmeneti időszak van. Főmenüben SUPPORT/ABOUT, lejjeb tekersz és engedélyezed a Paypalt. Ezután fizetéskor már megjelenik.
#16820480
törölt tag
Opciónak bedobom ezt is, itt van PP fizetés: [link]
hemaka
nagyúr
Köszi, és tényleg így már megjelent a PP.
sheratan
köszi, elmentem, még jól jöhet.
Ébri
senior tag
Megbuktam az I am human teszten . (Másodszorra átmentem, de utálom ezeket a captcha-s oldalakat.)
#16820480
törölt tag
Nem csodálom, ha egyszer egy csiga vagy Amúgy én is utálom őket... Az eglobalcentral.eu is ilyet használ, át is szoktam az eglobalcentraleu.com linkre, az megy nélküle is. Régen jobb volt az ahol csak kattintani kellett a checkboxot
madgie
titán
Miért, tőled úgy kérik el az anyagot, hogy hellószia, ugye rawban lőtted? Kit érdekel, hogy dolgozol, csak az számít, amit átadsz és az, hogy azzal mennyire elégedettek.
Enteriőrt RAW-ba lövök. Tájképet saját szórakoztatásra is. Szinte minden másnál a JPG-hez nyúlok, bár mindig, minden megvan RAW-ban és JPG-ben is. Hülye lennék 2000 esküvői képet RAW-ban átdolgozni, ha frankók a JPG-ek is, mert odafigyeltem, hogy azok legyenek.
nagim
tag
X-S10-ben is van HDR, a Drive gombot megnyomva a burst és bracketing opciók után van.
mikrofon
veterán
Ez megoldás rá: [Privacy Pass]
Itt van egy kis leírás is hozzá: [link]
[ Szerkesztve ]
Nálunk a cégnél is ez van. Az eddigi profi fotósok RAW-ban nem lőttek, eddig bármelyiket kérdeztem mind JPG-zett amit a fotógép kiköpött. Ha kellett portrékból FF akkor a színes JPG-t átnyomta FF-be és ennyi.
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
DonRazzino
senior tag
A lehetséges cél egy R4+S3 párosítás lett volna. A felbontás jól jön vadfotónál, ami a Zasszonyt 1. kicsalja a természetbe 2. megszeretteti vele a fotózást. De az 4K50p meg kötelező, mert ha én videózok valamit, akkor az főleg sport és kell a szép lassítás. Címszavakban, ami nem volt kóser:
- Ráfizetett anyagiak megtérülése
-Tömeg és főleg hely igény. 100-400 vs 200-600-as obinál nézve 2200 gramm vagy 3050 gramm vázzal. A 3 kg+ már olyan tömeg amit hosszan nehezen tartasz ki kézből és amíg a Fujin ekv 840 mm-en lövök 1/60-on 10/10 éles képet, az a Sony-n csak 1/180-on sikerül. Így meg elveszik ISO-ban az előny
-S3 12 megapixele fotóra
-S3 kijelzője, ugyanúgy kitekerős fos= utálom
-R4 keresője, kijelzője akármilyenek a specifikációk alulról se éri fel a T4 keresőjét
- 66 megabájt egy RAW és ha pont daráló meló van akkor nincs kisebb felbontású raw, mint minden más normális rendszernél (pl Nikon)
- JPG - sosem lesz olyan. Vagy túl kontrasztos, vagy még fix WB-nél is inkonzisztens, olyan nincs, hogy belősz valami közepesen jót és akkor nem kell kurva sokat tekergetni utána. A sokképes munkák miatt nem perverzióm minden képen a bőrszínnel eltölteni 2 percet. Amikor a Fujinál ez nulla perc.
-61 megapixel. Csak akkor van 61 megapixeled HA olyan obit raksz rá és 100% betalálsz. Tehát 0 téma bemozdulás és nulla berázás. De annyit elárulok, hogy ekv 900 mm-en (600 mm+1.5X crop mód) már ha egy légy fanszőrrel odább mozdul a kezed már nem vagy boldog amikor 100%-on nézed a képet. Ha betalál, akkor brutál. Aki főleg nem mozgolódó dolgokat fotóz, alacsony ISO-n annak isteni.
-R4 zajszerkezet. Ugyanazokat a képeket meglőve -1 Fével alá és felhúzva (mondjuk erdőben futó ember) 1:1 100%-on nézve monitoron, zavaró zajszerkezet. Fujinál olyan, mintha az organikus graint direkt adtam volna hozzá. Bevallom ezt nem értékeltem egészen addig, amíg össze nem vetettem. S3-nak brutál az ISO tűrése, de ismét csak 12mpx
-És ami a perdöntő volt: R4 shutter lag, blackout. Olyan a T3-hoz képest, mintha egy lábonlőtt teknőssel lőném a sorozatot. És persze CSAK 300MB-os UHSII kártyár rakjál bele különben véged van egy 5 azaz öt képes sorozat után. Az egész gép használhatatlanná válik hosszú másodpercekre amíg üríti a buffert.
Hirtelen ennyi, de jó szájízzel adtam vissza mindent úgy, hogy ahogy Mazsi is mondja most kértem el ötödik alkalommal, úgyhogy eléggé kiismertem már azt a rendszert is.
laskr99
addikt
Van aki szokott infra képeket készíteni?
Rendeltem Zomei szűrőt, de valahogy nem jön ki a dolog egy tutorial alapján se, vagy az egész kép piros vagy állítom de érdekes színek jönnek ki.
mikrofon
veterán
Köszi a részletes választ. Elég kimerítő és érthető volt.
Teasüti
nagyúr
Esküvőn milyen beállításokat használsz a gépen?
Aperture priority és autó iso, esetleg d-range priority?
TTL?
Azt el nem tudom képzelni, hogy candid pillanatokat el lehet kapni úgy, hogy kimaxolod az adott helyszínen az adott látószöget adott fényviszonyoknál az adott pillanatban, hogy 8 bitbe minden belefér és tökéletesen legyen expózva, majd odébb fordulsz megint.
Teasüti
nagyúr
Jpeg-et max stúdióban tudnék elképzelni, ahol előzőleg kimaxoltad a sooc képet és akkor azzal a beállítással végignyomod. De run'n'gun fotózni így? Abszurd nekem.
Egyetlen egy neves fotóst nem láttam még YouTube-on jpeg-ezni, akinek 6 számjegyű vállalkozása van és tart oktatást.
Pye is a szifonnal úgy nyomja, hogy kimaxolja a jelenetet a portréknál, de nem tenném oda a nyakam, h az a szifon nem raw-t lő mégis.
DonRazzino
senior tag
A szifon, ahogy az én Samsungom tud RAW-ot lőni és ha bemutató videóra tájképelnék vele még úgy is lőnék. De. 2014 óta Fujizom, 2016 óta pedig dolgozom is vele. Mindenféle sport, események, esküvők, céges tablók, portrék is. Évente kb. 25-30 esemény, ha nincs Covid. Műfényes munkáknál mindig +RAW ban lövök, mivel ha valaki beugrik a képbe és a TTL nem oda mért akkor nagyobb lehetőségem legyen csúcsfényt visszahúzni. Ha az alpokban tájképelek szoktam rawozni, szintén a csúcafények miatt (ha annyira nem nyomtatásba megy a kép akkor egy feljebb taglalt Drange beállítás simán megteszi a jpggel is) Ha becsülöm kéne olyan 97%-át a munkának a sok év alatt patikamérleg pontosságúra kikisérletezett JPG feldolgozását adom át. Run'n'gun? AutoISO, minimum zàridő az eseményhez megfelelő szintre állítva, blende prioritás és első tárcsára kirakott expó kompenzáció. Ha néha 0.6 Fével nem találom el, akkor sokat mondtam. Az alap csúcsfény, árnyék, élesítés és színvilág beállítása után amit a váz megcsinál (persze a jó WB is szükséges) nagyjából a tónusgörbén szoktam húzni meg adott esetben rakok rá vinnyettát és kész vagyok. Teljesen szükségtelen a nyers fájl. Csak több a munka vele.
Pyera és a youetubra nem reagálok, mert félek, hogy cinukus lennék ês gúnyolódnék és én cuki akarok maradni.
És persze szoktam dolgozni tükröt csapkodó kollégákkal, (tudod akik még a 70-200-zal is F3.5 ön lövöldöznek a 2 millás D5-tel, hogy tutti pontos legyen én meg mellettük F1.2-n szórom az éles sorozatokat) a sportpályán. Ha OVF-fel dolgoznék, akkor más tészta lenne. De így, hogy minden expóm helyes... Igazán csak az időmet és a tárhelyet foglalnám a raw-val.
Téma tudnivalók
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!