2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Renault Alpine A110 (1973)

A Renault híres ralliversenyautója a '60-as évekbeli Alpine A110 típus volt mellyel többek között Ferjáncz Attila is versenyzett. A farmotoros, négyhengeres erőforrásokkal hajtott típus több éven át sikeres volt a nemzetközi rali mezőnyében, de utcai változatok is készültek belőle.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Renault UK
Petrolicious
alpineLAB
Tedward

Színváltozatok:




Az Alpine-ból utcai és verseny változatot is készített a Bburago, előbbi sokkal ritkább. Nem csupán a matricák és az eltérő kerekek különböztetik meg őket, hanem a rally változatban bukókeret, tűzoltókészülék, és egyéb versenykiegészítők is helyet kaptak, valamint lökhárítóján extra reflektorokat találunk. A sárga dekoros változat kifejezetten ritka, de az itt láthatókon kívül és léteztek még egyéb verziók is.

Az Alpine A110 azok közé a Bburago modellek közé tartozik, melyek még az eredeti autónál is jobban néznek ki. Kifejezetten jó kiállású, és részletgazdag megjelenítésű munkáról van szó.

Érdekes, hogy 1:16-os méretarány-besorolást kapott a modell, holott például a valóságban hasonló hosszúságú Porsche 356-os 1:18-asként fut. Ebből is látszik, hogy a méretarányokat a Bburago-nál csak hozzávetőlegesen lőtték be, és leginkább a fix méretű kerekekhez igazították a modell nagyságát.

Bár az Alpine véleményem szerint egyike a legdekoratívabb Bburago modelleknek, ezzel együtt sajnos az egyik legsérülékenyebb is. Az első lámpák burája, valamint az alattuk lévő apró króm rács könnyen kiesik a helyéről, de ennél sokkal nagyobb probléma, hogy a hátsó tengelyek nagyon gyengék, és gyakran kitörik az egész hátsó kerék, főleg ha kisgyerek nehezedik rá a modellre játék közben, vagy szállítás közben éri nagyobb erőhatás. Az ebből a szempontból legkritikusabb Ford F150 szintjét (mely a saját dobozában szállítva is képes összetörni) azért nem éri el a probléma, de sok kitört hátsó kerekes Alpine modellel találkoztam már.

Ha viszont sikerül egy ép példányt találnunk, az lenyűgözően néz ki. Egyike a legrészletesebb és legjobb arányú Bburago modelleknek, minden részlete kiváló, nem lehet belekötni szinte sehol.

Az egyedüli apró kritika talán a belteret érheti, melyben érzésem szerint túl sok a fekete szín, ezért kissé egybefolyik, de magukkal a részletekkel nincs gond, kellően élethű minden.

A motortér részletgazdag és látványos, megjelenítésére nem lehet panasz.

A csomagtartóban a benzintank mellett pótkereket is találunk. Összességében az Alpine egyike az általam leginkább kedvelt Bburago modelleknek, és nem vagyok egyedül ezzel a véleményemmel, hiszen kifejezetten keresett a gyűjtők körében. Ez, és viszonylagos ritkasága az oka annak, hogy jóval az átlagos Bburago-ár fölött kell kicsengetni érte, ha valaki a polcán szeretne tudni belőle egy szép állapotú példányt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.