Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) TomiLi


TomiLi
addikt

Abu! Nagyon gyors voltál!
Kíváncsian várom, hogy mennyit hoz a konyhára ténylegesen ez a technológia.... (Vagy hány vga-val lehet tartanai az fps-t... :DD)

Egyre jobban az jön le, hogy a játék gyártók évek óta "bevállt" séma szerint ontják a sz@rjaikat, és magasról tesznek a komolyabb technológiai lehetőségekre.....
Pedig akkor lenne, nem?

[ Szerkesztve ]

Bogyóka

(#2) Yutani


Yutani
nagyúr

Gondolom a SuperSampling AA sosem lesz jó megoldás, mivel az aktuális hardver az aktuális játékokon nem tudná megfelelő sebességgel megvalósítani. Persze régi játékokon biztos jól menne.

#tarcsad

(#3) adamssss


adamssss
veterán

Az nv eléggé elemében van. Kb minden napra jut két bejelentés/hír.

Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

(#4) Zodicus válasza adamssss (#3) üzenetére


Zodicus
senior tag

Nekem is ez jutott elsőnek az eszembe...

(#5) wolfman


wolfman
veterán

Ha most ez azt eredményezi amit a mellékelt képen látni, akkor annyira nem eredményes a dolog. Láttam én ennél már eredményesebb élsimítást is.

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#6) Abu85 válasza wolfman (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Mindenki látott már, de azt kell nézni, hogy ez működik, míg az MSAA nem. :)

Az mindenképpen fontos, és korábban is leírtam. A driverbe épített AMD MLAA és az NV FXAA nem Szent Grál. Semmi forradalom nincs. Az a lényege, hogy működjön ott, ahol az MSAA elhasal. Látható, hogy működik, így a feladatát ellátja. A többi a fejlesztő reszortja, hogy építsen jobb támogatást bele a játék motorjába.

Az AMD és az NV ennyit tud tenni. Szerintem ez is jobb, mint a semmi,

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#7) wolfman válasza Abu85 (#6) üzenetére


wolfman
veterán

DX9 alatt nekem működik az élsimítás pár újabb játékot kivéve, de DX10 és 10.1 alatt már nem igazán. Akkor gondolom oda tervezték ezt.

[ Szerkesztve ]

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#8) Abu85 válasza wolfman (#7) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pont a DX9-cel van a fő baj. DX10 és 10.1 alatt a fejlesztő meg tudja oldani. DX9 alatt esély sincs megszerezni a színinformációkat egy deferred render motorból. Ilyen mondjuk a Shift 2. Recés, mint az atom, mert semmilyen MSAA nem megy rajta. A fejlesztők procin futó MLAA-t raktak bele. Ott van a Witcher, aminek az AA-ja az übersampling beállítás. Ha benyomod rögtön felezi az FPS-t. Ez is annak az eredménye, hogy az MSAA nem működik, így a fejlesztők egy másik megoldást kerestek, ami sajnos kifekteti a hardvereket.
Ezek a morfológiai szűrők oda jók, ahol más megoldás elhasal, vagy sok erőforrást emészt fel. Nem tökéletesek, de a semminél jobbak.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#9) kriszpontaz


kriszpontaz
veterán

Én elvagyok recés élekkel is :).

(#10) BotaN


BotaN
senior tag

A szöveges részekről nem olvastam érdemi infót, pedig a MLAA legzavaróbb része az hogy ugye nem tudja mi az él és pl mi a szöged (karakterek széle), ezáltal szinte olvashatatlanná tette a szöveges részeket, nem is igazán elsimítás, inkább homályosít. Kipróbáltam például a World of Warcraft-ban, a chat-től kezdve mindent kivasalt. :)

http://www.flickr.com/photos/kristofkulcsar/

(#11) sNORh


sNORh
addikt

ideje volt már ennek is, csak bírjuk fps-el :)

Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84

(#12) Male válasza BotaN (#10) üzenetére


Male
nagyúr

Él vs. szöveg: A képen a szöveg határai élek... ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni (esetleg észlelheti, hogy 10 pixelnél rövidebb élek, így talán szöveg lehet, és kihagyja ezeket, de ez meg máshol okozhat problémát).

(#13) Televan74


Televan74
nagyúr

Ha két gyártó különböző élsimítási eljárásokon dolgozik, akkor a jövőben megjelenő játékokban a felhasználó jár pórul. Nem? Vagy rosszul gondolom?

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#14) h-yle válasza Male (#12) üzenetére


h-yle
addikt

Ne adj isten a motorba kéne építeni, és akkor a szöveg lehet egy másik "layeren" amire nem alkalmazzák ezt az eljárást.

Egyébként vicces, hogy egy olyan alapvető dologgal szopunk, amit sikerült megoldani pár éve gond nélkül, de mostanában a fejlett technika mellett az egyik legnagyobb problémát jelenti.

Abu van a jövőbeli (ne adj isten mostani) DX, vagy OpenGL szabványokba tervezve erre valami megoldás, vagy lesz ami lesz alapon nem foglalkoznak vele?

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#15) Male válasza h-yle (#14) üzenetére


Male
nagyúr

Nyilván abban a fázisban amikor még tudni, hogy az szöveg, akkor könnyen megoldható, de most az utólagos élsimításról van szó. Ilyenkor pedig egy éldetekciónál a betűk határait is élnek találja az algoritmus. Be lehet úgy lőni, hogy a játék által kiírt szövegeket ne vegye annak (pl közeli párhuzamos élek), de akkor meg máshol sem fog működni (pl oszlop), ahol ehhez hasonló rész van.

(#16) arn


arn
félisten

ahogy oregszem a szememen egyre kifinomultabb aa eljarasok jelennek meg :D en mar jo ideje nem allitgatok semmit sem drvbol. marad alapon.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#17) h-yle válasza Male (#15) üzenetére


h-yle
addikt

Értem én miről van szó, pont ezért mondom, hogy a fejlesztőknek kéne ilyen dolgokkal foglalkozni, mert driverből (sajnos) csak félmegoldásokra van lehetőség. Van egy olyan érzésem, hogy ezt a problémát (ismét sajnos) csak a köv. gen. konzolok fogják megoldani, mert addig nagyon kevesen fognak belenyúlni a multi platform motorjukba a PC kedvéért.

Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven

(#18) atkahun válasza arn (#16) üzenetére


atkahun
tag

Hát a szemen megjelenő élsimítást egyik cég sem tudja überelni. :DD
Csak kár hogy mindent elmos (még a betűket is), pedig nem is utólag történik a szűrés. :(

Na mindenesetre, sztem örüljünk, hogy a Nvdia is kidolgozott egy többé-kevésbé működőképes AA-t, ez is jobb mint a semmi.

...

(#19) KKaresz45 válasza Abu85 (#8) üzenetére


KKaresz45
senior tag

A Witcher 2-re gondoltál? Ott az übersampling-en kívül még van egy Anti Aliasing opció is a grafikai beállításoknál.

(#20) Duree


Duree
veterán

Na erre azért kíváncsi leszek,nem hiszek az Nvidiának,persze lehet,hogy most tévedek.

duree54

(#21) Recon666


Recon666
Közösségépítő

Jó dolognak tűnik, hajra NV. :)

(#22) SirRasor


SirRasor
őstag

Lehet fikázni, de ha a játékélmény fasza, akkor magasról tesznek az élsimításra, mivel észre sem veszik a játék hevében.

Make Love not war!

(#23) Male válasza h-yle (#17) üzenetére


Male
nagyúr

Így van, csak az költséges, így nem nagyon teszik meg... (mondjuk engem annyira nem izgat, szinte soha nem kapcsolok AA-t, mert nem zavarnak a recés élek a játékokban).

(#24) kriszpontaz válasza Male (#23) üzenetére


kriszpontaz
veterán

Na akkor nem csak én gondolkodom így, annyit nem ér hogy játszhatatlan sebességgel kockánként gyönyörködjek a simított vonalakban :) :D

(#25) Male válasza kriszpontaz (#24) üzenetére


Male
nagyúr

Így van :)
Azért lassú, hogy jól meg lehessen nézni, mennyivel szebb :DDD

Azért néha kipróbálom, és egy ideje már nem olyan vészes a lassulás, mint régen.... de nekem így sem éri meg.

(#26) Pietrosz


Pietrosz
addikt

Nekem az MLAA-val laggol a CS:S 6950-el, pedig fps alapján nem kéne. Én rontok el valamit, vagy a postprocess egy fasza kis laggot eredményez?

(#27) Pietrosz válasza Pietrosz (#26) üzenetére


Pietrosz
addikt

sry kifutottam, tehat ha jol ertem ahol mukodik az msaa ott egyértelműen azt ajánlott használni? Ez csak ilyen kényszer legyen valami akkor is ha más nem működik eljárás? :D

(#28) TTomax


TTomax
nagyúr

A ma kiadott whql driver relase-t olvasva egy szó nincs erről még sajnos...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#29) Abu85 válasza Pietrosz (#27) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Pontosan. Sajnos sok helyen nem megy már az MSAA, és ott csak a morfológiai szűrő a megoldás. Az NV FXAA-ja is ilyen lesz. Ha van MSAA támogatás, akkor az jobban dolgozik. Esetleg a Catalystben a kettőt együtt is lehet használni, az még jobb eredmény. Az FXAA most még csak magában működik, de ez betudható annak, hogy az implementálás még nem teljes. Majd ha hivatalosan is élni fog a fícsör, akkor lehet vegyíteni az MSAA-val.

A CS:S lagot inkább a motor szinkronizációja okozza. A vsync-et sem tűri a rendszer. Érdemes az FPS-t maximalizálni egy értékre a konzolból. Nem feltétlenül a 60 a legjobb. Nálam 80-nál találtam meg az ideális beállítást. Esetleg futtasd XP-n ott még a driver is állíthatta a vertikális szinkront, és azzal tökély a program. Win 7-en ez már nem lehetséges. A WDDM 1.1-es felület teljesen a fejlesztőre bízza a vsync és a frissítés kontrollját. A régebbi progikon ez nem a legjobb megoldás, mert azokat úgy fejlesztették, hogy a driverben ott vannak a beállítások. Ez hiba volt, mert a Win 7-re ezek eltűntek. :U

(#28) TTomax: Nyilván még nincs kész. Szvsz leghamarabb a 280-as szériában lehet aktív. Az NV nyilván azért nem mondott nekem időpontot, mert még ők sem tudják, hogy mikor tudják hivatalosan engedélyezni. A béta driverben még néhol lehet találkozni hibákkal. Ezt ki kell javítani. Erre van a tesztelési fázis. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#30) Pikari


Pikari
őstag

Elég nevetségesnek érzem ezeket a megvalósításokat akár egy 2000ben gyértott egyszerű 3dlabs Wildcat 4110 grafikus kártyához képest is. Szánalmas, hogy 11 év alatt sem sikerült ellopni.

[ Szerkesztve ]

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

(#31) Pietrosz válasza Abu85 (#29) üzenetére


Pietrosz
addikt

MSAA-val nincs ez a lag, csak ha mlaa-t kapcsolok rá, azért kérdeztem.
Viszont az FXAA megy amd-n is? Mert duke nukem forever demoban be lehet kapcsolni, és még működk is. Tehát elképzelhető, hogy ha játékon belül bekapcsolható, akkor menni fog amd-n is, ha meg nem, akkor marad a driveres forceolás, amit meg nyilván csak az nv fog tudni. :F

(#32) Abu85 válasza Pietrosz (#31) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Valószínűleg azért nincs lag MSAA-val, mert az nem post process. Az MLAA elég sok erőforrást felemészt, és egy szinkronhibás motorban ez lagot is eredményezhet. Ezért érdemes maximalizálni az FPS-t valamilyen értékben.
Persze, az FXAA az egy általános algoritmus, minden SM3-as GPU-n működni fog, ha beépítik a játékba. Az AMD MLAA-ja is tökéletesen működik a DX11-es GeForce-okon a Shogun 2-ben.
A driverbe ezek lecsupaszított változatait csak azért építik be, mert sok játékban nincs lehetőség MSAA-ra. Ettől függetlenül az adott motorba integrált AA a legjobb megoldás.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#33) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

Kaptam új infókat FXAA ügyben. Szóval a fejlesztés jól halad. Az aktuális verzió javítva lesz, mert nem kevés hibát sikerült felfedezni. Az OpenGL-es kód a 280-as driversorozatban debütálhat leghamarabb. Ami változás lesz, hogy az FXAA nem fog működni semmilyen más AA-val. Ez az opció most még él, így az FXAA mehet MSAA-val, de a jövőben a driver ezt tiltani fogja. Ez úgy lesz megoldva, hogy ha az FXAA aktív, akkor a driver automatikusan figyelmen kívül hagyja az MSAA-ra vonatkozó beállításokat.
A Direct3D-s kód leghamarabb a 280-as, de legkésőbb a 285-ös driversorozatban érkezik. Legalábbis a jelenlegi állás szerint.
Az NV driverfejlesztési ciklusát figyelembe véve télre lehet teljes az FXAA támogatás.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#34) Yany


Yany
addikt

MLAA: BFBC2 alatt rá lennék szorulva, de valami brutál módon elmossa a képet, ráadásul az Alias-t csak állóképen tűnteti el, ha mozog az ember, az élek recéinek vándorlását még fel is nagyítja. MLAA=sz@rnak adni egy pofont. Sajnos. (csak azok kedvéért írtam le, akik még nem látták működés alatt).

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.