Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Nordic


Nordic
Közösségépítő

Egy szavazat a szimplavégűre:).

(#2) adyz.


adyz.
aktív tag

paragi dob... óvatosan velük, szeretnek rohadni... :(
ja, meg nagyjából 1év után elég hangos lesz, szóval ezek tudatában vegyél ilyet. ;)

van még a HD-nek is jópár dobja, azok nem rohadnak, és a hangjuk is szép marad. (persze az is hangosodik, de tovább bírja mint a paragi)

(#3) Thome


Thome
addikt

Szerintem a dupla. De ez egyéni ízlés dolga, kinek mi jön be jobban, szóval te döntsd el, szerintem! :)

(#4) Samus válasza adyz. (#2) üzenetére


Samus
addikt

Egyszerűen nem találtam másik, úgynevezett típusspecifikus dobot az I-es Swift Sedanokra. Univerzálist nem szeretnék, egyszerűbb ha a gyári helyére felakasztod, összecsavarozod, és kész. Olvastam jútyukon is, hogy van, akinek egy év múlva már rohadófélben van, de olyan is volt, aki két év után is azt mondta, hogy az övével nincs semmi baj...Szerintem ha két évet kibír, akkor már bőven megérte (összeszámolva kb 25k-ból megvan a csere), de a mostani rendszer mindenképp cserés, lassan több gáz jön ki a dob mögül, mint belőle (amitől ugyan irtó vagány hangja lett neki, olyan kellemesen sportos, de cserébe normál utazás mellett folyamatos ciripelés hallatszik hátulról. Mint kiderítettem, ez a kiáramló gáz hangja, ami érdekes módon csak meleg motor mellett hallható állandóan (ilyenkor talán gyorsabb a gázáramlás?). Sajnos pont ott van elrepedve, ahol a hátsó dob, és és a középdob csöve csatlakozik, mint megnéztük szerelővel, már vagy négyszer biztos hegesztették ezen a helyen, mellesleg a végdob hátulján is van egy kis lyuk, szóval teljes az élmény. A hideg téli időben az autó alól szépen gomolygott ki a "füst" (vagy pára, vagy mindkettő)...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#5) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Szerintem a szimpla végű. Minek cifrázni?

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#6) adyz. válasza Samus (#4) üzenetére


adyz.
aktív tag

nekem volt kettő is, bár nem swiften. mindkettő szétporladt ~1év alatt.

mondanám, hogy ha vállalkozó kedvű vagy, akkor csinálj saját rendszert, dobot, de gondolom erre se időd, se eszközöd nincs. :)

(#7) Nordic válasza Samus (#4) üzenetére


Nordic
Közösségépítő

Az enyémet pl maszekban csináltuk a Ford alá, úgy raktuk össze, mint egy legót. Igaz elment fél nap rá, de saválló az egész, szóval a kocsi hamarabb fog elrohadni, mint a rendszer maga:DDD

Nem hiába, volt előnye annak, hogy kipufogógyárban dolgoztam ;] .

[ Szerkesztve ]

(#8) adyz. válasza Nordic (#7) üzenetére


adyz.
aktív tag

jó is a saválló, mi is abból csináltuk. és még a hangja is jobb, mint a hagyományos csőnek :K

(#9) Nordic válasza adyz. (#8) üzenetére


Nordic
Közösségépítő

Nekem nem lett sokkal durvább a hangja, mint a gyári, inkább csak ilyen mély duruzsolós, de nem is baj. Legalább nem megy az idegeimre vezetés közben. Havernak egyszer elugrottunk egy hosszabb távra a kocsijával, olyan kipuffantója van, hogy fél óra után fájt a fejem.

(#10) adyz. válasza Nordic (#9) üzenetére


adyz.
aktív tag

nem pont így értettem a hangot. :))

ahogy én hallgatni szoktam a saválló rendszereket, magának a csőnek van egy másfajta hangja, nem tudom leírni, olyan ciripelős vagy milyen. :) érdekes mindenesetre.

(#11) mrlt


mrlt
tag

Nekem is hasonló duplacsövű Paragi van csak univerzális, 1.4-es Golf 3-ason. Az egyedüli gondom vele hogy 1800-1900-as fordulat között (ami nagyjából 50km/h 4.-ben), annyira bebúg az utastérbe hogy megőrülök tőle. Hamarosan kerülni is fog dynamat szigetelés a csomagtartóba.
Személy szerint a kisebb duplavégű jobban tetszik mint a boyrészer kályhacső, és ennyi pénzt még pont meg is érnek ezek a dobok.

Go Pack Go!

(#12) Samus


Samus
addikt

Ma láttam a helyi autósboltban duplacsövű, de 2x80as véggel szereltet (univerzálisat), valami batár nagy állat...azután megkérdeztem mennyi az annyi, de olyan árat kaptam, hogy irány Szekszárd és a Fulltuning, mert még benzinnel együtt is spórolok vagy 3000 forintot (az pont majdnem a gyújtáselosztó fedél ára...). De még mindig nem tudom, melyik lenne szebb...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#13) mrlt


mrlt
tag

Én a Deviltuningból rendeltem a dobot,TA-technix állítható futóművel együtt, rendelés után 5 percel hívott is a srác hogy pont ott van a futár náluk már oda is adta, másnapra meg is kaptam.

Go Pack Go!

(#14) aphra2 válasza Nordic (#7) üzenetére


aphra2
aktív tag

"[INem hiába, volt előnye annak, hogy kipufogógyárban dolgoztam]"

Végre valaki aki kipufogógyárban dolgozik/zott, lenne egy kérdésem , mégpedig , hogy milyen anyagot raknak a dobokba (vég , vagy közép) hangszigetelés végett?
Vágtam már szét néhányat , és olyan üveg vagy kőzetgyapot szerü anyag de konkrétan mi?.......... és azt lehet venni vhol külön ?

Probléma??Hát az meg micsoda?!!

(#15) aphra2


aphra2
aktív tag

Jah a kérdésre pedig : sztem a szimpla vég jobban néz ki :)

Probléma??Hát az meg micsoda?!!

(#16) Nordic válasza aphra2 (#14) üzenetére


Nordic
Közösségépítő

A legtöbb dobba, ilyen üveggyapotszerű szigetelés megy. Van amit géppel töltenek bele, van amit ilyen kis műanyagtasakokba. Aztán van olyan is amibe nem kerül ilyen cucc, csak simán az átmenőcsőre ráhúznak egy drótszövetet és ennyi.

(#17) aphra2 válasza Nordic (#16) üzenetére


aphra2
aktív tag

Értem, csak pont arra lennék kiváncsi , hogy mi az a cucc konkrétan , mert az itthoni tetőtérszigetelésből megmaradt üveg, vagy kőzetgyapot nem biztos hogy pont olyan , mindkettő rohadtul szívja a vizet .
Aztán lehet , hogy nincs nagy difi az építőipari, és a kipufogóba rakott anyag között, csak megkérdeztem hátha van konkrét neve ,.. köszi a választ :K

Probléma??Hát az meg micsoda?!!

(#18) Archer válasza aphra2 (#17) üzenetére


Archer
őstag

Van aki erre van aki arra esküszik. Olvastam olyat is, hogy a kőzetgyapot elég hamar kiégett a dobból és a motor egyszerűen kifújta, viszont az üveggyapot meg bevált. Van egy "üvegpaplan" nevű cucc is, műanyag testű hajóknál szokták használni javításra meg erra-arra, állítólag az is jó ilyen célra. Motoroknál tudom, hogy van kifejezetten "kipufogó gyapot" néven futó anyag de nem biztos, hogy jobb annyival mint amennyivel drágább (mondjuk egy motor dobnál azért könnyebb gyapotot cserélni, ott érdemesebb lehet kísérletezni).

Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

(#19) Magnum_


Magnum_
nagyúr

sedan swiftre sportdob? az de prosztó...

I humbly and respectfully decline™

(#20) Samus válasza Magnum_ (#19) üzenetére


Samus
addikt

Nagyon reméltem, hogy erre nem kerül sor, de csak idő kérdése volt. Egyszerűen csak idéznék egyet egy Youtube videó alól:

mindenki magának alakítja az autóját a saját ízlése szerint, szó nincs itt alázásról...itt az a lényeg hogy te menő vagy mert van egy 170 lovas autód? hova szarjak tőle? ugyan úgy be kell tartanod neked is a szabályokat mint egy suzukisnak vagy akár kinek...felfogásoddal van valami baj..szép autót lehet csinálni egy suzukiból is,de sokan felbasznak rá nemtudom milyen spoilert és jóvilág...itt nem erről van szó...

Hogy miért? Mert. Nekem Suzukim van, népautó? Lehet. Ronda? Lehet (bár szerintem a sokat emlegetett kettes golfoknál fényévekkel szebb, nem említve a korban egyidős Astrákkal). Igénytelen? Miért is? Mert fapad? Ha repülőn utazol, azt nem fapadon teszed? Tény, hogy nincs benne semmi extra, tény, hogy zörög itt-ott, az 50 kW-os motor nem egy erőgép, nem szedek fel vele egy csajt sem, villogni sem nagyon lehet vele, de tudod mit? Én szeretem. Lassan 18 éves lesz, ehhez képest nagyon jól néz ki, műszaki állapota is kiváló, persze, kell cserélni egy-két dolgot, de: 10000 kilométer alatt elfogyott 4 deci olaj, a fogyasztása vérmérséklettől függően 5-5.5 liter 100km/h átlagtempó mellett (ha menő gyereknek érzem magam, és pörgetem, mint a hülye, akkor bekér 6.5öt is...ilyen egyszer volt), télen sem sikerült e fölé mennem, városban persze másfélszer ennyi, de vidéki utakra vettem, alacsony fogyasztás kellett, alacsony fenntartási költségekkel, megbízhatóan. Ez egy puritán igásló. Igen, semmi más előnye nincs, de szerintem a jelenlegi fizetések és benzinár mellett elég hathatós érv...mert van egy autóm, ami elvisz oda, ahová kell, akkor, amikor kell, a busszal-vonattal megegyező árakon, de saját menetrend alapján, nagyobb kényelemben.

Ez nem ellened szól, ezt általánosságban írom. Ha bárki úgy gondolja, hogy ez milyen már, hogy majd ettől leszek menő csávó, mert nekem van ám sportdob a "szutyukin", kérem tőle, hogy ezen hozzászólását szíveskedjék magában tartani, vagy az erre kijelölt OFF-TOPIK-ban érvényesülni.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#21) Vakegérke válasza Samus (#20) üzenetére


Vakegérke
veterán

Miért szívsz mellre egy kritikát?

Más téma, de talán pontosabban meg tudom fogalmazni, hogy mit is gondolok.
Ha eljön az idő, az ember megnősül, általában szerelmes a feleségébe. Vesz neki karórát, nyakláncot, karkötőt, ilyen ruhát, olyan dzsekit, mert ezekben látja még szebbnek a feleségét.

Tudod, kevés az olyan nő, aki mindenkinek tetszik. Érdekel ez minket? Nem. Magunknak választottuk, meg vagyunk elégedve vele, szeretjük. Ha pedig más elnéző mosollyal néz rá, ki a fenét érdekel?

Remélhetőleg értetted, mit is akarok mondani.

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#22) Archer válasza Samus (#20) üzenetére


Archer
őstag

Szerintem nincs semmi baj a Suzukival, a régebbiekkel legalább is, az új Swift ára elég versenyképtelen, annyiért már tuti nem Suzukit vennék meg olyat amiben legalább kényelmesen elférek.
Na de a Te témádra visszatérve szerintem kicsit az "groteszk" úgymond amikor az általad is leírt szemlélettel készített autóra mindenféle tuning cuccokat tesznek, egyszerűen nem fér össze az olcsó, egyszerű, spórolós autó imázzsal. Hozzáteszem nem tudom az árakat de miért nem veszel gyárit? Az legalább tuti nem rohad szét egy év alatt.

Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

(#23) Xero válasza Samus (#4) üzenetére


Xero
nagyúr

Nekem is HD dob van fönt egy ideje(2-2.5 éve kb).
Nem kell csodát várni tőle, de a gyári helyett ha kellemesebb hangot szeretnél, akkor jó döntés lehet.
Igaz, hogy univerzális, de semmi pénzből lehet rá rakatni csatlakozót és tartókat, onnantól meg le-föl pakolható pikk-pakk.
Rohadni nem rohadt eddig, bár nyilván a havas idő után van némi felületi korrózió.

Nekem a dupla csöves verzió van belőle, anno valami 15-20e között vettem.
Rövidke video róla. A video minőségét és hátsó kivágást nem kell nézni, ideiglenes megoldás volt.

szerk: Vásárlás után amikor még a garázsban parkolt várva a beszerelésre.

szerk2: A hangja egyébként, mint minden ilyen dobnak kicsit megjön ahogy használod. Az enyém 1000km után jellemzően kicsit mélyült és minimálisan hangosodott.

szerk3: Egyébként nálam pusztán azért lett dupla csöves, mert a 206RC hátulját akartam követni. Törekedek a gyári sport kinézetre. Suzukin nem tudom mennyire állna jól. Lévén japán oda talán jobban illik egy egy csöves kicsit ferdén.

[ Szerkesztve ]

(#25) Magnum_ válasza Samus (#20) üzenetére


Magnum_
nagyúr

nem a suzukival van baj.
ha még a csapott hátúra teszel fel sportdobot, oké, nekem is volt a legelső autómon...
de a swift sedan tipikusan igásló, ahogy írtad, nem tuning alap. nem tudom, alufelni van-e rajta, de mindennek az alapja az (nekem már csak az az alap), anélkül egy 3/5 ajtós swiftre is gáz a sportdob.

sárkányos matricákat el ne felejtsd :DDD ;] ;] ;]

Xero: a feketésre fújt lámpa a másik kedvencem...

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#26) Xero válasza Magnum_ (#25) üzenetére


Xero
nagyúr

Speciális engedélyezett festékkel lett lefújva. A fényáteresztése teljesen megfelelő.
Normál műszaki vizsgán (egy fillérrel nem fizettem többet a hatósági díjnál - Posta autó Miskolc) több alkalommal megfelelt. Igazoltatások során szintén semmilyen gond nem volt belőle.

Első alkalommal direkt megnéztem menet közben hátulról (autó csere), hogy engem zavarna-e. Nem zavart, pedig én a ködlámpáért és a gagyi xenonért is harapok.

Szóval nem igazán van alapja a kötekedésnek. :U

szerk: Egyébként, hogy még megnyugtatóbb legyek idén külhonból beszerzett "lámpa fóliát" kap, amit kint előszeretettel pakolnak akár az első fényszórókra is. ;)

[ Szerkesztve ]

(#27) Magnum_ válasza Xero (#26) üzenetére


Magnum_
nagyúr

nem kötekedtem...

I humbly and respectfully decline™

(#28) Samus válasza Magnum_ (#25) üzenetére


Samus
addikt

Nem tetszenek a csapott/ferde/lépcsős hátú autók, Sedan párti vagyok...másrészt pedig nem tuningolni akarom. Le kell cserélnem a rendszert. A gyári felejtős, mert egyrészt beszerezhetetlen, másrészt bőven nem ennyi lenne. Az utángyártott középdob és végdob pedig (együtt olyan 15k lenne) ránézésre sem tűnik túl időtállónak, másrészt pedig nem tudni, honnan származik. Picit sportosabb hangot szeretnék, így maradt ez...meglátjuk, meddig bírja a dolgot. Bár még mindig nehéz eldönteni, hogy melyik legyen...Néztem az univerzális HD dobokat, kicsit drágák, és elég sokat kellene pepecselni a felrakásával (itt nálunk nem úgy megy, hogy elviszem és felrakják azonnal...), bár tény, hogy a rozsdamentes az rozsdamentes, nem rohad csak mattul...

Nem fogom szétcsiázni az autót, csak itt-ott szépítek rajta. Ahogy Vakegérke is írta: a magam szája ízére alakítom. Ha valakinek nem tetszik, nem kell megnézni.

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#29) Magnum_ válasza Samus (#28) üzenetére


Magnum_
nagyúr

nekem is a sedanok jönnek be ;)

I humbly and respectfully decline™

(#30) No-kia válasza Magnum_ (#25) üzenetére


No-kia
őstag

alufelninél néha azért van pár szebb acélfelni :P

amúgy szerintem szimplavégű legyen :R egyszer,denagyszerű, nekem is volt ilyen,csak halk volt. :B

[ Szerkesztve ]

Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010

(#31) Magnum_ válasza No-kia (#30) üzenetére


Magnum_
nagyúr

van ronda alufelni, de általában szebb, mint a fekete acélfelni (persze láttam már szép t acélfelnit frankó dísztárcsával [link])

I humbly and respectfully decline™

(#32) No-kia válasza Magnum_ (#31) üzenetére


No-kia
őstag

én nem ezekre gondoltam, hanem pl a weller felnikre, pl.

Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010

(#33) Nordic válasza No-kia (#32) üzenetére


Nordic
Közösségépítő

Komoly darabok. :Y Ilyet sem láttam még élőben, csak a sablon gyári acélfelniket.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.