2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Ferrari 456 GT (1992)

A Ferrari '90-es évekbeli termékpalettájának a sportosság helyett inkább kényelemre és luxusra hangolt utazóautója volt a 456 GT típusjelű modell, mely orrmotoros kialakítást, és 2+2 üléses belteret kapott. Formája talán nem olyan egzotikus, és kívánatos, mint a középmotoros típusoké, de aki eleganciára és igazán minőségi kivitelre vágyott, az ezt a modellt választotta, hiszen a kortárs 348-as és 355-ös modellek korántsem képviseltek ilyen színvonalat. A nagy Ferrari 5.5 literes, V12-es motorja 442 lóerőt teljesített, ami a viszonylag testes karosszériát is 300 km/h fölé tudta gyorsítani.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Top Gear
Men and Motors
JayEmm on Cars
Supercar Classics
Need For Speed III Showcase

Színváltozatok:




A 456 GT-t nagyon sokféle színváltozatban gyártották, és bár nagy részük nem hagyományos Ferrari-szín, mégis kifejezetten jól állnak neki. A kétféle kék mindegyike telitalálat, de a sötétzöld változat sem néz ki rosszul. Egyedül az ezüst unalmas talán kissé, de azt sem mondanám kerülendőnek.

Elegáns kupéforma jellemzi a 456 GT-t, amit még a '90-es évekre jellemző gömbölyded, és kissé részletszegény stílus sem tud elrontani. Ráadásul ez volt az utolsó Ferrari, amit bukólámpákkal szereltek, és már önmagában ez a tény is igazán kívánatossá teszi.

Talán a leginkább vitatható részlet az autó formatervén, hogy közös bura alá vonták a kerek hátsó lámpákat. A Bburago modellje viszont ezt is szépen visszaadja, mint ahogy a többi részletet is, de egy '90-es évek elején készült Bburago modelltől nem is várnánk mást.

Természetesen a modell a szokásos nyitható tételeket vonultatja fel. Külön érdekesség a lámpákat körülölelő motorházfedél. Szinte adná magát a lehetőség, hogy a bukólámpákat is nyithatóvá tegyék, ám ezt a ziccert sajnos ezúttal is kihagyta a Bburago.

A beltér kidolgozása is jól sikerült, szépen visszaadja az eredeti jármű bőrbe varrott igényességét. Az ülések biztonsági öveket is kaptak, ám ezek hajlamosak kiesni a helyükről és elveszni.

Látványos és szépen kidolgozott a motortér. Mivel a motorházfedél nyitása után láthatóvá válik a bukólámpák burája, így ezeket is megformázták, innen már tényleg csak egy apró lépés lett volna nyithatóvá tenni őket. Gyerekként bármikor elcseréltem volna egy nyitható csomagtartót egy nyitható bukólámpára, de úgy látszik, a Bburago-nál másképp gondolkoztak.

A csomagtartó ezúttal üres, nem találunk benne pótkereket. Összességében a Ferrari 456 GT egy igazán elegáns és szép autó méltó megformázása a Bburago részéről, mely kiválóan illeszkedik a gyártó aranykorának többi modellje közé.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.