Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71901) FIREBLADE78 válasza kardkovacsi (#71895) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Nem feltétlenül a bömösre gondoltam

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71902) brumi1024 válasza FIREBLADE78 (#71901) üzenetére


brumi1024
veterán

Idealis korulmenyek kozt szigoruan 130-cal meglehet (ez is a nagyobbakkal, iX M60, EQS SUV, stb), de ha melegebb/hidegebb van, vagy esik az eso akkor jelentosen csokkenni fog a hatotav.

(#71903) kardkovacsi


kardkovacsi
senior tag

Megcsinálták az autóm, megvolt az aksi modul csere. Most újra jó :)
Ha jól tudom ki kell szedni az aksi pakkot a csomagtartóból és valahogy a csomagtartóm azóta picit nehezebben záródik. Jobban le kell csapni. Gondolom lehet ezt valahol állítani, nincs ezért kedvem visszamenni a szervizbe. Nincs valami youtube videó, vagy leírás, hogy hol és melyik csavart kell tekergetni, hogy a helyére kerüljenek a dolgok?

[ Szerkesztve ]

(#71904) Tsebacsi válasza kardkovacsi (#71903) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Tudtommal alulról van rögzítve a pakk, nem a csomagtartón keresztül kellene ezt logisztikázniuk.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#71905) kardkovacsi válasza Tsebacsi (#71904) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Igen, lefelé veszik ki, de lehet ezt azt a csomagtartó pöcök körül meg kellett engedni pár csavart. Nem tudom, csak érezhetően rosszabbul záródik :)

(#71906) Tsebacsi válasza kardkovacsi (#71905) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Biztos hogy ott valamit nem jól tettek vissza ebben egyetértünk. Én tuti vinném vissza. Az én akkucserém után zörgött valami, utána hétfőn vittem vissza, 1 óra alatt megcsinálták, állítólag a klímacső nem volt rendesen rögzítve.. :U

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#71907) kardkovacsi válasza Rossi (#71900) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Én a készlet autókat szoktam nézni, hogy azokon mennyi a kedvezmény. Abból valamennyire ki lehet indulni, mi az ami elérhető. Mondjuk én ott se látok olyan nagy számokat. Nemrég láttam egy 330e demó autót amin 20% volt, de az M csomagos, azokra meg már 9 hónap és 9e km ameddig tartaniuk kell. Szóval egy kvázi egy éves autót kapsz 20%-al olcsóbban. Simákon meg ilyen 10%-okat láttam, de ezek azok amiket én szoktam nézni (330e és i4).

(#71908) Rossi válasza kardkovacsi (#71907) üzenetére


Rossi
addikt

Jó tipp, köszönöm!

A gyártási idők most kb. hogy alakulnak?
Pont 2 éve 4,5 hónap alatt megjött az USÁ-ból az autóm.

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#71909) kardkovacsi válasza Rossi (#71908) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Ez szerintem típusonként változik. Múltkor mesélte a díler, hogy van olyan vevő aki másfél éve vár egy X1-esre, de más autók meg megjönnek 3-4 hónap alatt. Inkább az a probléma, hogy nem kiszámítható ezért hosszabb időket mondanak és lehet megjön hamarabb. Aztán ott áll a szalonban, mert mondjuk a lízingje a vevőnek az előző autóról még nem járt le :) és addig nem tudja/akarja a következőt átvenni.
Szóval röviden, lassan normalizálódik a helyzet de még messze nincs az ami mondjuk 5 éve volt, hogy ha januárban 7-ig leadta a díler a rendelést akkor még márciusi gyártás volt egy 3-as, ha 7-e után akkor meg áprilisi.

(#71910) BUZZLGHTYR


BUZZLGHTYR
senior tag

Mitol gozol az auto eleje?
Huvosebb idobe mar tobbszor lattam, hogy a vese felol goz jon, mi okozza?
e90 20d

(#71911) CharlieDrop válasza BUZZLGHTYR (#71910) üzenetére


CharlieDrop
veterán

A pára lecsapódik hidegben, majd ha a motor elkezd melegedni a víz újra gőzzé válik, ezt a párolgást látod.
És azért a vese felől, mert onnan szellőzik.

[ Szerkesztve ]

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#71912) Rossi válasza BUZZLGHTYR (#71910) üzenetére


Rossi
addikt

Ettől először én is magam alá csináltam, már vártam a bimmbamm hangot és a trailerhívásra készültem... :DDD

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#71913) nincsnév007 válasza Rossi (#71912) üzenetére


nincsnév007
őstag

egyszer mi is így jártunk, hogy lemostuk az autót, mentünk vele és állunk a pirosnál és gőzől az eleje. Olyan volt mint ha az előttünk lévő autó kipufogója lett volna, de néztünk hogy nem az, és ugye valószínűleg a száradt meg a víz a, gőz, ahogy melegedett a motor :D nem kicsit kaptunk szívinfarktust :D

(#71914) FIREBLADE78 válasza nincsnév007 (#71913) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Nálam ilyen sohasem volt még. Érdekes. Nem zár jól a tető?

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71915) nincsnév007 válasza FIREBLADE78 (#71914) üzenetére


nincsnév007
őstag

motorháztető jól zár, de ha mosod az eleját akaratlanul is azért be megy a víz. és vesén keresztűl meg távozik ahogy melegszik a motor.

(#71916) Chris0321 válasza nincsnév007 (#71915) üzenetére


Chris0321
addikt

Én e46-nál direkt úgy szoktam mosni, hogy a vesén minél kevesebb víz menjen be. Nem előlről mosom, hanem inkább felülről.

(#71917) nincsnév007 válasza Chris0321 (#71916) üzenetére


nincsnév007
őstag

igen igen, én is, egyszer jártunk így azóta még jobban figyelek. Bár ez elmondható az összes BMW-ről szerintem.

(#71918) Chris0321 válasza nincsnév007 (#71917) üzenetére


Chris0321
addikt

Úgy emlékszem az újabbakon van elől a vesénél zsalu, azt hittem az lezár ha le van állítva a motor.

(#71919) nincsnév007 válasza Chris0321 (#71918) üzenetére


nincsnév007
őstag

igen igen, csak azt már nem volt kedvem le írni :DDD

(#71920) Rossi válasza Chris0321 (#71918) üzenetére


Rossi
addikt

Nekem speciel nincs, sőt az M-es vesék miatt kisebb verebek is akadálytalanul berepülnek kb., féltem is a hűtőket. :DDD

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#71921) FIREBLADE78 válasza nincsnév007 (#71915) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Ja nálad akkor nincs aktív vese lamella. ;]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71922) nincsnév007 válasza FIREBLADE78 (#71921) üzenetére


nincsnév007
őstag

persze hogy nincs kinek kell az, hát nem hallattszik a sor6 ;]

(#71923) FIREBLADE78 válasza nincsnév007 (#71922) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

20. Században még nem vót :))
Dízel,tök mindegy,hogy 4,6,8 vagy 100. Mind szar. Plusz úgyis rádiót hallgatsz

[ Szerkesztve ]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71924) nincsnév007 válasza FIREBLADE78 (#71923) üzenetére


nincsnév007
őstag

csak a benzin. motorhang on, rádió off. :)

[ Szerkesztve ]

(#71925) kardkovacsi


kardkovacsi
senior tag

Mivel épp a nagy akkumulátor bedöglés van az autómban :) Nagy fesz aksi probléma volt, megjavult. A kiegészítő akkumulátorom is a végét járja ma pedig bedobta az autó, hogy akkor az SOS rendszer akkumulátora is gatya. Eddig is panaszkodott rá, hogy öregszik de ma már konkrét hibát is bevert.
Kicserélném magamnak, a kérdés bemenjek a BMW-be és rendeljek egyet vagy vannak alternatív források is ezekre? Ez a part number a real oem alapján: 84109297787

(#71926) Rossi válasza nincsnév007 (#71924) üzenetére


Rossi
addikt

Ilyen keveset még nem hallgattam zenét kocsiban, mint a mostaniban.

Főleg nyáron, amikor jól bemelegszik a kipufogó, durrog, csattog rendesen, meg teremgarázsban indításnál olyat mennydörög, hogy mindig mosolyra húzódik a szám... :DDD

"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."

(#71927) windlord válasza Rossi (#71926) üzenetére


windlord
őstag

Megértelek, főleg ha a cuccaid közti verdáról van szó (G01 M40i)
Itt van egy padlizsánszínű a cégnél.

(#71928) negro válasza Rossi (#71926) üzenetére


negro
őstag

En meg mindig a telet varom. Lehet "buntetlenul" haladni. :) Ugyertem nem daralod le a gumit, nem kap akkora erohatasokat a bode... stb. De az elemeny megvan. Szar a felvetel, regi is, nem is "csapatos" mod van csak seta kocsikazas de ilyen a matra kornyeke (illetve volt) es igy kuzdom fel magam :))

[ Szerkesztve ]

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#71929) nincsnév007 válasza Rossi (#71926) üzenetére


nincsnév007
őstag

Milyen kocsi? :)
Negro: mi is voltunk tavaly előtt kicsit megforgattuk ahol volt egy kis hó, és valaki le is videozott minket na mondom apunak megint mi bmwsek megint benne leszünk a hirekben ;] :D

(#71930) KAMELOT


KAMELOT
titán

Most olvasom ezt a faxa hírt.
Láttam pár napja ezt az új 5ert. Nézem, milyen kocsi ez? Hátul 520d. Mi ez a kínai f.s??? :(
Legrondább bmw. Csincsungoknak jó lesz.
E39 és G30 köze sincs.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71931) Shadowbull válasza KAMELOT (#71930) üzenetére


Shadowbull
addikt

Kellett a hely a Neue Klasse-nak.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71932) Parson válasza KAMELOT (#71930) üzenetére


Parson
addikt

Egyet kell értsek. :(((

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#71933) KAMELOT válasza Parson (#71932) üzenetére


KAMELOT
titán

Láttam egyet bordó szíben és egyet feketében.
Bordó szín + az a elektromos alváz alsó része feketén nagyon ronda. Eegész kocis mintha fel lenne fújva, semmi BMW nincs benne.
E39 ikon marad és a G30 is. Ezeket nagyon jól eltalálták.

Shadowbull: Kérdés, hogy fog e menni az EV a jövőben ?? Az árak csak felfelé fognak menni!

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71934) Shadowbull válasza KAMELOT (#71933) üzenetére


Shadowbull
addikt

Ez nem kérdés. Egyszerűen nem lesz más. Az évtized végén, az új évtized elején gyakorlatilag meg fog szűnni minden egyéb kínálat, néhány ritka kivételtől eltekintve, legalábbis Európában.
És ezt nem a BMWre értem, a BMW biztos fogja kínálni a belsőégésű motorokat amíg lehetséges és amíg keresik.
És ha azt nézed, az évtized vége már nincs olyan messze. Mindjárt 2024. Debrecen jövőre már előszériát gyárt, 25ben indul a szériagyártás. München is indul nem sokkal később.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71935) kardkovacsi válasza KAMELOT (#71933) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

i5-öst néztem a Budapest Motorsban. Jól nézett ki de tényleg ilyen nagy batár lett.A belső viszont nagyon jól néz ki, szép és letisztult.
Amúgy ha e39 tetszik akkor ott a G20 :) az pont akkora mint egy e39.

(#71936) Parson válasza KAMELOT (#71933) üzenetére


Parson
addikt

Igen, ez a komplett új design irányzat nekem egyáltalán nem gyere be, eléggé lecsúsztak a korábbi színvonalról. Németországban élek, úgyhogy lépten nyomon belefutok, föleg hogy a termék paletta is sokkal nagyobb már, és hát nekem egyre inkább csak tankoknak tünnek ezek a mai kocsik.
Sokan jönnek elö olyannal, hogy élöben más, meg idövel megszokják és megszeretik az emberek ezeket az új formákat, ami egy hatalmas önámítás. Ezek NEM jelentik azt, hogy design szinten egy súlycsoportban lennének a korábbi karosszériákkal, mivel nagyon egyszerü megértenie mindenkinek azt, hogy van ami már elsö blikkre szép, és van amit szoknia kell a szemnek... a ketttö nem ugyanaz. Aki magát hitegeti azzal, hogy az idövel megszokható formák is szépek, az egyszerüen csak saját magát csapja be. Éles ellenpéldák a Mercedes W213 / W214 modelljei. Persze mindez csak szubjektiv vélemény, de általánosságban kijelenthetö hogy ami nem rögtön tetszik meg, az nem ugyanolyan, mint amit hetekig szokni kell.

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#71937) tasiadam válasza Parson (#71936) üzenetére


tasiadam
veterán

Mercinél akkora kontraszt a 2 autónál nincs, amit említettél példaképp, főleg a facelift 213 és a 214 után. Ők eléggé próbálják egységesíteni a palettát, és gondolom én, a modern kinézetet úgy akarják elérni, hogy minden EQ-nak akar tűnni, legalábbis a hűtőrács. A BMW-nél is kövezték az új 4-es veséit, de nem ronda, csak más. De mondjuk az új 7, és X-es autóknál erősen gondolkodom, hogy mi a rákot látok.

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#71938) KAMELOT válasza kardkovacsi (#71935) üzenetére


KAMELOT
titán

Belsővel nincs gond. Autót külső végett választanak és a kínai irányvonal itt nem menő. Ha nem lett volna rajta 520d, meg sem mondom, hogy 5er.
Mivel megszoktam a kamion kényelmét, így már csak SUV jöhet szóba.

Parson: Jól írod a dolgokat! Ott vannak a kínai kocsik. 1-2 ami tetszik, többi az mint valami zsiguli.

tasiadam: X5M eltalálták. 7er igazi kínai "csoda" :U

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71939) Parson válasza tasiadam (#71937) üzenetére


Parson
addikt

Az hogy mi szép, mint irtam, szubjektiv.
Az, hogy látványosan elütnek a mai BMW stilusok a klasszikus sportos eleganciától és ehelyett a bumszli karosszéria és stilusjegyek jöttek be mi több még tovább erösödnek, az mindenki számára evidens, tehát objektiv.
Mercinél nem akar minden EQ-nak kinézni, már ami a hütörácsot (is) illeti. Lásd pl W214 klasszikus hütöráccsal.
Az én megitélésem szerint a stilusjegyek a két gyártó között fokozatsan felcserélödtek. Ezért is irtam korábban, hogy ha nem sikerül egy G30/G31-est még beújitani, akkor számomra marad a másik gyártó. Itt Stuttgart környékén amúgy is tömegével vannak inkább a mercik.

De nem szeretnék vitát nyitni, csak pár gondolatot írtam le. Mindenki azt választ, ami neki tetszik.

[ Szerkesztve ]

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#71940) nincsnév007 válasza Parson (#71936) üzenetére


nincsnév007
őstag

nekem bejön ez a formaterv. nekem tetszik a nagyvese, multkor mögöttünk jött egy touring m3-as bmw a tükörben láttam az autót, brutális nagyon tekintélyparancsoló. új X7-et is láttam meg XM is tetszik, csak ezek a tankok már tényleg minek? ezzel mentsük meg a bolygót vagy mi?

(#71941) tasiadam válasza nincsnév007 (#71940) üzenetére


tasiadam
veterán

ahhhh az m3 kombi, meg az m4 azzal a front lökössel.. nekem roahdtul tetszik. A porsche mellett a másik olyan, amire ránézek és inkább lehúzódom.

Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár

(#71942) Shadowbull válasza Parson (#71936) üzenetére


Shadowbull
addikt

A dizájn nem véletlenül olyan amilyen. Ez tudatos döntés eredménye. A lényeg pont az hogy nem kell hogy mindenkinek tetszen, a megcélzott vásárlói csoportnak kell tetszen.

"Ezek NEM jelentik azt, hogy design szinten egy súlycsoportban lennének a korábbi karosszériákkal"

Valójában felette állnak. Sokkal egyszerűbb a többség által szép autónak titulált dizájnt kreálni, mint egy valamilyen szempontból kiemelkedőt és egyedit.

A világ amúgy is megváltozott, akinek van pénze az szereti is megmutatni, hogy van, azt pedig egy hót átlagos dizájnnal nem lehet. Ezt a változást követi le a BMW.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71943) Parson válasza Shadowbull (#71942) üzenetére


Parson
addikt

'Valójában felette állnak.'

Ez csak bebeszélés. Vásárlói oldalról (szubjektive) én pont nem erre céloztam, hanem hogy erösen veszitettek a nivóból - design vonalon.

Az, hogy a világnak mire van igénye és az hogy miböl válogathat - mi van a piacon, olyan ok-okozati összefüggés, amit sokan szeretnek felcserélni, lám itt a BMW-nél is. A stilusteremtés pontosan a designer felelössége és nem a vásárlóé. Deee ez nagyon labilis terület, mert mint irtam, ha a többség a piacon nem venné a klasszikus vonalakat - nini a Mercedesnel veszik - akkor értem én, hogy erre megy a fejlödés.

[ Szerkesztve ]

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#71944) Shadowbull válasza Parson (#71943) üzenetére


Shadowbull
addikt

"hogy a világnak mire van igénye és az hogy miböl válogathat - mi van a piacon, olyan ok-okozati összefüggés, amit sokan szeretnek felcserélni, lám itt a BMW-nél is"

Alapvető tévedés. Nem az igények mennek a kínálat után, hanem a kínálat megy az igények után. Ha fordítva lenne, akkor az indirekt azt jelentené, hogy megfelelő kínálattal korlátlanul lehetne igényeket teremteni, ami nyilván nonszensz.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71945) Parson válasza Shadowbull (#71944) üzenetére


Parson
addikt

Dehogy tévedés. Ilyet csak elvakult szemlélettel lehet kijelenteni. Ne feledjük h design stilusról van szó és nem technikai újjdonságokról. Mercedesnél is erösebb ellenpélda a Porsche. Egal.

[ Szerkesztve ]

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#71946) Shadowbull válasza Parson (#71945) üzenetére


Shadowbull
addikt

A valóság az nem szemlélet meg vélemény kérdése.

A Porschét tök felesleges idekeverni, teljesen más dizájnnyelvet kell vinnie mint egy átlag márkának.

Hogy a Merci mennyire sikeres például a szopottgombóc EQ dizájnnal, az is vitatható.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71947) nincsnév007 válasza tasiadam (#71941) üzenetére


nincsnév007
őstag

Porschéket nem igazán ismerem, sose vonzott. Ellenben legyen bármilyen BMW, idős, új mindig mondom mint egy gyerek aztaa milyen BMW van ott :D ezt sose növöm ki :D

(#71948) Parson válasza Shadowbull (#71946) üzenetére


Parson
addikt

A W214 számomra nem szopottgombóc. A BMW G60 viszont számomra egy tank. De ez mint korábban írtam, szubjektiv megitélés.
Ettöl még nem változik a tény, hogy a BMW designja egységesen megy a tank irányba. Az, hogy ezt az emberek szokják és eképpen lassacskán megszeretik, az még mindig nem ugyanolyan, mint amikor elsö ránézésre tetszik nekik. Nem én mondom ezt, hanem számos helyen ezt hallani.

De tény, hogy ha a piacon csak tankok vannak, azok közül még mindig a BMW-ket fogják sokan venni, mert BMW.

Változatlanul igaz, hogy a designer mutat új irányelvet a stilusban, és ha veszik a piacon, akkor ez pozitiv visszajelzés arra, hogy továbbmenjenek rajta. Ezt látjuk a termékpaletta fejlödésén is és fogjuk látni hogy bejön-e vagy sem a Neue Klasse-val. (Bár nagyon erös tény, hogy nem csak külcsin (design) miatt vesznek BMW-t, hanem a belbecs miatt is, ezért ezt nehéz objektive csak design szemszögböl megitélni.

A Porsche pedig igenis jó példa, hiszen ugyanúgy saját designja van (és itt ezen van a hangsúly, nem azon hogy átlag márka-e vagy sem) amit úgyanúgy reszelgetnek, csak nem olyan nagy és drasztikus léptékben, mint a BMW-nél - klasszikus vonalak kisebb változtatásokkal változatlanul nyeröek.

[ Szerkesztve ]

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

(#71949) kardkovacsi válasza Parson (#71945) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Azért ugye te sem gondolod komolyan, hogy egy-egy komolyabb design váltást nem előz meg széles körű felmérés a célcsoportban?

(#71950) Parson válasza kardkovacsi (#71949) üzenetére


Parson
addikt

Ez eddig sem volt kérdés. Azért egy sorozatgyártásig eljuttatott végtermék az autóiparban nagyon nagyon nem kis dolog, persze h nem veszik félválról a design-t sem. De mély szakmai folyamatok kérdéskörébe nem mennék inkább bele. Csak általánosságban irtam vmit, amivel persze vitába lehet szállni. De csak okosan és nem elvakultan. Vagy inkább csak egyszerüsitsük le arra, hogy nekem ez nem tetszik és kész, a többiek meg ettöl még mind boldog vásárlók. Tényleg nem vitázni jöttem, csak szimpla érdeklödöként a G30/G31-gyel kapcsolatban. :)

[ Szerkesztve ]

───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.