Gondolom skirmishről beszél AI ellen. A gép egyébként továbbra is ninnyás zászlófoglalásban tünteti ki magát, amikor a harcra kerül a hangsúly, akkor a túlerőre támaszkodik, nem is véletlen, hogy a legkeményebb AI valami kétszer annyi nyersanyagot kap, mint a játékos.
Sajnos a gép továbbra is AI hibáktól hemzseg, néha egyszerűen "elfelejti" a felálított páncéltörők helyét, és vidáman öngyilkos lesz az egységeivel, sokszor van hogy egy-egy egységtípust spamol, és az én kedvencem továbbra is az, mikor "kiakad", és egyszerűen nem csinál semmit.
Egy 4v4 összecsapásban biztos, hogy fél, de legkésőbb egy óra után vagy legalább egy szövetséges, vagy az ellenség, vagy mindkettő ki fog akadni, és nem gyárt több egységet.
Relic történetében az AI minősége elég hullámzó volt. Dawn of War és Winter Assault egész jó volt, Dark Crusade az újításokkal együtt behozott egy sor AI bugot, Soulstormban pedig alapból nem működött(!!) a skirmish mód, mert az AI állandóan kiakadt, nem gyártott egységet.
Gondolom ezt megelégelve felvettek egy profi AI programozót, és a Company of Heroes addig nem látott gépi ellenfeleket vonultatott fel. Az AI nagyon okosan mozgatta az egységeit, elkerülte a felálított hard countereket(géppuskák, péncéltörők), igen jól foglalt zászlót, és ha lehetősége volt győzni, lerohanta a megerősített állásaidat, gyakran megkerülve őket, és jól váltogatta az attrition és overwhelm taktikákat.
Aztán ezt sikerült elszúrni az összecsapott Opposing Fronts kiegészítővel, nagy rakás AI hibát hoztak be, és sokat máig nem javítottak.
Dawn of War II, és kiegészítőiben elég egyszerű volt az AI, bár a felálított nehézfegyverekbe ez sem szeretett belerohanni, és a játékos nagyobb egységcsoportosulásait is kerülte, de egyébként olyan bután nekirohant bármilyen egységgel a sajátodéinak amivel csak tudott, nem tett különbséget fejlettség és veszélyesség között, ez is csak úgy tudott győzni, ha a nindzsacapping miatt több erőforrása volt mint a játékosnak.
CoH2 pedig mivel megörökölte a DoWII "folyamatos mozgás" játékmenetét, és zászlóhajkurászását, áthozták az AI-t is, ami tán egy fokkal jobb, mint a DoW II-ben, de semmiképp nem ér fel az első CoH-hoz, illetve a Dawn Of Skirmish SS v3.20 AI Mod-al megtámogatott első DoW-hoz.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"