Azért van a játékok egy részén Vulkan, mert az Ubisoft meglátta a lehetőséget a Stadián való fejlesztésnek. És ez tényleg hasznos, mert egy csomó dolgot begyorsít. Ott a hardver a felhőben, bárhonnan elérhető, nagyon jók a tesztlehetőségek. Egy játékmenetre vonatkozó módosítást gyorsan tudsz ellenőrizni, gyorsan lehet dönteni arról, hogy jó-e vagy sem. Ezzel végeredményben hatékonyabb lesz a fejlesztés. Viszont a Stadia csak Vulkan API-t támogat, tehát muszáj erre mászni.
Valszeg mindent elvisznek majd Vulkan irányba később, mert különösebb haszna nekik a DX12-nek nincsen. Sokkal többet nyernek azzal, hogy a Stadiát használják játékfejlesztésre.
Egyébként minden motorjuk tartalmaz DX12 és Vulkan API-ra is támogatást. Ez majdnem minden cégnél így van, csak nagyon sok stúdió a release-re nem csinál két API-ra kiadást, de a motor működik velük, meg tudnák oldani, hogy mindkét API ott legyen, csak nem sok haszna van, mert két leképezővel megnő a karbantartási költség. Viszont fejlesztésnél tök jó, ha van két leképező, mert ott gyorsan lehet ellenőrizni a hibákat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.