Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  ATi Radeon HD 5830 / 5850 / 5870 (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#3401) katt777 válasza keIdor (#3399) üzenetére


katt777
félisten

Nem érdekel, egyetértesz-e az aláírásommal, a saját tapasztalataim vannak ott, nem a tieid.

Érdekes, hogy amikor új volt a HD4870-em, minden játékban a 3870 sebességének az 1/3-át produkálta DX10-ben (Crysis és Clear Sky is pl.). :P :DDD, egészen a 4. erre írt driver megjelenéséig. Nyilván te is alacsony grafikai beállításokkal játszottál, amin én csak nevetni tudok, ha már valaki drága és erős VGA-t vásárolt. :P (Vagy nem tavaly ősszel vettél HD4870-et.)

Szövegértést gyakorolnod kéne. Nem azt írtam, hogy a kezdő driverek lassúsága a bajom, hanem, hogy szánt szándékkal avultatják a régi hardvereket. Így volt ez már az AMD-s konfigom esetében, amelyben pl. használhatatlanná tették a CF-t, amikor kijött az újabb AMD chipset, és ezt láttam 38xx topicban is a 4xxx kártyák megjelenésével, most pedig az Unigine teszt eredménye alapján ez van a 4xxx sorozattal is. Eléggé tendenciózusnak tűnik a dolog.

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3402) katt777 válasza RI/OS (#3397) üzenetére


katt777
félisten

Kimaradt: Szóval úgy fest, hogy Sanctuary-ban van az a -60% hátránya a HD4870-nek, amivel "papíron lassabb", de majd meglátjuk, ha lefuttatod a Sanctuary-t is fullban. Mindenesetre 48xx topicban megkértem a társakat, hogy nézzenek rá ők is ezekre a tesztekre.

Megyek, megnézem, lehetett-e beállítási probléma, ha pl. az AA Edge-Detect módban volt, mert ezt elfelejtettem megnézni.

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3403) keIdor válasza katt777 (#3401) üzenetére


keIdor
titán

Nem alacsony részletességgel játszottam, ne mindig magadból indulj ki! Olvasd el még egyszer figyelmesebben a #3399 elejét, és akkor nem fogsz butaságokat irkálni, hogy mikor vettem. Vagy legközelebb angolul írjam, úgy jobban fog menni? :U

"Szövegértést gyakorolnod kéne." Bagoly mondja...

Amit meg utána írtál, arra csak ennyit reagálnék: Tartsd meg magadnak az elméleteidet... még hogy lassul, nevetnem kell...

"Nem érdekel, egyetértesz-e az aláírásommal, a saját tapasztalataim vannak ott, nem a tieid." Legalább nem ragozzuk sokáig...

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#3404) Abu85 válasza katt777 (#3393) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Catalyst AI szerepe sokszor megváltozott az évek folyamán. A jelenlegi driver alapjait tekintve a Catalyst 8.3-ra épül (ez volt az a driver, amit a Transmeta segítségével hozott össze az AMD. Nem volt nagy dobra verve, de a két cég jópár programozót elcserélt néhány hónap erejéig, majd visszacserélték a csapatot. Tulajdonképpen meg kellett tanulni, hogyan kell az R600-at programozni. A Transmetának nagy tapasztalata van a VLIW rendszerekben, így az AMD szorosabbra fűzte a szálakat, volt egy kisebb bevásárlás is, de ez lényegtelen.)
A 8.3 óta a Catalyst AI tölt be minden optimalizációs rutint, legyen az specifikus, vagy általános. Ha az AI ki van kapcsolva, akkor nincs semmilyen optimalizáció, egyszerűen csak fut a program. A normál AI kapcsolóval betöltődnek az általános rutinok (pl.: mintaoptimalizálás, és a többi szarság, ami némi sebességet hoz gyakorlatilag észrevehetetlen képminőségromlás mellett - ugyanezeket be lehet kapcsolni az NV vezérlőpultban csak külön-külön, bár a GeForce rutinjai sokkal agresszívabbak, jobban romlik a képminőség, de cserébe nagyobb a sebesség is.). Normál AI mellett csak akkor töltődnek be a specifikus rutinok, ha a drivernek meg van adva az dott program futtatási állományának a neve. Ilyenkor a driver tudja miket kell betölteni ... pl.: CF profil. Bár utóbbi rutin fejlődött ugyanis ezt a driver, akkor is betudja már tölteni, ha a játék kódjában megtalálja a multi-GPU optimalizációt, így ilyenkor hozzárendeli az alapértelmezett profilt. A fejlett AI az igazából arra jó, hogy a futtatott programtól függetlenül a driver a lehető legtöbb optimalizációt alkalmazza. Ebben az esetben előfordulhatnak képminőségbeli problémák, mert még nem tesztelt beállításokról van szó. Bár ez is fejlődött sokat a 8.3 óta, hiszen a meghajtó képes elemezni a motort, így az adatbázisból olyan profilcsoportot választ ki, ami megfelelő lehet a játéknak. Például egy Unreal Ungine 3-as játékra ráengedi az UT3 profilját, persze aztén vagy működik, vagy nem. Próbálkozni lehet, ha nem tetszik az eredmény, akkor még mindig vissza lehet állítani normál módba az AI-t. :)

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3405) Abu85 válasza bigdigit (#3395) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ez gáz ... rengeteg embernél működik. Valami probléma van azzal a Win 7-tel, próbáld frissíteni az MS Update-en, vagy kérj supportot az MS Magyarországnál.

Keldor papa: Előfordulhat, hogy az új driver bizonyos helyzetekben lassabb. Erre már felhívták a figyelmet. Egyszerűen a 9.10-nél az volt a fontos, hogy minden tökéletesen megfeleljen az MS követelményeinek. A sebességre a 9.12-ben dolgoznak rá. Sajna ha pár dolgot újraírsz, akkor nem biztos, hogy a kívánt hatás lesz az eredmény. Kb. két hónap alatt kellett a Win7 beta rutinokból whql-t csinálni, ez embertelen munka, és emellett még ott az OpenGL 3.2 és az OpenCL 1.0, amiből novemberre szintén véglegest kell gyártani. Ilyen tempó mellett alap, hogy a működésen van most a hangsúly és nem a sebességen, túl sűrű lett az év vége az új technológiák szempontjából. A Stream SDK 2.0 beépítését már meg sem említem. :N

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3406) katt777 válasza keIdor (#3403) üzenetére


katt777
félisten

Ha nem tapasztaltál visszaesést HD3870-ről HD4870-re váltva, akkor nyilván nem azokat a friss drivereket, nem DX10-ben, és nem azokkal a programokkal használtad.

Azoknak, akik kételkednének a szavaimban, lefuttattam +1x a Heavent max összetettséggel, ám most 9.9-es driverrel, ha már az OGL tesztelése miatt viszatettem. Összehasonlításul a 2 eredmény:

i920 4.0 HD4870 815/1050 Catalyst 9.10 HQ: 3.4FPS, 85 pont
i920 4.0 HD4870 815/1050 Catalyst 9.9 HQ: 4,2FPS, 107 pont

Azaz: az 5xxx sorozat megjelenésével 25%-ot esett a HD4xxx sorozat grafikus teljesítménye DX11-ben! (DX10.1, DX10, stb. vsz. ue. lenne.) Most ha nekem megint azzal jön valaki, hogy nem lesznek szarabbak az ATI driverek egy újabb széria VGA kiadásával, arra már tényleg nincs mit mondanom. :P

Abu85: Igen, az volt az a driver, amellyel megszüntették az 580X chipset CF támogatását. :C :((( Onnantól kezdve a CF-öm semmilyen kapcsolóval nem működött még azzal a többségében gyenge hatásfokkal sem (kivéve 3DMarkok és valamennyire még a CoJ, ha jól emléxem), amellyel addig. Itt a lényeg: "előfordulhatnak képminőségbeli problémák, mert még nem tesztelt beállításokról van szó" Magyarul félkész szart kapunk. :) :R

RI/OS: Köszi a tesztet +1x, természetesen módosítottam a cikkben az 58xx karik feltételezett használhatatlanságára vonatkozó részt! :R

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3407) keIdor válasza katt777 (#3406) üzenetére


keIdor
titán

Én is néztem mind a két driverrel, az eredmény változatlan maradt.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#3408) katt777 válasza keIdor (#3407) üzenetére


katt777
félisten

Az még érdekesebb, ráadásul most kaptam ezt 48xx topicban. Akkor mi lehet a gáz? Illetve miért fut az elvárható 20FPS körül a Sanctuary, és miért nem a másik 2? A 9.10-es driver tisztán volt telepítve. Fogom, és visszarakom a szűz w7 partíciót, megnézem az intel driverével, meg ismét 9.9-cel.

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3409) katt777 válasza katt777 (#3408) üzenetére


katt777
félisten

Valaki szerint nálam azért lassú a teszt, mert fut a tesszeláció. De éppen azt mondták, hogy a 4xxx sorozat nem lesz lassabb az 5xxx-nél DX11-ben... :U

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3410) Abu85 válasza katt777 (#3406) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A CF támogatás alaplapfüggetlen, a videokártya drivere nem nézi, hgoy milyen chipset van mellette, csak a két kártyát érzékeli. Egy ritka probléma telepítés esetén előjöhet, hogy nem ismeri fel a másik kártyát. Ilyenkor újra kell telepíteni a drivert, vagy párszor újra kell indítani a gépet mindenféle állítgatás nélkül.
A Catalyst AI fejlett opcióját nem kötelező használni. :)

(#3409): A tesszelláció eleve nem fut csak DirectX 11-es hardveren.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3411) XoZ válasza katt777 (#3409) üzenetére


XoZ
aktív tag

A 4850/70 topikba beírtam egy lehetséges magyarázatot: az unigine teszteknél maximális beállításoknál (8xAA) már kevés az 512 MB VRAM: [link]. Heaven-nél tesszelláció csak DX11-es kártyákon van.

[ Szerkesztve ]

(#3412) katt777 válasza XoZ (#3411) üzenetére


katt777
félisten

Megkaptam, és kösz, de ha 1680x1050-be kevés az 512MB RAM, akkor megint driver-hibánál vagyunk. Az OK, hogy csak DX11 karikon van tessz (már láttam olyat, hogy vmely kárty nem tudott valamit, annak bekapcsolása mégis lerontotta a teljesítményt), de ez a probléma kilőve, hiszen DX10-ben is lassú a 4870, még tropicsban is.

Abu85: A gyakorlat nem ezt igazolta. Ahogy feltettem az alaplapi AMD drivert (SB 8.3), abban a pillanatban megszűnt a CF.

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3413) Abu85 válasza katt777 (#3412) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Jelezted az ATI supportnak a problémát? :) Mert maga a támogatás hiánya nem általános jelenség. Egy csomóan használják még most is CF-re a régi 580X lapkakészletet ... például cimbim is két HD2600 Pro-t teker egy MSI-s alaplapban, és már a 9.akárhányas meghajtónál tart, de sohasem panaszkodott, hogy baj lenne.
Ha gáz van, akkor arra van a support. Majd elkérik a kari típusát illetve a géped paramétereit, és kipróbálják. Persze kezdésnek rögtön elmondják, hogy csak olyan gépről dolgoz, amire nincs semmilyen harmadik féltől származó program telepítve (pl.: ATT, Rivatuner), vagy a karik BIOS-a is legyen gyári módosítatlan, mert azok vannak kitesztelve. Nekem például az ATT és a Rivatuner sok kellemetlenséget okozott, amióta nem használok ilyen programokat a gépen, azóta minden szuper, és még a CF is működik. :D

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3414) RI/OS válasza katt777 (#3406) üzenetére


RI/OS
őstag

i920 4.0 HD4870 815/1050 Catalyst 9.10 HQ: 3.4FPS, 85 pont
i920 4.0 HD4870 815/1050 Catalyst 9.9 HQ: 4,2FPS, 107 pont

3,4 meg 4,2 fps-ből levonni a következtetést, hogy -xx% hát nem is tudom.
Persze matematikailag igen, de azért 120 fps meg 80 azért inkább meggyőzöbb lenne :D

[ Szerkesztve ]

(#3415) koxminator válasza tome.jr (#3374) üzenetére


koxminator
senior tag

Nem gondolom viccesnek. Mint már korábban említettem, volt nekem már mindenféle ati+nvidia kártyám, egyik fan sem vagyok (bár jelenleg tényleg Ati user vagyok). Lehet neked mindegy, mennyit fizetsz ki egy kariért, de sokaknak nem mindegy. Asszem abban sokan egyetértünk itt, amit írtam (a sok egyenlőségjeles mondat). Így több szempontból is vérzik a hozzászólásod. Én mindig az ár/érték arányt néztem és nézem, felőlem lehet Intel, Ati, nVidia, akármi. Amelyik jobban megéri az árát és jó teljesítménnyel rendelkezik hozzá, vagy jobbal mint a konkurrensei, azt veszem. Szar dolog, mikor valamit akarsz venni, és csak 1 fajta-gyártónak van belőle (szocializmus, 80-as évek és korábban rémlik valamennyire? Mert én éltem benne, nem tudom, te igen). Hidd el, az a jobb, amikor több közül lehet választani. Ki tudja, lehet ha kijön a Fermi, földbedöngöl minden más kártyát. Nem? :U

Még valami: nekem soha semmilyen driver problémám nem volt sem Ati, sem nVidia kártyával. Ez is érdekes ugye? Szóval hol van akkor itt a driver sírás? :D

[ Szerkesztve ]

Cégünk alapfilozófiája: nem bántjuk a sz**t, amíg nem büdös!

(#3416) oliba válasza katt777 (#3406) üzenetére


oliba
őstag

Milyen felbontáson érted el eztejet a szép eredményeket? :D Most nem tesztelek újra, hogy megnézzem, menyni a különbség, ha olyan felbontáson használom, de nekem 3,66ghz-es E5200-esemen 4GB ram mellett 4770-el (830/4400) 9.10-es katalisztal 28,9FPS-em lett. Ha tovább húztam a vgat, akkor 31,4FPS.
4AA/16AF full minden, de csak 1280x1024

(#3417) katt777 válasza Abu85 (#3413) üzenetére


katt777
félisten

A szemetet kidobom. Nem szokásom megvásárolni valamit, aztán azzal szórakozni, hogy használhatóvá tegyem. Az ATI-nak az egyetlen szerencséje, hogy az nV nem jobb. Anno direkt szűz rendszeren próbáltam és CCC-rel, viszont ATT-osok szerint azzal sincs semmi baj.

RI/OS: Én nem következtetést vontam le, hanem a számomra ismert infókból egy lehetséges feltételezést. Azóta már kaptam másoktól is segítséget (én örülnék a legjobban, ha magam tesztelhetnék egy 5870-nel), tesztelgettem, és az egész Unigine-részt átdolgoztam a cikkben, szerintem így már sokkal pontosabb. Ha veszed a fáradságot, és megnézed, továbbra is köszönettel fogadok minden építő jellegű észrevételt.

oliba: 1680x1050, de ott van. Végül kiderült, hogy a 8XAA a hunyó, mert a felével már gyönyörűen ment minden, ergo ott a hiba a driverben, hogy az ATI az 1GB-os karikat szeretné megvetetni velünk. DX9-ben, OGL-ben, vagy akár DX10.1-ben is, de Vantage-ben, elfogadható a visszaesés 8XAA és 4XAA között, ezekben az újdonságokra kihegyezett tesztekben viszont a 8XAA kínhalál (nem csak a Heaven új, hanem a Tropics 1.2-es verziója is). Ami szintén az ATI hátsó szándékára utal, az az, hogy a valamivel régebbi, de szintén DX10-es Sanctuary-nál messze nincs ez a 10%-os visszaesés.

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3418) rocket válasza Crytek (#3345) üzenetére


rocket
nagyúr

Megse maradt ki a PhysX a jatekbol mint ahogy Abu megalmodta :)

#3347: Semmi koze a memoria busz szelessegenek a teljesitmenyhez, nagyobb a HD5870 memoria savszelessege (256bit, GDDR5 4800mhz) mint a GTX260-nek (448bit, GDDR3 2000mhz).

[ Szerkesztve ]

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#3419) katt777 válasza katt777 (#3417) üzenetére


katt777
félisten

Bocsánat, nem a visszaesés 10%-os, hanem 10%-ra zuhan a megjelenítés sebessége.

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3420) Abu85 válasza rocket (#3418) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pedig kimaradt ... ;) megkérdeztem az NV-t és a fejlesztőket. A beállítási fájlokban egyébként még meg van az az opció, ami a hardveres physX-et aktiválja, de ha TRUE paramétert rendelsz hozzá, akkor is változatlan a sebesség, mert maga a PhysX mód kikerült a végleges játékból, így a paraméterhez nincs semmi hozzárendelve. Emellett ha kikapcsolod driverből a hardveres PhysX-et, akkor is ugyanez az eredmény. Egyszerűen úgy írták meg az algoritmusokat, hogy sok look-up táblát használjanak, mert akkor nem a számítási kapacitás, hanem a textúrázó kapacitás számít, Ez persze azzal is jár, hogy globálisan lassabb lesz a játék sebessége, de legalább a GeForce-ok a Radeonok előtt végeznek. :P

Amúgy ha a te elméleted lenne a helyes, és a fejlesztők hazudnának, akkor a Radeonok egymás alatt sorakoznának azonos FPS értékkel, mert ugye CPU limitet kapnának a szoftveres PhysX miatt. De mivel minden esetben a CPU-n számol a játék, így azonosak a körülmények, tehát senki sem kap CPU limitet. :)

Igazából a fejlesztők és az NV nekem hivatalosan annyit mondtak, hogy nincs a GeForce PhysX támogatva ... tervben volt az opció, de nem volt rá idő.
A nem hivatalos infók alapján a PhysX kész van, de a Batman-es lázongás miatt inkább nem került bele a végleges játékba. Igazából nemrég az NV is GeForce PhysX-hez írta a játékot a slidejaiban. Utóbbi nem hivatalos álláspontot az is alátámasztja, hogy ott van a hardver PhysX kapcsoló a játék beállítófájljaiban. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3421) rocket válasza Abu85 (#3420) üzenetére


rocket
nagyúr

Ha nincs PhysX miert telepiti a PhysX drivert?

Igazabol PhysX se kell, igyis az AMD-re nezve szegyen a teljesitmenye a jateknak, es a kifogasok nem erdekelnek mar ,szerintem sok masik embert se erdekel, egy ideig meg oke volt, hogy megmagyaraztak, aki nem akarta az is megtudta, hogy csunya NV, csunya jatekfejlesztok, vagy szimplan ok csesztek el, de mostmar inkabb mosolygtato ez az allando kifogas kereses.

[ Szerkesztve ]

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#3422) Ren Hoek


Ren Hoek
veterán

Hali!

Valaki tud pontos infót arról, hogy karácsony előtt kijönnének nem ref hűtéses Radeon 5850-ek? Pl egy Vapor-X-es jól jönne :B

Azért lenne fontos, mert akkor nem álmodoznék róla, hanem megvenném az új gépet, aztán elnyöszörögne január-feburárig alaplapi HD 4200-al :) ...Vagy talán már megvárnám akkor áprilist, hátha rendeződnek a készletek és az árak is (no meg az ösztöndíj is akkor szokott jönni :) )

(#3423) Abu85 válasza rocket (#3421) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mert a PhysX az egy API. Például DirectX install nélkül egy DirectX-es játék sem indul el. :) Nem tudja létrehozni az erőforrást, mert nem létezik megfelelő felület. Ugyanez van OpenGL-lel, csak az OpenGL-t ugye a driver hordozza, mert kiterjesztés rendszerű az API, de még jobb példa az OpenAL, amit egyre több program kér, hogy telepíts. A hardveres gyorsítás csak egy dolog, de az API mindenképp kell a működéshez.

Senki sem keres kifogásokat, de az AMD ugyanezt nem engedheti meg magának, mert nem akarja lerombolni a PC-s gamer piacot. Az NV-nek mindegy. Illetve olyan a filozófia, hogy ha nem lehet az enyém, akkor ne legyen senkié. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3424) rocket válasza Abu85 (#3423) üzenetére


rocket
nagyúr

Pont arrol van szo, hogy nem lett vegul PhysX jatek, megis PhysX drivert installal, igy az DirectX API-s hasonlotatodbol kiindulva PhysX nelkul, elkene induljon a jatek PhysX driver installalas nelkul is.

"Senki sem keres kifogásokat, de az AMD ugyanezt nem engedheti meg magának, mert nem akarja lerombolni a PC-s gamer piacot. Az NV-nek mindegy. Illetve olyan a filozófia, hogy ha nem lehet az enyém, akkor ne legyen senkié."

Ezzel ok nem rombolnak le semmit, azzal romboljak le sajat magukat a felhasznalok szemeben, hogy csondben turik ezt, ahelyett hogy ok is ezt az utat jarnak.
Azt ertem nincs felesleges penz, de a tortenet az elmult 2 honapban olyan melysegekbe sullyedt, hogy a termekek vedelme ertelmeben kolteni kellene, mert azaltal ami tortenik kevesebb lesz az eladott kartya, es ebbol magasabb lesz a kiesett haszon, mintha X milliot rakoltenenek mar valami szovtverre.

Az R600 ota megy az ATi fenyezese az architekturajuk kapcsan, erre az egyik legujabb jatekban lassabb mint az NV 3 eves architetujara epulo (amit mar masfel eve is elavultnak volt titulalva) ma mar kozepkategoriasnak szamito GTX260 mint az uberbrutal 6. generacios tesszallacios DX11-es HD5870.
Nem tudom mar eldonteni, hogy nevetseges az egesz, vagy szanalmas inkabb amit az AMD csinal, egy dolog biztos az elmult 2 honapban csunyan lealazta az NV szoftver fronton az AMD-t, pedig elvileg meggyengultek.

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#3425) feka007


feka007
nagyúr

Hi!
Szerintetek érdemes 5850-et venni a gépembe? 2 éve a vga-n kívül változatlan gyakorlatilag, csak azt cseréltem (4870 volt egy évig, de nyáron downgradeltem mivel keveset játszottam)
Egy B3 Q6600@3200 MHz van a gépben, 4 giga DDR2 800MHz meg 550-es csifi táp. 1680*1050-es felbontást használok.
Egyáltalán megéri ennyiért ez a vga, vagy elég egy 5770/4890?
Thx :R

[ Szerkesztve ]

(#3426) keIdor válasza feka007 (#3425) üzenetére


keIdor
titán

Elég alá egyelőre a proci, ha AA-zni fogod, és használod az 1680x1050-et. Úgyhogy érdemes szerintem... jönnek a jó játékok.
HD4890-et már ne vegyél, több minden ellene szól.

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#3427) Kucsek


Kucsek
aktív tag

Hát nem tudom ,eddig én is azok közé tartoztam akik azt mondták ,hogy semmi baj az ATI driverekkel.Egészen a múlt hét keddig.Felraktam a 9.10 driver-t és behalt a CoD 2 ha leraktam tálcára: CoD 2 Mp exe hibát észlel.Teszteltem párat és azok sem voltak jók : (9.9 , 9.8,9.7).Aztán úgy döntöttem visszatérek a régihez 9.3 és láss csodát megy minden.
Csak azért aggódom mert szeretnék váltani a 5xxx széria valamelyik tagjára és ott nem biztos ,hogy használhatok régi drivert.
De igazából nem aggódok ,inkább a Win 7 miatt.

[ Szerkesztve ]

Neked Kell Lenned A Legeslegjobbnak, Mert Ha Szar Vagy Akkor Lenyomnak!!!!

(#3428) feka007 válasza keIdor (#3426) üzenetére


feka007
nagyúr

Thx, akkor szerintem beújítok egy egyedre. :C
A táp is bírni fogja?

(#3429) keIdor válasza feka007 (#3428) üzenetére


keIdor
titán

HD4870 terhelve is azt hiszem többet eszik, mint a HD5870, szóval meg kell birkóznia a tápodnak simán vele, főleg az 50-essel...
Idle meg valami 20W alatt fogyaszt, a HD4870 meg 90W körül evett... :C
Ezért mondom, hogy a HD4800 ellen szól minden szinte... bár a 4890 60W-ra csökkent, de még az is sok...

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#3430) Abu85 válasza rocket (#3424) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Már írtam, hogy a PhysX az egy API, olyan, mint a DX, OpenAL. Akkor is fel kell rakni a felületet, ha csak CPU-n számol a program, mert másképp a felület nem létezik a gépen, és ennek végzetes következményei lennének a program futtatására nézve. :D Konkrétan nem lenne működőképes, mert a PhysX parancsokat az API értelmezi és futtatja. Minden PhysX API-n működő játék telepít PhysX interfészt, persze ha újabb verziójú interfész van fent, akkor ezt kihagyja az install procedúrák közül, mert a minek azt frissíteni, ami már megvan (ilyen a DirectX is). Nyilván a Broderlands-hoz a legújabb interfész lett mellékelve, így új modulokkal frissíti a régit. A többi fizikai API egy picit másképp működik. A Havok, a Bullet, az ODE és a Pixelux rendszerek specifikusan a játékba épülnek, és a modulok a játék kódjával együtt futnak. Mindkét elgondolás jó, de a PhysX féle interfészes megvalósítás, azért előnyös, mert egy egyszerű modulfrissítéssel tudsz javítani a PhysX-es játékok sebességén, az utóbbi esetekben a specifikus felépítés miatt mindenképp a fejlesztőre hárul a javítás és frissítés a játékhoz kiadott patchekkel.

Dehogynem. Gondolj bele milyen most a PC-s játékpiac. A Borderlands-hoz, a Shift-hez és a GeForce PhysX-es játékokhoz kell, illetve ajánlott venni GeForce-ot. A BattleForge-nál, a Stalker: Clear Sky-nál és a DX10.1 és DX11-es játékoknál ugyanez van/lesz csak azokhoz a Radeont érdemes venni. Most csak azért tartsak fenn és vegyek két gépet, mert az NVIDIA-nak nem tetszik a platformosodás, és ezért szembe megy a szabványokkal. Ez kérlek a piac rombolása. Nem csodálkozom, ha valaki ezért megy a konzolokra, mert a PC most ingatag. Ha az AMD is ilyen akciókat szervezne, akkor még több ember menne konzolt venni, azaz rontaná a piac alakulását. Ezt el kell kerülni, mert az AMD ebből a piacból is szeretne megélni, míg az NV-nek mindegy ez a szegmens, így lerombolható, minden eszközzel. :)

Az elmúlt két hónapban azért durvult el ez a dolog, mert vészesen közeleg az az idő, amikor az NV elköszön. Addig viszont a legtöbbet akarja ártani a piacnak, és ezzel a húzásokkal még a legyártott chipek is elmennek. :) Én is ezt tenném, ha már nem lehet az enyém a piac, hagyjam itt jól szétszaggatva, hogy más ne élvezhesse úgy azt, ami régen még az enyém volt. Egyszerű logika. Sőt így még a befektetőknek is lehet magyarázni, hogy a konzol valamiért feltör, és megértik, hogy a gaming piacból, miért származik az NV nettó nyereségének csak a 33%-a, holott a bevételek 67%-áért ez a szegmens felel. De az okos NV ezt időben észrevette és a Tegra, a Tesla, valamint a Quadro el fogja tartani a jövőben a céget. :D Persze minket játékosokat addig szívatnak, ameddig csak lehet. Majd írok nekik köszönőlevelet is. :DDD

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3431) #65755648 válasza rocket (#3424) üzenetére


#65755648
törölt tag

Valűszínűleg a játék physx-et használ, ezért kell hozzá a physx driver, csak épp nem tették bele a videűkártyás gyorsítást, mint ahogy azt a physx-et használű játékok zömében sem.

A bordelandsel meg mi a hóbortos fittyfánfütyülőjét kellett volna csinljon az ATI? Nem kémkedhetnek minden egyes játékfejlesztő banda után, hogy megtudják épp kit fizetett le az NV, hogy aztán odarohanjanak és ráígérjenek az NV ajánlatára, hogy mégse basszák el a játék motorját. Ez annyira abszurd hogy Te se gondolhatod komolyan, mást meg nem tehetne ez ellen az ATI. Ezért még egy darabig bizony lesznek olyan játékok amiket direkt úgy írnak hogy szarul menjen ATI-n.
Az ATI pedig azért sem tesz ilyet, mert semmi szükség nincs rá. Azt a pár játékot kivéve amit az NV megvesz, szarrá verik az új ATI-k a 200-as NV szériát (főleg ha az árat és a fogyasztást is figyelembe vesszük), az új NV széria pedig még csak ígérgetések szintjén létezik, Mo-on pedig már megtanulhattátok volna, hogy az ígérgetéseknek nem szabad hinni....

(#3432) feka007 válasza keIdor (#3429) üzenetére


feka007
nagyúr

:R Már folyik a beszerzés

(#3433) RI/OS válasza katt777 (#3402) üzenetére


RI/OS
őstag

Mindjárt jön a Sanctuary teszt...

(#3434) gbors válasza katt777 (#3417) üzenetére


gbors
nagyúr

nekem a Tropics 1.1 is kinyírta az 512MB-os 4870-et 8xAA mellett - check this, alulról a 2. grafikon. nem értem amúgy, miért nem lehet elfogadni, hogy egy textúra-intenzív motornak sok a 8xAA 512MB VRAM mellett...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#3435) katt777 válasza Kucsek (#3427) üzenetére


katt777
félisten

A régi játékokat kidobhatod lassan. Én már többel nem tudok játszani 4870-en sem. Gondolom, te sem a piacgazdaságban szocializálódtál, ahol mindent ki kell dobni másnap.

Keldor papa: Csak egy ATT kell, aztán annyit sem fogyaszt a 4870 idle, mint egy zseblámpa. :DDD

gbors: Azért, mert egyrészt nem lett több pixel a monitoromban, hogy többet kéne számolnia a VGA-nak (főleg nem 10X annyi), másrészt más, főleg "régebbi" programokban nem kell a textúra-intenzív DX10+ motoroknak 1GB VRAM 8XAA-hoz, de még a pre 5xxx driverekkel is gyorsabb, ergo én csak arra tudok gondolni, hogy valaki (?) nagyon azt akarja, hogy ne maradjon raktáron 1GB-os HD4xxx (a csórók vigyék ezeket), ill lehetőleg még több 5xxx fogyjon (akiknek telik rá).

RI/OS: Köszi, várom!

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3436) RI/OS


RI/OS
őstag

Főleg, ha feltudom tölteni a szá****szott képeket....Na mindegy majd késöbb...
Eredmények:
1680x1050 max dx9: 142.5 fps
dx10:95.8 fps

1680x1050 dx9 olyan proci limites mint állat/szerintem/, van ahol 200 fps...ezért csináltam egy 1920x1080-at is: 127.9 fps

[ Szerkesztve ]

(#3437) keIdor válasza katt777 (#3435) üzenetére


keIdor
titán

Nálam se megy sok régi játék, de szerintem ez a Windows 7 hibája. XP-n szerintem menne.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#3438) katt777 válasza RI/OS (#3436) üzenetére


katt777
félisten

Pontszámokat elfeledted. Azért csodálkoznék, ha CPU limites lenne, amikor szinte meg sem mukkant az i7-em a teszt alatt. Gondolom, 16XAF, 8XAA és full grafikával futtattad... bár ahhoz meg tényleg durva, hogy majd' dupla annyi DX10-ben a pontszámod, mint a 4870-emnek 4XAA-gel. Na majd a bővebb adatokból v. az eredménytáblákból kiderül.
Esetleg egy olyan terhelés-grafikont te is készíthetnél, mint amit én csináltam ATT-szal, az jelzi a RAM-ok, a CPU, és a VGA terhelését is. A VRAM-ot persze W7/Vista alatt pont nem tudja kijelezni, ...sza meg. :W XP-n bezzeg mutatja, ahol nincs DX10.

Keldor papa: Hát akkor nekem vmi szuper SP3 XP-m van, hogy W7 hibákat tud produkálni... :DDD Sztem itt sem az új OS a hiba okozója, sokkal inkább az új hardver, és mit te is láthattad, az ATI driverei.

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3439) RI/OS válasza katt777 (#3438) üzenetére


RI/OS
őstag

Jaja, fullon.
Íme:

[link]
[link]
[link]

/Abból gondolom, hogy vmi limit lehet,mert feltünően kicsi a különbség az 1920 és az 1680 közt...

(#3440) vhunor válasza katt777 (#3435) üzenetére


vhunor
őstag

Egyszerű a megoldás, nem kell felrakni az új drivert :) .

szerk: milyen régi játékokról beszélünk? Ezzel az erővel én is panaszkodhatnék, hogy a box360 egy csomó "régi" boxos játékkal nem kompatibilis.

[ Szerkesztve ]

(#3441) Abu85 válasza keIdor (#3437) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A legtöbb stúdió már készíti a patch-et. Addig is más kompatibilítási módot javasolnak, vagy a Win 7 XP módját. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3442) eszakas válasza keIdor (#3437) üzenetére


eszakas
senior tag

Nekem mennek a játékok egyenlőre Vista64 Sapphire5850.

Doom3. Colin2. COD4. NFS Carbon. UT2004. mi kell még?

Lehet hogy nem a driverben a hiba hanem az OS-be.

[ Szerkesztve ]

Asus rog strix x570‑e gaming alaplap ,AMD Ryzen 7 3800X ,SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Vapor-X 20G,G.SKILL Ripjaws V 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz, Corsair HX1200i Köszönöm szépen. Üdv. eszakas :)

(#3443) Sz.Miki


Sz.Miki
őstag

Szerintetek egy Q9650 jobban kihajtana egy 5870-et mint egy E8500?
Órajelben nagyobb ugyan az E8500 de cache-ben kevesebb meg magokban....

(#3444) katt777 válasza vhunor (#3440) üzenetére


katt777
félisten

Pár évesekről. De semmi bajom, ha visszaadják a játékok árát, csak ilyenkor pesze a környéken nincs semmiféle BSA, vagy hasonló.

eszakas: Akkor miért van az, hogy nekem, ami nem megy, az sem XP-n, sem Vistán, sem W7-en nem megy, ami meg igen, az mindegyiken? :F Persze az 5xxx karikon nyilván más hibák jelennek meg, és ahogy ezeket orvosolják, úgy csesződik el a 4xxx-támogatás.

Sz.Miki: Tekintettel arra, hogy a játékok túlnyomó többsége még 2 magot sem használ ki rendesen, eléggé esélytelen, hogy sokat nyernél egy 4 magos procival.

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3445) katt777 válasza RI/OS (#3439) üzenetére


katt777
félisten

Nem sokkal nagyobb az, amúgy meg már Vantage-ben, és más programokban is észrevenni, hogy felbontások között sokkal kisebb a különbség, mintha akár csak egy kicsit emelsz a szűrőkön. Megengeded, hogy az eredményeket, természetesen a rád való hivatkozással, betegyem a cikkbe?

Oops: CPU és órajel (csak az alapot írja ki, és nem számol szorzót) 19x200 volt? Valamint VGA órajelek?

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3446) katt777 válasza katt777 (#3445) üzenetére


katt777
félisten

Ja, hogy a CPU-Limit DX9, na, oda pont nincs tesztem, de majd megnézem azt is. Aztán várom a többit (OGL ill. Tropic és Heaven), de igazából az összehasonlítás 1680x1050-ben lenne jó. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy 58xx karikon is feketedik-e némelyik teszt Heaven OGL-lel, vagy az ATI csak a régebbi kártyák tulajainak kedveskedik e módon.

Ígértek E8-as teszteket is, azokra is kíváncsi vagyok.

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3447) kasa85


kasa85
őstag

Sziasztok!
Múltkor már írtam a problémámról.Link.1 darab POWERCOLOR HD5870 1GB DDR5 MD5-G PCIE.Az lenne a kártyával kapcsolatban a problémám ,hogy a drivert mikor felrakom a mellékelt lemezről a windows eztután újra indítása után a menükben :pl startmenü, filmek, fórumok keretein,illetve háterében megjelennek sok apró kis kékes, pirosas,fehéres színes pöttyök amik pattognak össze vissza.A tapasztalatok alapján amit leszűrtem ezzel kapcsolatban a probláma akkor áll fent amikor a kártya 2D ben energia gazdálkodási módban van.Az ati overdriver alapján 2D ben A GPU 157 MHZ Memory Clock 300MHZ re esik vissza.Leteszteltem jópár játékot, 3dmarkot is,de mikor játszok nemjönnek elő a problémák mert 3D ben Felmegy a frekvrencia GPU850 Memory Clock 1200 ra.Csináltam egy tesztet,hogy a játtékot elindítottam kisablakos módban és amikor a frekvrencia 3 D be váltótt akkor elindítottam egy filmet illetve egy net oldalt meg a menüt is nyitogattam ezalatt és nemtalálkoztam a fent említett problámákkal tökéletesen működött minden!Teszteltem Windows 7 RTM X-64 Windows Wista SP 1 X-64-en.A lemezen található driverrel is meg a most megjelent friss végleges driverel is amit az ati.com on 2009.10.13-tettek közzé.Sajnos mindkét driver külön külön meg egyben is mindkét oprenszerrel leteszteltem de előjönnek sajnos a hibák.A tapasztalataim alapján nem nagyon vannak oda az oprendszerek a 2D Frekvrenciáért.Szeretném a mihamarabbi segítségüket kérni!
Segítségüket előre köszönöm!Nos az vele a problémám,hogy vissza küldtem a karit gariztatni.A gariból ezt küldték nekem.Link. T .Vásárló !
Driver biztosan hibás volt ,mert azóta nem volt tapasztalható XP alatt , a kártya biztosan nem válogat ,a OS-ek között. Reméljük ha leteszteli az új driverrel akkor nem lesz gond.Ezzel az a problém hogy akinek ijen kártyája van mindenkinek ezekután ezzel a panaszal kellet volna találkoznia ,nemlértem ,hogy lehet driver hibás ha másnál ilyet nem produkált.Segítségeteket előre köszönöm!

Új,és régi játékokkal tarkítom oldalamat. További hűsölést : Károly. Gamer csatorna. https://www.youtube.com/channel/UCRG3FPVZBYZiqjzwmlTM8LA?sub_confirmation=1

(#3448) keIdor válasza eszakas (#3442) üzenetére


keIdor
titán

Colin2 mit takar, gondolom nem Dirt 2.:D
A CoD4 az nálam is, az nekem is fent van, de én inkább Star Wars Kotor 1-re gondoltam régi játékok alatt, mert az pl. nem megy. De Jedi Academy az megy. :F
Mafia 1 nem megy...

Mod: Mondjuk srácok, lényegtelen, számoljátok ki mennyibe fájna egy AMD K8 X2, vagy E4000, E6000 Core 2 meg mellé egy régi DX9-es GeForce, vagy Radeon... vagy PS2, Xbox1... szóval igazából teljesen mindegy, hogy megy-e a 6-7 éves játék, mert aprópénzből alárakok valamit, ha annyira nosztalgiázni akarok...

Igazam van, vagy igazam van?:D

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#3449) katt777 válasza kasa85 (#3447) üzenetére


katt777
félisten

Márpedig ez a kártya hibája, ha több driverrel és több rendszeren is előjön nem a drivereké v. az OS-eké. HD48xx karikon is előjönnek ilyenek, ha túl alacsonyra veszi le valaki a frekvenciát. Talán valamelyik fesz. szabályozó áramkör hibás. Személyesen kéne megnézned a garos tesztet, mert jogod van hozzá. Ha szórakoznak, KERMI vizsgálatot kérhetsz, de sztem előbb fogják cserélni, mert azt a cégnek kell fizetnie.

Addig is megpróbálhatnád ATT-szal magasabbra beállítani a 2D órajeleket (a feszt hagyva!), ott rögtön kiderül, hogy mennyi kell a kártyának a zökkenőmentes működéshez.

Persze, hogy ha 3D-ben van a kari, akkor nem jelentkezik a hiba a többi alkalmazásban, csak a képernyő bizonyos részeit ugyanis még egy VGA sem tudja energiatakarékos módba kapcsolni.

Keldor papa: Hát, 4870-eken meg fordítva. Most toltam végig újra a KotOR1-et (most meg éppen a 2. részt, ha már nem adnak ki normális játékot mostanában), Republic Commando viszont bukta, illetve Jedi Knight és Academy is azok szerint, akik próbálták.

[ Szerkesztve ]

Funkcionális analfabéták kíméljenek!

(#3450) feka007 válasza keIdor (#3437) üzenetére


feka007
nagyúr

Nekem legfrisebb Ati driverrel Win 7 alatt még ilyen ezeréves MoH:AA, CS 1.6 meg BF1942 is fut, igaz utóbbi sűrűn bedobja az exe hibát. :))

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  ATi Radeon HD 5830 / 5850 / 5870 (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.