Hirdetés

2022. december 9., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9) HuMarc


HuMarc
addikt

Lehet, hogy népszerűtlen vélemény az enyém, de számomra elég WTF, hogy hűséges vásárlói mivoltodra tekintettel vannak elvárásaid egy kínai székhelyű online piactérrel szemben.

Van egy online piactér, amin évente durván 1 millió és 1 milliárd dollár bevétel keletkezik, napi milliós nagyságrendű oldalletöltések mellett. Ők minden vásárlásból lecsípik azt a 0,1-1%-ot, és köszönik szépen, alá' szolgája. Te nem vagy a hűséges vásárlójuk, hiszen ahogy te is leírtad, ez csak egy piactér, egy olyan eladótól vásárolsz, akitől még soha nem vásároltál, és soha többet nem is fogsz. Emellett még ha hűséges vásárló is lennél, csodálkoznék, ha tíz év alatt mondjuk 10 000 dollárnál többet folyattál volna át rajtuk (de lehet, hogy az 1000 dollárral közelebb lennék a valósághoz), szerinted nekik ennek a pénznek a 0,1-1%-a, vagy annak az elvesztése ténylegesen számít? Főleg azért vicces ez az egész, mert egy kínai webshopról beszélünk, holott ha ugyanez itthon történne, akkor is a törvényi szabályozások miatt intézkednének hamarabb/hatékonyabban, nem pedig mert hú de megbecsült hűséges vásárlója vagy a Media Marktnak vagy nem tudom én minek. A kínaiak esetében meg hatványozottan igaz ez. Te csak egy azonosító, meg egy PayPal fiók vagy, tranzakciók összessége, nem pedig ember. Nem köszönnek oda, hogy csá Pali, mikor bemész a boltba, nem fogják előkészíteni a szokásosat, mert úgyis tudják hogy jössz.

Ez a hűséges vásárló vagyok mentalitás szerintem rendkívül atavisztikus. Ez nem a sarki kisbolt/kocsma/kávézó vagy a helyi piacon egy konkrét árus, hogy név szerint ismerjenek egy idő után, és az se legyen baj, ha egyszer nincs nálad elég apró, mert majd legközelebb megadod. De szerintem egy szupermarketben sem várja ezt el senki ma már, hogy az eladók ismerjék, csak ha tényleg minden egyes nap vásárol.

tl;dr erre vannak beépítve az olyan védelmi mechanizmusok, mint a PayPal dispute.

Ja igen, szerintem egyébként még az is lehet, hogy nem direkt akartak átverni, hanem tényleg hiba történt, de egyszerűen sokkal jobban megéri nekik nem tenni semmit a te ügyedben, mert azon pénzt már nem nyernek, max. veszíthetnek, így inkább dolgozzák fel a többi bejövő rendelést, a te pénzedet meg majd ha dispute-olsz, visszautalják, és lenyelik azt a veszteséget.

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.