nem célom a személyeskedés, de szívesen feszegetem a határokat! leírom akkor máshogy, az eladóval kezdem:
az asus meg a nokia sosem csinált közös akciót. a forgalmazó raktárában rohad mind a két termék, és azt találták ki hogy összeszigszalagozzák, hátha jobban fogy. az eladó megveszi a forgalmazótól, és továbbadja a fogyasztónak - innen ered a probléma. ugyanis téged, mint fogyasztót megilletnek olyan jogok, ami az eladót nem illeti meg a forgalmazóval szemben. téged megillet a csere ha a termék hibás (akkor is ha ajándék), de neki nem fogja kicserélni senki. ezt a felelősséget próbálja a vevőre hárítani, ami se nem etikus, se nem jogos. ha nem tudja megoldani, akkor vagy nem kell továbbadni az ajándékot, vagy ki kell rendesen számlázni valamilyen összegért, és a számlával már rendes jótállási keretek között javítható - vagy visszafizethető az ára ha nem javítható.
Csak akkor azt áruld el nekem, hogy vevőként ez miért kellene, hogy az én gondom legyen? Ettől még nem illetnek meg a normál vásárlót illető jogok? De. És ez az egésznek a lényege.
Nyilván vevőcsalogatóként kitalálnak egy kedvező akciót, ennek következtében jó esetben megugrik a vevőforgalom, az általad leírt problémával lehet együttérezni, de nem gondolom, hogy egy üzleti tranzakció során nekem dolgom lenne bármennyire ezt megtenni, pláne ilyen eladó-oldali viselkedéssel, attitűddel.
Nem célod a személyeskedés? Ez akkor mi? Objektivitás? Hidegfejűség?
"én úgy képzelem el a szituációt hogy ott hőbörögtél a boltban, és fogalmatlanul kántáltad a "megtévesztés, 72 órás cseregarancia, fogyasztóvédelem, panaszkönyv, csalók, ügyvéd, megírom a homáron" varázsszavakat, amit a tipikus vevők szoktak felháborodásukban tenni."
Feszegetheted a határokat, de a tények önmagukért beszélnek.
a "nincs ajándékra garancia" hülyeség.
a te részedről:
lehetsz tudatos fogyasztó, de a feketén/fehéren leírt szabályozásokkal nem jól érvelsz, a mondandód nagy része érzelmi alapú (ami egyébként érthető)
nincs 72 órás cseregarancia pixelhibára, nincs kijelzővel rendelkező nagyértékű elektronikai eszköz fogalom, a Nokia gyári garancia meg nem keverendő össze a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásával. nem a nokia szervizével kötöd a jogviszonyt, hanem az eladóval - az hogy ennek ellenére a szervizben vezetik a feltételezett jótállási időt, sőt akár számla/garancialevél nélkül meg is javítanák neked csak plusz szolgáltatás.
"nem egy tájékozatlan/rosszul tájékoztatott alkalmazott tévedéséről van szó, hanem a boltvezetővel együtt összehangoltan végrehajtott, tudatos félrevezetésről" - ezt sosem értettem, hogy miért gondolja valaki hogy direkt ővele akarnak kiszúrni egy boltban, összehangoltan, tudatosan? mire lenne ez jó? kinek van erre ideje, kedve?
Mi az, hogy nincs 72 órás csere? Tudtommal bármit visszavihetek, ha 72 órán belül meggondolom magam. Bárhova. Még akkor is, ha hibátlan. Pláne egy olyan üzletbe, ami hangsúlyozottan hirdeti a 14 napos meg 40 napos elégedettségi garanciáját. Hol szerepel a honlapon az "ajándék" szó? Miféle jogszabályra hivatkoznak? Létezik ilyen? Még ha létezne, akkor is él a megtévesztés, mert a honlapon semmi nincs feltüntetve erről. Hol van a fair tájékoztatás?
Nem gondolom, hogy ki akarnak szúrni velem. Azt gondolom, amit írtam: meg akartak fosztani a tartós fogyasztási cikk nekem járó kötelező egyéves jótállásától. Hazugsággal. Félrevezetéssel. Azért, hogy a maguk dolgát megkönnyítsék, kvázi kibújjanak egy jogszabályi kötelezettség alól. Nem? Szerintem ezek a tények, nincs itt semmi érzelmi alap. Amiket felsoroltam, nem jogszabályi érvek voltak a boltban, hanem keresztkérdések, amik esetén több volt, mint gyanús, hogy egyik sem jár. Még a Nokia-garanciát is letagadták. Ha velük vagyok jogviszonyban, ha nem. Ez akkor mi?
"az hogy ennek ellenére a szervizben vezetik a feltételezett jótállási időt, sőt akár számla/garancialevél nélkül meg is javítanák neked csak plusz szolgáltatás" - Amitől szintúgy megfosztanak, ha hiszek nekik, és nem járok utána. Ez a probléma magva.
a leírt problémádnak nagy része nem fogyasztóvédelmi kérdés, teljesen felesleges részletekkel érvelsz.
Nem feltétlenül szükséges érvelnem. Leírtam, ami pontosan történt.
ennyit kellett volna írni az NFH-nak: "ekkor és itt vettem egy tablet+ telefon kombót, és azt mondta a bolt hogy a telefon ajándék, nincs rá garancia. kérem a hatóság állásfoglalását az ügyben"
ebben minden fogyasztóvédelmi kérdés le van írva, mindenki munkáját megkönnyíted. a többi 5000 karakter körítés teljesen irreleváns a valós probléma szempontjából, tele van feltételezéssel, spekulációval és "szemembe nem nézés" "homlokgyöngyözés" színezéssel.
Megint kevered a dolgokat. Semmiféle 5000 karakter nem volt a cél. A "homlokgyöngyözéses színezés" egy itteni hozzászólás része volt, nem a panaszlevélé.
Most akkor az igazamat vitatod, vagy formai és stilisztikai kérdésekben kívánsz nem kért tanácsokkal ellátni? Nem gondolom, hogy rászorulnék.
Te veted a szememre a feltételezést és spekulációt? Az első hozzászólásod a témához nem pont ettől hemzsegett. Érdekes logika, meg kell hagyni.
én csak nem értem minek.
Igen, ezt világosan látom, hogy nem érted. Azért, mert szeretném, ha ez a fajta kereskedői hozzállás végre kikopna ebből az országból. És ehhez bizony szükség van az ilyen panaszokra, mert amúgy minden maradna a régiben. A minőségbiztosítás mindkét fél érdeke lenne. Magyarul az ilyen kereskedői magatartásnak nincs helye 2014-ben. De már 2000-ben sem lett volna...
[ Szerkesztve ]
"Ha máshogy éled az életedet, azt a társadalom önmagában kihívásnak tekinti. Nem kell, hogy árts, a másság félelmet kelt. Fél, mert rámutatsz, hogy máshogy is lehetne. Fél, hogy ha nem követed a normáit, a végén mégsem szakad rád az ég."