Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Samott


Samott
addikt

Tok jo ahogy az apple bizonyitja az Epic vadjait, es gyartja maga ellen a bizonyitekokat.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#2) Sinesol


Sinesol
veterán

Meg is érdemli ez Epic, undorító amit az utóbbi időben leműveltek.
Gondolom jön majd a szokásos jó magyar szokás szerinti sírás, csúnya gigacég, szegény kicsi Epic. :D

[ Szerkesztve ]

(#3) Abu85 válasza Samott (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A perek sosem az igazságról szóltak. Ez sem. Az fog dönteni, hogy az Epic partnerei fogynak-e el előbb, vagy az ítéletig az idő.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#4) pepeno1


pepeno1
tag

Remélem az Apple kap a nyakába egy jó kis monopóliumellenes pert, mint annak idején az IE miatt a Microsoft, és akkor majd lehet több áruház az iOS-en is. :)) :C

Azért mert a kacsa nem tud úszni, még nem a víz a hülye.

(#5) Samott válasza Abu85 (#3) üzenetére


Samott
addikt

Ja, igen ez is apple modszer kivereztetni a partnereket. Az Imagination is tudna meselni.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#6) Ezekiell válasza Abu85 (#3) üzenetére


Ezekiell
veterán

Egy ideiglenes határozatot kérnek első körben a bíróságtól, amiben a döntés idejéig megtiltja az Applenek, hogy végrehajtsa ezt a törlést. Ezekről a bíróságok általában gyorsan döntenek, mivel time sensitive a dolog.
Szóval az ítéletig az idő nem számít, ha az ítéletig a bíró megtiltja az Applenek a törlést, és rendszerint ez szokott történni.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#7) Landro válasza Samott (#1) üzenetére


Landro
tag

Az Apple indoka hiányzik a hírből.

(#8) Samott válasza Landro (#7) üzenetére


Samott
addikt

Profit.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#9) Sinesol válasza Landro (#7) üzenetére


Sinesol
veterán

Az Epic meg akarja kerülni az Apple alkalmazásboltját.

pepeno1: Nem egészen ugyanaz a helyzet, mivel itt saját hardverről is szó van, amihez nem köteles semmiféle hozzáférést adni, ha nem akar. A Microsoftnál csak egy oprendszerről van szó, de itt egy teljes csomagról szól a történet, ráadásul az alkalmazásbolt épp az iOs-en kiemelten kezelt biztonság egyik sarokköve.

[ Szerkesztve ]

(#10) Landro


Landro
tag

A Tencent célja vajon mi lehet?

(#11) Abu85 válasza Ezekiell (#6) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az Apple Developer Agreement egy külön szerződés, amit alá kell írnia annak, aki kap hozzáférést. Ebben ez áll: "Apple may terminate or suspend you as a registered Apple Developer at any time in Apple’s sole discretion."

Még ha az Epic nem is sérti meg az Apple-lel kötött szerződéseket, amit egyébként megtettek, akkor is jogot formál az Apple az indoklás nélküli letiltásra.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) Samott válasza Landro (#10) üzenetére


Samott
addikt

Szerintem ott is a profit a cel. Meg akarjak torni az apple store monopoliumat. PC-n, Androidon bejott nekik, kovetkezik az alma.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#13) exedoc


exedoc
senior tag

Most akkor megérte az Epic-nek keménykedni? Sejtettem, hogy megcsinálhatja ezt velük az Apple, de nem gondoltam, hogy meg is teszik. Sokat dolgozom az Unreal motorral, és bizony ez nagyon nem jó hír, de nemcsak nekem, senkinek sem. Ahogy a cikkben is írták, bizony vannak bug-ok a motorban, nem is kevés, aki minden nap dolgozik vele az tisztában van ezzel. Iszonyatosan monumentális már a motor, mivel elég sokrétű a felhasználása az automotive-tól az arch-viz-en át, már jóval túlmutat egy játék engine-en. Ha nem tudnak hibát javítani almás platformhoz ott tulajdonképpen kivégzik a felhasználhatóság 50%-át. Mert inkább azon a részen vannak gondok, bár a win/dx rész sem tökéletes.

(#14) Tigerclaw válasza pepeno1 (#4) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Mar regen ideje lenne ennek, de sajnos evente milliardokkal tomik a politikusok zsebet, igy kvazi vedve vannak. Hogy nekiugorjanak az USA-ban az ekkora cegeknek, ahhoz nagy csoda kellene. Most is csak alibi vizsgalatok folynak pl. a Facebook ellen es ott sem azt kifogasoljak, hogy pl. szemelyes adatot lop, hanem hogy beavatkozik-e a valasztasokba a hirdeteseken keresztul.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#15) Sinesol válasza Landro (#10) üzenetére


Sinesol
veterán

Lassan csak az, hogy piacon maradhassanak, mivel a pletykák szerint a TikTok és a WeChat tiltás után a Tencent további érdekeltségeinek bannolása is várható.

[ Szerkesztve ]

(#16) Ezekiell válasza Abu85 (#11) üzenetére


Ezekiell
veterán

Tudom, van ilyenem, utálom is :) Nem mondtam, hogy az Epicnek igaza van, de az az agreement nem törvény, simán támadható bíróságon. Az Epic 4 dologgal érvel itt most:

- az Epicnek hátránya származna (tény, de kit érdekel)
- az Epic fog vszeg nyerni a perben, mivel az Apple megsérti a Sherman Act-ot (feltételezés, és nem is feltétlen igaz)
- a balance of equities az Epic felé áll (ebben mondjuk lehet igazság)
- közérdek (ebben is van igazság, mert nem csak a Fortniteot érinti a dolog, de ahogy írtad is, az Unreal Engine-t is, ami nem sértett ToS-t).

Az utolsó pont az, ami miatt egyátalán esélyük van erre a temporary restriction orderre - és sztem meg is fogják kapni. Ha nem, akkor jön az, amit te írtál.
De a felfüggesztésről döntés hamarabb lesz nyilván, mint a végleges ítélet, szóval még nem tartunk a "ki bírja tovább" résznél.

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#17) Norb79 válasza Ezekiell (#16) üzenetére


Norb79
őstag

Sherman Act egy adott piacon történő versenyzés megakadályozása ellen szól. Innen kezdve viszont értelmezési vita van, ahogy itt és a többi topikban is látszik.
Van akik szerint az iOS egy önálló piac, és ha így van, akkor az apple valóban akadályozza a versenyt és el fogják meszelni.
És van aki szerint a mobiltelefonok és a hozzájuk kapott operációs rendszerek (és kapcsolódó szolgáltatások) egy piac, akkor viszont tökre nincs szó ilyesmiről és az epic nem fog nyerni.
A felfüggesztési végzést meg technikailag meg tudja kerülni az apple. Behozza az iOS15öt, de már nem iOSnek hívja, hanem másnak és akkor az iOS-hez kapott developer hozzáféréssel lehet iOS-re fejleszteni, az új rendszerhez meg új hozzáférés kell, amit mindenki megkap kivéve az epic, az apple userek meg úgyis két hét alatt átállnak az új operációs rendszerre, és kalapkabát.
Az eipcnek valóban ez az egyetlen esélye, hogy az amerikai legfelsőbb bíróság 15 év múlva úgy dönt, hogy az iOS egy külön, önálló piac, amit az apple monopolizált. Ami nem hiszem, hogy be tudna következni, mert akkor az príma precedens lenne mondjuk a plázák ellen, vagy bármilyen ingatlan bérbeadásból élő cégnél, pl a mcdonalds is komoly bajba kerülne.

(#18) Reggie0 válasza Norb79 (#17) üzenetére


Reggie0
félisten

Viszont az epic is kulon leanyvallalatokra bonthatja a portfoliojat es akkor mar nem tudja miert kitiltani az egyes cegeket az apple.

(#11) Abu85: Attol meg, hogy jogot formal, nem biztos, hogy legalis az a feltetel, siman tamadhato a birosagon. Azert egy ilyet jol meg kell indokolni, hogy miert nem lesz tole egyoldalu a szerzodes es miert nem erofolennyel visszeles.

[ Szerkesztve ]

(#19) nubreed


nubreed
veterán

Igazából egyiknek sem drukkolok. Hiába (volt) ingyenes a hétvégén a Remnants from the Ashes az Epicnél, ami már régóta fent van a listámon, még sem csináltam továbbra sem fiókot és töltöttem le. Csak ennyire utálom őket és a nyomulásukat. Az Apple a másik fele, bár ebből a csatából csak az Apple jöhet ki győztesen, kilóra megvehetné az Epicet ha akarná.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#20) Ezekiell válasza Norb79 (#17) üzenetére


Ezekiell
veterán

Ha megkerüli a bírósági tiltást, azért nagyon súlyos faszkorbács jár, azt azért még az Apple se lépné meg olyan könnyen. A többiben egyetértek.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#21) Piftuka válasza Abu85 (#3) üzenetére


Piftuka
veterán

"Az fog dönteni, hogy az Epic partnerei fogynak-e el előbb, vagy az ítéletig az idő."

És ha ítéletidő lesz...? (sic!) :P :DDD

"Aquila non captat muscas."

(#22) Landro válasza Sinesol (#15) üzenetére


Landro
tag

Ez nem a piacon maradásról szól, mert benne maradhattak volna az app store-okban, ha nem kezdik el ezt a háborút

(#23) exedoc válasza Piftuka (#21) üzenetére


exedoc
senior tag

:DDD :DDD

(#24) Sinesol válasza Landro (#22) üzenetére


Sinesol
veterán

Pletykaltak par napja arrol, hogy a Fortnite-ra is lecsaphat a banhammer, csak azert irtam. Persze csak pletyka, de ma mar eleg hamar valosag lesz a legvadabb pletykakbol is, főleg ha Kinanak is köze van a tiltandó cucchoz.
De siman lehet, hogy csak a szokasos Epic parasztsag, azt hiszik övek a vilag es mindenkinek nekimennek. Steam eseteben is mekkora elmeny volt, hogy a bejaratott jo rendszerről egy bugos felkesz hulladekra kellett belepni, mert fű alatt behuztak pár játékot...

[ Szerkesztve ]

(#25) exedoc válasza Landro (#22) üzenetére


exedoc
senior tag

Igen. Ez arról szól, hogy több kell, és inkább felrúgom a szabályokat és szembemegyek mindenkivel. Csak akkor viseld a következményeket is, ne még te károgjál.
Leírom ide is: Szeretem a motorjukat, nagyon jó az Unreal Engine, de amit csinálnak azt már nem. Az egy vicc.

[ Szerkesztve ]

(#26) Reggie0 válasza exedoc (#25) üzenetére


Reggie0
félisten

Ez mindig igy van, a monopoliumok szabalyokkal bastyazzak be magukat. Ha azt mondjak, hogy legyszi ne, arra meg egy monopolium se gondolta meg magat.

[ Szerkesztve ]

(#27) strogov válasza Reggie0 (#18) üzenetére


strogov
senior tag

"Viszont az epic is kulon leanyvallalatokra bonthatja a portfoliojat es akkor mar nem tudja miert kitiltani az egyes cegeket az apple."

Bárkivel indok nélkül megtagadhatja az együttműködést bármelyik cég, így az apple is. Szabdalhatja bármeddig magát az epic, mindegyikkel megtagadhatja az együttműködést. Normális országban nem kell megindokolni, hogy miért nem akarok partneri viszonyt valakivel.

(#28) jerry311


jerry311
nagyúr

A szolgáltatás kell, a bérleti díjat meg nem akarják fizetni.

Személyes vélemény: egy csöppet sem sajnálom ha a Fortnite megy a kukába, az Unreal Engine-t már igen.

(#29) Reggie0 válasza strogov (#27) üzenetére


Reggie0
félisten

Monopolium eseten nem tagadhatja meg ugyanazt, amit barmelyik utcarol beeso ceg megkap, ellenkezo esetben piackorlatozo a magatartas az meg illegalis. MS-t is elmeszeltek ezert parszor.

[ Szerkesztve ]

(#30) exedoc válasza jerry311 (#28) üzenetére


exedoc
senior tag

Igen én is sajnálom az Unreal motort. Ha elkapálják az iOS és macOS rendszerektől abból botrány lesz.

(#31) azbest


azbest
félisten

"egy adott motorverzió valamilyen formában problémásan viselkedik az Apple operációs rendszerein."

Mi köze az unreal engine-nek MÁS játékkiadó cégek appjaihoz? Nem úgy rémlik, hogy egy központi unreal engine appot kéne telepíteni az epic-től, hogy utána majd minden játék erre hivatkozna. Legjobb tudomásom szerint minden app maga tartalmazza a futásához szükséges library-kat és külön-külön kerülnek be az appstoreba.

Legfeljebb az epicnek okozhat kellemetlenséget, ha nem a központi eszközökkel kezelhetik a tesztjeiket. De mintha egy ideje már lehetne akár developer fiók nélkül is appokat készíteni, csak azokat nem lehet publikálni a storeban fiók nélkül. Szóval az unreal engine felemlegetése inkább egy fajta nyomásgyakorlás, hogy minden azt használó fejlesztő az epic mellett álljon ki attól függetlenül, hogy igaza van -e. Mert azzal fenyegetőznek, hogy akkor majd nem adnak ki fixeket, ha nem szabad csalnia.

Szóval, ha letiltják az epic developer fiókját, az semmilyen hatassán nincs arra, hogy képesek-e az unreal engine-t fejleszteni. Arra pedig végképp nincs hatással, hogy mások kiadhatnak-e unreal motoros appokat.

Egyetlen módon lehetséges az, hogy az unreal engine-t úgy általában kizárják a platformról: ha kötelezővé teszi az epic, hogy az ue -t használó appoknak az ő fizetési rendszerét kellene használniuk a platform által megkövetelt helyett. Ezt meg ne állítsuk be úgy hogy más hibája, ez tisztán az epic sara lenne.

(#32) Marvinyo
semmi problémát nem látok vele. Az epic ködösít megint.

[ Szerkesztve ]

(#32) Marvinyo válasza azbest (#31) üzenetére


Marvinyo
aktív tag

Gondolom más játékkiadó cégek appjainak fejlesztéséről van szó, nem futtatásáról.

(#33) Ezekiell válasza azbest (#31) üzenetére


Ezekiell
veterán

Te amúgy fejlesztettél már iOSre/Macre? Mert nem úgy tűnik. Developer fiók nélkül nem lehet unreal enginet fejleszteni macre. Fejleszteni még csakcsak talán, de hogy releaseelni nem fogod tudni, az hétszentség.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#34) Abu85 válasza azbest (#31) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A bugokat nehezen tudják javítani fejlesztőeszközök nélkül, így ha valamelyik partnerük belefut valami hibába, és azt lejelentik, akkor az Epic maximum csak nézni tud boci szemekkel, hogy "hát igen ez pont olyan hiba, aminek a javításához jó lenne a hozzáférés az Apple fizetős devcsatornájához".

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#35) joey04


joey04
titán

helyes. kína kapna ezzel egy újabb pofont.

"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."

(#36) azbest válasza Abu85 (#34) üzenetére


azbest
félisten

Mondom, bárki készíthet bármit developer fiók nélkül is. Ez nem akadály.

Ráadásul a másik cég, akinél kijön a bug, annak továbbra is lehet developer fiókja, ő kigyűjtheti az exceptionokat az éles környezetből és jelentheti a hibákat az epic felé, pont úgy mint ahogyan eddig is.

Az epic eddig sem férhetett hozzá adatvédelem miatt a többi cég által gyűjtött adathoz közvetlenül. Legfejlebb az epic saját kiadású ue motoros játékaiból tudott éles környezetből adatokat gyűjteni.

Full kamu az epic ködösítése.

(#33) Ezekiell
nem az enginet adják ki, hanem a játékot, ami tartalmaza az enginet. Nem minden ue játékot az epic ad ki.

Az epic fejleszti az ue enginet. De nem kell hozzá dev acc a fejlesztéshez. Az engine meg tudtommal nem egy önálló entittás, azt nem kell publikálni a platformra. A vele készült játékokat egyénileg lehet kiadni. [link]

[ Szerkesztve ]

(#37) Gery9112 válasza exedoc (#25) üzenetére


Gery9112
őstag

Pontosan. Bár számomra ebben az egészben az egyetlen zavaró dolog, hogy az EPIC a játékát felhasználva manipulálja a játékosokat......teledumálják az arra fogékonyak fejét, hogy ez valami szabadságharc pedig az egész ügy semmi másról nem szól csak dollármilliárdos X izmozik dollármilliárdos Y-nal.

PSN: KGery91 | https://psnprofiles.com/KGery91 | Origin: G3ry_HUN | BNet: Gery#2832

(#38) Ezekiell válasza azbest (#36) üzenetére


Ezekiell
veterán

Akkor leírom, hogy működik ez valójában:
- X cég fejleszt egy játékot, amihez licenszeli az UE-t az Epictől
- X cég kiadja a játékot
- X cégnek jelzi a user, hogy talált egy bugot
- X cég kivizsgálja a bugot, megállapítja, hogy ez bizony az UE-ben bug
- X cég jelzi az Epicnek, hogy itt egy bug, fixáljátok pls
- Epic fixálja a bugot
- Epic releaseel egy új verziót az UE-ből, amivel X cég frissíti a játékát (patch ugye), és mindenki örül <- ez nem fog menni

Az Epicnek release-elnie kell az engine-t/patchet ahhoz, hogy a játékfejlesztők használni tudják. Ez a release lehetetlen Apple Developer account nélkül. Tehát a jelenlegi UE verziót nyugodtan használhatja a jövőben is bárki, de új verzió/patch NEM tud belőle készülni Macre.
Remélem így érthető.

[ Szerkesztve ]

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#39) azbest válasza Ezekiell (#38) üzenetére


azbest
félisten

nem az app storeba kerül ki az unreal engie... Kiad az ea egy pakkot, amit aztán a fejlesztő frissít az ő oldalán és újrabuildeli vele a játékát és azt adja ki ő.

Vagy arról van szó, hogy van egy központi unreal engine, amit kiadnak a store-ban és az függősége minden ue alapú játéknak és külön telepíteni kell és a játékok nem tartalmazzák a motort? Ez fura lenne, mert nem így szokták. Én eddig mindig azt láttam, hogy magába az appba intergrálódik minden függőség.

Szerintem keveredik a konkrét termékek és az egésztól teljesen független engine kiadás. Ami nem ugyanott és nem ugyanúgy történik.

[ Szerkesztve ]

(#40) Abu85 válasza azbest (#36) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

És azt le is tudja profilozni egy friss Metal system trace-szel? Mert ebből is van nem kevés verzió. Az Epic például olyan fejlesztőeszközöket is használhat, amelyeket az Apple közvetlenül a visszajelzéseik alapján alakított ki. Ezek a többiek számára elérhető profilozókban csak hónapok múlva jelennek meg.
Annak aki élvonalbeli technológiát csinál, szüksége van arra, hogy az Apple-lel együtt csinálja. Nem tudja összerakni csak saját maga, mert az Apple ismeri a saját hardverét, és csak ők tudnak bizonyos felmerülő problémákra reagálni. Emiatt vannak kiemelt fejlesztők, Unity, Epic, stb. ... nekik külön van az Apple-ön belül olyan kapcsolat, amely csak a Unity és az Unreal Engine motor problémáival törődik, kapnak egyedi fejlesztőeszközöket, stb. Ezért van az, hogy amikor hoz valamit az Apple, akkor arra gyakorlatilag azonnal van egy béta support a Unity-ben, illetve az Unreal Engine-ben. Ha ettől megfosztják őket, akkor az Unreal Engine a kiemeltből a futottak még kategóriába kerül a motorok szempontjából az Apple platformjain.

Ezért dobják ki őket csak 28-án. Van idejük átgondolni, hogy ezt vállalják-e. Addig valószínűleg a partnerek egy része megnézi, hogy mit kínál a Unity, mert futottak még szintjén az UE nem jó üzlet.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#41) Ezekiell válasza azbest (#39) üzenetére


Ezekiell
veterán

Apple informed Epic that upon termination from the program, a lengthy list of tools and features would no longer be available to it, including software development kits (SDKs), application programming interfaces (APIs), and a host of other tools. Epic would also no longer be able to conduct "Engineering efforts to improve hardware and software performance of Unreal Engine on Mac and iOS hardware; optimize Unreal Engine on the Mac for creative workflows, virtual sets and their CI/Build Systems; and adoption and support of ARKit features and future VR features into Unreal Engine by their XR team."

Rohadt nehéz ám fejleszteni, ha az APIkhoz se férsz hozzá... Szóval nyugodtan lehet szidni az Epicet, nekem se a szívem csücske, meg minden, de szakmai dolgokban legalább legyünk kicsit tárgyilagosak. Az UE fejlesztése (beleértve a bugfixeket) lehetetlen lesz. Ha mégis fejlesztik, mert megkerülik ezt valahogy, azzal törvénysértést követnek el.

Lényeg: ebben az egyben az Epic nem bullshitel.

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.

(#42) azbest válasza Abu85 (#40) üzenetére


azbest
félisten

Ha a normál fejlesztőknek elérhető eszközökön kívül az epicnek kiváltságai voltak és olyan információkhoz, eszközökhöz is kapott hozzáférést, amihez más fejlesztő nem, akkor ennek szerződésszegés miatti elvesztése kellemetlen lehet.
De ettől függetlenül még nem lehetetlenül el a munka, hiszen más fejlesztőknek nincsenek előjogaik és mégis tudnak dolgozni. Amit bármelyik fejlesztő elérhet eszközöket, azok továbbra is elérhetőek maradnak.

A lényeg, hogy bőven nem arról van szó, hogy ne lehetne unreal engine-re fejleszteni akkor, ha kivágják az epic dev fiókját.

(#41) Ezekiell
nono, megint ködösítést érzek. A developer accounthoz járnak azok a dolgok - felhős szolgátatások az appletől. De másik cég a saját appjaihoz a saját dev accountjával továbbra is használhat mindent.

Természetes, hogy ha nem vagy tag, akkor te nem használhatod az apple felhős erőforrásait.
Saját magának kell fenntartania olyat, vagy fizetnie más hasonló szolgáltatásért.

Szóval, tényleg kellemetlen, ha a fejlesztési folyamatban nagy változások kellenek az adaptálódáshoz. De ne ezzel akarja kizsarolni az együttérzést az epic.

[ Szerkesztve ]

(#43) Abu85 válasza azbest (#42) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Lehet UE-re fejleszteni, csak ha valami problémád van vele, akkor a magad ura vagy. Az Epic nem tud rajtad segíteni. A fejlesztők elsődlegesen azért használnak kvázi kész motorokat, mert nem akarnak azon bíbelődni, hogy bugokat foltozzanak a leképezőben például. Ha valakinek ilyen ambíciói vannak, az ír magának egy motort. De a mobil piacon ez úgy néz ki, hogy letöltik az UE-t vagy a Unity-t. Találnak benne valami bugot. Jelentik, majd készül hozzá egy javítást, amit felhasználnak és örülnek. Netalántán még kötnek olyan licencet is a motor tulajdonosával, hogy kapnak 24/7-es supporot, akkor egy ilyen lejelentett bugot akár pár napon belül is javítanak. De a lényege ennek az, hogy nem a licencelő végzi a hibakeresést, ugyanis se ideje, se kapacitása nincs rá. Főleg azért fizetnek a kiemelt supportért, hogy ezzel ne kelljen foglalkozniuk. Ha az Epic erre azt mondja, hogy már nem tudják ezeket javítani, de ti igen, mert elérhetitek az Apple eszközeit, meg ott a forráskód, akkor felteszi magának a kérdést a fejlesztő, hogy mi a tökért is fizet az Epicnek a kiemelt supporttal kapcsolatban? Innen egyszerűbb Unity-re menekülni, mert ott viszont megkapják a fejlesztők, amit akarnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#44) grabber válasza joey04 (#35) üzenetére


grabber
addikt

Amerika is kaphatna :U

Apple a világ legnagyobb cég egyike. Minek neki még több pénz? Vagy utaljak nekik támogatást,mert csődbe mennek?

(#45) Create. válasza nubreed (#19) üzenetére


Create.
addikt

Ha utálnád, akkor be is húzhatnád az ingyenes játékokat, hogy támogasd a fejlesztőket (mert attól, hogy az epic ingyen adja, attól még fizet érte a kiadónak).

grabber: és szerinted hogy ott tartanak, ahol az minek köszönhető? Értem én hogy utálni kell mindent, de azért na.

[ Szerkesztve ]

(#46) callmeakos


callmeakos
veterán
LOGOUT blog

Amennyire láttam a híreket, egyáltalán nem tudom sajnálni az Epicet. Okosak akartak lenni ahogy kiakarták játszani a Apple féle szabályokat, ráadásul tudták hogy lefognak bukni ezért előre felkészültek hogy ebből balhé lesz, és szentül hitték/hiszik hogy nekik van igazuk és még a végén erőfitogtatásban majd túltesznek az almán. Csak azért mert náluk van a világ jelenleg leghíresebb és legértékesebb játéka, nem jelenti azt hogy mindenki teraszára odasz*rhatnak következmény nélkül.

All→M8

(#47) azbest válasza Abu85 (#43) üzenetére


azbest
félisten

igen... ez szívás. Viszont nem arra gondoltam, hogy a motort a felhasználóinak kéne fejlesztenie a motort. Hanem arra, hogy az epic attól, hogy nem tud a platformra kiadni játékot, még nincs ellehetetlenülve. A motor fejlesztése nehezebb lehet, de nem lehetetlen. Tudtommal nem apple-n keresztül kell kiadnia az unreal fejlesztőkörnyezetet, hogy azzal készíteni lehessen rá épülő dolgokat, hanem azt ő maga adja ki függetlenül.

Például nem lennék olyan biztos benne, hogy ugyanazon fiók alól csinálják a fejlesztéseket, amint amivel a saját termékeiket kiadják a platformon. De akár pillanatok alatt lehet regisztrálni 99 dolcsiért másik fiókot. Vagy alvállalkozóval vagy leányvállalattal csinálni azt.
Azt viszont tényleg nem néztem meg, hogy egy cég regisztrálhat-e több fiókot. Android esetén emlékszem olyan cégre, aki mindent külön fiók alatt adott ki.

A kiadói tevékenysége során elkövetett szerződésszegése nem feltétlen van bármilyen hatással a fejlesztői tevékenységére. Ha eddig előjogai voltak, akkor legfeljebb azt veszítheti el a szerződésszegése miatt. -> a saját hozzáállása miatt

Legfeljebb, ha az ügyfelei felé sem teljesíti a szerződésben foglaltakat, akkor majd ők meg az epic-et perelik be.

[ Szerkesztve ]

(#48) Samott válasza Abu85 (#40) üzenetére


Samott
addikt

De ugye erzed hogy amit leirtal az vegytiszta definicioja az erofolennyel valo visszaelesnek. Ennyire hulye nem lhet az apple, hogy maguk ellen gyartjak a bizonyitekokat.

(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.

(#49) jerry311 válasza azbest (#47) üzenetére


jerry311
nagyúr

Az Epic kínál egy csomó fejlesztőeszközt, amivel közvetlen tud egy harmadik cég UE-vel játékot fejleszteni iOS-re, ráadásul jóval könnyebben, mint nélküle.
Ha mindez nem elérhető, vagy jelentősen megnehezül / megdrágul vele a fejlesztés, akkor a fejlesztők inkább keresnek olyan engine-t, amivel nincs ilyen probléma.
Ezt kockáztatja most az Epic.
Nem igazán az a kérdés, hogy megoldható vagy lehetetlen a fejlesztés UE-ben, hanem hogy ez milyen akadályokkal van tele és mennyibe kerül (akár pénzben, akár időben).

(#50) jerry311 válasza Samott (#48) üzenetére


jerry311
nagyúr

A ~15%-os piaci részesedés milyen erőfölény? :U

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.