Topiklakók, és autóik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [kraftxld:] Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- [Re:] Okos Otthon kezdőknek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [TheLázs:] ADHS
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
(#71901) FIREBLADE78 válasza kardkovacsi (#71895) üzenetére
FIREBLADE78
addikt
Nem feltétlenül a bömösre gondoltam
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
brumi1024
veterán
Idealis korulmenyek kozt szigoruan 130-cal meglehet (ez is a nagyobbakkal, iX M60, EQS SUV, stb), de ha melegebb/hidegebb van, vagy esik az eso akkor jelentosen csokkenni fog a hatotav.
kardkovacsi
senior tag
Megcsinálták az autóm, megvolt az aksi modul csere. Most újra jó
Ha jól tudom ki kell szedni az aksi pakkot a csomagtartóból és valahogy a csomagtartóm azóta picit nehezebben záródik. Jobban le kell csapni. Gondolom lehet ezt valahol állítani, nincs ezért kedvem visszamenni a szervizbe. Nincs valami youtube videó, vagy leírás, hogy hol és melyik csavart kell tekergetni, hogy a helyére kerüljenek a dolgok?
[ Szerkesztve ]
Tudtommal alulról van rögzítve a pakk, nem a csomagtartón keresztül kellene ezt logisztikázniuk.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
kardkovacsi
senior tag
Igen, lefelé veszik ki, de lehet ezt azt a csomagtartó pöcök körül meg kellett engedni pár csavart. Nem tudom, csak érezhetően rosszabbul záródik
Biztos hogy ott valamit nem jól tettek vissza ebben egyetértünk. Én tuti vinném vissza. Az én akkucserém után zörgött valami, utána hétfőn vittem vissza, 1 óra alatt megcsinálták, állítólag a klímacső nem volt rendesen rögzítve..
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
kardkovacsi
senior tag
Én a készlet autókat szoktam nézni, hogy azokon mennyi a kedvezmény. Abból valamennyire ki lehet indulni, mi az ami elérhető. Mondjuk én ott se látok olyan nagy számokat. Nemrég láttam egy 330e demó autót amin 20% volt, de az M csomagos, azokra meg már 9 hónap és 9e km ameddig tartaniuk kell. Szóval egy kvázi egy éves autót kapsz 20%-al olcsóbban. Simákon meg ilyen 10%-okat láttam, de ezek azok amiket én szoktam nézni (330e és i4).
Rossi
addikt
Jó tipp, köszönöm!
A gyártási idők most kb. hogy alakulnak?
Pont 2 éve 4,5 hónap alatt megjött az USÁ-ból az autóm.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
kardkovacsi
senior tag
Ez szerintem típusonként változik. Múltkor mesélte a díler, hogy van olyan vevő aki másfél éve vár egy X1-esre, de más autók meg megjönnek 3-4 hónap alatt. Inkább az a probléma, hogy nem kiszámítható ezért hosszabb időket mondanak és lehet megjön hamarabb. Aztán ott áll a szalonban, mert mondjuk a lízingje a vevőnek az előző autóról még nem járt le és addig nem tudja/akarja a következőt átvenni.
Szóval röviden, lassan normalizálódik a helyzet de még messze nincs az ami mondjuk 5 éve volt, hogy ha januárban 7-ig leadta a díler a rendelést akkor még márciusi gyártás volt egy 3-as, ha 7-e után akkor meg áprilisi.
BUZZLGHTYR
senior tag
Mitol gozol az auto eleje?
Huvosebb idobe mar tobbszor lattam, hogy a vese felol goz jon, mi okozza?
e90 20d
(#71911) CharlieDrop válasza BUZZLGHTYR (#71910) üzenetére
CharlieDrop
veterán
A pára lecsapódik hidegben, majd ha a motor elkezd melegedni a víz újra gőzzé válik, ezt a párolgást látod.
És azért a vese felől, mert onnan szellőzik.
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Rossi
addikt
Ettől először én is magam alá csináltam, már vártam a bimmbamm hangot és a trailerhívásra készültem...
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
nincsnév007
őstag
egyszer mi is így jártunk, hogy lemostuk az autót, mentünk vele és állunk a pirosnál és gőzől az eleje. Olyan volt mint ha az előttünk lévő autó kipufogója lett volna, de néztünk hogy nem az, és ugye valószínűleg a száradt meg a víz a, gőz, ahogy melegedett a motor nem kicsit kaptunk szívinfarktust
(#71914) FIREBLADE78 válasza nincsnév007 (#71913) üzenetére
FIREBLADE78
addikt
Nálam ilyen sohasem volt még. Érdekes. Nem zár jól a tető?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
(#71915) nincsnév007 válasza FIREBLADE78 (#71914) üzenetére
nincsnév007
őstag
motorháztető jól zár, de ha mosod az eleját akaratlanul is azért be megy a víz. és vesén keresztűl meg távozik ahogy melegszik a motor.
Chris0321
addikt
Én e46-nál direkt úgy szoktam mosni, hogy a vesén minél kevesebb víz menjen be. Nem előlről mosom, hanem inkább felülről.
nincsnév007
őstag
igen igen, én is, egyszer jártunk így azóta még jobban figyelek. Bár ez elmondható az összes BMW-ről szerintem.
Chris0321
addikt
Úgy emlékszem az újabbakon van elől a vesénél zsalu, azt hittem az lezár ha le van állítva a motor.
nincsnév007
őstag
igen igen, csak azt már nem volt kedvem le írni
Rossi
addikt
Nekem speciel nincs, sőt az M-es vesék miatt kisebb verebek is akadálytalanul berepülnek kb., féltem is a hűtőket.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
(#71921) FIREBLADE78 válasza nincsnév007 (#71915) üzenetére
FIREBLADE78
addikt
Ja nálad akkor nincs aktív vese lamella.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
(#71922) nincsnév007 válasza FIREBLADE78 (#71921) üzenetére
nincsnév007
őstag
persze hogy nincs kinek kell az, hát nem hallattszik a sor6
(#71923) FIREBLADE78 válasza nincsnév007 (#71922) üzenetére
FIREBLADE78
addikt
20. Században még nem vót
Dízel,tök mindegy,hogy 4,6,8 vagy 100. Mind szar. Plusz úgyis rádiót hallgatsz
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
(#71924) nincsnév007 válasza FIREBLADE78 (#71923) üzenetére
nincsnév007
őstag
csak a benzin. motorhang on, rádió off.
[ Szerkesztve ]
kardkovacsi
senior tag
Mivel épp a nagy akkumulátor bedöglés van az autómban Nagy fesz aksi probléma volt, megjavult. A kiegészítő akkumulátorom is a végét járja ma pedig bedobta az autó, hogy akkor az SOS rendszer akkumulátora is gatya. Eddig is panaszkodott rá, hogy öregszik de ma már konkrét hibát is bevert.
Kicserélném magamnak, a kérdés bemenjek a BMW-be és rendeljek egyet vagy vannak alternatív források is ezekre? Ez a part number a real oem alapján: 84109297787
Rossi
addikt
Ilyen keveset még nem hallgattam zenét kocsiban, mint a mostaniban.
Főleg nyáron, amikor jól bemelegszik a kipufogó, durrog, csattog rendesen, meg teremgarázsban indításnál olyat mennydörög, hogy mindig mosolyra húzódik a szám...
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
windlord
őstag
Megértelek, főleg ha a cuccaid közti verdáról van szó (G01 M40i)
Itt van egy padlizsánszínű a cégnél.
negro
őstag
En meg mindig a telet varom. Lehet "buntetlenul" haladni. Ugyertem nem daralod le a gumit, nem kap akkora erohatasokat a bode... stb. De az elemeny megvan. Szar a felvetel, regi is, nem is "csapatos" mod van csak seta kocsikazas de ilyen a matra kornyeke (illetve volt) es igy kuzdom fel magam
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
nincsnév007
őstag
Milyen kocsi?
Negro: mi is voltunk tavaly előtt kicsit megforgattuk ahol volt egy kis hó, és valaki le is videozott minket na mondom apunak megint mi bmwsek megint benne leszünk a hirekben
KAMELOT
titán
Most olvasom ezt a faxa hírt.
Láttam pár napja ezt az új 5ert. Nézem, milyen kocsi ez? Hátul 520d. Mi ez a kínai f.s???
Legrondább bmw. Csincsungoknak jó lesz.
E39 és G30 köze sincs.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Shadowbull
addikt
Kellett a hely a Neue Klasse-nak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Parson
addikt
Egyet kell értsek.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
KAMELOT
titán
Láttam egyet bordó szíben és egyet feketében.
Bordó szín + az a elektromos alváz alsó része feketén nagyon ronda. Eegész kocis mintha fel lenne fújva, semmi BMW nincs benne.
E39 ikon marad és a G30 is. Ezeket nagyon jól eltalálták.
Shadowbull: Kérdés, hogy fog e menni az EV a jövőben ?? Az árak csak felfelé fognak menni!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Shadowbull
addikt
Ez nem kérdés. Egyszerűen nem lesz más. Az évtized végén, az új évtized elején gyakorlatilag meg fog szűnni minden egyéb kínálat, néhány ritka kivételtől eltekintve, legalábbis Európában.
És ezt nem a BMWre értem, a BMW biztos fogja kínálni a belsőégésű motorokat amíg lehetséges és amíg keresik.
És ha azt nézed, az évtized vége már nincs olyan messze. Mindjárt 2024. Debrecen jövőre már előszériát gyárt, 25ben indul a szériagyártás. München is indul nem sokkal később.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
kardkovacsi
senior tag
i5-öst néztem a Budapest Motorsban. Jól nézett ki de tényleg ilyen nagy batár lett.A belső viszont nagyon jól néz ki, szép és letisztult.
Amúgy ha e39 tetszik akkor ott a G20 az pont akkora mint egy e39.
Parson
addikt
Igen, ez a komplett új design irányzat nekem egyáltalán nem gyere be, eléggé lecsúsztak a korábbi színvonalról. Németországban élek, úgyhogy lépten nyomon belefutok, föleg hogy a termék paletta is sokkal nagyobb már, és hát nekem egyre inkább csak tankoknak tünnek ezek a mai kocsik.
Sokan jönnek elö olyannal, hogy élöben más, meg idövel megszokják és megszeretik az emberek ezeket az új formákat, ami egy hatalmas önámítás. Ezek NEM jelentik azt, hogy design szinten egy súlycsoportban lennének a korábbi karosszériákkal, mivel nagyon egyszerü megértenie mindenkinek azt, hogy van ami már elsö blikkre szép, és van amit szoknia kell a szemnek... a ketttö nem ugyanaz. Aki magát hitegeti azzal, hogy az idövel megszokható formák is szépek, az egyszerüen csak saját magát csapja be. Éles ellenpéldák a Mercedes W213 / W214 modelljei. Persze mindez csak szubjektiv vélemény, de általánosságban kijelenthetö hogy ami nem rögtön tetszik meg, az nem ugyanolyan, mint amit hetekig szokni kell.
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
tasiadam
veterán
Mercinél akkora kontraszt a 2 autónál nincs, amit említettél példaképp, főleg a facelift 213 és a 214 után. Ők eléggé próbálják egységesíteni a palettát, és gondolom én, a modern kinézetet úgy akarják elérni, hogy minden EQ-nak akar tűnni, legalábbis a hűtőrács. A BMW-nél is kövezték az új 4-es veséit, de nem ronda, csak más. De mondjuk az új 7, és X-es autóknál erősen gondolkodom, hogy mi a rákot látok.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
KAMELOT
titán
Belsővel nincs gond. Autót külső végett választanak és a kínai irányvonal itt nem menő. Ha nem lett volna rajta 520d, meg sem mondom, hogy 5er.
Mivel megszoktam a kamion kényelmét, így már csak SUV jöhet szóba.
Parson: Jól írod a dolgokat! Ott vannak a kínai kocsik. 1-2 ami tetszik, többi az mint valami zsiguli.
tasiadam: X5M eltalálták. 7er igazi kínai "csoda"
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Parson
addikt
Az hogy mi szép, mint irtam, szubjektiv.
Az, hogy látványosan elütnek a mai BMW stilusok a klasszikus sportos eleganciától és ehelyett a bumszli karosszéria és stilusjegyek jöttek be mi több még tovább erösödnek, az mindenki számára evidens, tehát objektiv.
Mercinél nem akar minden EQ-nak kinézni, már ami a hütörácsot (is) illeti. Lásd pl W214 klasszikus hütöráccsal.
Az én megitélésem szerint a stilusjegyek a két gyártó között fokozatsan felcserélödtek. Ezért is irtam korábban, hogy ha nem sikerül egy G30/G31-est még beújitani, akkor számomra marad a másik gyártó. Itt Stuttgart környékén amúgy is tömegével vannak inkább a mercik.
De nem szeretnék vitát nyitni, csak pár gondolatot írtam le. Mindenki azt választ, ami neki tetszik.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
nincsnév007
őstag
nekem bejön ez a formaterv. nekem tetszik a nagyvese, multkor mögöttünk jött egy touring m3-as bmw a tükörben láttam az autót, brutális nagyon tekintélyparancsoló. új X7-et is láttam meg XM is tetszik, csak ezek a tankok már tényleg minek? ezzel mentsük meg a bolygót vagy mi?
tasiadam
veterán
ahhhh az m3 kombi, meg az m4 azzal a front lökössel.. nekem roahdtul tetszik. A porsche mellett a másik olyan, amire ránézek és inkább lehúzódom.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
Shadowbull
addikt
A dizájn nem véletlenül olyan amilyen. Ez tudatos döntés eredménye. A lényeg pont az hogy nem kell hogy mindenkinek tetszen, a megcélzott vásárlói csoportnak kell tetszen.
"Ezek NEM jelentik azt, hogy design szinten egy súlycsoportban lennének a korábbi karosszériákkal"
Valójában felette állnak. Sokkal egyszerűbb a többség által szép autónak titulált dizájnt kreálni, mint egy valamilyen szempontból kiemelkedőt és egyedit.
A világ amúgy is megváltozott, akinek van pénze az szereti is megmutatni, hogy van, azt pedig egy hót átlagos dizájnnal nem lehet. Ezt a változást követi le a BMW.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Parson
addikt
'Valójában felette állnak.'
Ez csak bebeszélés. Vásárlói oldalról (szubjektive) én pont nem erre céloztam, hanem hogy erösen veszitettek a nivóból - design vonalon.
Az, hogy a világnak mire van igénye és az hogy miböl válogathat - mi van a piacon, olyan ok-okozati összefüggés, amit sokan szeretnek felcserélni, lám itt a BMW-nél is. A stilusteremtés pontosan a designer felelössége és nem a vásárlóé. Deee ez nagyon labilis terület, mert mint irtam, ha a többség a piacon nem venné a klasszikus vonalakat - nini a Mercedesnel veszik - akkor értem én, hogy erre megy a fejlödés.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
Shadowbull
addikt
"hogy a világnak mire van igénye és az hogy miböl válogathat - mi van a piacon, olyan ok-okozati összefüggés, amit sokan szeretnek felcserélni, lám itt a BMW-nél is"
Alapvető tévedés. Nem az igények mennek a kínálat után, hanem a kínálat megy az igények után. Ha fordítva lenne, akkor az indirekt azt jelentené, hogy megfelelő kínálattal korlátlanul lehetne igényeket teremteni, ami nyilván nonszensz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Parson
addikt
Dehogy tévedés. Ilyet csak elvakult szemlélettel lehet kijelenteni. Ne feledjük h design stilusról van szó és nem technikai újjdonságokról. Mercedesnél is erösebb ellenpélda a Porsche. Egal.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
Shadowbull
addikt
A valóság az nem szemlélet meg vélemény kérdése.
A Porschét tök felesleges idekeverni, teljesen más dizájnnyelvet kell vinnie mint egy átlag márkának.
Hogy a Merci mennyire sikeres például a szopottgombóc EQ dizájnnal, az is vitatható.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
nincsnév007
őstag
Porschéket nem igazán ismerem, sose vonzott. Ellenben legyen bármilyen BMW, idős, új mindig mondom mint egy gyerek aztaa milyen BMW van ott ezt sose növöm ki
Parson
addikt
A W214 számomra nem szopottgombóc. A BMW G60 viszont számomra egy tank. De ez mint korábban írtam, szubjektiv megitélés.
Ettöl még nem változik a tény, hogy a BMW designja egységesen megy a tank irányba. Az, hogy ezt az emberek szokják és eképpen lassacskán megszeretik, az még mindig nem ugyanolyan, mint amikor elsö ránézésre tetszik nekik. Nem én mondom ezt, hanem számos helyen ezt hallani.
De tény, hogy ha a piacon csak tankok vannak, azok közül még mindig a BMW-ket fogják sokan venni, mert BMW.
Változatlanul igaz, hogy a designer mutat új irányelvet a stilusban, és ha veszik a piacon, akkor ez pozitiv visszajelzés arra, hogy továbbmenjenek rajta. Ezt látjuk a termékpaletta fejlödésén is és fogjuk látni hogy bejön-e vagy sem a Neue Klasse-val. (Bár nagyon erös tény, hogy nem csak külcsin (design) miatt vesznek BMW-t, hanem a belbecs miatt is, ezért ezt nehéz objektive csak design szemszögböl megitélni.
A Porsche pedig igenis jó példa, hiszen ugyanúgy saját designja van (és itt ezen van a hangsúly, nem azon hogy átlag márka-e vagy sem) amit úgyanúgy reszelgetnek, csak nem olyan nagy és drasztikus léptékben, mint a BMW-nél - klasszikus vonalak kisebb változtatásokkal változatlanul nyeröek.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
kardkovacsi
senior tag
Azért ugye te sem gondolod komolyan, hogy egy-egy komolyabb design váltást nem előz meg széles körű felmérés a célcsoportban?
Parson
addikt
Ez eddig sem volt kérdés. Azért egy sorozatgyártásig eljuttatott végtermék az autóiparban nagyon nagyon nem kis dolog, persze h nem veszik félválról a design-t sem. De mély szakmai folyamatok kérdéskörébe nem mennék inkább bele. Csak általánosságban irtam vmit, amivel persze vitába lehet szállni. De csak okosan és nem elvakultan. Vagy inkább csak egyszerüsitsük le arra, hogy nekem ez nem tetszik és kész, a többiek meg ettöl még mind boldog vásárlók. Tényleg nem vitázni jöttem, csak szimpla érdeklödöként a G30/G31-gyel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
───────────── P r o / E N G I N E E R ─────────────
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Lenovo ideapad C340 / i3-10110U / 8 GB / 1 TB SSD / FullHD érintőkijelző
- RAZER BlackWidow V4
- Eladó/cserélhető iPad Pro (2018) 11", 64 GB, WiFi, Space Gray, 94% BH + tok
- Dell UltraSharp U2415b, AH-IPS, 100% sRGB, FHD+, pivot talp, számla +garancia 1 év
- Acer Predator Helios 500 - 17"- GTX 1070 - Gamer