"az összes tes játék közül a morrowindnek volt a legfejlettebb, legrugalmasabb guija. egy gombnyomásra spell lista, inv, térkép, karakterlap egy képernyőn [...] ehhez képest a banga nagy karakteres, listás oblivionos (skyrim se változott sokat) menüszenvedés hatalmas visszalépés."
Jogos, közben el is felejtettem, hogy ezekre szinte egyből telepítettem a modokat. De az inventory-kezelés, és a buy-sell rész ott sem lopta be magát a szívembe.
Felfedezés, kaland -- teljesen egyetértek, nekem is ez volt a legfontosabb és legjobb a Morrowindben. Ezért etalon számomra még a mai napig, és ezért várom annyira, hogy elkészüljön a Skywind. Ellenfél-szintezés úgy emlékszem a MW-ben is volt részlegesen: néhány végig gyenge maradt, néhány a szinteddel arányosan erősebb lett, de voltak helyek, ahol eleve magas szintű ellenfelek voltak, tehát ha oda akartál menni, előbb tápolni kellett, sokat. Na és az a tápolás... Agyrém. Skilltree-vel lehet, hogy nem jól fejeztem ki magam. Az a része a játéknak, főleg Morrowindben és egy kicsit leegyszerűsítve Oblivionban is, hogy mely skilleket választhatsz fő- és mellékskilleknek, és hogy ezekre végig figyelve "játsszál", hogy jól lépj szintet (megkapjad a legmagasabb szorzót). Gyakran használni tervezett skill emaitt nem lehetett főskill, mert akkor túl hamar, alacsony szorzóval lépnél szintet. Pont ellenkezőleg, fő skillnek ritkán használt, könnyen szintet léptethető dolgot kellett választani (mennyit ugráltam a szintlépésért...); a ténylegesen használt skillek pedig vagy mellékskillek, vagy a maradék. Az első x szintet úgy kellett végigtoljam, hogy a karakterhez egy papír táblázatban előre kijelöltem, következő szinteken mely skilleket kell kigyúrni, és húztam a strigulát, hogy adott skill hány szintet lépett. Ez van, ha az ember maximalista öreg róka
Félre ne érts, nem az a része zavart, hogy néhány helyre bizonyos szint alatt nem volt értelme menni (ezzel semmi bajom, sőt, egyetértek vele) -- hanem az, hogy jól felépíteni a karaktert kontraszelekcióval járt, a kedvenc skilljeidből kellett legalacsonyabbról indulnod, míg a legfeleslegesebb volt a legmagasabb, rengeteg kínkeserves tápolással kellett a játékot kezdeni, aztán ugrálva szintlépés... Ha az egész szorzós-szintléptetősdit kivették volna belőle, sokkal szabadabban játszhattam volna.
Meg azért voltak az olyan dolgok is, hogy alacsony szinten alig volt hajlandó blockolni, több kalapácsot törtél össze, mint amennyi egységet valójában javítottál, rengeteg potion failed meg spell failed. Az eszközök szintje is mennyit számított, egy rendes alchemy szettet összeszedni... A potion nélkül csak alvással és várakozással visszatöltődő mana, alacsony szinten hogy utáltam...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/