2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

USS Asia átépítés 2. rész

Írta: | Kulcsszavak: Star Trek . makett . papírmakett . modell . Asia

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az átépítésről írt beszámoló második része inkább egy időhúzó alibi rész lesz, amiért ezúton is elnézést kérek. Az első részhez képest ugyan vannak változások, de azok nagyrészt még január végéig készültek. A mostani állapotot márciusban terveztem elérni, de a január óta elmúlt majd 9 hónapban szinte hozzá sem nyúltam a hajóhoz. Látszik is, hogy még mindig elég csúnya a régi cafatos papírok miatt. Ezek után nem is csodálom, hogy kb 13 év alatt fejeztem be a Longbow-t...

A most kezdődő őszi és majd a téli időszakban már jobban fogok haladni. Amikor papírral dolgozok, akkor fél-egy órára is érdemes már esténként leülni és bütykölni, mert egyszerű a takarítás és egyszerűen tudom a munkafolyamatokat is elosztani.

Szóval még a télen megbontottam a parancsnoki szekció felső részét is a teljes átépítés miatt, így jól láthatóak a hajó szerkezetét adó bordák és gerinc. A figyelmesek megláthatják azt is, hogy az építéskor felhasználtam egy Airfix F-14 Tomcat makett dobozát is. Igen, nagyjából ami papír a kezembe akadt, azt beépítettem, mint például az iskolai spirálfüzetek keményebb borítóit is. Már tízen sok évvel ezelőtt is micsoda takarékosság környezettudatosság járta át a hobbimat :D

A parancsnoki szekció átépítésében sikerült a nehezebb utat választanom. Ahelyett, hogy rögtön levágtam volna a felső részt egészben, először csak a két oldalán készítettem el a bevágásokat a lapos bővítéshez. Aztán nézegettem, hogy a két új lapos darabot utólag megfelelő pozícióba állítani elég pepecselős lett volna. Végül az egyszerűbb irányba folytattam az utat. Levágtam középről a maradék részeket és elkezdtem külön megépíteni a felső két fedélzetet a híddal együtt. A második fedélzet aljához (a harmadik tetejéhez) tartozó lapost részt, így egészben ragasztottam vissza a hajóra.

A hajtóművet is lecsupaszítottam, hogy legyen hova felragasztanom az új, nagyobb gondolához tartozó elemeket. A régi a vázat meghagyom, annyival is erősebb lesz az új gondola. Tegnap már folytattam a parancsnoki szekció új burkolatát tartó merevítők beépítését. A hajtómű új formája is kezd kialakulni a fejemben. A mindenféle merevítőkkel, távtartókkal és apróbb alkatrészek terveivel tudok majd haladni esténként.

Igaz, hogy nem haladtam a csillaghajóval az elmúlt hónapokban, de mentségemre szóljon, hogy május óta párhuzamosan egy másik projektbe is belekezdtem. A 8-as mozifilmben és néhány Voyager epizódban is látható Mark III B phaser-t kezdtem el megépíteni. Még áprilisban láttam egy találkozón egy 3D nyomtatott példányt, ami teljesen lenyűgözött. Azonnal tudtam, hogy nekem kell egy olyan. Egy jó barátomat azonnal sikerült rábeszélni, hogy nyomtassa ki nekem az alkatrészeket.

Ez a konkrét kép még július elején készült és azóta már előrébb tartok. A műanyag csiszolása, a gittelés és néhol a visszacsiszolt alapozás miatt azonban pillanatnyilag annyira csúnya, hogy friss képet nem teszek ki a készülő fegyverről. Majd ha már végre kap egy rendes alapozást, akkor igen. Az azonban még idő lesz.

A csiszolás miatt egyszerűen nem éri meg fél órára leülni dolgozni a modellel, mert legalább annyi idő a takarítás is. Most úgy számolom, hogy kb. 4-5 alkalommal fél-egy napokat kellene rászánnom a cuccra, amit nem biztos, hogy október-novemberben sikerül összeszerveznem. Majd meglátom. Aztán majd meglátom, hogy utólag lesz-e belőle valami beszámoló, vagy sem. Inkább nem. Addig azonban apránként igyekszek haladni az Asia-val, mert már igazán megérdemli a törődést.

És akkor itt a 3. rész.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.