Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) #16939776


#16939776
törölt tag

Szerintem az alapokat a két utas egyenirányítás-t (transzformátor-tól a terhelés-ig) kellene behatóan ismertetned, mert túl erősen megelőlegezted a bizalmat, hogy az olvasó ezen már túl van. :)
Utána tisztázni, hogy miért cseréltük le benne a diódákat a tirisztorra, IGBT-re, hogyan vezéreljük ezeket jól.
Majd utána jöhetnek topológiák, amiket ezekből össze lehet rakni, majd a szűrők és védelmek.

Erről a szintről kellene - szerintem - újra nekifutni annak a gondolat körnek, hogy mitől lesz ipari, és mitől szünet-mentes a tápegység.

Nekem úgy, hogy nagyjából tudom mi miért lett megemlítve, is nehéz a dolgom, hát még annak az olvasónak, aki nem tudja hova kötni a gondolataidat.

(#2) MaCS_70 válasza #16939776 (#1) üzenetére


MaCS_70
félisten

Én is úgy érzem, hogy annak, aki nem ért hozzá, teljesen érthetetlen ez a cikk, aki viszont érti a cikket, annak gyakorlatilag közömbös.

Én egy-egy villamosságtan és elektronika félévvel a hátam mögött úgy vagyok vele, hogy csak sejtem, hogy miről szól, de érdemi információt nem tudok belőle kihámozni, mivel a cikk alapszintje az én ismereteim fölött kezdődik.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#3) joghurt


joghurt
addikt

Csak nekem van levágva a képek jelentős része, hogy pl. a tirisztoros kapcsoláson csak épp egyetlen tirisztor sincs? :F

A tej élet, erő, egészség.

(#4) #90088192


#90088192
törölt tag

Köszönöm mindenkinek a visszajelezést, akkor ezen a vonalon fogom kibővíteni :R

(#5) MaCS_70 válasza #90088192 (#4) üzenetére


MaCS_70
félisten

:R :R :R

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#7) bkercso válasza #72445440 (#6) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ennyi ma már elég egy egyetemi pozihoz? :U

Agyturbina: Gratula a cikkhez! :C

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#9) bkercso válasza #72445440 (#8) üzenetére


bkercso
nagyúr

Az én időmben is voltak súlyos esetek azért. :DDD

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#10) MaCS_70 válasza #72445440 (#8) üzenetére


MaCS_70
félisten

Igen, a régi nagy igazság: teljesen mindegy nekem, hogy az előadó mekkora nagy szaktekintély, és az előadott anyagnál mennyivel nagyobb a tudása, ha nem tudja jól leadni. De egy érthető, jól felépített előadás akkor is kincset ér, ha az előadó csak egy leckével jár előttem.

Nem teljesen hülyeség a "szovjet" modell, amelyben az oktatás és a kutatás szépen elkülönült.

MaCS

[ Szerkesztve ]

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#11) #90088192


#90088192
törölt tag

Koszi Mindenkinek!

Közben gondolkodtam, és arra jutottam, ha van rá igény akkor elkezdek egyfajta villamos ismeretek alapozót.

Aki(k) benne a van/vannak a témában, szeretnem felkérni segíteni lektorálni :R

Egyenlőre idom nincs, de amint lesz, nekiesek egy vázlat felskiccelésének :K

(#12) bkercso válasza #90088192 (#11) üzenetére


bkercso
nagyúr

Ajjajj...
Kiknek?
:R

Az oktatás nehéz bisznisz... ;] :P

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

(#13) #90088192 válasza bkercso (#12) üzenetére


#90088192
törölt tag

Nem oktatás :)
Tájékoztatás, ahogy Kalandor mondta :)

(#14) Adamyno


Adamyno
tag

Ez szinte hiánypótló :)

- Indítsd újra a gépedet! - Az egészet? - Nem, a felét...

(#15) #90088192


#90088192
törölt tag

Az elképzelésem az egészről, hogy leirom a legfontosabb részegységeket, majd ebből összerakva bemutatom magát a rendszert.

(#16) Szirtimorc válasza #90088192 (#11) üzenetére


Szirtimorc
aktív tag

Én örülnék neki :)

(#17) #90088192 válasza joghurt (#3) üzenetére


#90088192
törölt tag

Szia

Megoldódott a probléma a képpel?

(#18) #90088192 válasza Szirtimorc (#16) üzenetére


#90088192
törölt tag

Egyenlőre csak terv, de megpróbálom :R

(#19) joghurt válasza #90088192 (#17) üzenetére


joghurt
addikt

Nem.

A tej élet, erő, egészség.

(#20) #90088192 válasza joghurt (#19) üzenetére


#90088192
törölt tag


Így már látható?

[ Szerkesztve ]

(#21) joghurt válasza #90088192 (#20) üzenetére


joghurt
addikt

Ha csak a kapcsolás egy részének kell rajta lennie 1281*492 pixelben, akkor igen.
Különben pedig függőlegesen az L1 tekercsig látni, bal oldalon "UIT BREAKERS", jobbra pedig az F104 biztosíték van még rajta.
Lehet, hogy egy lepedőnyi kapcsolási rajzból vágtál ki részeket; de a számomra mintha épp a lényeg hiányozna. Egy tirisztort sem látok az "Átlag tirisztoros rendszer" képen.

(Egy ábra biztosan szemléletes lenne a bemeneti szinuszból előállított fűrészjelről, és a különböző komparálási szintekhez tartozó gyújtási időpontokról.)

A 2-es kép nagy részét egy háromfázisú egyenirányító teszi ki, jó szemmel kiszúrhatók az apró Q3-as IGBT-k (amiről a kép szól), de őket is könnyebb megtalálni a Skyper meghajtópanel alapján. Színes nyíl vagy bekarikázás segítene.

A tej élet, erő, egészség.

(#22) #90088192 válasza joghurt (#21) üzenetére


#90088192
törölt tag

A kép középén van a dióda híd, amiből 2db hagyományos, és 2db pedig vezérelt :R T1 és T2 vezeték megy a kapukhoz.
Köszönöm az ötletet, akkor ezzel is kezdek valamit.

Igen lepedőnyi az eredeti DWG, úgyhogy kicsit macerás a laptopon küzdeni, de nem kifogást kértél hanem megoldást. :K

(#23) joghurt válasza #90088192 (#22) üzenetére


joghurt
addikt

:R
Igen, a T1 és T2 a kapuk rajzi jele helyén jön ki, de az RI-k némileg bekavarnak.

Naiv kérdésként merülhet fel, hogy abból meg miért kell kettő, miért nem elég egy kiágazás a katódos csomópontból, hiszen egyforma potenciálon vannak.

A tej élet, erő, egészség.

(#24) #90088192 válasza joghurt (#23) üzenetére


#90088192
törölt tag

Szia :)
(Elnézést a kései válaszért, meg kellett keresnem a másik rajzot)
A kérdés helyes, a megoldás gyakorlatilag egyszerű, design probléma/túlbiztosítás ez esetben.

A tirisztor gyújtása egy illesztő/leválasztó transzformator segítségével történik, a tirisztor ebben az esetben egybeontott egy diódával, vagyis egy komplett fel hid a rajzról :K
Vagyis 2 db azonos potenciálon lévő kivezetés van, és a zseniális tervező úgy gondolta, használjuk mindkettőt.

Sok értelme nincs, másik megoldásban, ahol a szabályzó áramkor két részre van szedve, ez nincs is.

Lásd kapcsolási rajz:

Es a hid a való életben:

Különben teli van hibákkal az egész, nem is gondolkodtam ezen, mert ez csak gy a sokból.
Pl lenne a hídon is feszültség érzékelés, de rossz helyre kötötték be, így értelme kb semmi, a szabályzó áramkor meg egy katasztrófa több szempontból is, a referencia feszültségeket egy DAC állítja elő, de az össze hasonlítás analóg módon történik, ahol a PD tagokat rosszul méretezték(Vagyis inkább a feszültség skálázás/áram merest végző áramkörök utáni szűrő áramköröket, mert valami mikró farad nagyságrendű kapacitást raktak alá amely belassítja a merest és a visszacsatolás belengeti az egészet), így ha 3 fázisú 6 impulzusú a tirisztor gyújtás akkor begerjed. Az OV(Túlfeszültség) és UV(Alacsony feszültség) érzékelést végző áramkor hibásan lett implementálva a NYAK-ra, így nem működik, de az elmúlt ~10 évben senki nem akarta megjavítani, a Soft start áramkor az AC kapcsolatoskor kellene hogy lassan emelje a referencia feszültséget, de nem jo sem maga az áramkor, sem ahova bekötötték az AC érzékelést, a feszültség referencia hordoz egy külső tiltást az analóg vonalon, de ez nincs használva és egy antennaként gyűjti a zavart ami falsh töltőfeszültséghez vezet, a hőmérséklet érzékelése a hűtőbordához/akkumulátorhoz összegyűjti a zavarokat, ami azt okozza, hogy azt gondolja a töltő, hogy az akkumulátor hőmérséklete ~10 fokot esik, és ezzel felhúzza a töltő feszültségét, amivel egy hatalmas áramtüskét csinál, és a többi, és ezek csak azok amiket én vettem észre az elmúlt 2 év alatt, egy majd 20 eves alapdizájn továbbfejlesztett verziójában. :O

Vagyis :R egy újabb hibát találtál!

[ Szerkesztve ]

(#25) joghurt


joghurt
addikt

Egyszer volt alkalmam a 2000-es években Moszkvában kb. 60 műholdas csatorna szervertermében járni. Na, ott voltak olyan szünetmentesek, amikhez előtte meg kellett erősíteni a födémet. És a teljes élményfaktorhoz az udvaron pedig ott állt egy kekiszínű Kraz generátoros teherautó, ha a kimaradás hosszabb lenne, mint a szünetmentesek áthidalási ideje.

A tej élet, erő, egészség.

(#26) #90088192 válasza joghurt (#25) üzenetére


#90088192
törölt tag

A legnagyobb teljesítményű töltő amit valaha gyártottak a volt cégemnél, 220V névleges és 900A ~360kVA a transzformátor benne.
Egy-egy telep van rákapcsolva 2000Ah kapacitással 108 akkumulátorral
Ebből a 900A-es verzióból 3 db ot rendelt a kuncsaft, meg 4 db 220V névleges 500A. Ezek az 500A-es toltok 2-2 darab akkumulátor pakkot hajtanak meg amik 600Ah-ak egyenként, és 102 van belőle ha jól emlékszem.
Kapacitás tesztet kellett csinálnom mindegyik telepen, a feltöltés volt a terepi próba.

(#27) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Ez elég mély írás, köszi :) Ilyeneket jó látni itt :)

Mutogatni való hater díszpinty

(#28) #90088192 válasza hcl (#27) üzenetére


#90088192
törölt tag

Köszönöm. :K

Lassan de bizonytalanul küzdök a folytatással, amik az inverterek lesznek. :R
Aztán majd jön a Automatikus Átkapcsoló/áthidaló egység, majd a Manuális Átkapcsoló/áthidaló.
Ha ezek megvannak, akkor jöhet a komplett felépítése és működése a szünetmentesnek.
Ez a terv.

(#29) Victorio


Victorio
aktív tag

Jó írás, mint szakmabeli végigolvastam. Jöhet a folytatás.
Nálunk a szerverterem alatt 1 MVA teljesítményű UPS dolgozik.
(4 gép, egyenként 250 kVA, összekötve load balance módban.)

Hiába nem szereted, - mondta a Macska - itt mindenki bolond. Én is bolond vagyok. Te is bolond vagy. Honnan gondolja, hogy én bolond vagyok? - kérdezte Alice. Ha nem volnál bolond, - válaszolt a Macska - nem jöttél volna ide.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.