2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Jaguar E-Type (1961)

Az angol autógyártás egyik legikonikusabb típusa, a Jaguar történetének pedig mindenképp a csúcspontja volt a gyönyörű E-Type, melynek kifejlesztésekor elsődleges célja volt egy, a munkásosztály számára is elérhető árú sportkocsi létrehozása. Hogy ez mennyire sikerült, az persze kérdéses, ám ennek ellenére a típus megjelenésekor sokkolta a világot, maga Enzo Ferrari is a valaha készült legszebb autóként jellemezte. Kezdetben 3.8 literes, soros hathengeres motorral szerelték, melyet később 4.2 literesre növeltek. A gyártás vége felé V12-es motorral is kínálták, ami miatt a motorházfedelet is meg kellett nyújtani, így talán vesztett valamit az eleganciájából a típus, de a Bburago szerencsére az első szériát formázta meg.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Top Gear
Top Gear (Eagle GT)
Jay Leno's Garage
Jay Leno's Garage (átépített)
Petrolicious
Supercar Classics

Színváltozatok:






Az E-Type a Bburago történetének legsikeresebb modelljei közé tartozik. Kétféle karosszériaváltozatban, sokféle színben, és hosszú ideig gyártották, kiemelkedően népszerű típus volt, és rengeteg fogyott belőle. Ennek megfelelően nem nehéz összefutni vele a használtpiacon. A coupe változat talán egy árnyalatnyival ritkább, a színek közül pedig talán a sárga a legnehezebben beszerezhető, mely kiemelkedően kedves a számomra, hiszen saját gyerekkori példányomról van szó (ezért látszik is a fotókon, hogy kicsit megviseltebb a többinél). Természetesen én sem rendelkezem az összes színváltozattal, az itt láthatókon kívül még világoskék és fehér is létezett belőle.

Nem véletlenül lett annyira népszerű a Bburago E-Type modellje, hiszen kifejezetten jól sikerült darab, szépen visszaadja az ikonikus és elegáns formát, és a küllős kerekek is jól mutatnak rajta. Az egyetlen negatívuma, hogy az első kerekek csak nagyon kis szögben tudnak elfordulni a sárvédő kialakítása miatt.

A coupe változat a ritkább, pedig szerintem jobban néz ki a cabrio-nál. Mindkét modellre jellemző sajnos, hogy a hátsó lámpák könnyen kiesnek a helyükről, és elvesznek. Ráadásul nem egyforma a két oldalra való elem kialakítása, ezért különösen nehéz szerezni hozzá pótalkatrészt.

Akárcsak a valóságban, a Bburago modelljén is az autó egész eleje felnyitható a motor megszemléléséhez. A méretes fedelet két műanyag pánt rögzíti zárt állapotban. Igencsak impozáns látványt nyújt kinyitva a modell, de kitámasztó pálcát sajnos nem kapunk hozzá, így nehezen áll meg a motorházfedél nyitott állapotban.

A csomagtér ajtaja oldalra nyílik, ami szintén különlegessé teszi a látványt. Az oldalajtók csak a cabrio esetén kaptak lehúzott állapotú üveget, a coupe-ról ezt valamiért elspórolták.

A beltér kidolgozását jó közepesnek mondanám Bburago mércével, hozza a kötelezőt, de nem vonultat fel semmi különleges extrát, kivéve azt a furcsaságot, hogy a váltókar előre-hátra mozgatható.

A motortér ellenben látványos, bár nem kiemelkedően részletgazdag (ne feledjük: igencsak korai modellről van szó!), de az előre nyíló motorházfedél láttatni engedi az első felfüggesztést is.

A csomagtartóban nincs semmi, a Bburago hagyományaihoz hűen egy pótkereket el tudnék képzelni ide, bár a cabrio csomagterébe nem biztos, hogy beférne. Ennek ellenére az E-Type a legjobban sikerült, és legnépszerűbb 1:18-as Bburago modellek közé tartozik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.