Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Duck663


Duck663
őstag

Mondanám, hogy várjuk szeretettel, de azt a játékot már semmi sem menti meg.

Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

(#2) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Abu, van arról bármilyen információd, hogy az Ubi a többi Anvil motorral szerelt játékba is belerakja a Vulkan-t? Ugye a Breakpoint az Anvil-t használja, an most ha ez a játék kap Vulkan-t, akkor a motort is módosították, mondjuk Anvil-re ez nagyon ráfért, mert iszonyat lassú lett DX11 alatt. Konkrétan az érdekelne, hogy vajon az AC Odyssey is fog-e kapni Vulkan leképzőt, ugyanis annak is nagyon jól jönne. Feltételezem az AC Origins-hez az Ubi már nem fog hozzányúlni, az már túl "régi".
Kíváncsi leszek mekkora teljesítmény többletet fog hozni az új leképző.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#3) Fred23 válasza Duck663 (#1) üzenetére


Fred23
nagyúr

Nekem tetszett, lehet, ki fogom játszani másodjára is; csak nehogy ez a Vulkan-ra váltás behozzon valami komolyabb problémát, bugot!

(#4) GeryFlash válasza huskydog17 (#2) üzenetére


GeryFlash
veterán

Tippre: biztosan nem fog kapni. Single only game ami nem termel pénzt igazából. Abban lehet bízni hogy innentől a többi Anviles game fog kapni. Meg talán a Division 2 ami megkaphatná, de azt se biztos/valószínű.

Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?

(#5) Csabis


Csabis
aktív tag

Azt kéne még meg oldaniuk hogy miért nem hajlandó 2. vagy 3. nap után a game ha rendesen le van állítva.. mert azután csak pörög egyet azt mint aki jól végezte dolgát el sem indul..
Még az ellenőrzés után is..

(#6) Lendova válasza Csabis (#5) üzenetére


Lendova
őstag

Az Ubisoft launcher telepítési mappájában törölni kell a cache mappát, utána elindul. Ez ismert bug legalább 2 hónapja, ideje lenne már javítani.

Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!

(#7) GodGamer5


GodGamer5
addikt

Ez jó hír, lassan úgyis terveztem hogy végigtolom a játékot.

"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

(#8) Abu85 válasza huskydog17 (#2) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindre nem lehet visszarakni a Vulkánt. Hiába ugyanaz a motor neve, a kód eléggé más. Csak a legújabb Anvil verzió van úgy felépítéve, hogy a Vulkan jó legyen. Az AC Odyssey esetében elkészült ez. A Stadián fut. Visszaportolható PC-re, de ez is idő, elsődlegesen a tesztelés szempontjából, meg ugye maga a kód a Stadiára készült. Intel és NV GPU-t az nem látott, tehát azokat el kell kezdeni tesztelni, a hibákra reagálni kell a kód szintjén, szóval ha lesz is, akkor is lesz pár hónap. A Ghost Recon Breakpoint esetében régebben mondták egy AMD-s előadáson, hogy nagyjából 3 hónap a Vulkan port, de ekkor még csak AMD-n fut normálisan, mert az Ubi már a Stadiát használja a fejlesztésre. Kell legalább egy hónap, mire hozzáigazítják az Intel/NV GPU-khoz, és kell legalább két hónap, mire tesztelik az egészet, hogy működjön is PC-n. Az Odyssey nagyjából a felénél járhat a procedúrának, ha a Stadián működik.
A régi Anvil játékok nem valószínű, hogy kapják Vulkánt PC-re. Túl eltérően működik a motor.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#9) eldiablo válasza Fred23 (#3) üzenetére


eldiablo
addikt
LOGOUT blog

Van bőven belőle most is, nem kell még több. :((( :DDD

(#10) huskydog17 válasza Abu85 (#8) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Köszi! :R
Akkor AC Odyssey-nél még ezek szerint van némi esély.

Az tehát már világos, hogy az Ubi mindkét explicit API-al kísérletezik, ugye a Snowdrop DX12 irányba ment, míg a Rainbow Six Siege és az újabb Anvil motorok Vulkan irányba.

Van arról valami publikus információ, hogy az Ubi többi motorjával mi a terv, hogy melyik explicit API-ra viszik tovább? Konkrétan itt a Dunia Engine-re gondolok, ugye a 2019-es verzió még mindig DX11-es, az a motor is nagyon CPU intenzív.
Ezen felül még a Disrupt Engine-nek jönne nagyon jól egy Vulkan vagy DX12 mód, de nem tudom, hogy ez még egyáltalán fejlesztés alatt áll-e, bár ha a Watch Dogs Legion továbbra is ezt fogja használni, akkor ugye ott kelleni fog az explicit API főleg az érkező ray tracing effektek miatt is.

#4: "Meg talán a Division 2 ami megkaphatná, de azt se biztos/valószínű. "
Nem, a Division DX12-t használ.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#11) Abu85 válasza huskydog17 (#10) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azért van a játékok egy részén Vulkan, mert az Ubisoft meglátta a lehetőséget a Stadián való fejlesztésnek. És ez tényleg hasznos, mert egy csomó dolgot begyorsít. Ott a hardver a felhőben, bárhonnan elérhető, nagyon jók a tesztlehetőségek. Egy játékmenetre vonatkozó módosítást gyorsan tudsz ellenőrizni, gyorsan lehet dönteni arról, hogy jó-e vagy sem. Ezzel végeredményben hatékonyabb lesz a fejlesztés. Viszont a Stadia csak Vulkan API-t támogat, tehát muszáj erre mászni.

Valszeg mindent elvisznek majd Vulkan irányba később, mert különösebb haszna nekik a DX12-nek nincsen. Sokkal többet nyernek azzal, hogy a Stadiát használják játékfejlesztésre.

Egyébként minden motorjuk tartalmaz DX12 és Vulkan API-ra is támogatást. Ez majdnem minden cégnél így van, csak nagyon sok stúdió a release-re nem csinál két API-ra kiadást, de a motor működik velük, meg tudnák oldani, hogy mindkét API ott legyen, csak nem sok haszna van, mert két leképezővel megnő a karbantartási költség. Viszont fejlesztésnél tök jó, ha van két leképező, mert ott gyorsan lehet ellenőrizni a hibákat.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) huskydog17 válasza Abu85 (#11) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

"Egyébként minden motorjuk tartalmaz DX12 és Vulkan API-ra is támogatást."

Akkor ezt most nagyon nem értem. Ha így van, akkor miért DX11-el szállítják a címeket a játékosoknak, amikor az explicit leképzővel sokkal nagyobb kontrolljuk van? Ez szembe megy a józan ésszel.
2019-ben is több olyan címet hoztak i, melyek kizárólag DX11-et használnak/használtak. Ha van DX12 és Vulkan leképző ezekhez, akkor miért a "fekete doboz" DX11-et alkalmazták? Semmi értelme.

"mert két leképezővel megnő a karbantartási költség"

Épp ez az, akkor kukázni kéne minden motorból a DX11-et és kész, de nem ez történik. Division címeket és most már a Siege és Breakpoint is két leképzőt szállít. Ez megint szembe megy azzal, amit mondasz és a józan ésszel.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#13) Abu85 válasza huskydog17 (#12) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Attól, hogy van leképező, még nem építik be a végleges release-be. A Dunia is tartalmaz DX12 leképezőt, de nincs sok haszna neki például a Far Cry 5-ben, mert átírták a motort gpu-driven pipeline-ra. Emiatt a DX11 biztonságosabb opció.
Az AC Origins is tartalmaz DX12-t, csak nem szállították sosem vele. Inkább a DX11-et választották. Most itt nehezebb megérteni, hogy miért.

Általában egyébként az is számít a kiválasztásnál, hogy melyik leképező a legkevésbé problémás. Attól, hogy létezik explicit API-ra támogatás, még nem biztos, hogy mindenen jó, vagy mindenen jól ellenőrizhető. A DX12 a PIX-szel már nem áll rosszul, de a Vulkan esetében még mindig csak a Radeonokra van olyan debug és profiler eszköz, amik egymással interoperabilitás kínálnak. Pedig az az API sem új már Ez azért nem túl jó egy olyan piacon, amikor NV-re és Intelre is kell szállítani a játékot. Sokkal nehezebb a tesztelés és a hibakeresés, ha nincs megfelelő eszközkészlet hozzá. Lehet, hogy eléred az egyik gyártóval, hogy megy, de mi van a másik kettővel? Ezek erősen befolyásolhatják a döntéseket.

Ahogy fentebb is írtam nem mindenhol születnek optimális döntések. Amikor két API-t szállítasz, akkor valami oka annak mindig van. És annak a költsége rosszabb, mintha egy API-t szállítanál. Az ok pedig általában az, hogy az egyik API-ra nincs olyan eszközkészlet, amivel garantálni tudnád, hogy a leszállított kód aztán minden pillanatban szuper lesz mindegyik gyártón. Ez főleg a Vulkan API-n probléma még, a Microsoft a PIX-szel nagyon belelendült, felfogták ennek a jelentőségét, de a Vulkan API-n a RenderDoc a legjobb debug eszköz, amit aztán tényleg nagyon aktívan fejlesztenek, de az interoperabilitást csupán a Radeon GPU Profilerrel kínál. Semmi mással. Ez már a fejlesztésnél is eléggé sok korlátot jelent, mert ha normális eszközkészletet szeretnél, akkor muszáj Radeont használnod, de amikor elkészült egy kódbázis, amire azt mondod, hogy megy a fejlesztői gépeken, akkor előveszed a többi gyártó hardverét, és elkezded azon tesztelni. Ha viszont jönnek a gondok, akkor marha nehézzé válik az, hogy a RenderDocban rögzítesz valami rendellenességet, de abból nem kapsz automatikusan NV-re és Intelre teljesítményprofilt, hanem egy csomó időt kell abba beleölnöd, hogy egyáltalán kiderítsd, hogy amit rossznak látsz, az valójában rossz-e, vagy a hardver annyira képes. Eközben ugyanennek az ellenőrzése a Radeon GPU Profilerrel egy kattintásnyira van. Ez még mindig elég nagy problémája a Vulkánnak. Nem véletlen, hogy például az id software nem is használja a gyártók profilozóit, vagy éppen a RenderDocot, hanem írtak maguknak mindenből sajátot, csak ez sokaknak azért nedves álom kategória. Ilyenek miatt dönthetnek úgy egy játéknál, hogy akkor marad a DX11, mert nem mindenen megy jól a Vulkan, és régen ez jellemző volt a DX12 esetében is, míg a Microsoft annyira nem gyúrta ki a PIX-et.
Annyiban azért jó helyzet, hogy a Vulkan API-n a tipikus nehézségekre egyre több olyan kód, van, amit egyszerűen csak headerként be lehet vetni. Az Ubisoft sem ír saját memóriamenedzsmentet, hanem beépítik az AMD VMA-ját. Az eléggé kiforrott, támogat minden gyártót, egy csomó esetet lefed, amiket nem, azokra pedig egyszerű módosítani. És végeredményben sokkal kevesebb lesz a hiba, vagy a teljesítményprobléma, mintha saját menedzsmentet írnál. Emiatt jönnek a Vulkan portok az egyes Ubi játékokba. A legnagyobb méregfogat úgy húzzák ki, hogy ~12 ezer sornyi külső kódot építenek be.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#14) paprobert válasza Abu85 (#13) üzenetére


paprobert
senior tag

"Az Ubisoft sem ír saját memóriamenedzsmentet, hanem beépítik az AMD VMA-ját. Az eléggé kiforrott, támogat minden gyártót, egy csomó esetet lefed, amiket nem, azokra pedig egyszerű módosítani."

Tehát az Ubisoft végigment ezen:
1. közvetlen hozzáférést akarunk ->2. túl bonyolult, túl drága, inkább mégsem -> 3. használjunk AMD referencia kódot

Lényegében nem a driver helyére lépett be a devek által írt felhasználói program, hanem a driver lépett be a felhasználói programokba, customizálhatósággal. :)

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#15) myckey


myckey
veterán

Ez egy jó dolog mindenképp.
Több programban is bevezethetnék.

"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "

(#16) kromatika


kromatika
veterán

reméljük hasznos lesz.

(#17) Fred23 válasza kromatika (#16) üzenetére


Fred23
nagyúr

Szkeptikus voltam, de azt leszámítva, hogy a szerverek túlterheltek, és csak 5-ből egyszer tudok csatlakozni, tudtam már mérni, és bizony a Vulkan veri nálam a DX11-es módot:

Azonos beállítások mellett.

(#18) Lendova válasza Fred23 (#17) üzenetére


Lendova
őstag

Milyen VGA-d van?

Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!

(#19) Fred23 válasza Lendova (#18) üzenetére


Fred23
nagyúr

RX 570 csak, de perpill a kis monitoron játszok 1366x768-ban 75Hz-en. A nagyobb monitorom is csak 1080p, viszont az nem bírja a 75 Hz-et, de azért majd mérek azzal is.

Ryzen 2700 alapon (ITX ház), RX 570 (1250/1750), 32 GB DDR4 3000 CL16.

(#20) Fred23


Fred23
nagyúr

Persze Ubiék szokásos töketlenkedése most is adott, másodszor van már karbantartás ma, tragédia, amit művelnek.

Akit érdekel a játék, ITT a topikja.

[ Szerkesztve ]

(#21) Lendova


Lendova
őstag

Remélem fognak még kalapálni rajta, nálam 14%-kal több a frame.

Pulowski! Nuclear Protection On A Budget!

(#22) Csabis


Csabis
aktív tag

Nekem pl 1060 6gb van vulkánnal szépen megy.. A devzson2 meg egyszercsak kilép DX12 mellett nvlddmkm.sys hibával ..ami úgy kell előkotornom miért fagyott ki elég látványosan.
Aztán meg megoldás nincs rá.. :o

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.