Ferrari 550 Maranello (1998)
Az 550 Maranello típussal kapcsolatban ért engem egy kis meglepetés a cikk írása közben, hiszen én mindig is azt hittem, hogy a 456 GT utódjáról van szó, hiszen ugyanúgy orrmotoros, GT-jellegű modell, és ugyanúgy 5.5 literes, V12-es motor hajtja. Utánaolvasva viszont kiderült, hogy hivatalosan a Maranello a Testarossa utódja, ami viszont egy középmotoros típus. Bárhogy is legyen, az mindenképp kijelenthető, hogy egy igen népszerű és ikonikus Ferrari-modellről van szó, aminek a megformázását természetesen a Bburago sem hagyhatta ki.
Infó az autóról:
Videó az autóról:
Top Gear
Doug DeMuro
JayEmm on Cars
Ferraris Online
Need For Speed III Showcase
Need For Speed IV Showcase
Színváltozatok:
Kevés az a Ferrari, amelyik nem pirosban néz ki igazán jól, de az 550 Maranello ilyen. Mind a fekete, mint a grafitszürke szín különösen jól áll neki, pirosban talán nem annyira elegáns. Ezen kívül még sárgában is létezett, ami még kevésbé áll jól neki véleményem szerint.
Jól néz ki a Bburago 1:18-as Ferrari 550 Maranello modellje, ám furcsa tervezési baki, hogy az autó első nyomtávja úgy tűnik, mintha túlságosan széles lenne, az első kerekek túlságosan kilógnak a kasztni alól. Ez a jellegzetesség egyébként az 1:43-as méretarányú változaton is megfigyelhető, ám érdekes módon az 1:24-es változatoknál nem követték el ezt a hibát, emiatt talán arányosabbnak, szebbnek is tűnnek távolról szemlélve a nagyobb részletességű testvéreiknél.
Talán hátulról még mutatósabb a modell, jól néz ki a forma, és élethűek a részletek. A Ferrari ennél a típusnál már visszatért a klasszikus, különálló kerek hátsó lámpákhoz, amiket a 456 GT-nél egybeolvasztottak.
Nyitott állapotban is impozáns látványt nyújt a Maranello, bár a 456 GT-hez képest azért némi visszaesést érzek a minőségben. A motorházfedelet rögzítő zárszerkezet túlságosan erős, alig lehet kifeszegetni a helyéről a nyitáshoz.
Viszonylag késői modellről lévén szó, a kerekek féktárcsákat is kaptak. Az összhatás jó, egyedüli kritika a már említett kissé széles első nyomtávot illeti.
A beltér kidolgozása szép, az ülések biztonsági öveket is kaptak, mögöttük pedig táskákat is találunk a hátsó ablak alatt. Az 550 Maranello némileg kisebb méretű a 456 GT-nél, így jelzésértékű hátsó üléseket sem kapott.
A motortér kidolgozására csak erős közepest adnék, kicsit soknak érzem a műanyag burkolatot, főleg az autó orránál. A lámpák viszont jól néznek ki.
A csomagtérben egy pótkereket kapunk, mely a valóságban is itt található, persze bőr burkolat mögé rejtve. Összességében a Ferrari 550 Maranello talán nem a legjobban sikerült Bburago modell, de mindenképp becses tagja a gyártó olasz korszakában gyártott típusainak.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!