Már írtam, hogy a PhysX az egy API, olyan, mint a DX, OpenAL. Akkor is fel kell rakni a felületet, ha csak CPU-n számol a program, mert másképp a felület nem létezik a gépen, és ennek végzetes következményei lennének a program futtatására nézve. Konkrétan nem lenne működőképes, mert a PhysX parancsokat az API értelmezi és futtatja. Minden PhysX API-n működő játék telepít PhysX interfészt, persze ha újabb verziójú interfész van fent, akkor ezt kihagyja az install procedúrák közül, mert a minek azt frissíteni, ami már megvan (ilyen a DirectX is). Nyilván a Broderlands-hoz a legújabb interfész lett mellékelve, így új modulokkal frissíti a régit. A többi fizikai API egy picit másképp működik. A Havok, a Bullet, az ODE és a Pixelux rendszerek specifikusan a játékba épülnek, és a modulok a játék kódjával együtt futnak. Mindkét elgondolás jó, de a PhysX féle interfészes megvalósítás, azért előnyös, mert egy egyszerű modulfrissítéssel tudsz javítani a PhysX-es játékok sebességén, az utóbbi esetekben a specifikus felépítés miatt mindenképp a fejlesztőre hárul a javítás és frissítés a játékhoz kiadott patchekkel.
Dehogynem. Gondolj bele milyen most a PC-s játékpiac. A Borderlands-hoz, a Shift-hez és a GeForce PhysX-es játékokhoz kell, illetve ajánlott venni GeForce-ot. A BattleForge-nál, a Stalker: Clear Sky-nál és a DX10.1 és DX11-es játékoknál ugyanez van/lesz csak azokhoz a Radeont érdemes venni. Most csak azért tartsak fenn és vegyek két gépet, mert az NVIDIA-nak nem tetszik a platformosodás, és ezért szembe megy a szabványokkal. Ez kérlek a piac rombolása. Nem csodálkozom, ha valaki ezért megy a konzolokra, mert a PC most ingatag. Ha az AMD is ilyen akciókat szervezne, akkor még több ember menne konzolt venni, azaz rontaná a piac alakulását. Ezt el kell kerülni, mert az AMD ebből a piacból is szeretne megélni, míg az NV-nek mindegy ez a szegmens, így lerombolható, minden eszközzel.
Az elmúlt két hónapban azért durvult el ez a dolog, mert vészesen közeleg az az idő, amikor az NV elköszön. Addig viszont a legtöbbet akarja ártani a piacnak, és ezzel a húzásokkal még a legyártott chipek is elmennek. Én is ezt tenném, ha már nem lehet az enyém a piac, hagyjam itt jól szétszaggatva, hogy más ne élvezhesse úgy azt, ami régen még az enyém volt. Egyszerű logika. Sőt így még a befektetőknek is lehet magyarázni, hogy a konzol valamiért feltör, és megértik, hogy a gaming piacból, miért származik az NV nettó nyereségének csak a 33%-a, holott a bevételek 67%-áért ez a szegmens felel. De az okos NV ezt időben észrevette és a Tegra, a Tesla, valamint a Quadro el fogja tartani a jövőben a céget. Persze minket játékosokat addig szívatnak, ameddig csak lehet. Majd írok nekik köszönőlevelet is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.