2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Bburago 1:18 - Made in Italy

A legendás modellgyártó olasz korszakában készült királykategóriás típusainak bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Porsche 911 (1993)

A legendás Porsche 911-es 1993-ban bemutatkozott (és vélhetőleg emiatt 993 kódnevű) generációja volt az utolsó léghűtéses motorral szerelt 911-es, és emiatt hatalmas lelkesedés övezi mind a mai napig. Bár a '90-es évek divatjához igazodó legömbölyített formavilága az én személyes véleményem szerint nem néz ki olyan jól, mint az előd 964-esé, ennek ellenére markáns, ikonikus, és összetéveszthetetlen más típusokkal.

Infó az autóról:

Wikipedia

Videó az autóról:

Top Gear
Doug DeMuro (Carrera RS)
Motormouth
Nick Murray
Williams Crawford
Need for Speed I Showcase
Need for Speed IV Showcase

Színváltozatok:




A 993-ast kétféle karosszériaváltozatban is elkészítette a Bburago, ám a Coupe és a Cabrio is a Carrera altípust formázza meg, vagyis az erőteljesebb Turbo-ból nem készült modell. Még a verseny változat is sima alapmodell, sőt a matricákon, és az eltérő színű felniken kívül semmi nem különbözteti meg az utcai változattól, vagyis nincs benne bukókeret, és egyéb versenykiegészítők sem.

Kifejezetten jó kiállású modell a Bburago Porsche 993-asa, ami nem meglepő, hiszen a gyártó aranykorában készült. Ennek megfelelően féktárcsákat még nem kapott, így a kissé talán eltúlzott méretű felnikben hatalmas fekete lyukak tátonganak.

Hátulról is mutatós a modell, és nem alkalmaz spórolásból műagyag elemeket. Egyedül az ajtók kilincse készült plasztikból, de a színüket jól eltalálták, alig venni észre a csalást. Egy tipp a vásárláshoz: sokan átfestik ezeket a Porschékat, de a kilincsek lefestésével nem törődnek, ezért ha a kilincs eltérő színű a karosszériához képest, akkor biztosan házilag festett példánnyal van dolgunk.

Sajnos a Bburago modellek között az átlagosnál sérülékenyebb a 993-as Porsche. Az első lámpák burája hajlamos letörni, és a hátsó lámpák sem túl tartósak, valamint az első felfüggesztés felső bekötési pontja is gyakran megadja magát. Ha túlságosan alacsonyan ül az autó eleje, akkor mindenképp érdemes gyanakodni erre.

Érdemes megemlíteni, hogy létezik nyitott hátsó spoileres változat is a modellből, ám nekem még nem sikerült összefutnom vele. A Cabrio-k között nagyobb eséllyel találhatunk ilyet.

A beltér a Bburago aranykorához méltóan részletes és szép. A nyitott változat belseje talán még látványosabb, és többféle színben is létezik.

A motortér is jól néz ki, a léghűtéses hathengeres boxermotor megjelenítése nem hagy kívánnivalókat maga után. Alulról is érdemes megszemlélni a modellt, mert onnan nézve is látványos.

A csomagtérben két apró bőröndöt is találunk. Összességében a 993-as Porsche a Bburago legszebb és legnépszerűbb modelljei közé tartozik, így az átlagosnál nagyobb a kereslet iránta a használtpiacon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.