Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) hypno skate


hypno skate
senior tag

Jók ezek a forgószékek, de pl. a Mőbelixben már elég régen kaphatók, felhajtható kartámasszal. Most éppen leárazva, valami 28 ezerért.
De más bútorboltban is találkoztam ezzel dizájnnal nem kicsit olcsóbban.

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#2) Feketelaszlo válasza hypno skate (#1) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Hát nem tudom, aki csak a külalak miatt ragaszkodik ezekhez a székekhez, szerintem jobban jár ha autóbontóban vesz egy jobbelső ülést, akár sportosabb vagy kifejezetten versenyülések is beszerezhetőek alig használtan 20-30 ezer forint környékén, és akkor a formához tényleges minőség is fog társulni - s ha magadnak csinálod akkor valószínűleg a gázrugón, karfán (ha kell) meg a szerelvényeken sem fogsz spórolni.

(#3) Sanchez638


Sanchez638
addikt

Nem értem ezeket a kisebb egybe gépeket. Annyi pénzért vagy kicsivel többért rendesebb lapos is lehet venni, ráadásul kisebb is. Netezni meg bőven elég

Utalásnál mindig írj tárgyat. Számom az adatlapomon. Privát számot nem veszek fel!

(#4) szakalistvan válasza Sanchez638 (#3) üzenetére


szakalistvan
senior tag

A reklám szerintem inkább a boltnak szól,mint a terméknek;)

(#5) TK36


TK36
aktív tag

Biztos hogy jó ez a gamer székeket forgalmazó cég itt? Mert ha jól értelmeztem a weboldalukat akkor "Számítógép alkatrész nagykereskedelem" illetve "különbek legyünk versenytársainknál, megteremtve ezzel a nagykereskedelem olyan módját, amelyre eddig Magyarországon ...".

(#6) hemaka


hemaka
nagyúr

A szeken kivul mas nagyon nem kellene a listabol. :)

(#7) hypno skate válasza Feketelaszlo (#2) üzenetére


hypno skate
senior tag

Én kényelmesnek találtam amit a Möbelixben árulnak
Elég széles és mély is az ülőfelülete, csak a hintamechanikát nem az én ízlésem szerinti helyen lehet rögzíteni.

A vegetariánus ősi indián szó. jelentése: ''Béna vadász'' TELEFONSZÁMOM a profilomban

(#8) SirRasor


SirRasor
őstag

Az Alcor Bloom 20k-ért elég jó, pláne hogy a honlapját meglátogatva a lényeget rakták ki, amit pl: a Kindle 5 sem tud: PDF reflow, azaz nem képként kezeli a nem képeket, hanem maga által tördelt szövegként (tehát pl rendesen zoomolható).

Make Love not war!

(#9) Füleske válasza hypno skate (#1) üzenetére


Füleske
addikt

"A különleges széknek rendesen megkérik az árát: 84 000 forint környékén kapható."
Izé. Egy normális szék ami nem a dobd-ki-fél-év-után-de-addig-is-meggebedsz-1-óra-rajta-ülés-után kategória az itt kezdődik árban. De vannak milliós székek is , na azoknak "rendesen megkérik az árát".

28 ezerért képzelem mit adnak. Mondjuk lehet ez a szék is hasonló kategória , csak mivel rá van írva hogy "gémer" , háromszoros áron adják.

(#10) BlackPriest válasza Füleske (#9) üzenetére


BlackPriest
őstag

én is egy max 20k-s széket nyúzok évek óta (melótól alvásig benne ülök kb), a koszon kívül semmi baja és nekem sem fáj semmim tőle :U

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#11) erdoke


erdoke
titán

„Csak" 106 centis (42") derékbőséget lehet a székbe paszírozni? Ettől akkor is távol voltam, amikor 130 kilót mutatott a mérleg (198 centi mellett). Ha 42" a derékbőség, ott nem a székkel van gond, hanem sürgősen változtatni kell az étrenden.

A legjobb aláírás a héten

(#12) tjb007


tjb007
nagyúr

„Nagyon érdekes akciót indított az ASUS és a Nokia.”

A Microsoft, nem a Nokia (főleg most, hogy teljesen kukázva lett a brand).
Karácsonyig amúgy még lehet hasonló akciókra számítani.

(#13) Narasim


Narasim
aktív tag

az asus t100-ban nem z2740-es proci van, hanem z3740!!

हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे हरे Góranga!

(#14) sefan67


sefan67
aktív tag

Ez a Digi-Usanotebook akció mekkora kamu! A lenovo y50 ezzel a konfiggal amúgy is 299, sőt valahol 289-ért is meg lehet kapni ha szerencsés pillanatot fog ki az ember! Ha tehetném, büntetném az ilyet.

(#15) sefan67 válasza sefan67 (#14) üzenetére


sefan67
aktív tag

Jó, SSD mellett elcsúsztam. Félig tévedtem. :-)

(#16) schawo válasza Füleske (#9) üzenetére


schawo
titán

Nem azért az egyhúszért, de az IKEÁ-ban 40ezer (asszem 38) alatt olyan széket kapsz, hogy ihaj. Nem a buta hintamechanikást, hanem amikor a hátlap és az ülőlap egymástól függetlenül mozog. És masszív is mint a fene. 4 éve használom 100kg körüli terheléssel gyakran napi 10 óra fölött. Volt benne rengeteg szimulátoros autóverseny (ami már 4 jóval drágább másik széket megsemmisített, szó szerint), ennek meg se kottyan semmi.

A fekvő formaautós székhez:
Szerencsétlen formaautósok nem azért ülnek ilyen pozícióban, mert az olyan kényelmes volna, hanem mert máshogy nem férnek be a nyomorult autóba. Ezt másolni ritka nagy baromság. Szimulátorozni sokkal hosszabb ideig szokott az ember egyhuzamban, mint autóversenyezni. Faszán tönkreteszi az egészséget, úgy, hogy még nem is fizetnek érte (ez hobbi, nem munka).

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#17) zdanee válasza Narasim (#13) üzenetére


zdanee
őstag

Pont ezt akartam írni.

Zipit Z2 idomár - S23u 1TB - HP Envy x360 13 - SGW4 - Miyoo Mini

(#18) h.adam.92 válasza hypno skate (#1) üzenetére


h.adam.92
őstag

Nem értettem sosem ezt a versenyautó széket, már csak a légzsákot és a biztonsági övet hiányolom róluk. :U

(#19) Benyaking


Benyaking
aktív tag

Ezekről az Easypic kamerákról mi a véleményetek?
Használt már ilyet valaki?

(#20) Füleske válasza schawo (#16) üzenetére


Füleske
addikt

Melyikre gondolsz ? [link] Szerintem kb. mindegyik egy vicc.

Blackpriest : kb. hasonló "főnöki bőrfotel" ? [link] :N

(#21) BlackPriest válasza Füleske (#20) üzenetére


BlackPriest
őstag

az enyém jól szellőző szövet és bőr kombinációja, de mondjuk, hogy hasonló. nekem sosem volt vele bajom.

az alvó párnámmal annál inkább, nem tudtam mitől fáj a hátam folyton, aztán lecseréltem memóriahabos okospárnára és láss csodát, elmúlt. szóval nem kétlem, hogy a jó cuccoknak jó hatása van az egészségre, de nekem bevált ez a szék

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#22) schawo válasza Füleske (#20) üzenetére


schawo
titán

[link] Akkor 45. Pár éve 38 volt.

És kicsit se hasonlít ezekre a vackokra. Mint említettem nem hintamechanikás, hanem az ülőlap és a háttámla függetlenül mozog.

[ Szerkesztve ]

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#23) Füleske válasza schawo (#22) üzenetére


Füleske
addikt

Szinkronmechanikának hívják.
A linkelt széknél már csak az állítható karfát (legalább a magasság , meg ne ilyen kényelmetlen anyagból legyen), a mélységben állítható ülőlapot , a magasságban állítható hátlapot hiányolom , mint szerintem minimumot. Ezekkel együtt meg is lenne a "rendesen megkért" ár.

(#24) schawo válasza Füleske (#23) üzenetére


schawo
titán

Azokkal együtt igen. De ezeket funkciókat nem tudja, ellenben egy masszív és tartós darab, nem egy szétesős vacak.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#25) fornettisuti


fornettisuti
veterán

vicc, hogy emailbe kell kapni a digis szamlat, meg ugyfelkapus reghez van kotve a kedvezmeny, kb. 10-12eve vagyok digi elofizeto, net-kabeltv-telefonvonal komboval es ezt nem kepesek dijazni, a szamlat csekken fizetem (igy kenyelmesebb nekem).

iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod

(#26) BlackPriest válasza fornettisuti (#25) üzenetére


BlackPriest
őstag

a digi sosem a régi ügyfeleket díjazta...

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#27) tjb007 válasza BlackPriest (#26) üzenetére


tjb007
nagyúr

Mintha a többiek -akármelyik, nem pont telko szolgáltatóról is legyen szó- azokat díjaznák.........
Csak addig vagy fontos mindegyiknek amíg új vagy, utána mindenki magasról tojik rád. Tisztelet a kivételnek (már ha van).

(#28) imibogyo válasza schawo (#16) üzenetére


imibogyo
veterán

Nem értek egyet. Egyáltalán. Te mennyi ideig használtál hasonló szerkezetet? Mert én csináltam anno magamnak hasonlót, igaz nem 300k-ért, hanem 10-ért, de baromi kényelmes volt hosszabb távon is használni. Azóta már kinőttem az ilyenekből, de azért nem kevés órát beleöltem, úgy két éven át napi 2-3 órát biztosan. ;)

(#29) Den Hadnagy


Den Hadnagy
senior tag

Bocsánat a kicsit offért, de talán másnak is tanulságos lesz. (A cikkben érintett edigitalos promóval kapcsolatban futottam bele érdekes dolgokba.)

A mai napon a következő levelet küldtem el az Extreme Digital ügyfélszolgálatának, ill. a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségnek.

"Tisztelt Cím!

A mai napon online megrendelést követően a Extreme Digital Miskolc 3535 Miskolc Corvin utca 7. c. alatt található üzletében személyesen vettem át Asus Transformer Book T100TA-DK003H 2 az 1-ben eszközömet és Nokia Lumia 630 (Dual SIM) fekete okostelefonomat.
A vásárlás folyamán szokásomhoz híven érdeklődtem a készülékekhez tartozó garanciális feltételekről. Az eladó tájékoztatása szerint az Asus táblagéphez 2 év garancia tartozik. Kérdésemre, hogy a Lumia 630 okostelefon esetében a garancia hogyan alakul, azt a választ kaptam, hogy mivel ajándék (!) a készülék, garanciát nem vállalnak. A kételyeimnek hangot adtam, mivel tudtommal ilyen kategória, ill. az ahhoz köthető garancianélküliség Magyarországon jogszabályilag nem létezik.
Az elhúzódó beszélgetésbe ekkor kapcsolódott be a szintén jelenlévő boltvezető is, így már ketten összehangoltan bizonygatták, hogy mivel a készülék ajándék, értéke nincs (!!!), ezért garanciát sem adnak a telefonra. Rákérdeztem, hogy az ilyenkor szokásos 72 órás cseregaranciával mi a helyzet (pl. pixelhiba esetén ez minden kijelzővel rendelkező nagyértékű elektronikai berendezésre vonatkozni szokott). A válasz az volt, hogy a már említett okból ez sem él. További kérdésemre, hogy vajon a Nokia gyári garancia ilyenkor él-e, illetve a kérdésemre, miszerint "Minderre mit fognak mondani a Nokia Care szervizközpontban", a válasz ez volt: "Semmit!". Hivatkoztak valamiféle speciális jogszabályra, amelyet megnevezni nem voltak hajlandóak.

A történtekkel kapcsolatos észrevételeim:

- nem egy tájékozatlan/rosszul tájékoztatott alkalmazott tévedéséről van szó, hanem a boltvezetővel együtt összehangoltan végrehajtott, tudatos félrevezetésről;
- az online felületen hirdetett csomag esetében szó sincs bármilyen ajándékról; egyszerűen egy kedvező árú csomag került promotálásra
- amennyiben a levelem feldolgozásakor a link netán már nem élne, jelen levelemhez mellékelem a hirdetésről készült számítógépes képernyőképet

Amikor a fizetésre került a sor, és egy újabb kollégához kerültem (aki mellesleg a fenti beszélgetést végighallgatta), ő nagyon érdekes módon végül hajlandó volt többedszeri kérésemre a telefon mellékelt garancialevelét az üzlet bélyegzőjével ellátni.

A vásárlás és a távozás után kételyeim továbbra is megmaradtak, így felkerestem a miskolci Nokia márkaboltot, ahol a történetet teljes elképedéssel fogadták. A készülék gyártási száma szerint a telefonra 2015. novemberig teljes körű garancia vonatkozik...

Jelen levelemet azért írtam meg, mert ha feltételezzük, hogy egy hiszékenyebb ügyfél elfogadja, amivel összehangoltan félrevezették az üzletben (aminek okát egyébként nem értem), akkor pl. a készülék meghibásodása esetén nem fogja igénybe venni a neki járó garanciális szervizt (ami a telefon árképzése során nyilván tételként szerepel), hanem magánúton javíttatja meg a készülékét, vagy újat vesz, stb., így kvázi anyagi kár éri (a plusz fáradtságot nem is említve). Végül pedig ha adott esetben használtan értékesíteni akarja a telefonját, akkor a garancialevél hiánya miatt ismételten anyagi kár éri, hiszen a készülék használtpiaci ára az adott feltételekkel a reálisnál alacsonyabb.
Visszatérő vevőjükként az eljárást felháborítónak ill. minőségbiztosítási szempontból súlyosan aggályosnak tartom, amely abszolút méltatlan egy ilyen nagyságrendű áruházlánchoz.

Tisztelettel kérem a panaszom kivizsgálását.

Tisztelettel és köszönettel:

Miskolc, 2014. november 17."

[ Szerkesztve ]

"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

(#30) schawo válasza Den Hadnagy (#29) üzenetére


schawo
titán

Helyes. Korrekt levél.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#31) Den Hadnagy válasza schawo (#30) üzenetére


Den Hadnagy
senior tag

Látnod kellett volna az arcukat... Szemembe egyik se nézett, de a vállvonogatás/mp valami elképesztő volt. Nagyot csalódtam. Ennyit kellett volna mondani: "1+1 év Nokia garancia, köszönjük a vásárlást!", és akkor most nem lenne a szájízem olyan, amilyen. Nekem az ED mindig is etalon volt (költöttem már náluk jócskán).
Ha ilyen szintű ugyintézésre vágynék, akkor sufnigéesembe járnék, amire viszont nem vagyok hajlandó.

Kicsit megint elcsúszott, hogy tulajdonképpen ki kiért van. :(

Kíváncsi vagyok az ügyfélszolgálat válaszára.

DH

"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

(#32) BlackPriest válasza Den Hadnagy (#31) üzenetére


BlackPriest
őstag

vásárlók könyvébe is le kellene írni, arra kötelesek válaszolni, nem tudnak arra hivatkozni, hogy nem érkezett meg a levél, e-mail, stb, mert másolatot is kapsz belőle

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#33) Den Hadnagy válasza BlackPriest (#32) üzenetére


Den Hadnagy
senior tag

Tekintettel arra, hogy végülis a Nokiában megnyugtattak, nem akarom tovább feszegetni a dolgot. Azt akarom, hogy az ügyfélszolgálatuk (mármint az edigital) tudjon róla, hogy mi folyik ott Miskolcon :DDD

Marhára nem volt kedvem amúgy nyakig felöltözve egy stresszes légkörben tovább konfrontálódni... tudjátok, amikor végigfut rajtad a víz.... Nem balhét akarok, csak normális elbánást. Amúgy persze igazad van.

Ha lesz válasz, posztolom.

DH

"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

(#34) stifi válasza Den Hadnagy (#29) üzenetére


stifi
senior tag

a problémád értem, de rengeteg fogalmi zavar van az indoklásodban.
én úgy képzelem el a szituációt hogy ott hőbörögtél a boltban, és fogalmatlanul kántáltad a "megtévesztés, 72 órás cseregarancia, fogyasztóvédelem, panaszkönyv, csalók, ügyvéd, megírom a homáron" varázsszavakat, amit a tipikus vevők szoktak felháborodásukban tenni.
hidd el hogy még egy segítőkész eladó is elég hamar "jól van menjél írd meg a blogodon szarok rá" fázisba kerül ezek hallatán.

egyrészt nincs igazad (vagyis nem úgy ahogy gondolod), másrészt a boltot sem értem, hogy miért nem mondta egyszerűen azt amit hallani akartál, ugyanis nem akartál olyat ami nem megoldható.
ezért feltételezem hogy a fogalmi zavarral előadott, követelőző hangnem volt inkább a nemtörődömség oka.

Nincs időm kedvesnek lenni!

(#35) Den Hadnagy válasza stifi (#34) üzenetére


Den Hadnagy
senior tag

"a problémád értem, de rengeteg fogalmi zavar van az indoklásodban."

- Felsorolnád és kifejtenéd ill. indokolnád is ezeket ezeket?

én úgy képzelem el a szituációt hogy ott hőbörögtél a boltban, és fogalmatlanul kántáltad a "megtévesztés, 72 órás cseregarancia, fogyasztóvédelem, panaszkönyv, csalók, ügyvéd, megírom a homáron" varázsszavakat, amit a tipikus vevők szoktak felháborodásukban tenni.

- Rosszul képzeled. Nem vagyok fogalmatlan, tudatos vásárlónak tartom magam. Annak ellenére sem hőbörögtem, hogy nonszensz volt, amit a boltosok első pillanattól állítottak. Se a megtévesztés, se a panaszkönyv (ami - ha már fogalmatlansággal vádolsz, akkor biztosan tudod te is - Vásárlók Könyve), se az ügyvéd, se a Tékozló Homár nem hangzott el. Jobban hiszek a józan érvelésben, és az udvariasságban. Kerülöm a személyeskedést is, hiszen sehova nem vezet. Ami azt illeti, az eladó bekamuzta, hogy az általa meg nem nevezett, de hivatkozási alapul szolgáló ajándékhoznincsgarancia jogszabályt akár a Fogyasztóvédelemnél is megérdeklődhetem (ami tiszta blöff, ha belegondolsz). Mindezek ellenére nem voltam "tipikus felháborodott vevő".

hidd el hogy még egy segítőkész eladó is elég hamar "jól van menjél írd meg a blogodon szarok rá" fázisba kerül ezek hallatán.

- Blogolni nem szoktam, és ha végigköveted az egzakt leírásom időbeli sorrendjét, akkor talán kiviláglik, hogy milyen alapkérdést milyen semmitmondó válasz követett, amire minden erőfeszítésem ellenére nem kaptam értelmes indoklást. Ismerem az eladót, valóban nem volt vele gond korábban, ezért is volt meglepő a homlokgyöngyözés, a szemembe nem nézés, és a konstans vállvonogatás, amikor feltettem egy alapkérdést. Amire egy vegytiszta, a boltvezetővel kórusban előadott hazugság volt a válasz. A tények makacs dolgok - ezt a márkaszerviz is megerősítette.

egyrészt nincs igazad (vagyis nem úgy ahogy gondolod), másrészt a boltot sem értem, hogy miért nem mondta egyszerűen azt amit hallani akartál, ugyanis nem akartál olyat ami nem megoldható.
ezért feltételezem hogy a fogalmi zavarral előadott, követelőző hangnem volt inkább a nemtörődömség oka.

- Ebből a zagyvaságból konkrétan annyi igaz, hogy a boltost nem értem én se.

Szóval röviden: annak ellenére, hogy a személyeskedés határát erősen súroló megjegyzéseid egyike sem volt igaz rám (fogalmatlanság, hőbörgés, kántálás, követelőzés stb.) - amiknek alapján itt képzelsz meg feltételezel mindenféle ki nem fejtett sületlenségeket, igazából egyetlen értelmes érvet sem sikerült hoznod arra, hogy ugyan mi okból ne lenne indokolt az eljárásom, vagy miért ne lenne igazam. a hozzászólásod így semmi más nem volt, mint egy tartalom nélküli beböfögés, már ne is haragudj.

Elképzelhetőnek tartom (vagy akár feltételezhetem, hamár), hogy talán azért reagáltál ennyire át nem gondolt módon, mert netán a pult másik oldalán állsz, és minden vásárlóról feltételezed, hogy egy ostoba agresszor... de akkor pont abba a hibába esnék, mint amibe most te, de nagyon csúfosan. :C

[ Szerkesztve ]

"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

(#36) simonkam


simonkam
újonc

Tudom ajánlani ezt a terméket, én egyébként itt vettem: http://digibox.hu/foto-video-optika/857-goxtreme-nano-sportkamera.html?search_query=nano&results=19

Búvárkodáshoz használom, nekem egyelőre bevált!
:DD

(#37) stifi válasza Den Hadnagy (#35) üzenetére


stifi
senior tag

nem célom a személyeskedés, de szívesen feszegetem a határokat! leírom akkor máshogy, az eladóval kezdem:
az asus meg a nokia sosem csinált közös akciót. a forgalmazó raktárában rohad mind a két termék, és azt találták ki hogy összeszigszalagozzák, hátha jobban fogy. az eladó megveszi a forgalmazótól, és továbbadja a fogyasztónak - innen ered a probléma. ugyanis téged, mint fogyasztót megilletnek olyan jogok, ami az eladót nem illeti meg a forgalmazóval szemben. téged megillet a csere ha a termék hibás (akkor is ha ajándék), de neki nem fogja kicserélni senki. ezt a felelősséget próbálja a vevőre hárítani, ami se nem etikus, se nem jogos. ha nem tudja megoldani, akkor vagy nem kell továbbadni az ajándékot, vagy ki kell rendesen számlázni valamilyen összegért, és a számlával már rendes jótállási keretek között javítható - vagy visszafizethető az ára ha nem javítható.
a "nincs ajándékra garancia" hülyeség.

a te részedről:
lehetsz tudatos fogyasztó, de a feketén/fehéren leírt szabályozásokkal nem jól érvelsz, a mondandód nagy része érzelmi alapú (ami egyébként érthető)
nincs 72 órás cseregarancia pixelhibára, nincs kijelzővel rendelkező nagyértékű elektronikai eszköz fogalom, a Nokia gyári garancia meg nem keverendő össze a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásával. nem a nokia szervizével kötöd a jogviszonyt, hanem az eladóval - az hogy ennek ellenére a szervizben vezetik a feltételezett jótállási időt, sőt akár számla/garancialevél nélkül meg is javítanák neked csak plusz szolgáltatás.
"nem egy tájékozatlan/rosszul tájékoztatott alkalmazott tévedéséről van szó, hanem a boltvezetővel együtt összehangoltan végrehajtott, tudatos félrevezetésről" - ezt sosem értettem, hogy miért gondolja valaki hogy direkt ővele akarnak kiszúrni egy boltban, összehangoltan, tudatosan? mire lenne ez jó? kinek van erre ideje, kedve?
a leírt problémádnak nagy része nem fogyasztóvédelmi kérdés, teljesen felesleges részletekkel érvelsz.

ennyit kellett volna írni az NFH-nak: "ekkor és itt vettem egy tablet+ telefon kombót, és azt mondta a bolt hogy a telefon ajándék, nincs rá garancia. kérem a hatóság állásfoglalását az ügyben"
ebben minden fogyasztóvédelmi kérdés le van írva, mindenki munkáját megkönnyíted. a többi 5000 karakter körítés teljesen irreleváns a valós probléma szempontjából, tele van feltételezéssel, spekulációval és "szemembe nem nézés" "homlokgyöngyözés" színezéssel.
én csak nem értem minek.

Nincs időm kedvesnek lenni!

(#38) Den Hadnagy válasza stifi (#37) üzenetére


Den Hadnagy
senior tag

nem célom a személyeskedés, de szívesen feszegetem a határokat! leírom akkor máshogy, az eladóval kezdem:
az asus meg a nokia sosem csinált közös akciót. a forgalmazó raktárában rohad mind a két termék, és azt találták ki hogy összeszigszalagozzák, hátha jobban fogy. az eladó megveszi a forgalmazótól, és továbbadja a fogyasztónak - innen ered a probléma. ugyanis téged, mint fogyasztót megilletnek olyan jogok, ami az eladót nem illeti meg a forgalmazóval szemben. téged megillet a csere ha a termék hibás (akkor is ha ajándék), de neki nem fogja kicserélni senki. ezt a felelősséget próbálja a vevőre hárítani, ami se nem etikus, se nem jogos. ha nem tudja megoldani, akkor vagy nem kell továbbadni az ajándékot, vagy ki kell rendesen számlázni valamilyen összegért, és a számlával már rendes jótállási keretek között javítható - vagy visszafizethető az ára ha nem javítható.

Csak akkor azt áruld el nekem, hogy vevőként ez miért kellene, hogy az én gondom legyen? Ettől még nem illetnek meg a normál vásárlót illető jogok? De. És ez az egésznek a lényege.
Nyilván vevőcsalogatóként kitalálnak egy kedvező akciót, ennek következtében jó esetben megugrik a vevőforgalom, az általad leírt problémával lehet együttérezni, de nem gondolom, hogy egy üzleti tranzakció során nekem dolgom lenne bármennyire ezt megtenni, pláne ilyen eladó-oldali viselkedéssel, attitűddel.

Nem célod a személyeskedés? Ez akkor mi? Objektivitás? Hidegfejűség?
"én úgy képzelem el a szituációt hogy ott hőbörögtél a boltban, és fogalmatlanul kántáltad a "megtévesztés, 72 órás cseregarancia, fogyasztóvédelem, panaszkönyv, csalók, ügyvéd, megírom a homáron" varázsszavakat, amit a tipikus vevők szoktak felháborodásukban tenni."
Feszegetheted a határokat, de a tények önmagukért beszélnek.

a "nincs ajándékra garancia" hülyeség.
a te részedről:
lehetsz tudatos fogyasztó, de a feketén/fehéren leírt szabályozásokkal nem jól érvelsz, a mondandód nagy része érzelmi alapú (ami egyébként érthető)
nincs 72 órás cseregarancia pixelhibára, nincs kijelzővel rendelkező nagyértékű elektronikai eszköz fogalom, a Nokia gyári garancia meg nem keverendő össze a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásával. nem a nokia szervizével kötöd a jogviszonyt, hanem az eladóval - az hogy ennek ellenére a szervizben vezetik a feltételezett jótállási időt, sőt akár számla/garancialevél nélkül meg is javítanák neked csak plusz szolgáltatás.
"nem egy tájékozatlan/rosszul tájékoztatott alkalmazott tévedéséről van szó, hanem a boltvezetővel együtt összehangoltan végrehajtott, tudatos félrevezetésről" - ezt sosem értettem, hogy miért gondolja valaki hogy direkt ővele akarnak kiszúrni egy boltban, összehangoltan, tudatosan? mire lenne ez jó? kinek van erre ideje, kedve?

Mi az, hogy nincs 72 órás csere? Tudtommal bármit visszavihetek, ha 72 órán belül meggondolom magam. Bárhova. Még akkor is, ha hibátlan. Pláne egy olyan üzletbe, ami hangsúlyozottan hirdeti a 14 napos meg 40 napos elégedettségi garanciáját. Hol szerepel a honlapon az "ajándék" szó? Miféle jogszabályra hivatkoznak? Létezik ilyen? Még ha létezne, akkor is él a megtévesztés, mert a honlapon semmi nincs feltüntetve erről. Hol van a fair tájékoztatás?

Nem gondolom, hogy ki akarnak szúrni velem. Azt gondolom, amit írtam: meg akartak fosztani a tartós fogyasztási cikk nekem járó kötelező egyéves jótállásától. Hazugsággal. Félrevezetéssel. Azért, hogy a maguk dolgát megkönnyítsék, kvázi kibújjanak egy jogszabályi kötelezettség alól. Nem? Szerintem ezek a tények, nincs itt semmi érzelmi alap. Amiket felsoroltam, nem jogszabályi érvek voltak a boltban, hanem keresztkérdések, amik esetén több volt, mint gyanús, hogy egyik sem jár. Még a Nokia-garanciát is letagadták. Ha velük vagyok jogviszonyban, ha nem. Ez akkor mi?

"az hogy ennek ellenére a szervizben vezetik a feltételezett jótállási időt, sőt akár számla/garancialevél nélkül meg is javítanák neked csak plusz szolgáltatás" - Amitől szintúgy megfosztanak, ha hiszek nekik, és nem járok utána. Ez a probléma magva.

a leírt problémádnak nagy része nem fogyasztóvédelmi kérdés, teljesen felesleges részletekkel érvelsz.

Nem feltétlenül szükséges érvelnem. Leírtam, ami pontosan történt.

ennyit kellett volna írni az NFH-nak: "ekkor és itt vettem egy tablet+ telefon kombót, és azt mondta a bolt hogy a telefon ajándék, nincs rá garancia. kérem a hatóság állásfoglalását az ügyben"
ebben minden fogyasztóvédelmi kérdés le van írva, mindenki munkáját megkönnyíted. a többi 5000 karakter körítés teljesen irreleváns a valós probléma szempontjából, tele van feltételezéssel, spekulációval és "szemembe nem nézés" "homlokgyöngyözés" színezéssel.

Megint kevered a dolgokat. Semmiféle 5000 karakter nem volt a cél. A "homlokgyöngyözéses színezés" egy itteni hozzászólás része volt, nem a panaszlevélé.
Most akkor az igazamat vitatod, vagy formai és stilisztikai kérdésekben kívánsz nem kért tanácsokkal ellátni? Nem gondolom, hogy rászorulnék.

Te veted a szememre a feltételezést és spekulációt? Az első hozzászólásod a témához nem pont ettől hemzsegett. Érdekes logika, meg kell hagyni.

én csak nem értem minek.

Igen, ezt világosan látom, hogy nem érted. Azért, mert szeretném, ha ez a fajta kereskedői hozzállás végre kikopna ebből az országból. És ehhez bizony szükség van az ilyen panaszokra, mert amúgy minden maradna a régiben. A minőségbiztosítás mindkét fél érdeke lenne. Magyarul az ilyen kereskedői magatartásnak nincs helye 2014-ben. De már 2000-ben sem lett volna...

[ Szerkesztve ]

"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

(#39) schawo válasza Den Hadnagy (#38) üzenetére


schawo
titán

PÜ-ben vagy a hóban verjétek le egymást plz.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#40) Den Hadnagy válasza schawo (#39) üzenetére


Den Hadnagy
senior tag

Sorry, környékezett a gondolat, hogy túlfeszítem/túlfeszítjük a fórum mennyiségi kereteit, ezért is az off.
Azért engedtem meg magamnak ekkora terjedelmet, mert - mint az a legelső írásomban is szerepelt - másokat akartam megkímélni a boltban átélt "élményektől", vagy legalábbis azt elérni, hogy felkészülten tegyék be a lábukat az üzletbe. Remélem valamennyire célt értem.

Az eszmecserét ezen a ponton befejezem, hiszen minden érvemet leírtam, kétszer is. A témában legközelebb az edigital hivatalos válaszával jelentkezem. Már ha válaszolnak.

Üdv:

DH

[ Szerkesztve ]

"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

(#41) BlackPriest válasza stifi (#34) üzenetére


BlackPriest
őstag

egyrész a bolt köteles az igazat mondani függetlenül attól, hogy idegesítő e a vásárló, vagy kedves, mekkora melle van, stb, másrészt ha nekem egy eladó olyat mond, hogy jólvan, írjam meg a blogomban, a megjelenést már a munkaügyi hivatalban sorban álláskor fogja olvasni, abban biztos lehetsz

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#42) BlackPriest válasza stifi (#37) üzenetére


BlackPriest
őstag

"az asus meg a nokia sosem csinált közös akciót. a forgalmazó raktárában rohad mind a két termék, és azt találták ki hogy összeszigszalagozzák, hátha jobban fogy. az eladó megveszi a forgalmazótól, és továbbadja a fogyasztónak - innen ered a probléma. ugyanis téged, mint fogyasztót megilletnek olyan jogok, ami az eladót nem illeti meg a forgalmazóval szemben. téged megillet a csere ha a termék hibás (akkor is ha ajándék), de neki nem fogja kicserélni senki"

nem is tudtam, hogy a nagy üzletláncok gyártói gari nélkül veszik a cuccokat. amíg külön árulta a telefont, addig sem adott rá garanciát? vagy addig a puszta jófejsége és saját költsége volt egy garis ügyintézés?

Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.

(#43) stifi válasza Den Hadnagy (#38) üzenetére


stifi
senior tag

"Mi az, hogy nincs 72 órás csere? Tudtommal bármit visszavihetek, ha 72 órán belül meggondolom magam. Bárhova." - valószínű pont ez a tévedésed zavar engem annyira, hogy belementem ebbe a beszélgetésbe. sajnos az NFH oldala megújult és a régi cikkek linkjei nem működnek, de ajánlom figyelmedbe ezt: klikk
a többit hagyjuk, tényleg nem fórumtéma ;)

Nincs időm kedvesnek lenni!

(#44) Den Hadnagy válasza stifi (#43) üzenetére


Den Hadnagy
senior tag

Az szerintem sokkal zavaróbb ill. sajnálatosabb, hogy neked mindösszesen ennyi (mármint a 72 óra kérdése) a történet tanulsága, illetve ennyi ment át a mondanivalómból - minden jószándékom ellenére. Remélem mások számára érthető voltam.

[ Szerkesztve ]

"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem  kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.