Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71351) Newlachka válasza syIex (#71338) üzenetére


Newlachka
őstag

a többiek majd jól szétszívják a vérem, de meg kell íratni😂 180 ló környéke lesz,az meg elég.
318D ez is, gyári 143 lóval kevésnek éreztem,kapott egy írást, 184Le 430 NM. 5,9l/100km az átlagom.

szerk: Ezredes úgyis azt írja hogy a váltót érdemes okosítani.

[ Szerkesztve ]

(#71352) chess001 válasza Chris0321 (#71350) üzenetére


chess001
aktív tag

A nyomatékot.
Nekünk konkrétan világos bőr BMW belső van a nappaliban, több éve szép, nincs kímélve, kisgyerekek is látogatják. A világos és a sötét is ugyanannyira koszolódik ugyanannyi kosztól, szóval tényleg azt is rosszul tudtad! :R

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71353) Chris0321 válasza chess001 (#71352) üzenetére


Chris0321
addikt

A nyomatékot? Elég egy hsz-el a tied felé nézni.
BMW belső a nappaliban?

(#71354) chess001 válasza Newlachka (#71351) üzenetére


chess001
aktív tag

Pontosan, egy modern TD annyi nyomatékot kap pluszban egy írás után, ami a kolléga szívójában van összesen... Nyilván egy hathengeres még többet tudna, de biztos tudja a vevő, hogy mi az igénye...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71355) Chris0321 válasza chess001 (#71354) üzenetére


Chris0321
addikt

Azért annyit nem. Persze attól is függ mennyire írják meg, változtat-e valami mást is a motoron.

(#71356) syIex


syIex
veterán

Köszi mindenkinek az infót és a helpet. Nem akarom elkapkodni szóval kedden megnézem egy "szakival" újra, ha ő is rá bólint valamint az eladó is javul még akkor lehet el is hozom. Addig is nézelődök, 4.5M-ig ha valaki tud valamit ne tartsa magában! :D

The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.

(#71357) Newlachka


Newlachka
őstag

Ezzel kapcsolatban amúgy felmerült most egy kérdésem.

A menüben található "teljesítmény mérő" hol és mit mér? Mennyire reális számot mutat az a kijelző?

[ Szerkesztve ]

(#71358) KAMELOT válasza Chris0321 (#71355) üzenetére


KAMELOT
titán

Azaz meddig bírják majd az alkatrészek, mert azt már senki nem garantálja.

sylex: Mit fog látni a szaki? Motorba belélát? 200k km motornál mindjárt kezdheted a komplett motor felújítással. Porlasztó átnézése, diózás, lánc, turbó stb. Arra is tettél félre?

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71359) chess001 válasza Chris0321 (#71355) üzenetére


chess001
aktív tag

Valóban kis költői túlzás van benne, de előzésnél az megindulás az nyomatékból megy és egy 8-as váltóval támogatott turbódízel elég szépen szedi a lábát még gyárilag is. Gyári turbóval is lehet kicsit játszani, de utána még van sokkal tovább. A 2.2-es szívóbenzin nagyon más kávéház, mégha papíron lóerőben több is. De utálok minden evidens dolgot magyarázni. Lényeg, hogy hülyeséget ne írogassunk már be tanácsként!

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71360) chess001 válasza KAMELOT (#71358) üzenetére


chess001
aktív tag

Most akciós a Lidlben az endoszkóp! :C

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71361) syIex válasza KAMELOT (#71358) üzenetére


syIex
veterán

Azért akarom le alkudni, mert amint írtam teljes körű szervíz kell rá. Lánc, olaj, váltó olaj, szűrők. Mivel minden adott pont és ezt az eladó is tudja így engednie kellene belőle még, ha megteszi van miről beszélni. :D
A szaki, hogy mit fog látni nem tudom. 6 évig szerelt BMW-t, valamit csak jobban kunyít hozzá, mint én kis laikus. :U

The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.

(#71362) H.Ezredes válasza syIex (#71338) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Keress rá a nevemre mindent leírtam kb ezekről a motorokról N47-N57

Most is épp egy N47 25D-t csináltunk



[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#71363) KAMELOT válasza syIex (#71361) üzenetére


KAMELOT
titán

Pont meg is jött Ezredes. Írj rá aztán elmondja neked mit vegyél! :)

Chris0321: "ott legalább van normális motorhang, főleg egy szívó benzinesnél" Ott a pont!
Haverom 406 Coupé 3.0 V6 jaj de szépen húz 2-esben egészen 6000rpm-ig. Szép hangja van. Szoktuk terrorizálni az embereket győrben. :)

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71364) Chris0321 válasza chess001 (#71359) üzenetére


Chris0321
addikt

Több oldalt is megnéztem és nem akarlak elkeseríteni de a 0-100-ra kb. annyit írtak neki mint az én autómnak 8.x másodperc. Igen, jobban húz alacsony fordulatszámról a dízel de ez mindig is így volt. Viszont nem pörög annyit ami miatt más áttételek kellenek hozzá. Az e46-nál is így van mégis hasonló adatai vannak pl. a 20d-nek mint a 20i-nek. Igen, a benzinest pörgetni kell, hogy menjen viszont ott legalább van normális motorhang, főleg egy szívó benzinesnél.

(#71365) chess001 válasza Chris0321 (#71364) üzenetére


chess001
aktív tag

Azért írtam, hogyha beleülsz megérted, fotelből nem fogod megtudni...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71366) syIex válasza KAMELOT (#71363) üzenetére


syIex
veterán

Megtörtént! :D

The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.

(#71367) Chris0321 válasza chess001 (#71365) üzenetére


Chris0321
addikt

Nem tudok egy olyan autóba beleülni, nincs az ismerettségi körünkben. A sógoromnak van egy e46-nál fiatalabb de ennél idősebb Touring ha jól emlékszem 18d-je, autómata váltóval. Abban többször ültem és sógor szeret bandukolni de nem estem tőle hanyatt. Menni ment, de kb. mint az enyém. Nem versenyeztünk még soha, nem is fogunk. Pestre az ő kocsijával mentünk mikor megvettük az enyém, visszafelé együtt jöttünk. A 4-esen előzgettük a lassú forgalmat és ha tudtam, hogy előzni fog akkor szépen haladtunk együtt. Mondjuk ő sokat panaszkodott rá, hogy lassú a váltó de mivel autószerelő így valószínűleg annyit tud.
Ezért is írtam a kollegának, hogy azért próbáljon ki nagyobb motorost is.

(#71368) nincsnév007 válasza Chris0321 (#71364) üzenetére


nincsnév007
őstag

ha csak az élvezeti faktort nézzük akkor a benzinesnek nincs párja, miénket is egyszerűen imádjuk le forgatni de persze már nem szabad már kímélni kell :)

[ Szerkesztve ]

(#71369) Chris0321 válasza nincsnév007 (#71368) üzenetére


Chris0321
addikt

Én is általában öregurasan vezetem, tiltásig még soha nem ment pedig 2019 márciusa óta megvan. Azért néha megtaposom a pedált, nem árt állítólag a vanos miatt sem ha pörgetve van néha ne ragadjon le.

(#71370) chess001 válasza Chris0321 (#71367) üzenetére


chess001
aktív tag

Akkor az E91 lehet, abban még a 6-os ZF van, az tényleg nem egy villám, de a motor hasonló-300-320 Nm. Ha kevéselli, akkor lehet 400 felett, nem az lesz a limit az előzésnél...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71371) KAMELOT válasza nincsnév007 (#71368) üzenetére


KAMELOT
titán

Azért néha oda kell lépni, azért van. Hadd szóljon a muzsika. :) Neked mid van? E60 V10 ? ;]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71372) nincsnév007 válasza Chris0321 (#71369) üzenetére


nincsnév007
őstag

mi is megszoktuk, kell nekik mert kívánják a forgást, és gyönyörűen szabályoz le a sor6 :)persze csak nagyon ritkán :)
KAMELOT: E46 M3 ;] na jó nem, 320i van nekünk is :) egyszer hallotam egy E60 540i huuu az a hang is brutális és már nem gyári kipufogós volt :D

[ Szerkesztve ]

(#71373) NyalokAA válasza syIex (#71356) üzenetére


NyalokAA
aktív tag

Nekem 2013 as gyártású 318d f30 am van amit 2014 elején helyeztek forgalomba szintén 190ló ~420Nm-re megírva.Most van benne ~167 ezer km , de mivel szerencsésen beleszakadt a lánc 148 ezer km-nél kapott teljes motor generált , hengerfej felújítással , turbó is fel lett újítva mert félig már a halálán volt. + kopó alkatrészek , olaj cserék , lengéscsillapítók minden biz basz amit csak ki kell/lehet cserélni egy közel 10 éves autón. Olyan 2-3 millió között költöttem rá 100 ezer és 170 ezer km között. Cserébe most jó esetben 4-5 évig nem kell komolyan hozzá nyúlni még , ha le is cserélem teszem azt egy g20-ra akkor is megy anyámnak a kocsi. Amire igazából célozni szeretnék , hogyha volt gazdája megúszhatod 1 misiből kb , hogy rendben legyen , de ha hanyagolták a bármelyik pillanatban felmerülő problémákból a határ a csillagos ég anyagilag meg semmiképp sem lesz baráti :) Ebben a korban ilyen futásteljesítménnyel ezekhez a modellekhez sok türelem és megfelelően mély pénztárca szükséges.

(#71374) negro válasza NyalokAA (#71373) üzenetére


negro
őstag

Ez eleg szomoru. Ugyertem amiket irsz, ennyi idosen ilyen keves futasnal meg ujnak kene lennie egy autonak es nem kene, hogy cserere szoruljon...

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#71375) NyalokAA válasza negro (#71374) üzenetére


NyalokAA
aktív tag

Sajnos az n47 ilyen “beteges” konstrukció van olyan barátom akinek 80 ezernél szakadt bele a lánc benzinkúton tankolás után. Ami meg kopik az kopik . Én 80%-ban városban használom . + ma már itt a sötét szabolcsban is egy normálisabb műhelyben 15-20 ezres óradíjjal számolnak a bmw-be meg van az már közel 30 ezer is.

(#71376) negro válasza NyalokAA (#71375) üzenetére


negro
őstag

M52-be nekem most 400 ezernel lesz Vanos csere. Lanc eredeti meg. 300e -nel kapott gyurocseret, henger, szelepfedel tomitest. Kapott egy trafosor cseret. Illetve meghalt benne 20 evesen a fotengelyfordultszam jelado. Ettol meg ment persze. 15 ev es tobb mint 200.000 km utan 1x volt treleren es oda is labon alltam fel vele. Eltort az EREDETI +20 eves vizpumpa.
Oradijakat ne is mond. Egyre tobbet szerelek magam, mar amit tudok.

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#71377) KAMELOT válasza negro (#71376) üzenetére


KAMELOT
titán

N62 438.000km (leadtam a bontóba)
Nem volt semmi cserélve :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71378) Shadowbull válasza NyalokAA (#71375) üzenetére


Shadowbull
addikt

Mármint 80e volt az órájában, a valóságban meg volt benne vagy 280.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71379) negro válasza Shadowbull (#71378) üzenetére


negro
őstag

ez a tema orok... :) de meg akkor is :))

''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''

(#71380) KAMELOT válasza Shadowbull (#71378) üzenetére


KAMELOT
titán

Pontosan úgy ahogy írod. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71381) nincsnév007 válasza Shadowbull (#71378) üzenetére


nincsnév007
őstag

Ez érdekes téma egy autóban lehet 300-400k km de kívül belül gyönyörű vigyázva volt rá, minden szervizt megkapott. Mellette áll a vissza tekert orás autó, de le szarva, le élve de az órájában "csak" 100k km van. Tudjuk melyiket fogják hamarabb megvenni. :/

(#71382) NyalokAA válasza Shadowbull (#71378) üzenetére


NyalokAA
aktív tag

Wallisban vettük a kocsikat :) , de amilyen tapasztalatokat szereztem a magyar bmw szalonokban ( pest , nyíregyháza , győr , debrecen ) az elmúlt években . Igazából meg se lepne , ha azt is megtehetik , hogy tekert órás kocsikat árulnak

(#71383) KAMELOT válasza NyalokAA (#71382) üzenetére


KAMELOT
titán

Első a haszon, a többi meg másodlagos.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71384) kardkovacsi válasza chess001 (#71365) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Őszintén, te beszélsz butaságokat. Teljesen mindegy a nyomaték, egy szám ami akkor jött divatba amikor megjelentek a turbó dízel autók 30 éve, mert abban lehet villogni. Az igazi szám a teljesítmény. Villanyos példával a teljesítmény az áram szorozva a feszültséggel. Hiába van neked nagy áramod ha kicsi a feszültséged hozzá és fordítva. Azzal, hogy tudod az áramot és elkezdesz azzal menőzni, hogy neked 100A-ed van...na ezzel mit mondtál? SEMMIT. Mert kell hozzá a feszültség is. Ugyanígy a nyomaték semmit nem mond magában.

Chrisnek pedig tökéletesen igaza van, mert a bár a dízel autóknak magas a nyomatékuk, a példánknál maradva az áramuk, viszont kis fordulatszámon tudják azt leadni, azaz alacsony feszültségen. Aki nyomatékra vesz autót az egyszerűen buta a fizikához, ennyi.

(#71385) CharlieDrop válasza kardkovacsi (#71384) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Pedig elindulni nyomatékból lehet. Ez is fizika…

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#71386) kardkovacsi válasza CharlieDrop (#71385) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Ja, csak épp energia kell ahhoz, nem? Az meg miből is van, csak nem a teljesítményből? Mondtam már a nyomaték egy szorzat egy eleme, semmit nem érsz vele magában ha nem ismered a hozzá tartozó fordulatszámot. Viszont a fordulatszám meg osztható szorozható (ez hívják váltónak), ezért egy 1 Nm tengelyen lévő nyomatékkal is el tudsz indulni ha van olyan motorod ami egymilliós fordulatszámon adja ezt le. Elé raksz egy váltót és meg is van oldva. Hirtelen lesz a 1Nm-edből ezer.

(#71387) kardkovacsi


kardkovacsi
senior tag

Valójában aminek van információ tartalma az a nyomaték görbe, mert abból látod az autó rugalmasságát, hogy egyes fordulatokon mire számíts a motorral szemben. De ez is csak a kézi váltók idejében volt érdekes. Manapság amikor ott egy ZF a motor mögött már ez is érdektelen, mert a váltó nagyon is jól ismeri a motor ezen karakterisztikáját. Így egy padló gáz esetén mindig oda fog váltani ahol a maximum teljesítmény érhető el és nem oda ahol a maximum nyomaték van.

[ Szerkesztve ]

(#71388) kardkovacsi válasza kardkovacsi (#71386) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

"Mondtam már a nyomaték egy szorzat egy eleme" -
Mint mondtam már a nyomaték egy szorzat egy eleme

(#71389) chess001 válasza kardkovacsi (#71386) üzenetére


chess001
aktív tag

Pontosan a nyomatékleadás a lényeg, a max teljesítmény nem egy adott pillanatig-ban van meg, hanem folyamatosan, egy elég széles tartományban. Az egész előzés semmi előkészületet nem kíván, egy szívónál kapcsolgathatsz, amire felpörög oda, ahol már menni is fog...

[ Szerkesztve ]

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71390) H.Ezredes válasza kardkovacsi (#71386) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Ezzel még te mondasz faszsagot... Érdekes ott van az E92 M3 420Le könnyebb mint én az 535D-vel ugyan olyan erősek vagyunk mégis elmegyek 0-100 402m 100-200-on is meg az M2C - nek is!!! Igaz az csak 410Le enyem ~420Le... Akkor, hogy van ez? Vagy M4 cabrio annak is elmegyek... Pedig az erősebb is... Most akkor, hogy van ez? Enyem dizel ~420Le / ~850Nm és ~4000-nel adja le a csucsteljesitmenyt. Számít a nyomaték is.... De nézd meg itt van egy videó... Enyem minimum így de jobban megy foleg 100-200-on és nézd meg miket vér el az 535D... [link]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#71391) kardkovacsi válasza H.Ezredes (#71390) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Mert rengeteg más dolog is lehet, váltó beállítás, vagy mondjuk az egyik nem annyi mint aminek gondolod, mert épp kicsivel több vagy kevesebb. Padon mértétek mindkettőt? A Hondam anno az összes ugyanolyan Hondát lerakta, 3-ikban szépen elment mindegyik mellett, mindkettő gyári volt.
Ezért én egy számból nem indulnék ki. viszont sokkal inkább hiszek a fizikában meg a matematikában ami a dolgok mögött van. De ha levezeted nekem miért van igazad szívesen elhiszem neked.

(#71392) kardkovacsi válasza chess001 (#71389) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Mennyi idő egy ZF-nek 8-ból 2-be raknia? 200 millisec? Ennyit vesztesz vele feltéve ha a dízelnek nem kell visszaváltania, mert valszeg annak is kell.

[ Szerkesztve ]

(#71393) kardkovacsi


kardkovacsi
senior tag

Más.
Mikor kell akkumulátort cserélni? Szól az autó vagy ha már x éves akkor inkább csere?

(#71394) chess001 válasza kardkovacsi (#71392) üzenetére


chess001
aktív tag

M54B22 vs N47D20 között tudod értelmezni a különbséget?

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71395) oliwire


oliwire
őstag

F11-es ötös szériánál melyik motortípust mondanátok a megproblémamentesebbnek, feltételezve a korrekt karbantartást?

(#71396) KAMELOT


KAMELOT
titán

Ez az ami sajnos nem lesz [link] Senki nem fog itt cserélni valami ismeretlen márkára. Ott a Dacia, hiába olcsó mégsem veszik. Ssangyong hiába olcsó az a SUV azt is alig veszik.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71397) chess001 válasza KAMELOT (#71396) üzenetére


chess001
aktív tag

Én simán vennék kínait, az MG4 Xpower a franciáknál 14 millió 400 pacival, nálunk az alapmodell adják annyiért. Kiváncsi leszek az új Tesla Model 3 Performance-ra, bár nekem a mostani is nyerő eddig, de ha már eddig vártam... Neuer Classé-ra még sokkal többet kell várni és szerintem árban nem lesz versenyképes...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71398) brumi1024 válasza chess001 (#71397) üzenetére


brumi1024
veterán

Élőben egyébként kifejezetten suta az MG4, norvégoknál volt jópár. Sokan nem vették, 15-ért ott volt a Model 3 Performance, vagy 12-13-ért SR/LR.

[ Szerkesztve ]

(#71399) KAMELOT válasza brumi1024 (#71398) üzenetére


KAMELOT
titán

Én is itt láttam a parkolóban tengerkék színben. Igen bénán néz ki. :U

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71400) chess001 válasza brumi1024 (#71398) üzenetére


chess001
aktív tag

Papíron se szép, de ha sokkal olcsóbb lenne, akkor annyira nem érdekelne, ha amúgy meg jó... Kínában azt nézem, hogy 10 millió alatt is van élet, nálunk az 20 felett kezdődik.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.