BMW Z3 M Roadster (1996)
A BMW Z3 a bajor gyártó apró, kétüléses sportkocsija volt a '90-es években. Alapjait az E36-os 3-as BMW képezte, ám a Z3 sokkal kisebb, könnyebb volt a középkategóriás szedánnál. Kezdetben csak négyhengeres motorokkal árulták, ám ezek viszonylagos erőtlensége miatt sok kritika érte, ezért hamar megjelentek a motorpalettán a BMW legendás soros hathengeres blokkjai, 1997-től pedig a gyári sportrészleg által finomhangolt Z3 M változat is elérhető volt, mely az erősebb motorok mellett szélesebb nyomtávot, és emiatt kissé átalakított karosszériát is kapott. Ez utóbbi modellt mintázta meg a Bburago, rögtön a megjelenésének évében.
Infó az autóról:
Videó az autóról:
Top Gear
Tiff Needell
TheStradmanReviews
Need For Speed IV Showcase
Színváltozatok:
A Z3 rengeteg színváltozatban készült, jómagam ötfélével rendelkezem, de ezeken kívül is léteznek még egyéb színek. A legszebb egyértelműen a kék, hiszen ez az autó legtöbb sajtóanyagban szereplő gyári színe, tipikus BMW-szín. A legritkább talán a sötétzöld, míg a fekete változat a beltér színe miatt különleges, ez egy limitált kiadás volt, és arany színű féktárcsákat is kapott.
Kifejezetten igényes, szemrevaló darab a Bburago Z3-asa. Egyedül a méretarányába lehet belekötni: az élőben viszonylag aprócska típus ugyanúgy 1:18-as besorolást kapott, mint a többi modell, de jelentősen nagyobbnak tűnik náluk, ha egymás mellé állítjuk őket. Ez amiatt lehetséges, mert a Bburago (vélhetően spórolási okokból) ugyanakkora kerekeket szerelt az összes típusra. Van talán összesen 3 féle kerék méret ('30-as évekbeli autók, '60-as évekbeli autók és modern autók), és csak a felnik különböznek az egyes típusoknál, a gumikat akár csereberélhetjük is köztük (gyerekkoromban gyakran meg is tettem :) ). Ez viszont azt eredményezi, hogy az élőben kifejezetten kis méretű Z3 ugyanakkora kerekeken gurul, mint mondjuk a hozzá képest hatalmas Corvette C5. Emiatt, nyilván hogy a kasztni arányai ne boruljanak fel, az egész autó nagyobb méretű lesz. Volt, hogy ezt kompenzálták a méretaránnyal (a Renault Alpine például 1:16-osként fut, de vannak 1:22-es példányok is), ám a Z3 esetében nem tettek így.
Hátulról feltűnőek igazán a Z3 M-es változatának masszív kerékjárat-szélesítései, és persze négy kipufogóvég sem volt az alapmotoros változatokon. A Bburago modellje jól visszaadja az ikonikus formát. Fontos megjegyezni, hogy a Z3 a legelső Bburago modellek között volt, melyek féktárcsát is kaptak a felni mögé, ami nagyban hozzájárult az élethű és sportos megjelenéshez.
A Z3 nyitott állapotban is impozáns látványt nyújt. A hatalmas motorháztető, és a csomagtartó fedele sem áll meg magától, és kitámasztó karokat sem kapunk, így a fotózáshoz extra támasztékokra volt szükségem, amiket később leretusáltam a képről.
A beltér Bburago-mércével kifejezetten szép kidolgozású, ügyeltek a részletekre. Még lehajtható napellenzőket is kapunk a szélvédő fölé, melyek ráadásul harmonizálnak a kárpitok színével, és apró tükör is található rajtuk. Az ajtók üvegezését dicséret és kritika is illeti: a lehúzott ablakok megjelenítése mindenképp pozitívum, hiszen a legtöbb modellről lehagyták, ám az apró háromszög-ablakok csálén állnak, nem passzolnak tökéletesen a keretükbe.
A motortér kidolgozása példás, Bburago-szinten a legjobbak közé tartozik. A BMW M Power felirat is megjelenik, ahogy a hatalmas hűtőventilátor is, bár van egy olyan érzésem, hogy az eredeti autón az nem krómozott. A lámpák is kifejezetten jól néznek ki, szépen visszaadják az eredeti formát.
A csomagtartóban a Vanquish-hez hasonlóan nem találunk semmi érdekeset. Összességében a BMW Z3 M Roadster a legszebben kidolgozott, legélethűbb 1:18-as Bburago modellek közé tartozik. Ennek megfelelően, nameg a BMW márka népszerűsége miatt is, kifejezetten keresett a használtpiacon, és a szép állapotú példányok ára az átlagos 1:18-as Bburago-ár fölött szokott alakulni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!