Ember, a világirodalom összes híres írója és költője más írókat és költőket tanulmányozott. Radnóti pl. az antik és a klasszikus magyar költészetet, ennek köszönhető művészetének áldásos klasszicizálódása is. Émile Zola a realizmus és korai naturalizmus egyik első képviselője, a XX. század eleji magyar realisták sokat merítettek műveiből. Mégsem mondjuk Móriczra, hogy gyenge utánzó... Nem az utánzáson van a hangsúly. De ha tanulmányozzuk, más művészek hogyan látták és láttatták előttünk a világot és bizonyos témákat, bennünk is fölmerülhetnek hasonlóan találó képzetek. És minél több művészi eszközt ismerünk - pl. a drámai hangulatkeltés eszközeit -, annál könnyebben áll össze bennünk, mit is akarunk.
Még azt tudom javasolni, hogy esetleg nézzél japán animéket. És mindenképp érdemes elolvasni Egri Lajos: A drámaírás művészete c. könyvet, mely persze nem csak drámaíróknak, hanem minden irodalmárnak és filmművésznek alapmű, nem csak itthon, de az USA-ban is.
[ Szerkesztve ]