Topiklakók, és autóik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [kraftxld:] Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] Okos Otthon kezdőknek
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Shadowbull
addikt
"tavaly majusban rendelt M3 sincs meg sehol"
Nem csodálom. Minden gyártósor csapágyasra van járatva.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
HoppMaster
aktív tag
Van valakinek tapasztalata ezzel a vegyes meghajtású X5 xDrive45e M-el?
kardkovacsi
senior tag
Árazás kapcsán, megjöttek az iX2 árai is. Úgy látom a BMW Magyarország nem akar itthon eladni egy villanyautót sem.
Magyarország:
iX2 eDrive 30 23,675M, X2 M35i 22,7M
Németország:
iX2 eDrive 30 56500 euró, X2 M35i 63800 euró
(#71604) kardkovacsi válasza HoppMaster (#71602) üzenetére
kardkovacsi
senior tag
Bár nincs ilyenem, úgy általában 80 kilométert tud szimplán villannyal. Hasonló hajtáslánc van benne mint a többi PHEV-ben csak jóval nagyobb akkumulátorral.
brumi1024
veterán
X2 M35i 22,7M - Mondjuk ez is egy vicces ar egy FWD (+osszkerek) kompakt SUV-ert.
(#71606) HoppMaster válasza kardkovacsi (#71604) üzenetére
HoppMaster
aktív tag
Nézegetem a hirdetéseket és egyre többet látok eladót külföldi oldalakon. Ezért is foglalkoztat egy ideje, érdemes-e e ilyet venni vagy maradni a sima dízel motornál esetemben.
Tölteni otthon nem tudom, mivel nem olyan helyen lakom.
Ha nagyobb az akku akkor nagyobb a tiszta súlya is az autónak.
rayoliviero
veterán
Kösz a válaszokat. Milyen márkát és típust használtok téliből?
(#71608) kardkovacsi válasza HoppMaster (#71606) üzenetére
kardkovacsi
senior tag
Ha nem tudod otthon tölteni ne vegyél ilyet. Ezek akkor érnek valamit ha töltöd is őket, főleg, hogy most pedzegetik, hogy a phev-ek nem fognak zöld rendszámot kapni.
(#71609) kardkovacsi válasza rayoliviero (#71607) üzenetére
kardkovacsi
senior tag
Nekem is a nyári runflat, téli sima mivel nem volt runflat amikor venni akartam.
Bridgestone Blizzak LM005 van, én elégedett vagyok vele.
Continental TS850P, ajánlom, nagyon jó gumi
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Ha nem tudod otthon tölteni engedd el a Phev vonalat.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
brumi1024
veterán
Vagy ma mar inkabb TS870P, esetleg 860S, 850-et nem biztos hogy fog talalni frisset, kettovel ezelotti generacio.
(#71613) HoppMaster válasza kardkovacsi (#71608) üzenetére
HoppMaster
aktív tag
Amúgy mennyivel jobb egy vegyes hajtású a sima belsőégésű motoroktól?
Ha egyáltalán jobb.
(#71614) bulikavagyok válasza rayoliviero (#71607) üzenetére
Én vásárlás előtt mindig elolvasom az aktuális teszteket, minden évben más végez az élen. Bár általában nincsenek nagy különbségek. Contira +1, bennük még soha nem csalódtam.
[ Szerkesztve ]
Azt kérdezte nekem mi van Ajánlani a gumis topik lenne megfelelő.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Otthon ingyen töltöd ha van napelemed, illetve még az áram ára is olcsóbb talán, mint a benziné literre vetítve. Így akár ingyen autózhatsz heteken/hónapokon át, elektromosan behajthatsz olyan zónákba, ahova benzinnel vagy dízellel nem, zöld rendszám adta előnyök (már amíg még vannak, pl. adómentesség, ingyen parkolás), csendes futás (nincs motorzaj), elektromosan rásegít a meghajtásba a belső égésűnek => jobb gyorsulás és rugalmasság, hybid hajtás miatti alacsonyabb vegyes fogyasztás. Cserébe kisebb csomagtér és nagyobb súly, drágább egy hasonló, de tisztán belsőégésűhöz képest. Csak akkor éri meg, ha tudod tölteni otthon és 70-30 vagy nagyobb arányban árammal mész.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
(#71617) kardkovacsi válasza HoppMaster (#71613) üzenetére
kardkovacsi
senior tag
Van előnye, van hátránya.
Hátrány, hogy a csomagtartóból, üzemanyag tankból áldozni kell.
Az előny. Ha otthon töltöd egy 20-25 kWh-s fogyasztással számolva 100 km 70 forintos árammal számolva is max 2e forint míg egy ekkora autónál a városi fogyasztás simán 10L ami 6000-6500 forint. Ez havi több mint 100e Ft üzemanyag költség megtakarítást is jelenthet. Fék elhasználódás jelentős visszaesése. Neke a PHEV-m még mindig 90e km-et mutat a fékeimre 66e km után.
+ a zöld rendszámmal járó egyéb kedvezmények, csak ezek kérdés meddig maradnak meg.
rayoliviero
veterán
Köszönöm.
(#71619) Shadowbull válasza HoppMaster (#71613) üzenetére
Shadowbull
addikt
Kevesebbet eszik.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
vedini
őstag
téli, nyári runflat, téli pirelli 19", nyári michelin 20", G30
anno télit nagyon jó áron vettem felnivel, új felni, új gumi, így nem kellett gondolkodni
nyárival vagyok bajban, michelint már nem gyártanak, valszeg conti sportcontact 6 lesz, 7-es sajna nincs méretben
workworkwork...
ArthurShelby
addikt
Mi, nem gyártanak már michelin gumikat? Becsődölt? Mit értek félre?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
(#71622) HoppMaster válasza kardkovacsi (#71617) üzenetére
HoppMaster
aktív tag
A zöld rendszám kedvezményei nálam nem játszana otthon, mert külföldön lakom.
Akkor ha jól veszem ki fogyasztásba megérné, de csak a dizel, mert kb 1400km-ről járok haza. Ha tudnám itt kint tölteni.
Az otthoni napelem folyamatban van várom a pályázat kiírást
BMW-nél nincs dízel hybrid.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
HoppMaster
aktív tag
Akkor tényleg mindenképpen kilőve ez a vegyes-meghajtás.
Azonban dízellel van valakinek tapasztalata 2020-tól? Talán 2019 is belefér még a körbe amit nézegetek.
(#71625) FIREBLADE78 válasza HoppMaster (#71624) üzenetére
FIREBLADE78
addikt
2017 van. szerintem újabb is ugyanaz. Csak rosszabb minőségű beltérrel. Takony műbőr és társai
Hallgatlak.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
(#71626) HoppMaster válasza FIREBLADE78 (#71625) üzenetére
HoppMaster
aktív tag
Tudnál mesélni róla pozitívumokat és persze negatívumokat is.
chess001
aktív tag
Eleve bukó kocsit venni, itt most azon nyavajognak, hogy pár százalékkal többet... Jaj, vállalhatatlan. Én örülök neki, hogy olcsóbb lett, aki meg megtehette, hogy magasabb áron megvette, azt nem kéne, hogy zavarja, vagy valóban hülye...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
(#71628) FIREBLADE78 válasza HoppMaster (#71626) üzenetére
FIREBLADE78
addikt
Dízel. Sokat eszik,mert "csak" 25d. Város 9-10. Országút is ennyi,ha gyorsan mész. Minőség: nagyon jó,full bőr,nem recseg,nem ropog. Minden automata,fűt-hűt. De ennek ára van. Nekem szerviz ügyileg csak egr csere volt és lesz,amit bmw intéz for free. Mivel még 40k km sincs benne ennyi idősen így tapasztalatom nincsen. Csak kötelező volt. Annyit mondott a szervizes csávó,hogy 80k km-nél adjam el,mert onnan fog kezdődni a baj,addig élvezzem. Szeretem és utálom is,mert nagy. Városba nagy. Csomagtartó tök jó. Hátul nagy a láb és fejtér. Anno teszteltem a g x5-ből a hibridet. Tetszett az is. Ment,mint az állat. Helyedben azt vennék. Én sem tudom tölteni hiába van napelem és a következő autó elektromos lesz. Utcán még mindig olcsóbb tölteni,mint 680-ért tankolni. Hibridnél számolni kell,hogy a sima motort is karban kell tartani. Ha teheted full ev legyen.
Ha most vennénk kocsit nem vennék suv-ot. Kivéve ha nagyon sokat utaznék.
Rosszul fogalmaztam meg. Amennyibe kerül egy X5 és társai (40 misi) annyiért nem h kocsit nem vennék,de X5 pláne nem
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
FIREBLADE78
addikt
Aki kifizetett érte annyi pénzt,ne verje már földhöz az a 5-10 %
Értem,hogy a tudat szar. Bazzeg x millával olcsóbb lett volna,ha... De ki látja a jövőt?!
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
brumi1024
veterán
Utcán még mindig olcsóbb tölteni,mint 680-ért tankolni.
Azert ezt ilyen egyertelmuen nem jelentenem ki. iX sporolva eljar 21 kWh-bol (telen, nyaron, esoben kicsit tobb), Ionity jelenleg 280 Ft/kWh, ez 5880 Ft 100 km-re vetitve. 5880/680=8.64 liter.
chess001: Feladom, lathatoan nem ment at a lenyeg.
brumi1024
veterán
Ez tovabbra sem az 20-30 szazalek instant ertekcsokkenesrol szol, ez arrol szol, hogy lizingelsz egy autot, osszetorik, es a lizingek jo reszeben kozel annyi az adott pillanatbeli maradvanyertek, mint amennyit az auto er (az ettol eltero esetekre ott a gap insurance, kiveve a Teslanal), igy a biztositoval rendezve a dolgot nincs nagyobb kifizetendo osszeg. Ezzel szemben a Teslanal egyetlen dontes hatasara keletkezett egy kozel 10 millios gap az auto erteke es a hatralevo befizetendo osszeg kozott, kvazi ertektelen kintlevosegkent. Ilyen esetben a biztosito az aktualis piaci erteket kifizeti a banknak, o meg rajtad kell hogy behajtsa azt a 10 millio forintot, egy osszegben. Ez se a banknak nem jo, se a usernek, ket eredmenyt elerve: minek vegyen valaki ujonnan Teslat, ha mar a belepo Model 3-nal is siman produkaltak par honap alatt 10 millios aringadozast, masreszt melyik bank fog beallni a lizing moge, ha az auto ara attol fugg Musknak eppen milyen napja van.
[ Szerkesztve ]
(#71632) HoppMaster válasza FIREBLADE78 (#71628) üzenetére
HoppMaster
aktív tag
A full elektromossal az a baj, 1400 km hazaút túl sok idő lenne a töltésekkel.
Ha az autó árakat nézzük akkor minden autó túl van árazva, de sajnos most ilyen világot élünk.
Mégis akkor milyen autó lenne ideális hosszú és rövidtávra amiben van elég hely hátul is és kényelmes is.
(#71633) Shadowbull válasza HoppMaster (#71632) üzenetére
Shadowbull
addikt
Ha ennyit mész vegyél dizelt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
chess001
aktív tag
Ha holnaptól 30 millió lesz a plaid, akkor a többi autógyár be is csukhat és akkor nem lesz alkatrészellátás a többi kocsihoz, az nem gond? Hanem annak 100 embernek a magánügye, ha esetleg ropira törk a kocsiját. Hagyjuk már...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Shadowbull
addikt
"Ha holnaptól 30 millió lesz a plaid, akkor a többi autógyár be is csukhat"
What?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
kardkovacsi
senior tag
Próbáld elkülöníteni a pénzügyi dolgokat a többitől és akkor könnyebb megérteni a problémát.
chess001
aktív tag
De most azon kell agyalni, hogy pár ember, aki vett egy 50 milliós kocsit leakciózták 40-re és ez milyen rossz nekik? Nem fogják minden héten ennyilvel megvágni az árákat, sőt vissza is raktak már pár milliót...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
chess001
aktív tag
Csak próbáltam szemléltetni, hogy nem csak lízingdíjból áll az autóvásárlás...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Shadowbull
addikt
Értem én, de attól még ez egy teljesen legitim feltevés.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
vedini
őstag
de gyártanak, egy bizonyos típusnak szűnt meg a gyártása
michelin pilot sport 3 ZP MOE GRNX
[link]
[ Szerkesztve ]
workworkwork...
chess001
aktív tag
Mi?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
kardkovacsi
senior tag
Nem csak a Model S-nél probléma ez hanem az összes Model 3-nál és Model Y-nál. Ott is eléggé belevágtak az árba.
(#71643) HoppMaster válasza Shadowbull (#71633) üzenetére
HoppMaster
aktív tag
Igen most is az van. Kisebb távokra ott a motor csak télen picit nyűgos befogni a nagy dízelt kis távra.
Ezek a kérdésem is csak azért voltak, mert sok vegyes működésű hirdetés jött velem szembe keresgélés során.
chess001
aktív tag
ID3 kínában 7 millió nálunk 14, szerintem a többi gyártónál is van lehetőség. Szerintem örülni kell neki, ha lefele mennek az árak. Ha valaki korábban vett, drágán, akkor megtehette. Szerintem senki mellé nem álltak gépfegyverrel, hogy az 1020, vagy 534 lóerős SUV-ot kell most azonnal aláírni. Az alapmodelek azért annyival nem mentek le, hogy a maradványértéke ne jönne ki, jellemzően azért 20%-ot be kell tolni kezdőrészletre...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Shadowbull
addikt
A lízing és az értékvesztés problématikája.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
chess001
aktív tag
Ugyanmár. Szerződésben le van írva, hogy ki mennyit fizet. Ha nem tetszik, nem kell aláírni. Lehet járni használt kocsival is, ami félhavi fizuból kijön. Azt vágod, hogy az 1020 lóerős plaid tulaj sír...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Shadowbull
addikt
Nem tulaj.... Lízingeli.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
chess001
aktív tag
Csak neked, vannak benne számok, az hátha könnyebben átmegy:
[link]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Shadowbull
addikt
Biztos végig kell nekem ezt néznem? Nem motivál különösebben az elmebeteg teslafanok ámokfutásának a boncolgatása.
Foglald inkább össze pár mondatban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
chess001
aktív tag
Csak annyi, hogy ekézi a főnököt, hogy hol az EV-t mondja a jövőnek, hol meg minden mással hajtás. Meg persze a végén, hogy nagyon sok tesla fogy. Csak a vásárlók elégedetlenkedése végett...
[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.