2019. augusztus 24., szombat

Gyorskeresés

Manapság ez jár, ha hűséges vásárló vagy

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Megosztom veletek egy kis történetet, egyben szeretném ezt égbekiáltásként is kitenni, segítség reményében, leginkább, hogy kihez forduljak...

Történetem 10 évvel ezelőtt kezdődött, akkor leltem rá az egyik, akkor még nem elterjedt kínai webáruházra, a DealExtreme (ma már csak DX) oldalra. Bár tisztában vagyok vele, hogy ez az oldal is egy online piactér, vagyis nincs központi eladó, belevágtam a rendelésekbe. Az elmúlt tíz évben rengeteg alkalommal és igen sok mindent vettem ott, ha volt is apróbb malőr, a rendszergazdák kézben tartották a dolgokat. Egészen mostanáig...

Történt ugyanis, hogy megtetszett egy okosóra az oldalon, melyet meg is rendeltem. Az óra 2 in 1 eszköz lett volna, mivel kivehető headset maga a fej része, mint a Huawei TalkBand 3 esetében, csak a kiszemeltem többet tudott, ráadásul olcsóbban, hiszen itt csak 51 Amerikai Dollárt fizettem.

Első nap

Nagyságrendileg egy hónap múlva jött a postás, de a csomagbontás elszomorított. Nem az a készülék volt benne, amit én rendeltem. Rákerestem az oldalon, és valóban árulják az érkezett típust is, annyi különbséggel, hogy az egy 15 Amerikai Dollárba kerülő gyerekjáték.
Szinte azonnal rákerestem az eladóra, és megírtam neki, hogy valószínűleg hiba történt a termék összekészítésénél, mivel nem a megrendelt terméket kaptam meg. Küldtem hozzá fényképet is.

Harmadik nap

Valóban kimaradt a második, mivel semmi reakció nem volt az eladó részéről. Ekkor eldöntöttem, hogy megírom újra a levelet, csak ezúttal a Support részére, kiegészítve annyival, hogy az eladó nem reagál.

Negyedik nap

Levelem megtette hatását, mivel az eladó végre kegyeskedett válaszolni. Kért további képeket a termékről és egy kicsomagoló videót is. Szerencsére én mindent felveszek, így ezzel nem volt gond. Viszont ekkor már fúrta az oldalamat, hogy vajon mi fán teremhet az, amit küldtek? Így bekapcsoltam. Az óra első dolga volt követelni a készülékpárosítást, ezt követően engedélyem ellenére szoftverfrissítést végzett magán és azóta se kép, se hang. Ha adok némi töltést számára, akkor végelgyengülésig rezgeti a vibra-motorját és villogtatja a pulzus-mérőt.
Ezt az újabb információt is hozzácsatoltam a kért információkhoz, miszerint a küldött termék nem csak töredéke áron érhető el, de még csak nem is működik.

Hatodik nap

Két nap kihagyás után jött válasz: Elnézését kérjük a kellemetlenségért. Valószínűleg raktári hiba történt, ellenőriznünk kell a teljes készletet. Addig is, türelmét kérjük Saját szabad-magyar fordítás
Nagy reményekkel írtam válaszul, hogy türelmesen várni fogok.

Tizenharmadik nap

Meguntam a várakozást. Egy hete nem jött semmi információ, és kezdtem türelmetlen lenni. Ismét írtam nekik, hogy szeretnék tájékoztatást kapni.

Tizenötödik nap

Két napig ismét nem jött semmi, ekkor már nyomatékosabb levelet intéztem feléjük, miszerint ha nem reagálnak semmit, követelem vissza a befizetett összeget, vagy küldjék el azt a terméket, amire fizettem.

Tizenhatodik nap

Válasz híján ismét a Support irányába fordultam, ami másnapra ismét eredményt hozott.

Tizenhetedik nap

Megírták, hogy keveredés történt, és rövid határidőn belül rendbe hozzák a problémát.
Válaszul ismét csak annyit írtam, hogy várok.

Huszadik nap

Mivel ismét semmi nem jött tőlük már egy ideje, ismét megfogalmaztam, hogy szeretnék értesülni az eseményekről.
Válaszul nem kaptam semmit.

Harmincnegyedik nap

Kezdtem nagyon kifogyni a türelemből. Megírtam nekik, hogy most már követelem vissza a pénzem, vagy azt, hogy küldjék el a megrendelt termékemet.

Harminchetedik nap

Megírtam mindezt a Support felé is, mivel ismét semmi reakció nem jött

Mindez már két hete. Azóta senki nem reagál egyetlen levelemre sem.
Hát ezt érdemli az, aki 10 éve vásárol egy helyen.
Mit lehet ilyenkor tenni?

Segítő válaszokat előre is köszönöm!

Hozzászólások

(#1) sanzi89


sanzi89
(addikt)

Paypal-tól visszakérni a pénzt. Ha nem Paypal-lal fizettél, akkor ez a tanulópénz.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#2) janeszgol


janeszgol
(veterán)

Ez ma még sajnos úgy működik, ahogy az első írta. Talán változni fog mindez, van már EU-s tervezet.

A női nemnél csak a női igent szeretem jobban.

(#3) vince


vince
(őstag)
LOGOUT blog

PayPal +1 :K

Jópár éve én is a dealextreme-en kezdtem a kínai rendelős mókát :D

[ Szerkesztve ]

''Miután az emberek az igazságot nem fogadták el hatalomnak, megtették a hatalmat igazságnak'' - Blaise Pascal

(#4) dabadab


dabadab
(félisten)

Pont az ilyen esetekre van a dispute, azt kellene nyitni és akkor ott elrendeződnek a dolgok.

DRM is theft

(#5) Somatom


Somatom
(senior tag)

Mi volt az a kütyü? Lecserélném a Talkband B2 -met, de a hazai "kiemelt" Huawei bótban a B3 a legújabb. A B5 -ről tőlem hallottak először. :U

[ Szerkesztve ]

Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a #79335424 "Nick" alatt olvasható.

(#6) ricsi99


ricsi99
(őstag)

Paypal +1
Ott nincs cicó ,ha bejelented nekik akkor sokkal többet bukhat az eladó...

E-bay on is csípik... rákattintok a vételre és már ott is a della... nincs banki átutalási idö miegyébb....

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#7) UnA


UnA
(Korrektor)

Alternatív megoldás: nem kell kínai vackokat vásárolni... ;)

(#8) ricsi99 válasza UnA (#7) üzenetére


ricsi99
(őstag)

Igazad van... a hazai support elsőrendű!

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#9) HuMarc


HuMarc
(addikt)

Lehet, hogy népszerűtlen vélemény az enyém, de számomra elég WTF, hogy hűséges vásárlói mivoltodra tekintettel vannak elvárásaid egy kínai székhelyű online piactérrel szemben.

Van egy online piactér, amin évente durván 1 millió és 1 milliárd dollár bevétel keletkezik, napi milliós nagyságrendű oldalletöltések mellett. Ők minden vásárlásból lecsípik azt a 0,1-1%-ot, és köszönik szépen, alá' szolgája. Te nem vagy a hűséges vásárlójuk, hiszen ahogy te is leírtad, ez csak egy piactér, egy olyan eladótól vásárolsz, akitől még soha nem vásároltál, és soha többet nem is fogsz. Emellett még ha hűséges vásárló is lennél, csodálkoznék, ha tíz év alatt mondjuk 10 000 dollárnál többet folyattál volna át rajtuk (de lehet, hogy az 1000 dollárral közelebb lennék a valósághoz), szerinted nekik ennek a pénznek a 0,1-1%-a, vagy annak az elvesztése ténylegesen számít? Főleg azért vicces ez az egész, mert egy kínai webshopról beszélünk, holott ha ugyanez itthon történne, akkor is a törvényi szabályozások miatt intézkednének hamarabb/hatékonyabban, nem pedig mert hú de megbecsült hűséges vásárlója vagy a Media Marktnak vagy nem tudom én minek. A kínaiak esetében meg hatványozottan igaz ez. Te csak egy azonosító, meg egy PayPal fiók vagy, tranzakciók összessége, nem pedig ember. Nem köszönnek oda, hogy csá Pali, mikor bemész a boltba, nem fogják előkészíteni a szokásosat, mert úgyis tudják hogy jössz.

Ez a hűséges vásárló vagyok mentalitás szerintem rendkívül atavisztikus. Ez nem a sarki kisbolt/kocsma/kávézó vagy a helyi piacon egy konkrét árus, hogy név szerint ismerjenek egy idő után, és az se legyen baj, ha egyszer nincs nálad elég apró, mert majd legközelebb megadod. De szerintem egy szupermarketben sem várja ezt el senki ma már, hogy az eladók ismerjék, csak ha tényleg minden egyes nap vásárol.

tl;dr erre vannak beépítve az olyan védelmi mechanizmusok, mint a PayPal dispute.

Ja igen, szerintem egyébként még az is lehet, hogy nem direkt akartak átverni, hanem tényleg hiba történt, de egyszerűen sokkal jobban megéri nekik nem tenni semmit a te ügyedben, mert azon pénzt már nem nyernek, max. veszíthetnek, így inkább dolgozzák fel a többi bejövő rendelést, a te pénzedet meg majd ha dispute-olsz, visszautalják, és lenyelik azt a veszteséget.

(#10) ricsi99


ricsi99
(őstag)

"hűséges vásárló"

Ez ott kezdődik ,ahol kapsz hűségpontokat vagy részletfizetést.
Addig felejtős bármi..... és utánna is az első gixernél.

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.