Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  [Re:] Precízebb Radeonok (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) Keitaro


Keitaro
addikt

Na jó azért a teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az FX képes 32biten számolni csak nem igazán teszi, mert lassú lesz szegényke. Ezekszerint akkor az R420 meg fixen 32bit lesz vajon? Vagy az is variálható majd mint az FX-ek.

(#2) e-biza


e-biza
őstag

a sebességére is kiváncsi leszek.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#3) Keitaro válasza e-biza (#2) üzenetére


Keitaro
addikt

Ja. Annyiban jó lesz, hogy végre korrektebbül össze lehet hasonlítani majd a kártyákat. Mert nagyon szép, hogy meg tudják mutatni, hogy 12 és 16 biten itt ott az FX gyorsabb tud lenni mint 24-el a Radeon míg 32-vel meg lasabb. Most végre lesz ugyanolyan precízió mindkettőnél. Bár ez még soká lesz @.@

(#4) e-biza válasza Keitaro (#1) üzenetére


e-biza
őstag

úgy tudom vegyesen használja az FX a 32-16 bitet, javits ki ha rosszul tudom. Nem hiszem hogy az r420 fix 32 bit lene talán a PS3-ban igen, de máshol biztosan vissza fog nyulni a 24 vagy 16 bithez.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#5) e-biza válasza Keitaro (#3) üzenetére


e-biza
őstag

sokára? január nincs messze :) remélem addigra kijön, s lejebb mennek az árak.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#6) faster válasza e-biza (#5) üzenetére


faster
nagyúr

Szerintem lesz az március is.

(#7) e-biza válasza faster (#6) üzenetére


e-biza
őstag

én csak az nv40 tolásárol olvastam még, lehet az ATi megint megelözi az nVidiát? Nah március is mindjárt itt van, addig van egy vizsgaidöszak. az gyorsan repül :)

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#8) faster válasza e-biza (#7) üzenetére


faster
nagyúr

Ráadásul januárban alig lehet eladni valami, nagyon leül a piac. Persze lehet, hogy egy paper-launch lesz haramabb is.

(#9) faster válasza faster (#8) üzenetére


faster
nagyúr

valami => valamit

(#10) Keitaro válasza e-biza (#4) üzenetére


Keitaro
addikt

Vegyesen használja, de legtöbb helyzetben ahol csak teheti (szal mindenhol, mert teheti) a kisebbeket használja. Elvgére tudod : speeeeeeeeeeed. Tiszta 32-n ritka lassú, ezért jönnek létre halomra a játékokban a Mixed mode-ok. Bár mondjuk olyan nagyon sok játék egyelőre nincs :)

(#11) e-biza válasza faster (#8) üzenetére


e-biza
őstag

ohh igen :) ez a karácsonyi láz. gondolom jol jött volna a két cégnek.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#12) Keitaro válasza e-biza (#11) üzenetére


Keitaro
addikt

Hát ha jól tudom, mindketten már hónapok óta úgy vannak vele, hogy csak jövőre lesz új kártya. Januárban mondjuk tényleg nem valsz, hogy kijön bármi is egyből karácsony után.

(#13) e-biza válasza Keitaro (#10) üzenetére


e-biza
őstag

hát igen :) sajnos kevés a dx9-es játék, söt sokszor a legnagyobb gond szerintem az hogy egy-egy játék csak poligonszámban emelkedik. most igy jártam az americas armyval is.

Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu

(#14) Power válasza e-biza (#4) üzenetére


Power
senior tag

Szinte biztos, hogy fix 32 bites lesz(azaz inkább 4*32, 128 bites).
Mindig is a fix belső számolás volt az ATI chipekben, még amikor az gforce-ok 16/32 biten számoltak, már akkor is 32 biten számolt belül.
Semmi értelme nem volna a 24 bitet meghagyni sok felesleges tranzisztor lenne, a 16 bitnek meg nincs létjogosultsága ugyanis nem elég pontos(nem ér többet mint az fixpontos 8 bit).

Power

(#15) Power válasza e-biza (#13) üzenetére


Power
senior tag

Tavaszra mikor megjelenik már több lesz.
Egyébként is a hw mindig a sw előtt jár.
Továbbá aki csúcskártyát vesz, az úgyis megveszi.

Power

(#16) ptiboy válasza Power (#15) üzenetére


ptiboy
senior tag

aki csúcskártyát vesz az sárváron lottózott a múlthéten :)

:)

(#17) xuldar válasza Power (#15) üzenetére


xuldar
őstag

Hiszek neked, csak erről a Picipuhánál még nem tudnak ;]

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#18) Power válasza xuldar (#17) üzenetére


Power
senior tag

Miért kellene róla tudniuk???

Power

(#19) xuldar válasza Power (#18) üzenetére


xuldar
őstag

Te mindent személyes támadásnak veszel? Nem véletlenül raktam oda a smiley-kat.
Arról nem tudnak a Picipuhánál, hogy a hw mindig a sw előtt jár. Remélem, ennél többet nem kell mondanom :)

Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.

(#20) ArchElf


ArchElf
addikt

És végre talán elfelejtődik ez az ATi/nVidia 16/24/32 bit lebegő pontos-szám mizéria...

AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#21) Deathcourier


Deathcourier
aktív tag

Akkor akár 24bit ami DirectX 9.0 akár 32 bit visszanyúl a 16 és 24 ''sávba'' is? :F

Asus A7V8X 1009 BIOS , AMD Athlon XP 2000+ ™ , h2Twin , 256MB PC2700 (333Mhz) , AsusV9280 Ti4200 128MB 8x AGP (275/600) ,Samsung 80GB + Seagate 8.6GB, 17'' Samsung SM 753S

(#22) erdoke válasza xuldar (#19) üzenetére


erdoke
titán

OFF

Az első (kérdő) mondatodat már értem én is...:)

A legjobb aláírás a héten

(#23) eper-fa


eper-fa
aktív tag

hát azt mondom, h ember legyen a talpán, aki egyébként azonos körülmények között egetbaszó különbséget vesz észre a 24 és a 32 bit között, mer sztem én ugyan nem fogom látni...

''A puszta ötlet még el sem kezdett gondolkodni azon, hogy adjon-e esélyt önmagának arra, hogy felbukkanjon a fejemben.'' (from Galaxis útikalauz...)

(#24) rudi


rudi
nagyúr

Hát nemtom... Éppen az NVsek bizonygatták hogy Spilbergéknek is elég a 16bites pixel shader. Csak lehetne már tudni valamit az új chipekről...

Mellesleg most éppen veszettül előbbre van a hardver mint a szoftver. Szegény programozók alig emésztették meg a programozható shadereket és a ciklusokat, áris itt a 32bites pontosság. Jó lenne kicsit lassítani és inkább a gyártás gazdaságosságára és olcsósítására koncentrálni...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#25) Sanya válasza eper-fa (#23) üzenetére


Sanya
nagyúr

:C, én sem tudom megkülönböztetni, még azt sem: hogy szebb a képe. most miben szebb? mi a jobb? nem mindegy? most ez is 32 bites lesz. engem is az érdekel, ha játszok, hogy menjen a game. nem azt, hogy 8millió fps-sel menjen

A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!

(#26) rudi válasza Sanya (#25) üzenetére


rudi
nagyúr

Kb abban lesz szebb hogy eddig meg lehetett csinálni a millió MHz-vel rezgő zongorahúrt, most meg majd meg lehet csinálni a milliárd MHz-vel rezgő húrt ;)

Durván arról van szó hogy mostantól minden sépci aniso és textúramintavételező és fényszámoló algoritmust még precízebbre lehet írni.
összeszedtem pár dolgot a shaderekről, akit érdekel nézze meg: [L]http://vganfo.uw.hu/vga.html#shader[/L]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#27) emvy


emvy
nagyúr

A kerekítések miatt lényeges a 32 bit. Ha tőleg a 4 számjegyes pontosságú végeredményt várnak a suliban, akkor a legjobb végig legalább 8 tizedesjeggyel számolni, nem?

while (!sleep) sheep++;

(#28) Zenty válasza emvy (#27) üzenetére


Zenty
őstag

OFF Jó az aláírásod :)) /OFF

Guild Wars - Zenty a survivor

(#29) Zenty válasza Zenty (#28) üzenetére


Zenty
őstag

sorry flame on /off kihagytam :(

Guild Wars - Zenty a survivor

(#30) Goose-T válasza Power (#15) üzenetére


Goose-T
veterán

Azért nem volt ez mindig így. Te biztos nem futtattál 386-oson Windows 3.1-et. :) Akkor bizony nem járt elôbbre a HW, mint a SW.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#31) fanti válasza Goose-T (#30) üzenetére


fanti
addikt

Ja,ja!

Sem nem doomoztál 386 sx - en egy 256K!-s Realtek ISA-s kártyával! :C

GIGABYTE B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 9 5950X, Noctua D14, Crucial Ballistix 4x16GB DDR4 3200Mhz@3800MHz CL18, Powercolor 7900XT, M.2 Samsung 981 2TB, M.2 Kioxia (XG6) 2TB, 2 x Intel 730 SSD 480GB, Crucial MX500 2TB, SEAGATE SkyHawk 6TB, 750W Gigabyte Aorus Gold, Evolveo T4, Samsung S43BM700UUXEN

(#32) Power válasza xuldar (#19) üzenetére


Power
senior tag

Csak kérdeztem.
Amúgy azt hittem erről nem tudnak.
''Tavaszra mikor megjelenik már több lesz.''

:)) :)) :))

Power

(#33) Power válasza erdoke (#22) üzenetére


Power
senior tag

OFF
Végre valamit :)

Power

(#34) Power válasza Goose-T (#30) üzenetére


Power
senior tag

''Azért nem volt ez mindig így. Te biztos nem futtattál 386-oson Windows 3.1-et. Akkor bizony nem járt elôbbre a HW, mint a SW.''

Megvolt az is :)
Kifejtenéd bővebben, mert nem igazán értem mire gondolsz.

Power

(#35) Power válasza ArchElf (#20) üzenetére


Power
senior tag

''És végre talán elfelejtődik ez az ATi/nVidia 16/24/32 bit lebegő pontos-szám mizéria...''

Ebben azért nem lennék olyan biztos.

Az sztem továbbra is megtartja a 12/16/32-t. Míg az ATI full 32-n fog dolgozni.
S így megint egymásnak feszülnek a durcás vörös fejű kisgyerekek, hogy ez a gyorsabb avagy az.

Power

(#36) Power


Power
senior tag

Mindjárt megtöltöm az oldalt :DD :DD :DD

Power

(#37) rudi válasza Power (#34) üzenetére


rudi
nagyúr

Anno a 386osokhoz 4-8 és a hihetetlen mákosoknak 16MB RAM juk volt. Akkoriban 4000pézbe került EGYETLEN MB RAM! Ezekhez a gépekhez 100-200MB-os winyók voltak és max 1-2MBos VGAk. A win3.1 idle állapotban evett olyan 3MB RAMot és homályos emlékeim szerint 10-20MB körül volt csak a rendszer mérete. Szóval megette a RAM 50-90%át és felemésztette a winyó 10-20%át.

Mai korra (256-512MB RAM és 80GB winyó) ez 240MB RAM és 10-20GB tárhelyet jelent :)

Megjegyzem egy 1700as celeronon 128MB RAM al kifejezetten nem érzi magát
jól a winXP home (most 256MBos celeron1700on ülök, vördöztem, ftpztem és van 8 explorer ablakom 248MB os memória csúcsértékkel).

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#38) erdoke válasza Power (#34) üzenetére


erdoke
titán

Végre valamit.:D

A legjobb aláírás a héten

(#39) Power válasza rudi (#37) üzenetére


Power
senior tag

Ilyen alapon akkor ez most is áll.
Itt ülök 2 GB RAM előtt és olyan programot futattam, aminek a minimum az 1G és azon csak vánszorog(2 hete még nekem is csak vánszorgott az 1G-val).
Ez pont nem sw előbbrejárását fejezi ki, ha a hw nyújtotta lehetőségeket nem próbálja optimálisan kihasználbi.
Szvsz nem osztom a véleményt, hogy a win3.1 tájékán a sw járt előbb.

Power

(#40) rudi válasza Power (#39) üzenetére


rudi
nagyúr

azért win3.1 terén sokkal többet optimalizáltak mint mostanában (sokkal kevésbé volt komples). Amikor ránkszakadt ez az egész P3-4 csomag akkor mindenki kezdett leszokni az optimlaizálásról. Nézd meg pl. a Ford Racing-et 200MBra installálva vagy a LFS-t és mérd össze az 1GB feletti MB WorldRacing vagy NFS:u-val. Azért annyival nem jobbak mint amennyivel nagyobbak...

Legtöbben úgy definiálják az előbbre járást hogy nagyobbak az igényei. Ha a progginak 1GB kell és csak 512MBvan akkor az SW jár előbb, de az okok nem ismertek. Szerintem mostanában nem sok átlagos proggi terheli le 100%on egy 3,2es P4et vagy egy 2,8as Barthon-t. Az hogy falja valami a RAMot az a gyügeség jele legtöbbször.

Akkor most precízebb radeononk témához 2 link:
[L]http://www.digit-life.com/articles2/ps-precision/index.html[/L]
[L]http://www.beyond3d.com/articles/directxnext[/L]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#41) FreeM válasza Power (#14) üzenetére


FreeM
aktív tag

''Mindig is a fix belső számolás volt az ATI chipekben, még amikor az gforce-ok 16/32 biten számoltak, már akkor is 32 biten számolt belül.'' LOL! Látom rendületlenül elkötelezett híve vagy a téveszmék terjesztésének! :DDD Ha ezt a legutóbbi aranyköpésedet a shader regiszterekre is értetted, akkor sikerült saját magaddal is súlyos ellentmondásba kerülnöd (ha belül az ATI 32 biten számol, akkor hol a 24 bit? LOL!).
Arra viszont nem számítottam, hogy még ezt is alul tudod múlni: :DDD
''a 16 bitnek meg nincs létjogosultsága ugyanis nem elég pontos(nem ér többet mint az fixpontos 8 bit)'' MegaLOL! :DDD :DDD :DDD (Vagy 2 percbe tellt, míg abba bírtam hagyni a nevetést!) Szerintem ezt már kőbe kellene vésni! Ez a mondat a gondolkodás olyan tökéletes mértékű hiányáról árulkodik, ami még itt sem túl gyakori (najó, ne legyünk igazságtalanok, bandit21 általában ezt hozza, de most őt ne számítsuk :DDD

(#42) Power válasza FreeM (#41) üzenetére


Power
senior tag

''Látom rendületlenül elkötelezett híve vagy a téveszmék terjesztésének! Ha ezt a legutóbbi aranyköpésedet a shader regiszterekre is értetted, akkor sikerült saját magaddal is súlyos ellentmondásba kerülnöd (ha belül az ATI 32 biten számol, akkor hol a 24 bit?''

Milyen 24 bit barátom? Ezek fixpontos műveletek? Itt csak 8/16/32 bit lehet. Ez a DX9 előtti chipekre vonatkozik, MEGALOL, hogy ennyire nem tudsz különbséget tenni a múlt idő és a jelen idő között.

Ha kicsit is értenél hozzá, akkor tudnád, hogy az fp16 csupán 3 jegyre pontos ami csupán szerinted elég számolásra. Egy komplexebb számításnál már annál is kevesebb. Konstansnak jó, de nem számolásra. Tanulmányozd csak a szagirodalmat, bár úgyis hiába nem vagy képes fel fogni a különbséget.

Power

(#43) FreeM válasza Power (#42) üzenetére


FreeM
aktív tag

Jaj, hibát követtem el, amikor egy implikációval teljesen összezavartam barázdálatlan agyadat! :DDD
Szóval a FP16 3 jegyre pontos? Jó legyen, te viszont azt állítottad, hogy a 8 bites fixpontos ábrázolásnál (FX8) nem ér többet, azaz nem pontosabb ami viszont 0 jegyre pontos. Tehát szerinted 3 <= 0 áll fenn! MegaLOL2! :DDD :DDD :DDD Te egyébként sosem szoktál gondolkodni?
Ha neked külön élvezetet okoz, hogy rendszeresen szénné égeted magad ezekkel az emeletes baromságokkal, akkor megnyugtathatlak, nagyon jó úton jársz! :DDD

(#44) FreeM válasza Power (#42) üzenetére


FreeM
aktív tag

Ja, és köszi az ajánlást, de a ''szagirodalmat'' inkább meghagyom neked! :DDD LOL!

(#45) Bandit21 válasza FreeM (#41) üzenetére


Bandit21
addikt

2 percig nevettél ezen? Baromi boldog életed lehet. Sajnállak.

Másokat gépelési hibáért cseszegeted? Ez is szép, okos, kulturált dolog.

De a szellemi gyöngeség magas foka az amikor olyankokat szólsz le akik ''ott sincsenek''. Ha már 5-10 hozzászólásnyi vita után csinálod akkor is szemét dolog. De így h elfogy az ötlettár és előveszel valakit, és azt húzod. (éppen engem) A múltkor egy általad nyitott topicban (már kitudja hányban) leírtam h mit gondolok rólad és h NE VÁLASZOLJ CSAK GONDOLKODJ EL RAJTA. A memóriád sem az igazi...

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

(#46) Power válasza FreeM (#43) üzenetére


Power
senior tag

''Szóval a FP16 3 jegyre pontos? Jó legyen, te viszont azt állítottad, hogy a 8 bites fixpontos ábrázolásnál (FX8) nem ér többet, azaz nem pontosabb ami viszont 0 jegyre pontos. Tehát szerinted 3 <= 0 áll fenn!''

Látom a matekkal is problémáid vannak szerinted egy 8 bites szám, 0 számjegyet képes ábrázolni?
Ezek után teljesen mindegy mit írok, mert azt is kijelenheted, hogy a 2+2 az 59. És még meg is vagy győződve róla :)

''Ha neked külön élvezetet okoz, hogy rendszeresen szénné égeted magad ezekkel az emeletes baromságokkal, akkor megnyugtathatlak, nagyon jó úton jársz!''

Ez a legjobb. :DD
A bagoly ordítozik.

Power

(#47) karib


karib
addikt

A személyeskedéseket villámgyorsan be lehet fejezni, különben takarítunk a témában. Nem csak FreeM-nek szólt, másnak sem kell felvenni a stílusát.

Department of Redundancy Department

(#48) FreeM válasza Power (#46) üzenetére


FreeM
aktív tag

''Látom a matekkal is problémáid vannak szerinted egy 8 bites szám, 0 számjegyet képes ábrázolni?'' Persze ezt is rosszul látod! Az, hogy valami hány jegyre pontos, az nem ugyanaz mint hogy hány számjegyet képes ábrázolni! Tudod a gizike is hasonlít a gőzekéhez, de mégsem ugyanaz a kettő! :DDD (Amit mondtál az egyébként is értelmetlen, mert egy akárhánybites szám sosem ábrázol semmilyen számjegyet sem, legfeljebb annak a reprezentációja, de ettől az ''apróságtól'' most eltekintek :DDD :DDD :DDD
Adok neked néhány számot FP16-ban ábrázolva:

E4D2
8000
4248
3C0A

Házi feladatként határozd meg, hogy mi a decimális értékük ezeknek, és döbbenj rá, hogy az FP16 valójában hány ''számjegyet képes ábrázolni'' :DDD és arra is, hogy hány jegyre pontos! LOL!
Miért van megint olyan érzésem, hogy se kiszámolni nem fogod tudni ezeket, se rádöbbenni nem leszel képes, hogy megint milyen iszonyatos zöldséget mondtál?! :DDD

''Ezek után teljesen mindegy mit írok, mert azt is kijelenheted, hogy a 2+2 az 59.'' Rossz hírem van számodra! :DDD :DDD :DDD
Házi feladat a maradék definíciókat meghatározni! LOL! :DDD

(#49) FreeM válasza karib (#47) üzenetére


FreeM
aktív tag

karib, ha valaki síkhülye és ezért kinevetem, az ugye még nem számít személyeskedésnek nálatok?

(#50) rudi


rudi
nagyúr

Hát syomorú amit műveltek mindkét oldalról...

Aki nincs tisztában számokkal pontossággal mindenfélével az nézzen utána mielőtt írogat! Másik oldalról meg gyönyörűszép ha valaki észreveszi más hiányosságát errel ''lehülyézbaromol'' mindent mindenkivel...

Valahol (2es számrendszer egészek) igaz hogy a 8bites szám 8 számjegyet ábrázol de ebben a DX9 esetben ez NEM áll. Erre lehet FreeM módjára reagálni és lehet másképp:
Kedves Power!
Úgy néz ki hiányosak az ismereteid számábrázolás és ATI számhasználat terén is.

1. Saját érdekedben nézz rá Tessier www.savagegamers.hu-n található cikkére amiben foglalkozik számábrázolással vagy látogass be valami nyilvános egyetemi előadásra számítógépes architektúrákkal kapcsolatban (Veszprémben Dig Rendszerek és Számgép Arch indul februárban és az első 1-2órán elmondanak mindent ami fontos számábrázolásban - valahol fenn van az előadások anyaga, ha érdekel megkeresem). Másik megoldás hogy megnéyed az IEEE weboldalán a leírásokat az ő hivatalosan szabványban rögyített típusairól.

2. ha már tiszta a számábrázolás akkor jöhet az a két cikk amit kicsivel korábban belinkeltem digit-liferől és beyond3dről.

3. ATI TELJES MÉRTÉKBEN Microsoft DitectX 9.0-ra tervezte az r300as chipet MINDENHOL követve annak MINIMÁLIS igényeit, ahogyan ez a digit-life-s cikkből is kijön, szóval általában 24bit maximum.

FreeM: lehetne mellőzni a reakciós politikát végre?! Ez itt a PH! fórumán nem FIDESZ VS MSZP stílus hanem aki tud valamit megosztja a kevésbé tudókkal és EMBERI, CIVILIZÁLT módon!!!

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#51) Power válasza FreeM (#48) üzenetére


Power
senior tag

''Persze ezt is rosszul látod!''

Persze... :)

''Az, hogy valami hány jegyre pontos, az nem ugyanaz mint hogy hány számjegyet képes ábrázolni!''

Akkárhogy szépíted megint beégtél, de hát ezt már megszoktuk. A hány jegyre (tizedes) pontos helyes megfogalmazás volt és erről volt szó. Ez csak 3, szóval felesleges höbörőgnöd. 10 biten a tudomány mai állása szerint ennyit lehet ábrázolni.

''E4D2
8000
4248
3C0A''

MegaLOL! BE vagy LE?

''Miért van megint olyan érzésem, hogy se kiszámolni nem fogod tudni ezeket, se rádöbbenni nem leszel képes, hogy megint milyen iszonyatos zöldséget mondtál?!''

Írod ezt a sötétség magabisztosságával.

''Akárhogy is szépítjük a dolgot, ezt megint iszonyúan beszívtad!''

Neked ez a mániád :) Biztos kiskorodban sokat szívattak, mert ez már rögeszme nálad.

Power

(#52) Power válasza rudi (#50) üzenetére


Power
senior tag

''Hát syomorú amit műveltek mindkét oldalról...''

Ez tényleg syomorú.

''Valahol (2es számrendszer egészek) igaz hogy a 8bites szám 8 számjegyet ábrázol de ebben a DX9 esetben ez NEM áll. Erre lehet FreeM módjára reagálni és lehet másképp: ''

Dehogynem. Az FP16 se5m10 alakú. Azaz 10 darab 1 bites számjegyet ábrázol ez tizesszámrendszerben pont 3.

''Kedves Power!
Úgy néz ki hiányosak az ismereteid számábrázolás és ATI számhasználat terén is. ''

Ha valamit máshogy tudsz, mint ahogy van, az nem biztos hogy téged igazol. :)

''1. Saját érdekedben nézz rá Tessier www.savagegamers.hu-n található cikkére amiben foglalkozik számábrázolással vagy látogass be valami nyilvános egyetemi előadásra számítógépes architektúrákkal kapcsolatban (Veszprémben Dig Rendszerek és Számgép Arch indul februárban és az első 1-2órán elmondanak mindent ami fontos számábrázolásban - valahol fenn van az előadások anyaga, ha érdekel megkeresem). Másik megoldás hogy megnéyed az IEEE weboldalán a leírásokat az ő hivatalosan szabványban rögyített típusairól.''

Talán a informatika-i Ph.D. után és az 2 év egyetemi oktatás után nem biztos, hogy én szorulok rá a savegamers-re...bár biztos igazad van. :)
Hisz nem a nagyhírű Veszprémben, hanem a BME/Berkley egyetemén hallgattam és adtam az előadásokat.

''3. ATI TELJES MÉRTÉKBEN Microsoft DitectX 9.0-ra tervezte az r300as chipet MINDENHOL követve annak MINIMÁLIS igényeit, ahogyan ez a digit-life-s cikkből is kijön, szóval általában 24bit maximum. ''

Rég nem erről van szó. Amúgy ennek az ellenkezőjét senki nem állította.

''FreeM: lehetne mellőzni a reakciós politikát végre?! Ez itt a PH! fórumán nem FIDESZ VS MSZP stílus hanem aki tud valamit megosztja a kevésbé tudókkal és EMBERI, CIVILIZÁLT módon!!!''

Kösz, hogy ilyen címen szólítasz, inkább annyit mondok mint FreeM-nek először tanuljatok-olvasatok s csak utána szóljatok.


Power

(#53) rudi válasza Power (#52) üzenetére


rudi
nagyúr

Hú végre egy szakmabeli. Kicsit furcsán is érzem magam hogy valamilyen értékben leoktatást csináltam... Nehéz megállapítani a fórumozókról hogy kicsodák micsodák és milyen tudásbeli alapokkal rendelkeznek (se rating, se icq, se webcím), kár (FreeMről sem tudom honnan szerzi az eszet)

Veszprémet azért írtam mert én ott tanulok és az ottani anyagról van pontos képen (csak ne kellene hétfőn ZH-t írni). Savage gameres cikk nagyon jó bárkinek, mert aki tudja az alapokat az az ott olvashatók után a fejére csap hogy AHÁ RIP mapping! és akkor már szinte minden világos a vertex/pixel shaderekig...

FP16 ugye floating point 16bit vagyis emlékeim szerint (nem 100% de valami hasonló)
s - előjel
e5 - exponens 5biten
m10 - 10bites mantissza a 0-1 intervallumon (prsze ketteskomplemenssel meg mindennel)

Savagegamers: ''Lebegőpontos számábrázolás esetén a kettedespont helye nem fix, hanem a fixpontosként felírt számban vándorol. Egy ''seeemmmmm'' formátumú lebegőpontos szám értéke: (-1)^s*2^(e-bias)*1.m, azaz az ''s'' bit meghatározza az előjelet, az e-vel jelölt exponens kettő valamelyik hatványát adja (a ''bias'' egy fix konstans, a nulla érték helyét jelöli ki, így mind negatív, mind pozitív hatvány elérhető), ami a már említett jobbra/balra tologatás miatt az m-el jelölt mantissza eltolását jelenti (normalizát számokról lévén szó, a mantissza első bitje mindig 1, így azt nem ábrázoljuk, a maradék pedig törtrészt ad meg).''

Eszerint és szerény tudásom szerint az fp16 valahol 10ad16 nagyságrendjében van maxban és minimuma 10ad(-15) táján van, finomsága pedig 2ad(-15) szóval nemértem hogyan jön a 3 jegy hacsak nem a ((2ad10)/2)-1 fixpontos 10bitből.

''Ha valamit máshogy tudsz, mint ahogy van, az nem biztos hogy téged igazol. ''
Ezt nemértem? Kamu lenne az amit a beyond3d, digit-life, 3dcenter, prohardver állít hogy 24bites az ATi hardver (ahogy a DX9 a legtöbb esetben MINIMUM kéri) vagy az IEEE FP16al van gond?

DXes témát csak ezért hoztam fel mert ott volt tárgyi tévedés és erre a 14es számú hozzászólásra indult a hajcihő.

''először tanuljatok-olvasatok s csak utána szóljatok''
szép-szép...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#54) rudi válasza rudi (#53) üzenetére


rudi
nagyúr

Előzőben elírtam a legkisebb ábrázolhatót; nem 10ad(-15) környéke hanem a maximum negatív előjellel szóval -10ad(16) nagyságrendje körül.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#55) Power válasza rudi (#53) üzenetére


Power
senior tag

''Savagegamers: ''Lebegopontos számábrázolás esetén a kettedespont helye nem fix, hanem a fixpontosként felírt számban vándorol. Egy ''seeemmmmm'' formátumú lebegopontos szám értéke: (-1)^s*2^(e-bias)*1.m, azaz az ''s'' bit meghatározza az elojelet, az e-vel jelölt exponens ketto valamelyik hatványát adja (a ''bias'' egy fix konstans, a nulla érték helyét jelöli ki, így mind negatív, mind pozitív hatvány elérheto), ami a már említett jobbra/balra tologatás miatt az m-el jelölt mantissza eltolását jelenti (normalizát számokról lévén szó, a mantissza elso bitje mindig 1, így azt nem ábrázoljuk, a maradék pedig törtrészt ad meg).''

Eszerint és szerény tudásom szerint az fp16 valahol 10ad16 nagyságrendjében van maxban és minimuma 10ad(-15) táján van, finomsága pedig 2ad(-15) szóval nemértem hogyan jön a 3 jegy hacsak nem a ((2ad10)/2)-1 fixpontos 10bitbol.''

Na erre már tényleg írnom kell!!!
Ha most hétfon írsz, akkor már késo :)

Szóval a szám mindegyik részét kettes számrendszerben tárolódik, azaz fp16 esetén(nem része a IEEE Standard for Binary Floating-Point Arithmetic'' ANSI / IEEE Std 754-1985 New York szabványnak, nem véletlenül csak 32 bit és afelettitol határozták meg)
az exponens 5 bites, azaz az exponens -15...+16 tartomány ölel fel(fizikailag van egy ún. Nullpont amihez hozzáadódik a pozitív/negatív elojeles érték az ábrázolásnál - bias vagy minek írták) . Ebbol következoen a nagyságrend 2^-15 és 2^16 között van.
Ez tízesszámrendszerben 15 * log(2) ~ 4,5 azaz 10 ^ -4,5 ... 10^+4,8

Na most ez még nem olyan nagy baj, hisz ez könnyen megoldható programozási oldalról, hogy a nagyságrendbol nem lépünk ki. Gyakorlatilag a nem a nagyságrend miatt szoktak 64/80/128 bites lebegopontos számításokat alkalmazni, hanem a pontosság miatt.(Egy FP64 szám nagyságrendje 10^308-as ami a csak nagyon kevés helyre nem elég).

A pontosság viszont csak a mantisszából ered s ez független az exponenstől.

Vegzünk egy egyszerű példát:

6730

1101001001010 (2-es számrendszerben)

Normalitzáljuk: 1,101001001010 * 2^12 - itt 12 számjegy van az vezeto egyes után, viszont nekünk csak 10 bitünk van, így az utolsó két jegy elveszik.

Tehát 1,1010010010 * 2^12 - ez csak 6728. Hopp már a 3-dik számjegy nem jó! Ha felfelé kerekítünk akkor 6732 az eredmény, így csak a negyedik számjegy nem jó(bár az eltérés a pontosszámtól ugyanakkora), tehát csak 3 számjegyre pontos az ábrázolásunk bármit csinálunk.
A valóságban azonban még sokkal nagyobb gond van! Ugyanis számolni is szeretnék a számunkkal.

A szám nagyságrendjétol most tekintsünk el, hogy az tudjuk ábrázolni majd 16 biten(az exponens miatt - ugyanis a szorzat eredménye végtelen lenne).

Szorozzuk a 6730-at önmagával -> 45292900, majd osszuk el 6730-cal. Az eredmény a 6730

16 bites lebegopontos számokkal:
Adott a (6728) * (6728) = ?
Ez binárisan áll egy mantissza szorzásból, az exponenseknél pedig csak összedás van.
1,1010010010 * 1,1010010010 = 1,010110010101101000100 * 2^1
Azonban továbbra is csak 10 jegynek van hely az egyes után, így: 1,0101100101 * 2^25 ami csak 45252608
Na osszuk el 6728-cal:
1,0101100101 * 2^25 / 1,1010010010 2^12 = 1,1010010001 * 2^12 (s ez már csak 6724)
Könnyen belátható minnél több muveletet végzünk annál nagyobb lesz a számolási hiba. Simán nem tartahó a 3 jegy pontosság összetettebb számításoknál.

Te:''Úgy néz ki hiányosak az ismereteid számábrázolás és ATI számhasználat terén is.''
Én: ''Ha valamit máshogy tudsz, mint ahogy van, az nem biztos hogy téged igazol.''
TE: ''Ezt nemértem? ... ''

Így érthető?

''szép-szép...''

Szép bizony! :)

Power

(#56) rudi válasza Power (#55) üzenetére


rudi
nagyúr

Most már majdnem teljesen világos (remélem most már másoknak is világos és nem LOLoznak tovább...) köszi szépen, még maradt egy kérdésem:
akkor most elvileg van olyan egész szám amit nem lehet FP16on ábrázolni pontosan mantisszából?

OFF
nem ebből volt ZH hanem analóg proctömbök és társaikból azért köszi a törődést ;) ON

Ja még valami: digit-life cikkje alapján (talén már linkeltem) az ATI r3xx es hardver minden belső pixel shader regisztere FP24es.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#57) Power válasza rudi (#56) üzenetére


Power
senior tag

''akkor most elvileg van olyan egész szám amit nem lehet FP16on ábrázolni pontosan mantisszából?''

Már, hogyne volna?
Mivel csak 3 tizedesjegy pontosságú ezért egy csomó lehet.
pl. minden olyan 2048 feletti egész szám pontatlanul ábrázolhatatlan ami páratlan.
4096 felett már elég, ha nem osztható maradék nélkül 4-gyel és így tovább.

Az pontosság szempontjából teljesen mindegy, hogy egész vagy sem, csak az számít, hogy hány 2-edesjegyen fér el.
A 0,1 például 2-es számrendszerben végtelen 2-edes tört, azaz nem ábrázolható teljesen pontosan, míg 0,015625 hiba nélkül ábrázolható.

''Ja még valami: digit-life cikkje alapján (talén már linkeltem) az ATI r3xx es hardver minden belső pixel shader regisztere FP24es. ''

Ez miért fűzöd mindig hozzá? :)

Power

(#58) Raymond


Raymond
félisten

To Power es rudi: UEBERCOOL discussion :-)))

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#59) ArchElf válasza Raymond (#58) üzenetére


ArchElf
addikt

Szeretünk Raymond...
:D
AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#60) Raymond válasza ArchElf (#59) üzenetére


Raymond
félisten

Hat erre csak annyit mondhatok mint ''Kozso'' egy rola keszult parodiaban:

''Csak az azbeszt-melleny tudja felfogni a szivembol arado tomerdek melegseget !'' (vagy valami hasonlo) az ilyenek hallatan.

:-)))))))))))))))))

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#61) rudi válasza Power (#57) üzenetére


rudi
nagyúr

csak azért fűztem hozzá hogy legyen valami a topic témájában is, ez a 24 fog a 4xx-es sorozatban 32re módosulni és még hasznos info lehet az is hogy ez a 24bit áll a partial precision módra is.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#62) faster válasza Power (#35) üzenetére


faster
nagyúr

Az sztem továbbra is megtartja a 12/16/32-t.

Csak halkan megjegyezném, hogy ha jól értesültem, az FX5900 széria már nem ismeri az FP12-t.

(#63) Raymond válasza faster (#62) üzenetére


Raymond
félisten

Nem ertesultel jol:

1. FP12 nincs, FX12 van
2. Csak az integer egysegek szama csokkent a chipben hogy nohessen a float egysegek szama.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#64) Power válasza Raymond (#63) üzenetére


Power
senior tag

Így van. :)

Power

(#65) faster válasza Raymond (#63) üzenetére


faster
nagyúr

1. FX12 -őt akartam írni
2. [L]http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/nv35/index.php?p=2[/L]


...the ''2.0'' because the Floating Point shader performance is supposed to be doubled, and it's said that the integer units that existed within NV30 have been fully replaced by Floating Point units.

(#66) Raymond válasza faster (#65) üzenetére


Raymond
félisten

2. Igen, kb ez az amit irtam, csak en azt a verziot szeretem hogy az integer egysegek szama csokkent es nem azt hogy ''fully replaced''. Ami keves info/analizis van a chiprol senki nem lehet biztis benne csak az NV...

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#67) faster válasza Raymond (#66) üzenetére


faster
nagyúr

Sajnos az nvidia semmi normális infot nem ad ki, erről a dologról olvastam már a beyond3d fórumában is. Lehet, hogy formátumkonverzióval oldották meg a FX12 kezelést, asszem, Radeonoknál is így működik (ezt nem tudom, ennek még utána kellene néznem).

(#68) Raymond válasza faster (#67) üzenetére


Raymond
félisten

Radeonnnal nincs FX12, FP16 stb. Csak FP24-ben dolgozik, az egesz hardawre FP24. Ha a shaderkodban vannak Partial Precision Hint-ek (FX12, FP16) ezek ignoralva vannak es FP24-el megy a dolog. Nem tud massal menni, mert nincs mas hardware. Az hogy nincs is szuksege a Partial Precision-hoz az mas kerdes. Valamire azert az is jo lehet a az uj kartyakban benne lesz, csak most speciel arrol van szo, hogy az NV kartyanak kell, az ATI-nak meg nem ahoz, hogy egy bizinyos sebesseget elerjenek.

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#69) faster válasza Raymond (#68) üzenetére


faster
nagyúr

Egyébként nem tudod véletlenül, hogy hol lehet elérni hivatalos információkat ezekről a hardveres dolgokról GPU-knál? Mert így, hogy innen-onnan kell összollózni, eléggé macerás, miközben az Intel vagy az AMD developer oldala roskadozik a sok reference anyagtól.

(#70) Raymond válasza faster (#69) üzenetére


Raymond
félisten

Az MS DX9 SDK es developer documentation ajanlott. Amugy meg az egyik legjobb (ha nem a legjobb) oldal a Beyond3D. Foleg a forumok. Ami emberek oda irkodnak, mindig van jo info. Sourceforge server nagyon jo (source code, mas infok...)

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

(#71) rudi válasza faster (#69) üzenetére


rudi
nagyúr

[L]http://www.ati.com/developer[/L]
NVidiánál Cool Stuff menüben van ez-az

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#72) FreeM válasza Power (#51) üzenetére


FreeM
aktív tag

''A hány jegyre (tizedes) pontos helyes megfogalmazás volt és erről volt szó. Ez csak 3, szóval felesleges höbörőgnöd.''
Klasz, hogy végre sikerült találnod valakit, aki elmagyarázta neked, hogy mit is akartál eredetileg mondani. LOL! Most akkor ez az utolsó változatod vagy még előjössz 1-2-vel?
Azonban még továbbra is adós vagy azzal a - minimum Nóbel díjat érdemlő - bizonyítással ami a te iszonyatosan agyatlan állításodat (FP16 <= FX8 pontosságban) alátámasztaná (úgy látszik ez az ismerősödnek sem jött össze LOL! :DDD ). Tudod normális ember belátja, hogy ökörséget mondott, de te ezt képtelen vagy megtenni.

''MegaLOL! BE vagy LE?''
Büntetésből NEKED mindkét bájtsorrenddel ki kell számolni! LOL! :DDD

''Írod ezt a sötétség magabisztosságával.''
MegaLOL5! :DDD :DDD :DDD Te hogy van az, hogy se a BME/Berkley előtt se utána nem sikerült helyesen megtanulnod írni? Erre EGY magyarázat lehet az, hogy te akkor jártál a BME/Berkley-n amikor én balerinaként nagy sikereket arattam a Bálsoj Tyiátr-ban! LOL! :DDD
Mondjuk az igaz, hogy így legalább egyenszilárdságú a mondanivalód tartalma annak formájával! LOL! :DDD

Egyébként rájöttem, hogy mi a stratégiád lényege! Egyre nagyobb marhaságokat mondasz abban reménykedve, hogy így talán halálba tudsz nevettetni. Ne fáradj, nem fog sikerülni! :t

(#73) FreeM válasza Raymond (#70) üzenetére


FreeM
aktív tag

Igen, de ez így még kevés. A begyűjtött anyagokat értelmezni is tudni kell. Ha valaki a legalapvetőbb fogalmakkal ( pl. FP16 :P ) sincs tisztában, akkor nincs sok értelme ezek olvasgatásának. Hacsak nem akar beállni a lököttségek terjesztőinek igen népes táborába.

(#74) Power válasza FreeM (#72) üzenetére


Power
senior tag

Na!
Visszatért a sulinet! :)

''Tudod normális ember belátja, hogy ökörséget mondott, de te ezt képtelen vagy megtenni.''

Jaj! Ez már komolyan nagyon fáj!
Te már kezelésre szorulsz :)

...

Látom, hogy már csak a személyeskedésre koncentrálsz, mivel a tényeket, ismeretek hiányában képtelen vagy felfogni.

Power

(#75) Power válasza FreeM (#73) üzenetére


Power
senior tag

Már megint csak a személyeskedés.
Én csak a szüleidet sajnálom...

[Szerkesztve]

Power

(#76) rudi válasza Power (#74) üzenetére


rudi
nagyúr

Pedig én már úgy reménykedtem hogy végre észrevette hogy itt nem szívesen látott vendég. Pár napig nyugi volt és most hogy megit szólt párat máris jönnek a ''szerkesztve'' feliratok (más topicokban is).

FreeM: ELLENTÉTBEN VELED Power indokolta állításait amiben kételkedtem! Téged eddig csak ''ugatni'' láttalak SOHA nem követte elmarasztaló szavaidat magyarázat hogy az éppen szidalmazott áldozat tévedése hogyan javítható ki. Tudod egy állítást marha egyszerű kimondani (pl.: FreeM stílusa kritikán aluli) de BIZONYÍTANI gyakran nehéz; mégis bizonyítás nélkül az állítás nem ér semmit még akkor sem ha talán igaz...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#77) rudi


rudi
nagyúr

''It's clear that the s10e5 floating-point format is left behind all other formats in most areas. It may look like a paradox but it's more correct to compare s10e5 numbers and fixed point numbers used in PS 1.x. Precision of the numbers in PS 1.x even on the NV30 is equal to 12 bit, which is equal to precision of the s10e5 FP numbers (if we take into account the sign bit and the implicit leading bit). And the advantage of the s10e5 format can be noticed exactly in comparison with the fixed point numbers - much bigger absolute values: 1 (or 2 or 8 in different chips) in comparison with 65536 and simultaneously much smaller absolute values.'' -- Digit-Life [L]http://www.digit-life.com/articles2/ps-precision/index.html[/L]

nem FX8 de FX12...

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#78) rudi válasza rudi (#76) üzenetére


rudi
nagyúr

Elnézést kell kérnem FreeMtől! A szerkesztve feliratok NEM ŐMIATTA VANNAK, a fórumozó motoron fejlesztettek! Sorry még egyszer.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#79) Bandit21


Bandit21
addikt

Egy a gáz, a stílus marad... bárcsak eltűnne...

regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  [Re:] Precízebb Radeonok (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.