Mercedes 500K (1936)
A Mercedes '30-as évekbeli elegáns, grandiózus luxuskabrióját 5 literes, kompresszoros, soros 8 hengeres motor hajtotta. Mindössze 342 példány készült belőle, így mára igencsak értékes veteránautóvá vált.
Infó az autóról:
Videó az autóról:
Tommiworks
Hyman Ltd. Classic Cars
Színváltozatok:
A Mercedes 500K modellt sokféle színben elkészítette a Bburago, hiszen variálni lehetett a karosszéria és a sárvédők eltérő színeivel is. Ennek ellenére talán az egyszínű változatok jobban néznek ki, különösen érdekes az utolsó képeken látható krémszínű példány.
A Mercedes 500K véleményem szerint a Bburago '30-as évekbeli autókat megformáló sorozatának legkevésbé jól sikerült darabja. Nem igazán adja vissza az eredeti jármű eleganciáját, sőt, kissé bumfordi hatást kelt. Ez elsősorban a nagy méretű egyen-kerekeknek köszönhető, melyek egyáltalán nem illenek ehhez a modellhez, hiszen hatalmas méretei miatt 1:20-as méretarányban készítették el, a kerekek viszont maradtak 1:18-as méretűek.
A dupla hátsó pótkerék sem áll jól a modellnek, hiszen bár a valóságban is kettőt hordott az autó, de azok be voltak süllyesztve a karosszériába, ami itt elmaradt. Ráadásul a pórkerekeket rögzítő anya nagyon gyenge, állandóan leesnek a kerekek, és csak a modell szétcsavarozásával lehet újra rögzíteni őket.
Természetesen a sárvédők műanyagból készültek, ám anyagminőségük mintha gyengébb lenne a megszokottnál. A sok kiálló műanyag alkatrész letörésétől viszont nem kell tartani, mert elég puha anyagból készültek, megfelelően ellenállóak.
'30-as évekbeli autót megformázó Bburago modelltől szokatlan módon az ajtók is nyithatók, valamint a típus különlegessége a kinyitható hátsó üléssor, ami viszont sajnos hajlamos beragadni, a legtöbb példány esetében nem tudtam kifeszegetni a helyéről.
A beltér nem különösebben szép, inkább átlagosnak mondanám. Az autó eleganciáját valamivel jobban is ki lehetett volna emelni.
A motortér kidolgozása átlagosnak mondható. A kipufogóleömlők jól néznek ki, a motorházfedelet rögzítő apró kilincsek viszont hajlamosak kiesni a helyükről.
A kinyitható hátsó üléssor érdekes extra, ám sok látványosságot nem tartogat. Összességében a Mercedes 500K modellt nem különösebben kedvelem, és talán mások is így vannak ezzel, hiszen viszonylagos elterjedtsége ellenére nem igazán keresett a gyűjtők körében, és ez a használtpiaci árán is meglátszik.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!