Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#29) Den Hadnagy


Den Hadnagy
senior tag

Bocsánat a kicsit offért, de talán másnak is tanulságos lesz. (A cikkben érintett edigitalos promóval kapcsolatban futottam bele érdekes dolgokba.)

A mai napon a következő levelet küldtem el az Extreme Digital ügyfélszolgálatának, ill. a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnek.

"Tisztelt Cím!

A mai napon online megrendelést követően a Extreme Digital Miskolc 3535 Miskolc Corvin utca 7. c. alatt található üzletében személyesen vettem át Asus Transformer Book T100TA-DK003H 2 az 1-ben eszközömet és Nokia Lumia 630 (Dual SIM) fekete okostelefonomat.
A vásárlás folyamán szokásomhoz híven érdeklődtem a készülékekhez tartozó garanciális feltételekről. Az eladó tájékoztatása szerint az Asus táblagéphez 2 év garancia tartozik. Kérdésemre, hogy a Lumia 630 okostelefon esetében a garancia hogyan alakul, azt a választ kaptam, hogy mivel ajándék (!) a készülék, garanciát nem vállalnak. A kételyeimnek hangot adtam, mivel tudtommal ilyen kategória, ill. az ahhoz köthető garancianélküliség Magyarországon jogszabályilag nem létezik.
Az elhúzódó beszélgetésbe ekkor kapcsolódott be a szintén jelenlévő boltvezető is, így már ketten összehangoltan bizonygatták, hogy mivel a készülék ajándék, értéke nincs (!!!), ezért garanciát sem adnak a telefonra. Rákérdeztem, hogy az ilyenkor szokásos 72 órás cseregaranciával mi a helyzet (pl. pixelhiba esetén ez minden kijelzővel rendelkező nagyértékű elektronikai berendezésre vonatkozni szokott). A válasz az volt, hogy a már említett okból ez sem él. További kérdésemre, hogy vajon a Nokia gyári garancia ilyenkor él-e, illetve a kérdésemre, miszerint "Minderre mit fognak mondani a Nokia Care szervizközpontban", a válasz ez volt: "Semmit!". Hivatkoztak valamiféle speciális jogszabályra, amelyet megnevezni nem voltak hajlandóak.

A történtekkel kapcsolatos észrevételeim:

- nem egy tájékozatlan/rosszul tájékoztatott alkalmazott tévedéséről van szó, hanem a boltvezetővel együtt összehangoltan végrehajtott, tudatos félrevezetésről;
- az online felületen hirdetett csomag esetében szó sincs bármilyen ajándékról; egyszerűen egy kedvező árú csomag került promotálásra
- amennyiben a levelem feldolgozásakor a link netán már nem élne, jelen levelemhez mellékelem a hirdetésről készült számítógépes képernyőképet

Amikor a fizetésre került a sor, és egy újabb kollégához kerültem (aki mellesleg a fenti beszélgetést végighallgatta), ő nagyon érdekes módon végül hajlandó volt többedszeri kérésemre a telefon mellékelt garancialevelét az üzlet bélyegzőjével ellátni.

A vásárlás és a távozás után kételyeim továbbra is megmaradtak, így felkerestem a miskolci Nokia márkaboltot, ahol a történetet teljes elképedéssel fogadták. A készülék gyártási száma szerint a telefonra 2015. novemberig teljes körű garancia vonatkozik...

Jelen levelemet azért írtam meg, mert ha feltételezzük, hogy egy hiszékenyebb ügyfél elfogadja, amivel összehangoltan félrevezették az üzletben (aminek okát egyébként nem értem), akkor pl. a készülék meghibásodása esetén nem fogja igénybe venni a neki járó garanciális szervizt (ami a telefon árképzése során nyilván tételként szerepel), hanem magánúton javíttatja meg a készülékét, vagy újat vesz, stb., így kvázi anyagi kár éri (a plusz fáradtságot nem is említve). Végül pedig ha adott esetben használtan értékesíteni akarja a telefonját, akkor a garancialevél hiánya miatt ismételten anyagi kár éri, hiszen a készülék használtpiaci ára az adott feltételekkel a reálisnál alacsonyabb.
Visszatérő vevőjükként az eljárást felháborítónak ill. minőségbiztosítási szempontból súlyosan aggályosnak tartom, amely abszolút méltatlan egy ilyen nagyságrendű áruházlánchoz.

Tisztelettel kérem a panaszom kivizsgálását.

Tisztelettel és köszönettel:

Miskolc, 2014. november 17."

[ Szerkesztve ]

"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.