2024. június 19., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Porsche 911 (1996)

Az 1996-ban bemutatott 996-os Porsche 911 generáció talán a legkevésbé kedvelt a típus történetében. Első ízben szerelték vízhűtéses motorral, emiatt sokan idegenkedtek tőle, de népszerűtlenségének fő oka a nem túl dekoratívra sikerült dizájn, azon belül is főleg az első lámpák hagyományostól eltérő formája volt. Ehhez jön még, hogy bizonyos motorváltozatai megbízhatósági problémákkal is küszködtek, így ez a generáció szerezhető be jelenleg legolcsóbban a használtpiacon.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Top Gear
Doug DeMuro (Carrera 4S)
Doug DeMuro (996 Turbo)
Men and Motors
Mat Watson Cars
Totalcar

Színváltozatok:








A 996-os Porschéból nem készített Cabrio-t a Bburago, ám a csukott változatot négyféle típusban is megformázták. Az alap Carrera és a Carrera 4S modellek csak apróságokban (lámpák, felnik) különböznek egymástól, de a Turbo már eltérő karosszériát kapott, nem is beszélve a GT3-ról, mely utcai és verseny változatban is létezik. Ez utóbbi típusváltozatnál különösen figyelni kell vásárláskor, hogy nehogy véletlenül kínai gyártmányú példányt fogjunk ki belőle.

Bár kevésbé népszerű elődjénél, azért a 996-os Porsche is jó kiállású autó, és véleményem szerint a Bburago modellje is jól képezi le a formát, kellően részletgazdag a kidolgozás, egyszóval jól sikerült modellről beszélhetünk.

Hátulról is jól néz ki a modell, a részletességre itt sem lehet panasz. A képeken látható sötétkék változat egy limitált kiadás volt, ez indokolja az egyedi rendszámot.

Viszonylag késői modellről lévén szó, a felnik mögött féktárcsákat is találunk. És ha már a kerekek szóba kerültek, akkor meg kell említeni egy igencsak bosszantó hibát, ami az ekkoriban gyártott Bburago modellekre (1:18 és 1:24 méretarányúakra is) jellemző, mégpedig hogy a gumik alól ragacsos, nehezen lemosható anyag szivárog. Ez valószínűleg egy gyárilag felvitt, a könnyebb összeszerelhetőséget segítő síkosító lehet, ami az évek során ilyen formában alakult át. Alkohollal eltávolítható, de vigyázni kell, nehogy a felni festését is megsértsük vele.

A kerékragacs-malőrt leszámítva a 996-os még abban a korszakban készült, amikor a Bburago kifejezetten igényes modelleket készített. Bár valószínűleg már gyűltek a sötét fellegek a cég feje fölött az egyre erősödő távolkeleti konkurencia miatt, de ebből a termékeik minőségén még semmit nem lehetett érezni.

A beltér kidolgozása átlagos, talán egy árnyalatnyival kevésbé szép a 993-as típus esetén látottnál, de semmiképp nem lóg ki a sorból negatív irányban.

A motortér ellenben sokkal kevésbé látványos a legendás elődnél, bár ez valószínűleg a valóságban is így van, hiszen a vízhűtéses motor nem igényel hatalmas légkavarót, azért kicsivel jobban is megerőltethették volna magukat ezen a ponton a Bburago mérnökei.

A csomagtérben a bőröndök mellett egy kárpitozott burkolatú pótkereket is találunk, a kidolgozásra itt tehát nem lehet panasz. Összességében a Bburago 996-osa egy nem túl jól sikerült Porsche 911-es annál jobban sikerült modellje, amire joggal lehet büszke a gyártó és a gyűjtők egyaránt. Nem véletlen hát, hogy elődjéhez hasonlóan ez is kicsit keresettebb az átlagnál a használtpiacon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.