Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#71251) kardkovacsi


kardkovacsi
senior tag

Volt/van valami német villanyautó támogatás? Ez az ami ki fog futni nemsokára?

(#71252) chess001 válasza kardkovacsi (#71251) üzenetére


chess001
aktív tag

Igen, én úgy tudom talán idén decemberben.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71253) Shadowbull válasza kardkovacsi (#71251) üzenetére


Shadowbull
addikt

Volt is, van is, ki is fut egy része :)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71254) chess001 válasza chess001 (#71252) üzenetére


chess001
aktív tag

https://e-cars.hu/2022/07/28/jelentosen-modosul-nemetorszagban-az-e-autok-tamogatasa/

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71255) kardkovacsi válasza chess001 (#71254) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Köszi. Akkor ez volt a szeptember 1, hogy cégek onnan már nem igényelhetik. Erre a dátumra emlékeztem, csak a éves váltás és keretösszeg csökkenést találtam meg.

(#71256) kardkovacsi


kardkovacsi
senior tag

Ha már Németország. Valamiért ránéztem a német i4 konfigurátorára. Általában bármilyen BMW itthon olcsóbb, főleg alapáron, mint kint a németeknél. Kivéve a i4-et. Kint az i4 alapára (59e) picivel alacsonyabb mint egy 330e (60e) ami itthon 21,1M-nél kezdődik, i4 meg 25,3M. A másik érdekesség, hogy kint az eDrive35 meg iDrive40 között 3e euró van ami még 1,2M sincs, itthon meg 4M.

Vajon a BMW Magyarország nem kapta meg az alacsonyabb árakat az i4,vagy csak a haza képviselet gondolta most kicsit rárak a kinti árra. Itthon nettó áron is drágább az i4 mint kint.

(#71257) oliwire válasza kardkovacsi (#71256) üzenetére


oliwire
őstag

Németországban van külön állami támogatás elektromos autókra.

[ Szerkesztve ]

(#71258) kardkovacsi válasza oliwire (#71257) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Szerintem az nincs ebben benne. Azt az állam adja, de majd bull megmondja. Meglátjuk, mert szeptember 1-el kifut a támogatás a cégeknek.

(#71259) brumi1024 válasza kardkovacsi (#71258) üzenetére


brumi1024
veterán

Igen, az nem szokott látszani a konfigurátorban.

(#71260) kardkovacsi


kardkovacsi
senior tag

Amúgy annyi még ehhez a témához, hogy múltkor írta itt valaki, hogy nem megy a villanyautó itthon. Valóban. Szegedi BMW kereskedés 3 slotot is hirdet októberi átadással i4-re (persze lehet egy van nekik és csináltak hozzá 3 hirdetést) illetve "raktáron" is van két i4-esük egy iDrive40 meg egy M50.

[ Szerkesztve ]

(#71261) KAMELOT


KAMELOT
titán

Egy szép BMW E39 M5

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71262) brumi1024 válasza kardkovacsi (#71260) üzenetére


brumi1024
veterán

Érdekes adalék: a norvégoknál (2025-től nincs ICE) az i4 40 19-ről indul, az M50 22-ről, iX 40 24-ről. Ehhez képest a Model 3 12, 15, és 16, egy Ioniq 5 16.

M3 viszont alulról súrolja az 50-et, de az M lite-ok sincsenek messze a 40+ környékével, pláne extrázva. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#71263) Shadowbull válasza brumi1024 (#71262) üzenetére


Shadowbull
addikt

Brutális büntetőadó van Norvégiában mindenen ami nem BEV.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71264) kardkovacsi válasza brumi1024 (#71262) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Amúgy már itthon is kezdik kapizsgálni kicsit túl lett árazva az i4. Hahu van pár eladó i4-es, amit a szalonok hirdetnek és ha összekonfigurálod őket akkor azért 15% körüli kedvezmény jön ki. Ami persze még mindig csak a default amit egy ICE-re kapsz, de legalább nem az van már, hogy örülj, hogy kapsz.

i4-es fórumokban írják a delivery time-okat és mostanság már több 3 hónapost is láttam. Nem tudom, hogy ez véletlen, mert az adott kereskedésnek volt-e slotja vagy csak kezd egyensúlyba állni a kereslet és a gyártás mennyiség. Majd Shadowbull megmondja :)

(#71265) Shadowbull válasza kardkovacsi (#71264) üzenetére


Shadowbull
addikt

Több oka lehet. Egyrészt felpörgött a gyártás (idén már több i4-et adtak el, mint tavaly egész évben), másrészt növekszik a kínálat, nagyobb a belső konkurencia (iX1, i5).

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71266) KAMELOT


KAMELOT
titán

Béjemvé páver :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71267) kardkovacsi válasza KAMELOT (#71266) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Másik autónak mákja volt, hogy nem találták el...meg mondjuk ezzel együtt a videózóknak is, mert ha közéjük repül akkor végük van.

(#71268) KAMELOT válasza kardkovacsi (#71267) üzenetére


KAMELOT
titán

Ja aztán valaki meg tovább filmezi, ahelyett hogy segítene. :(

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71269) FIREBLADE78 válasza kardkovacsi (#71264) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Volt fent 2 35- ös. Nekem pont elég volna az is. 23,5 misi és nagyon tetszett az összeállítás is. De már nincsen ott a készlet kocsik között :(

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71270) KAMELOT válasza FIREBLADE78 (#71269) üzenetére


KAMELOT
titán

Mit szeretnél te venni? :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#71271) chess001 válasza FIREBLADE78 (#71269) üzenetére


chess001
aktív tag

Miért nem veszed meg külhonban? Nincs regisztációs adó, ha behozod és kisebb az áfa...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71272) kardkovacsi válasza FIREBLADE78 (#71269) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

[link] Ez?
Nekem egyszer egy BMW-s csaj mondta, hogy a készlet elég megtévesztő, sokszor semmi köze nincs a valós készlethez :) mert nem ők a dílerek szerkesztik hanem a BMW Magyarország és nagyon sokszor nincs szinkronban a dolog.

(#71273) kardkovacsi válasza chess001 (#71271) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Áfa? Meg a lízing cégek nem adnak lóvét mindenféle importáló cégektől vett autókra.

(#71274) chess001 válasza kardkovacsi (#71273) üzenetére


chess001
aktív tag

Dehát kocsit kp-ra vesz az ember, nem? :K

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71275) kardkovacsi válasza chess001 (#71274) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Magánszemély lehet, de az új vásárlások nagy része céges, ott meg semmi értelme kp.-ra venni. Kb. egyenértékű azzal ha kidobnék az ablakon 7-8M-et (jelenlegi kamatok és törvények szerint) egy i4 esetén.

(#71276) FIREBLADE78 válasza chess001 (#71271) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Na mesélj kérlek. Mi ez pontosan? :)
Elektronyos kéne. I4 tetszik. Legkisebb motoros vagyis akksis is jó lehet. Ritkán járok 300+ km távolságra.
Ez az. Itt már drágább :C

[ Szerkesztve ]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71277) FIREBLADE78 válasza kardkovacsi (#71275) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Miért szar a kp? Ott is tudsz áfát visszakérni,nem? Lízing most szerintem hülyeség.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71278) kardkovacsi válasza FIREBLADE78 (#71277) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Magyarországon csak a nyílt végű lízing esetén tudsz áfát visszakérni. Default 50%, ha vezetsz útnyilvántartást akkor meg annak függvényében, hogy mennyi volt a céges használat. Ellenben a lízing kamat leírható a társasági adóból ha kisvállalkozás vagy...azaz ha van elég nyereséged akkor kamatmentes hiteled lesz. Ezt a kettőt összeadod és ott is van a 7-8M.

[ Szerkesztve ]

(#71279) chess001 válasza FIREBLADE78 (#71276) üzenetére


chess001
aktív tag

Én csak arra gondoltam, hogy bemész egy külföldi szalonba, ott kifizeted és hazajössz vele és honosítod.
Ugye ennek vannak-volt trükkösebb változatai, hogy marad a külföldi (német rendszám) ott lízingeled 2 évig, megkapja a cég a támogatást, azután kap magyar rendszámot, vagy valami ilyesmi.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71280) FIREBLADE78 válasza kardkovacsi (#71278) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Nem kell nyilvántartás,ha 50% van beadva. Isten ments. Könyvelő amúgy is egy nyomorék. Amikor kiejtjük a szánkon,hogy céges autó akkor rosszul van. Kamat teljesen leírható? Fura. Mo-on van ilyen?. :Y :D Tao egy vicc. 9% :W

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71281) kardkovacsi válasza FIREBLADE78 (#71280) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

"Fura. Mo-on van ilyen?" - van csak a legtöbb könyvelő nem tudja. Az enyém se tudta én hívtam rá fel a figyelmet, aztán ment az agyalás, hogy jééé tényleg. Mondjuk a könyvelő nem adótanácsadó, nem feladata az ilyeneket tudni.

[link]
"KKV beruházási hitel kamata utáni adókedvezmény (70 százalékos korlát érvényesül)," - és nincs semmilyen kikötés, hogy milyen beruházás lehet, így az autó is annak minősül.

Igen, 50% esetén semmi nem kell. Én is azt választottam anno, de mondjuk van ismerős (és ez tényleg nem én vagyok :D ) aki simán mondta az ő könyvelője generál neki útnyilvántartást valami programmal és jóval 50% fölött igényel vissza, azaz adót csal.

(#71282) FIREBLADE78 válasza kardkovacsi (#71281) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Kéne annak a könyvelőnek a száma ;]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71283) CharlieDrop válasza kardkovacsi (#71281) üzenetére


CharlieDrop
veterán

"és nincs semmilyen kikötés, hogy milyen beruházás lehet, így az autó is annak minősül."

Azért nem ilyen egyszerű, de amíg nincs egy erre is kiterjedő vizsgálat, addig nincs baj.

Másrészt érdemes számolni az ÉCS-vel is céges autó esetén, és ez az amiért sikítanak a könyvelők, no meg az sem árt, amit te is írtál: "ha van elég nyereséged".

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#71284) kardkovacsi válasza CharlieDrop (#71283) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

"ha van elég nyereséged". - nyilván ez egy jól és szabályosan működő cég esetén nem probléma amelyik megengedhet magának egy prémium autót.
Itt inkább az a kockázat, hogy később nem lesz elég nyereséged, eltörlik ez kamat vagy áfa szabályt.

(#71285) N_A_S


N_A_S
veterán

Sziasztok!

BMW CCC modul javításra tudnátok ajánlani valakit? Tibay Tamás megvan, a kiváncsi arra lennék hogy van e más rajta kívül aki olcsóbban dolgozik esetleg? Nem tudom hogy 120-at megér e kifeztni egy ilyen öreg rendszerre, hezitálok az Androidos egységen is, bár jobb szeretem a gyári megoldásokat ilyen tekintetben.

https://tinyurl.com/phnas

(#71286) szőröscica válasza N_A_S (#71285) üzenetére


szőröscica
addikt

Inkabb jarj utana, hogy valami ujabbat retrofittelni mennyi lenne. Androidos kinai fost ne tegyel be szerintem.

(#71287) chess001 válasza szőröscica (#71286) üzenetére


chess001
aktív tag

Nyilván ilyen szakérői okosságok miatt jó fórumozni.
Normális felbontású, meg számítási kapacitással kell venni a beépített tabletet.
Gyors, szép, stabil és bármit is enged telepíteni, nekem több éve van ilyen kinaifos...

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71288) Chrys_ válasza chess001 (#71287) üzenetére


Chrys_
addikt

A baj ezekkel a rendszerekkel csak annyi, hogy a hang AUX-n keresztül megy. Bár szerencsére át lehet váltani a gyári rendszerre. Ami engem érdekelne, hogy lehetséges-e az, hogy pl. Android Auto megy az Android kijelzőn (ott legalább van touchscreen, remélhetőleg multitouch), de a gyári rendszeren szól a zene? És ha AUX-n érkezik hang (navi infó pl.), akkor elhalkul a gyári egységen a zene, mint ahogy jelenleg működik? Azok az Android Auto megoldások nem érdekelnek, ahol a gyári egység (NBT EVO ID6) és a gyári (touch) kijelző közé tesznek be egy eszközt, mert a touch funkció nem működik velük, csak az i-drive (gyártó szerint, pl.: [link] ).

(#71289) kardkovacsi válasza Chrys_ (#71288) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

Vagy iPhone és Carplay ha már NBT EVO ID6. Én emiatt váltottam anno Androidról.

(#71290) N_A_S válasza szőröscica (#71286) üzenetére


N_A_S
veterán

Köszi, retrofittelni ugye max CICre lehetne ami szintén nem nagy előre lépés. Nekem igazából a gyári megfelelő csak az a kérdés hogy egy "akármilyen" bga reball szakihoz elküldhetem, mert meg tudja javítani vagy ez bmw specifikusabb dolog. A kínaihoz nekem sincs igazán gusztusom. Elég gagyi a fényereje, ahogy olvastam, hangzása sem az igazi..

De azt sem zárom ki hogy a ventilátor ment tönkre... Ezért sem szeretnék kiadni kapásból 120at mert lehet hogy pár ezer forintból orvosolható a probléma

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/phnas

(#71291) Chrys_ válasza kardkovacsi (#71289) üzenetére


Chrys_
addikt

Van iphone és van carplay, de nekem Android kell (ez a fő telefonom), sokkal jobban használható.

(#71292) kardkovacsi válasza Chrys_ (#71291) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

ID6-on ez nem fog menni. Még a hetesen is csak később jött ki. Vagy autót cserélsz vagy fő telefont :)

(#71293) H.Ezredes válasza N_A_S (#71290) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Évek óta vele dolgozunk együtt. Normálisan megcsinálja a CCC-t garanciával Magyar menüvel. Különböző extrákat is tud rárakni. Mint PL M head up vagy olajhőfok mutatás bizonyos típusban és egyéb komfort dolgokat. Másrészt nekem is ő csinálta a CCC-m igaz LCI-m van abban egy fokkal jobb illetve berakattam vele MULFT2 HIGH modul így gyári USB zenelejátszás is van meg saját fejlesztésű BT egységet is ami nagyon jó minőségű hangzást csinál és AUX helyén BT-ról megy telefonról a zene kiváló hangminőségben. Bontott CCC-ket szoktuk eladni 80-100K között és el is viszik az összeset... Így mihez képest drága ?

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#71294) Chrys_ válasza kardkovacsi (#71292) üzenetére


Chrys_
addikt

Félreérted, nem az original NBT EVO-n, hanem Android fejegységen menne az Android Auto, az NBT-n meg a Media.

(#71295) chess001 válasza Chrys_ (#71288) üzenetére


chess001
aktív tag

Igen, valóban auxon keresztül kapja. Nálam nem vált vagy az AUX-on keresztül szól vagy az egyéb rendszerek. Nekem nincs vele gondom-legalapabb hangszer van, nem vettem észre különbséget, a tableten keresztül hallgatom a zenét-navinél lehalkul, telefon kihangostító, touchscreen és az Idrive is megy.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#71296) Chrys_ válasza chess001 (#71295) üzenetére


Chrys_
addikt

Nekem Harman-Kardon rendszer van és a fenti dolgot nem tudom, ezért nem vettem eddig Androidos kijelzőt.

Viszont azt tényleg ki tudom próbálni, hogy az AUX megszakítja-e a zenelejátszást az NBT-ben: van egy BT audio vevőm, amit jack kábelen rá tudok kötni.

[ Szerkesztve ]

(#71297) Shadowbull


Shadowbull
addikt

Neue Klasse.

[link]

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#71298) FIREBLADE78 válasza Shadowbull (#71297) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

Tehát hülyeség venni i4-et mivel egy év múlva itt az új.

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#71299) N_A_S válasza H.Ezredes (#71293) üzenetére


N_A_S
veterán

Félre ne érts, egy percig sem vonom kétségbe a hozzáértését, és elfogadom azt is hogy korrekt áron dolgozik BMW-s viszonylatban. Ami miatt elkezdtem kutatni az az mert gondolom van különbség a hibás CCC-k között is, hogy milyen mértékben vannak tönkre menve.

Nekem pedig nem olyan nagy gond ha mondjuk arra az időre nélkülöznöm kell a sajátomat, amíg megjavítják, és úgy néz ki találtam is rá embert (a közelemben). Enyém is LCI, és tökéletesen megfelel az angol menüvel ha működik. Nagy baja nem lehet szerintem mert ha bebootol onnantól jó minden (USB, AUX, BT kihangosítás, stb...)

https://tinyurl.com/phnas

(#71300) kardkovacsi válasza Shadowbull (#71297) üzenetére


kardkovacsi
senior tag

és el is értük oda amit már pár éve mondtam, hogy a klasszikus prémium gap amitől annyira jól néznek ki a BMW-k el fog tűnni. Nyilvn kénytelenek ebbe az irányba menni, mert senki se akar plusz 20 centiért meg a jó kinézetért sok milliót fizetni.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.