Remélem nem a Yaxunákkal kötötted. Drágák és hűtlenek. Játszol 10 évet a játékban és erreföl kapsz egy kis semmitérő Provinciát, ők pedig újra hadat üzennek.
Az Iztachuánokkal sem érdemes szövetséget kötni, mert őtölük sem fogsz túl sok provinciát kapni. A Huatepek legértékesebb provinciát nem kapod meg, és bár nem olcsó velük a szövetség, megéri. Ők később kezdenének harciasabbak lenni.
Kukurbukival annyira jól lehet egyébként haladni, hogy én '63-ra (anno, 13 évvel ezelőtt) elfoglaltam az egész térképet. (néhol az erdőben gyorsan járó hőssel besegítettem neki, mert a tűzzel, meg lélekerőkiszívó hatással nehezen bírkóztam meg) (sőt, megszereztem 1 vagy 2 kivételével az összes hőst, amit csak lehetett, azaz vagy 30-33-at) A játékban az volt a legbosszantóbb, hogy az AI nem fejlődött, nem fejlesztett.. de úgy semmit! -- innentől kezdve a játék nem más, mint egy egyoldalú Sims a középkorban...
Ui.: (Ezt már írtam másoknak is, akiknek ez volt a kedvenc játékuk egyik-másik varázstárgyat/"kegytárgyat" lehet duplázni is, ami az életpontokat növeli.
A játékot amúgy jóval kevesebb, mint 1 óra alatt is végig lehet játszani; egy karavánba bepakolsz 60 lámát, Jarakit, meg akit csak akarsz, hússal kukoricával, illetve felnyomod a kajatermelést, raktárakat építesz hozzá. Aztán csak pörgeted az időt, hagyod, hogy elfoglalják a főprovinciát az axokopánok, majd ha már a spanyolok hódítása után alig lesz mit enned a karavánból (addigra, valószínűleg a spanyolok is éhenhaltak). Visszafoglalod a provinciát a karavánból.
A játék nagyon furcsa könnyítése az, hogy a fő ellenség saját magát nyírja ki.
Amúgy, ha szórakoztatni akarod magad, próbálgathatod azt is, hogy a csodák mappában kicseréled egyik-másik grafikai elemet. Pl. a felderítés (ami egyébként láthatatlan effekt), egy madárt repít, ha valami látható effektre teszed be (pl. az ellenséges emberek "ellopására; nem is működik olyan hatékonyan), de aminél az számít, hogy grafikailag érintsen minél több embert, ott lehet érdekeseket kombinálni. (a mappákban a grafikai fájlok nevei könnyen dekódolhatóak egy kis logikával.)
Nekem egy gondom volt, amit nem tudom hogyan lehetett volna megoldani; az pedig a Time of Hallls küldetés; ott hiába nyertem meg a csatát (megpróbáltam többször is egymás után, sokféleképpen; kinyírva a hőst, átállítva a saját oldalamra, természetcsodákat kérve, hogy felderítsem az egész pályát, végigfésülve az erdőket: és semmi.)
Lehet nem úgy találták ki, hogy azt a 400 fős sereget kinyírja a játékos, de hiába tette meg, nem lett vége a csatának: minden esetben el kellett menekülnöm. (s ha jól emlékszem, akkor is, a csataösszesítőben azt írta ki, hogy mindenki elvérzett.)