2016. május 31., kedd

wetomi blogbejegyzései

[ Új blogbejegyzés ]

• Hóban egyensúlyozva a Spartacus-ösvényen

Hólapátolás helyett kihasználtam a vasárnapot és végigjártam a Spartacus-ösvény és az Apátkúti-völgy legnagyobb részét Pilisszentlászló mellett. Az izgalmas és szép útvonalhoz a Szép kilátás! blog vonatkozó bejegyzése adta ismételten az ötletet, mint már nem először. Az őszi színekről ugyan már lemaradtam, de végre egy igazi téli túrára nyílt lehetőségem.

térkép
    A régi Cartographia térkép helyett az OpenStreetMapra váltok

Az útvonal a térképen - jelen bejegyzés talán legszínesebb részén - jól látszik. Pilisszentlászlóról indultam a zöld jelzésen, végig a Spartacus-ösvényen lefelé az Apát-kúti-völgybe, majd onnan vissza a piros jelzésen a völgyön keresztül Pilisszentlászlóra. Egyszerű, jól követhető a vonalvezetés, minimális a szintemelkedés.

Blogbejegyzés 4 hónapja 4

• Elmúlóban

Ha már az év második felénél, annak is a végénél tartunk, jó érzés átgondolni az elmúlt hónapok meghatározó történéseit, áttekinteni ezt a lassacskán elmúló évemet. Nem, még nincs itt az ideje a szilveszteri összefoglalónak, nem az következik és nem, nem megyek bele túl személyes dolgokba sem.

Keserű évkezdet után a tavasszal sikerült munkahelyet váltani, aminek nagyon örülök. Alapvetően pozitív változást hozott az életemben az új környezet, az új pozíció. Egyelőre szeretem. Az elvárásoknak igyekszek megfelelni, bár mindig lesz még hova fejlődni.

2015.07.25 - Tarnai-pihenő

Az év második felében nem igazán sikerült eljutnom túrázni. A néhány szerencsés alkalommal is csak a közelben, már ismert útvonalakat jártam be. Ebből adódóan nem is fényképeztem túl sokat és önálló bejegyzésnek sem volt elegendő esemény, így most egy rögtönzött válogatást készítettem. A tavaszi jó világ után a nyáron sem unatkoztam, program is volt elé és meleg is, csak a hétvége volt kevés.

Blogbejegyzés 5 hónapja 2

• Kevésbé biztonságos alkalmazások fölösleges tiltása

Ha kevésbé elterjedt e-mail klienst használsz Gmail címed eléréséhez, érdemes megjegyezni, hogy a Google fiókban ne kapcsold ki fölöslegesen a kevésbé biztonságos alkalmazások használatát. Értékes időt lehet megspórolni.

Tegnap előtt reggel nyomkodtam a telefonom, amikor kikapcsoltam a kevésbé biztonságos alkalmazások engedélyezését, mert miért ne? Már tudom, hogy miért ne...

Második estémet töltöttem a gép előtt, mire rájöttem, egyik napról a másikra miért nem engedi szinkronizálni a Google a Kmailt asztali e-mail kliensemet?

Tegnap este hazaérek, indítom a gépet és kapom az e-mailt a sikertelen bejelentkezésről. Nézem az IP címet, ez az "enyém". Nézem a Kmailt, a hibaüzenet szerint ugyanis nem fogadta el a jelszót/felhasználónevet a szerver. Nosza, beállítások ellenőrzése, hitelesítés, portok, jelszó, minden ok... Böngésző, telefon működik, eeekkora a fejem a Kmail miatt, de nem létfontosságú, ezért meghagytam mára a mélyrepülést.

Ma este jelszó változtatás... Böngészőben ok. Telefon is... Androidon amúgy lehet az eszközön egyszerűen Google fiók jelszót frissíteni??? Mert én jobb ötlet híján töröltem a fiókot, majd újra hozzáadtam az új jelszóval. Működik végülis, adat nem veszett el...

Blogbejegyzés 10 hónapja 2

• Öregecske AM2-es szívátültetés után

Az elmúlt években a saját gépemet nem fejlesztettem plusz ramon kívül mással, mert a teljesítményét elégnek éreztem. Az otthoni, családi gép ugyanakkor méltatlanul a háttérbe szorult, közel 8 éves korára már igencsak eljárt felette az idő, hiszen az összerakása óta nem történt a teljesítményét érintő érdemi változtatás.

Annak idején sem volt csúcsgép, a mai világban azonban már sok esetben kevésnek érződött az 1 magos 2,2 GHz-es AMD Athlon 64 3500+ processzor, de a 2 GB ram is szűkössé vált. Az 5 éve telepített Windows 7 ugyanakkor meglepően jó állapotban van a gondoskodó karbantartásnak köszönhetően. A konfiguráció teljes értékűen használható még így is, egyszerűen csak kényelmetlenné vált már a lassúsága. Kezdeni kellett vele valamit...

Konfiguráció:
    Processzor: AMD Athlon 64 3500+ (1 mag, 2,2 GHz)
    Memória: 2*1 GB DDR2 800 MHz Kingmax (~735 MHz)
    Alaplap: Gigabyte GA-MA690VM S2
    Merevlemez: Samsung HD160HJ 160GB SATA2
    Tápegység: FSP 350 PNF
    VGA: integrált ATI X1200

Blogbejegyzés 11 hónapja 6

• Válogatás tavaszról

Néhány korábbi túrámról írt bejegyzésemben elég sokat szövegeltem. Ha az útvonal és az élmények eléggé kikerekítették a napomat, jól esett utólag összeszedni a gondolataimat és megosztani őket, talán azért is, mert legtöbbször egyedül túrázok. Ebből a szempontból most rendhagyó és sokkal emészthetőbb leszek: egy egyszerű válogatást állítottam össze idei képeimből.

A használt technika egy Sony Xperia Z1 Compact. Utómunka a gyíkos képek megvágásán kívül nincs, mindössze csak átméreteztem a 8 MP-es fotókat az itteni felhasználáshoz. Beszéljenek hát a képek:

2015.04.06. - Budaörs, a Huszonnégyökrös-hegy magányos fája

2015.04.18. - Urak Asztala, magányos őrtorony a lérak bázis peremén

Blogbejegyzés 12 hónapja 3

• Látogatás a Magas-Börzsönyben

Hosszú évekkel ezelőtt jártam utoljára a Börzsönyben, de már régóta vissza akartam jutni. Tavaly végül már több okból nem volt rá alkalmam, de az idén nem halogattam tovább.

Elsődleges úti célként egyértelműen adott a Csóványos és Nagy Hideg-hegy, már csak a részleteket kellett kitalálni. Továbbra is egy napos utat terveztem, amelyen sokat egyszerűsít, hogy vonattal elég jól elérhető Börzsöny keleti és déli része. Nem utolsó sorban a térségben fennmaradt kisvasutak egyikén is szerettem volna utazni.

Az útvonal végül már egy évvel ezelőtt elkészült, de csak most jutottam oda, hogy vonatra üljek és végig járjam. A program nagy vonalakban a következő lett: Diósjenő – Csóványos – Nagy Hideg-Hegy – Kisinóc – Királyrét.

5:48-kor indultam a Nyugatiból, majd a váci átszállást követően a Verőcétől felfelé, a völgyben kaptató, majd Berkenye lankáin szusszanó 2 darab galaktikus kispiros Bz motorkocsiból álló szerelvény megalapozta a kirándulás jó hangulatát és az én kedvemet is.

Blogbejegyzés 1 éve 0

• Ebben a véletlenben nem hiszek

Pár hónapja már nem írtam ki magamból a kikívánkozó gondolatokat, most egy élmény kapcsán mégis billentyűzetet ragadtam.

Új történettel frissítve alul (2015.06.03.)

Költözésre került a sor, az új albérletben pedig egészen hamar megtörtént a lakók lecserélése rám. A takarítás nagyrészt megtörtént, bár túl sok idő nem volt rá. Végül is vállalható volt már a lakás, de néhány apróság maradt még a konyhaszekrényben, amire azóta nekem sem jutott időm - nem fogtam még hozzá, hogy kitakarítsam.

Történt, hogy a minap rántottát akartam csinálni reggelire. Keresem a fűszereket és a borson kívül mást nem találtam. Tisztán emlékeztem hova raktam a többit is, még a blokk is megvan a vásárlásról, de sehol nem találom a fűszereket. A fűszeres/vegyes szekrényben a legfelső polcon volt az a néhány csomag, bontatlan, egyértelműen új fűszer és egy csomag már megkezdett paprika kb. egy ezres értékben. Nem nagy összeg, nem is ez a lényeg, hanem az, hogy nincs meg. De miért?

Egyedül lakok még, rajtam kívül nem sokan vihették el. A tulajdonos és egy-két személy, akik a napokban a mosógépet szerelték. Bármelyik is legyen, akár hogyan is nézem, elég gáz a helyzet. Eldurrant az agyam, de leültem inkább negyed órára lenyugodni, csak azután telefonáltam a tulajdonosnak, hogy mit tapasztaltam.

Blogbejegyzés 1 éve 18

• Generációugrás

Néhány évvel a kirobbanása után engem is elért az okostelefon láz. Szükségem is volt már új telefonra, és kocka lévén ideje volt haladni is a korral. Egy hónap megfontolt nézelődés, majd a kiszemelt példány tapasztalatainak további egy havi olvasgatása után vásárlásra adtam a fejem. November vége óta egy Samsung Galaxy Ace 4 ( G357FZ ) elégedett tulajdonosa vagyok.

Nem tesztet fogok írni, mivel azt már megtaláljátok a szokásos kiváló minőségben a Mobilaréna oldalain. Inkább a váltást késleltető részleteket próbálom utólag csokorba szedni. Valamint megfigyelve az új felhasználói szokások kialakulását, a régiek változását, amelyeken már biztosan sokatok biztosan átesett, én azonban csak most indultam el ezen az úton.

Előre szólok, saját vélemény következik, néhol talán nehezen emészthető részletekkel!

Blogbejegyzés 1 éve 2

• Félúton a KDE 4 és 5 között

Hónapok óta kíváncsian vártam mi lesz a KDE 5-ből, most pedig volt egy kis időm, feltettem, apránként ismerkedek vele. Még csak pár órás az ismertség, ezért csak egy gyors helyzetjelentést írok.

A KDE-től indulva a KDE SC-n keresztül eljutottunk a hangzatos nevű KDE Frameworks-höz és a Plasma Workspaces-hez és ennek a kettőnek az 5-ös verziójához. A 4-es verzió legutóbbi, 4.14-es kiadása is, de már az azt megelőző javítások is nagyon jók, nálam gond nélkül működtek, ezért kicsit félve vágtam bele a váltásba.
    Szerencsére egyszerűen, problémamentesen történt a telepítés. Az openSUSE két tárolóját kellett csak felvennem, egyikben a QT 5 a másikban a KDE 5 van.

Ha a YaST-ból, grafikus felületen telepítjük a rendszert, akkor egy-két csomagot kell kiválasztani, pl. a plasma5-desktopot és a függőségeknek megfelelően a többit mellé is rakja a rendszer. Bizonyára van szép és egyszerű parancssoros módszer is, én most kattintgatni akartam.

Néhány csomag törlésre kerül a telepítéskor, majd újraindítás után már az új felület vár minket. A látvány a mai trendeknek megfelelően változott kissé elhagyva a hagyományos KDE érzést, de még mindig nem olyan drasztikus a váltás, mint a Unity és a Gnome 3 esetén. Eddig tetszik, sok szép részlet van benne.

Blogbejegyzés 2 éve 9

• Mióta levelezik nekünk a Skype, ha új verzióra frissíthetünk?

Ma este belépek a már-már csak spam-et fogadó freemail-es fiókomba és az érkező üzenetek mappa után kíváncsiságból megnéztem a spam mappát is. Láss csodát, írt nekem a Skype, miszerint az általam használt Skype verzió hamarosan elavulttá válik és frissítsem...

Kellemes meglepetés, hogy így törődnek a felhasználóikkal, de valami sundaságot érzek a háttérben...

A kurzort a link fölé téve hamarosan egy elég hosszú URL bukkant fel. Igazából mindegyik link mögött egy-egy elég hosszú URL bukkant fel, talán ugyan az mindegyik. Kíváncsiságból megnyitottam a Skype oldalát és ott bizony sokkal rövidebbek, egyértelműbbek a linkek.

Egészen jól sikerült a levél, de ha már a freemail igencsak fapados spam szűrője is megfogta, akkor talán kihagyom most a frissítést. Főleg, hogy eddig sosem szóltak, ha új verzió jelent meg.

Bár az is érdekes, hogy miért éppen most került elő, hogy linuxon használok (használtam valamikor) Skype-ot, amikor az utolsó néhány alkalmakkor is windowsról léptem be, mert az új telepítésű gépeken a saját profilomról ellenőriztem a programot.

Blogbejegyzés 2 éve 13

• Spontán kirándulás Nagykovácsi környékén

Utoljára már több, mint egy hónapja, május utolsó napján jutottam ki az erdőbe túrázni, amikor végül egy szerencsés véletlen folytán Nagykovácsi helyett Pilisborosjenőn kötöttem ki. Az akkor kimaradt célpontokra: a Remete-szurdok, a Zsíros-hegy, a Nagy-szénás, a Nagy-kopasz tetején álló Csergezán kilátó és a Tarnai pihenőre továbbra is nagyon kíváncsi voltam. Elmúlt vasárnap, 6-án végül ismét sikerült kiszabadulni a természetbe.

Múlt szombaton még nem terveztem semmit, elmentem dolgozni éjszakára. Vasárnap hajnalban azonban kifejezetten frissnek éreztem még magam, sőt, egészen fel voltam pörögve. Hazafelé menet eldöntöttem, ha törik, ha szakad, elindulok Nagykovácsiba. Egyedül kell lennem, kint az erdőben, mozogni, izzadni, porosnak lenni, szenvedni az emelkedőn, pihenni a lejtőn és a nap végére újabb élményekkel telve hullafáradtan elaludni!

Blogbejegyzés 2 éve 0

• IDE, oda, AHCI!

Nagyon sok időt töltöttem el, tulajdonképpen fölöslegesen egy apróság miatt, amire a fene se gondolt volna. Legalábbis én nem. Előre szólok, hosszú és fárasztó írás következik.

Történt, hogy a múlt héten szerdán nálam járt bő másfél órára egy videokártya kipróbálásra. Nem maradt nálam, nem is kellett, csak ki akartam próbálni. Normál leállítás után kiveszem, gépet összerakom, indítom, de miután látom, hogy nincs kép, akkor jutott eszembe, hogy a biosban nem állítottam vissza az IGP alaplapi kimenetét.

Nem volt kéznél fémpöcök, így a powergombothosszannyomós leállítás után áramtalanítás és az alaplapi elem kivételével terveztem resetelni a beállításokat. Egy újabb képtelen indítás után rájöttem, hogy ez nem működik, véletlenül a resetet nyomtam meg, újraindul, majd leállítottam normálisan. Egy kés hegyével végül sikerült a biosreset és végre volt képem.

Gyorsan beállítottam azt a pár apróságot, amit megszoktam, majd indítás után látom a Grub2 rendszertöltő üzenetét, miszerint ismeretlen fájlrendszert lát, ezzel ténnyel pedig nem volt hajlandó folytatni a rendszertöltés műveletét.

Blogbejegyzés 2 éve 14

• Húsvéti téblábolás a Lom-hegytől a Kevélyekig

Húsvét vasárnap egy számomra komoly útvonalat jártam végig a gyönyörűen kizöldült Pilisben.

Helyszíni riport 2 éve 26

• Nem mindegy, hogy eltévedtem, vagy csak nem tudom hol vagyok

A kettő szerintem nem ugyan az. Egy szerencsés véletlen folytán alakult szombatomról írok pár szót.
    A legutóbbi, félbeszakított kirándulás óta kezdett rendbejönni a térdem. Nem nyúztam túlságosan, csak bringáztam, de nem tapasztaltam problémát, mehetnékem volt ismét.

Alg fórumtárs és a gugli Panoramio által kiadott képek meghozták a kedvem a Nagy-Kopasz tetején álló Csergezán-kilátóhoz. Nagykovácsi közel van, nem jártam még a környéken, az útvonal gyorsan összeállt: Máriaremetéről indulva megnéznézem a Remete-szurdokot, majd Nagykovácsi felett a Zsíros-hegy és Nagy-szénás. Majd délnek fordulva a Nagy-Kopasz, a Tarnai pihenő és a piros jelzésen vissza Hűvösvölgy és a Hárs-hegy lábához. Nem túl nehéz ~24 km-es túrának ígérkezett kb. 650 méter szinttel, ez nem sok.

Budai-hegység térképem nem volt ezért egyszerűen egy A4-es papírra írtam magamnak egy itinert.
    Napok óta piszkált már, hogy nem találom a Pilis-Visegrádi-hegység térképemet. Ez most nem kellett ugyan, de szeretem a helyén tudni a dolgaimat. A hét közben túlságosan nem foglalkoztam vele, de péntek este odáig jutottam, hogy felforgattam a szobámat, hol lehet. Végül eszembe jutott, hogy legutoljára a szkennerben hagytam.

Blogbejegyzés 2 éve 3

• Felemás vasárnap fél túrával

Nem is az eső volt a probléma, hanem a térdem...

Dömösről indulva Prédikálószék és Pilisszentlászlón keresztül Vörös-kő és Leányfalu volt a tervezett útvonal. A rossz időjárás biztos bekövetkeztének teljes tudatában indultam el. Nem félek az esőtől. Álmosan pislogtam kifelé a busz ablakán. Szentendrénél piszok nagy zuhi volt reggel 7 körül, de Dömösre érve elcsendesedett. Megfordult a fejemben egy rövidítés, mert visszafordulni nem akartam, hiszen egy kis esőtől semmi baja sem lesz az embernek. A Rám-szakadék esőben nagy élmény lehet, Dobogókőről pedig busszal már hazajöttem volna. Végül mégis bevállaltam a meredek emelkedőt Prédikálószék felé.

Tavaly kétszer is jártam erre, de akkor fentről lefelé jöttem ezen az útvonalon. A meredeksége ugyan nem változott, de felfelé az eső áztatta kaptató elég izgalmas volt, még inkább fárasztó, de leginkább csúszós. A völgyben vagy már felhők, vagy még köd volt, nagyon különleges érzés kerülgetett a látványától, ahogy ki-be úszik a fák közé. Hiába a nappali világosság, egészen horror filmes volt.

Blogbejegyzés 2 éve 10

• Fel a csillagokba!

Avagy saját terveim megvalósítása papírmakett formájában a kedvenc TV sorozataim világa alapján.

Bemutató 2 éve 87

• Könnyű ebéd az Urak Asztalánál

Volt néhány fárasztó kaptató, de átlagos kondícióban még teljesíthető, aki teheti, menjen, mert zöldülés után még szebb!

Helyszíni riport 2 éve 22

• Pilis-tető a tavasz első napján

A meteorológiai tavasz első napján gyönyörű időben volt szerencsém túrázni egyet a Pilis-tetőn és környékén.

Helyszíni riport 2 éve 15

• Holdvilágból Szentendrére

Kora tavaszi sárdagasztás az ébredő erdőben

Helyszíni riport 2 éve 15

• Tápegység...

A számítógépeknek is van humorérzéke, csak néha nem értem a poént.

Átlagos sztori, egy átlagos számítógép javításról. Egy kollégámnak néztem rá a gépére, mert lassan két éve én csinálom a karbantartásokat nála, ha hív. Legutóbb azzal hívott, hogy rendszeresen leáll a gép amikor elmegy onnan több időre és nem fut semmi, viszont ha hagyja futni pl. a torrentet, akkor nem.
    Elsőre csak valami szoftveres energiatakarékossági hibára gondoltam, elalszik a gép és nem ébred fel, de emlékeim szerint azt normálisan beállítottam. Esetleg a Green WD kavar valamit. Sebaj, ránézek a beállításokra 10 perc és minden ok.

Én naív... :D Szóval, mint kiderült, már harmadik napja be sem tudja kapcsolni a gépet, amikor nekem szólt és állítólag már több hónappal ez előtt kezdődtek szaporodni ezek a jelenségek. Néma gyereknek...

Blogbejegyzés 2 éve 3

Copyright © 2000-2016 PROHARDVER Informatikai Kft.