Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) zseko


zseko
veterán

tehát ha valakik, hát ők tudják, miben rejlik a jövő.

- "Márpedig a levegőnél nehezebb szerkezet, soha sem fog tudni repülni!"
- "640K ought to be enough for anybody"

Persze nem kell attól félni, hogy megszűnik a feszes, filmszerű narratíva

- szóval tényleges játék helyett nézhetek egy drága mozit, és pl. egy ígért 20 órás játékmenet az csak bruttó 20 a filmek, átvezető animációk, stb-k miatt. Az ilyen erőltetett mozizást kifejezetten rühelltem pl. a MaxPayne3-ban.

A játékok sokkal inkább jutalmazóak lesznek

- tehát még több degenerált játék lesz, ahol már azért is megsimogatják az ember buksiját, ha elsőre eltalálja melyik az előre gomb.

Bocs, csak nekem ez ugrott be elsőre ezekről :)

(#99) DummyBoy még mindig megvan a karakterem EV-ben :) Állítom még mindig szórakoztatóbb néha mint mostani pár játék.

HR24.hu

(#102) DummyBoy


DummyBoy
senior tag

Hopp ... valamit kifelejtettem:

Az irányítás és a virtuális valóság :) Számomra az első WOW - "nextgen" érzést a Wii hozta ezen a téren. Bár nekem nem volt, haveromnál jól szórakoztunk vele. Itt éreztem először hogy változás jön.

Aztán a Kinect. Lehet szidni a Kinectet, de egy biztos, minden sutasága ellenére jó az irány. Csak a felhasználási módjait lehetne bővíteni. Személy szerint látok benne lehetőséget.

Miután megépítettem az első fejmozgás érzékelőmet PC-re, nem is voltam hajlandó többet nélküle játszani., annyit dobott a játékélményen.

Természetesen szimulátoroknál ez oké, de pl: az Arma nagyon jól megmutatta, milyen jól is használható egy ilyen kütyü mondjuk FPS-ek esetén. Sajnos a trackIR nem olcsó móka, nem sok minden támogatja, de ha lenne olcsóbb, nagyobb rétegek számára is elérhető alternatíva (Nem a házi készítésű dolgokra gondolok ...) akkor lehet több fejlesztő is elgondolkodna ezeknek az integrációján, és több játékos kihasználhatná ezek előnyeit. pl: az Xbox One-os BF4-ben lehet a Kinectet használva kinézni a sarkok mögül.

PC-re pár ezer forintból össze lehetne dobni egy erre használható kütyüt, és a PS-nek is van hasonló "rendszere", így a Sony-nak sem lenne olyan bonyolult ezt megoldani, hogy a meglévő rendszert kicsit átalakítva (kiadnának egy sapkát, vagy headsetet a PS Move alapján ...) elérhetővé tegyék ezt.

És ez csak egy "apróság". Ennek a következő lépcsőfoka lehetne a virtuális valóság, ott az Oculus Rift, vagy a Sony féle móka, de én egyelőre nem félek ezektől. Elég csak a Sony fejmonitorjának a 250 ezres árára ránézni, (ebben még nincs semmi csak a kijelző) sejthető hogy nem tömegterméknek készülnek.

Szóval ezen a téren viszont lehet még nagyot domborítani. A VR-t távolinak érzem még, nem csak az árak miatt, hanem a játékokba történő adaptálás miatt is, de ezen az úton ha elindulnának a fejlesztők (Kinect, TIR, PS Move integrációja minél több játékba ahol van értelme ... ), kiderülne hogy van-e erre valós igény, és ha igen, az nagyban meggyorsíthatná a VR fejlődését is. Az tényleg nextgen lenne :)

@zseko: Én is EV-ztem és Brutáliáztam :) De én sajnos elfelejtettem a jelszavaimat azóta ... Ráadásként a fősulin a szakunknak vold saját kis mudja, a TAI2, azon is bohóckodtunk egy ideig :)

[ Szerkesztve ]

Life is shor...

(#103) boost


boost
addikt

ha bárki leülne játszani az Another World-el, elcsodálkozna,hogy micsoda nextgen játék. Nincs cso"rendszer, de mégse open world. Nem kell életero", meg ilyen baromságok. Jó sztori, jó játékmenet. :C

(#105) mrhitoshi válasza velizare (#92) üzenetére


mrhitoshi
veterán

Aha. Szóval szar, mert azt mondod. Végül is, elfogadható érv.

Más: A fizika nem merül ki a kocsikban és a törésben. Ez a motor dolgozik a GTA IV alatt. Lehet felhozni játékokat példának, akkor ennyire meg tudták azt csinálni, hogy az emberek mozgása ennyire valósághű legyen, és az interakciók is jók. Én a végigjátszott 300+ játék után tudom azt mondani, hogy ebben igenis élethű volt egy újabb szinten. :U

PS4

(#106) velizare válasza FoxiestFox (#97) üzenetére


velizare
nagyúr

ez így már egész pofás. elraktam bookmarknak, majd mielőtt kijön az 5, felrakom ezzel a moddal is. :R

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#107) davidsone


davidsone
addikt

Szerintem a mesterséges intelligencia is lehetne "NEXT" Sok mai játékot megöl a fogyatékos A.I.
Sokkal élvezetesebb lenne ha életszerűen cselekednének a kis hülyék :DDD

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#109) FoxiestFox válasza Cobra652 (#108) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Azokban is fos volt. Csak általánosságban nehezebb volt egy játék.
De az MI időtlen idők óta nevetséges, nagyon kevés kivétel van, és többnyire az is scriptelt, tehát második végigjátszásra már feltűnik.

(#111) davidsone válasza FoxiestFox (#109) üzenetére


davidsone
addikt

De ez milyen gáz nem?! Minden fejlődik (úgyahogy) az AI meg stagnál,
egyébként én is a HL(2)-t emelném ki, akkoriban jónak számított ezen a téren is, sok mai game elbújhatna mögötte...
...tanulhatnák a fedezék használatot ;]

[ Szerkesztve ]

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#112) HuMarc válasza davidsone (#107) üzenetére


HuMarc
addikt

Az a vicc, hogy fentebb, itt a kommenteknél is volt olyan, aki szerint nem kell jó AI, csak ügyes scriptelés. :U

(#113) FoxiestFox válasza Cobra652 (#110) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Attól, hogy valami kevésbé fos, mint a többi, még nem lesz jó.
De többek között ez a jellemző a mai játékgyártásra, úgyhogy sikerült kinevelni azt a generációt, aminek tökmindegy.

(#114) SylverR válasza HuMarc (#112) üzenetére


SylverR
senior tag

Eléggé szomorú.
1998-as kiadású Trespasserben olyan AI volt, amit a mai napig nem közelít meg semmi más.
Persze, voltak hibái. Meg furának hatott. Viszont abban minden dinó félt, szeretett, izgatott volt, éhes volt, szomjas volt, társra vágyott, stb. A TresCom-osok pl alaposan körüljárták a témát, és 6 vagy 10 érzelmi állapot változó irányította benne az állatokat.
A többi játékban kb 2 állapot van. Ellenfél, nem ellenfél. :U

Nem!

(#115) .LnB válasza FoxiestFox (#113) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Minden szavad igaz! :R

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#116) davidsone válasza HuMarc (#112) üzenetére


davidsone
addikt

Az igen... nekik fog szólni a nextgen Ők a nextgen :K

...reklámozzák, terjesztik, beszippantják az agyadat, megerjesztik...

(#117) nonsen5e


nonsen5e
addikt

Számomra a next-gen szó a grafikát jelenti, pont amiatt, mivel minden mást meg lehet oldani previous-genen is, ahogy itt azt többen felsorolták, semmi sem annyira hardware függő mint a grafika.

Viszont egy játékot jóvá, maradandóvá és élvezhetővé (ennél szubjektívebb dolgot nem is lehet mondani) számomra nem az tesz. Közre játszik, kicsit, de elenyésző hányadban. Ha jó a játék története, hangulata, amibe sokkal többet számítanak a hanghatások és a ZENE, akkor észre se veszem, ha 1080p helyett csak 900p a felbontás, 5-tel kevesebb poligonból áll a kutya farka, stb... A legfontosabb, hogy legyen egy jó SZTORI.

Elég extrém eset, de még így 2014-ben is ok-nak tartom... :D

[ Szerkesztve ]

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#118) FoxiestFox válasza nonsen5e (#117) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Hát ez mi?

(#119) nonsen5e válasza FoxiestFox (#118) üzenetére


nonsen5e
addikt

Lightning Returns: Final Fantasy XIII

ez egy kutya szeretne lenni. ;]

Szidja mindenki a trilógiát mint a bokrot, nekem az egyik kedvenc játék(ai)m.

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#120) FoxiestFox válasza nonsen5e (#119) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Ja, arra rájöttem, hogy kutya, csak nem volt ismerős a játék, de már világos is miért, sosem próbáltam egy FF-t sem. Jellemzően konzolon mennek, nem?

(#121) nonsen5e válasza FoxiestFox (#120) üzenetére


nonsen5e
addikt

Főként. PC-re a VII, VIII lett kiadva, régebbiek emulátorral, plusz újabbak közül a két MMORPG, a XI meg a XIV:ARR

[ Szerkesztve ]

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#122) DummyBoy válasza nonsen5e (#117) üzenetére


DummyBoy
senior tag

Sajnos a baj az, hogy ha valaki igazán nekiállna, akkor a prev-prev-prevgenekkel is olyan grafikát rittyentene hogy mindenki csak tátott szájjal lesné ...

Ellenben a fizikai szimulációkkal pl. amire a jelenlegi generáció nem épp a legmegfelelőbb ... nem azért mert nem elég erős, hanem mert bizonyos megoldásokhoz nem a legjobb a kialakítása ...

Life is shor...

(#123) boost válasza nonsen5e (#117) üzenetére


boost
addikt

Ez így nem teljesen igaz, hogy a nextgen csak a grafikát jelenti, mert akkor C64-en is már openworld játékokat toltunk volna. Elég rendesen hatással van a játékmenetre, hogy mik a leheto"ségek.

Viszont itt egy majdnem nextgen kutya, PS4 Cod Ghostból.

(#124) nonsen5e válasza boost (#123) üzenetére


nonsen5e
addikt

Jó, lehet, hogy általánosan volt ez megfogalmazva a cikkben, főleg a nem is olyan távoli jövőre nézve. A példád azért eléggé drasztikus, de azért nem olyan hirtelen és gyorsan történt meg a váltás a szilárd csőjátékok és a full open world darabok között. Persze, ilyen változások tekintetében kell valamennyi hardware, de optimalizálással meg grafikai csúszkákkal ezt nagyon minimalizálni lehet.

(WoW: MoP 7 éves laptopomon elfut 20-30fps-el egy Geforce 6100-on és eszik 100mb vram-ot és 200mb ram-ot, új gépemen pedig 1.7gb vram-ot és 2gb ram-ot - és ezt csak a csúszkák miatt)

Szerintem a legtöbb ilyen dolog kis idő és energiabefektetéssel megoldható lenne 'previous-gen'-re is, (tényleg, PC-n mi számít next vagy prev gennek? - a mesterfajzat az egyszerre mindkettő? :D) ami nem a grafikát, vagy merőben új fizikai motort jelenti

- na mondjuk valami új fizikai motor jöhetne már, ami ténylegesen a már itt is sokszor leírt véletlenszerű / kontakt helyétől függő törésmodellt, környezeti rombolást vezetné be. Ahhoz azért kellene jobb vas, csak a kiadók nem ezzel hanem a grafikával törődnek, ahol szerintem elérkeztünk arra a pontra, hogy közel sem látszanak meg annyira az egyes grafikai újítások mint amennyi energiát belefektetnek.

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#125) zseko válasza nonsen5e (#117) üzenetére


zseko
veterán

Tomb Raider, Quake, Half Life :)

HR24.hu

(#126) boost válasza nonsen5e (#124) üzenetére


boost
addikt

PCn nextgen nálam az új AMD Mantlet, és majdan a DX12 API-t támogató sokmagos architektúrák lesznek. Az,ami a konzolokban is található. Ez lesz a next irány. Nem az, amit most hiszünk, hogy vegyél egy elég ero"s Core i7 procit, meg 4 grafkarit SLIben, és izomból letolsz mindent. (Ezért nem tartok attól, hogy gyengék a mai konzolok. )

[ Szerkesztve ]

(#127) nonsen5e válasza boost (#126) üzenetére


nonsen5e
addikt

DX12-re kíváncsi leszek, mert elvileg Keplertől fölfelé támogatja minden nv is, aztán a mostani i5+65tiboost kombóva szerintem akkor is többre fogok menni mint ha veszek egy dinnyemagosított A10 APU-t önmagában és kész. :D

Majd meglátjuk mi lesz, csak ugye mostanában a fejlesztő cégek jelentős részének a szótárából mintha kimaradt volna az 'optimalizáció' és a mostani gen. nyers számok szerint nem olyan izomállat mint annó a CELL volt. De ne legyen igazam, legyen minden jól optimalizálva, fusson a crysis 3 az intel IGP-men, stb... :DDD

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#128) zseko válasza zseko (#125) üzenetére


zseko
veterán

Ja és persze Duke Nukem 3D!:D

HR24.hu

(#129) jonnyjoker01


jonnyjoker01
veterán

Számomra a next gen: story érdekesebbé válása, a fizikai motor újulása és OPTIMALIZÁCIÓ. Sajnos a storyt nagyon hanyagolják a készítők, van pár játék, ahol rendesen meg van csinálva, de a többség inkább multiplayer orientált. Ráadásul törekednek a filmszerű megvalósításra, pedig szerintem inkább a könyvszerű megalkotás illene a videojátékokhoz. Fizikai motor alatt én is a rombolódást, autóknál a nem előre scriptelt törést és gravitáció fogalom normális használatát értem. Optimalizáció önmagáért beszél, egyetértek Gertrius kollégával.

ÉÉS A ZENE! Hangulatot a játéknak, ne pedig egy loopolós kaki effektet.

[ Szerkesztve ]

Üdv. Johnny

(#130) Dr. Akula


Dr. Akula
nagyúr

"2. Nincs többé Single -és Multiplayer"

De van, csak elhagyják a singlet, azt is multira kényszerítik akit nem érdekel. Meg állandó netes kapcsolatra, hogy ellenőrizgethessék, aztán ha épp nincs net, akkor megszoptad, ne játssz az általad megvásárolt tulajdonoddal. Kössz, nem!

(#131) HuMarc válasza Dr. Akula (#130) üzenetére


HuMarc
addikt

Vicces itt tulajdonról beszélni, mert én nem tudok olyan játékról, amelyik megvásárlásával tényleges tulajdonjogot kapsz. Ha a játékok, amiket megveszel, a te tulajdonodat, képeznék (és nem csak licencelnéd őket), akkor azt szabadon módosíthatnád, ill. továbbadhatnád.

(#132) FoxiestFox válasza HuMarc (#131) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Szerintem te is érted a lényeget. "Basszunk ki azzal is, aki megvette, hogy ne tudjon multizni az, aki nem."

(#133) HuMarc válasza FoxiestFox (#132) üzenetére


HuMarc
addikt

Ez nyilván szívatás, de ez mostanában a szokás, és tenni ellene nem nagyon tudunk. :( Szóval szerintem célszerűbb örülni neki, pl. a Watch Dogsban , vagy a Resident Evil 6-ban nagyon ötletes, hogy másik single player-ébe trollkodhatunk bele.

[ Szerkesztve ]

(#134) FoxiestFox válasza HuMarc (#133) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Szerintem meg az lenne ötletes, hogy ne vágjuk hasba a legjobb PC-s hagyományt, a LAN-ozást.

(#135) Dr. Akula válasza HuMarc (#131) üzenetére


Dr. Akula
nagyúr

A használati jog is tulajdon. Nem azért adok ki pénzt hogy fizetés UTÁN még egyes emberek kénye-kedvére legyen bízva hogy mikor élhetek a jogommal. Én is eldönthetem hogy a kifizetett pénzemből mennyit fizessenek vissza a jogaim korlátozásáért?

(#136) nanorambo


nanorambo
őstag

Igenis legyen "szemkifolyatósan atombrutál" grafikája a nextgen játéknak. De ne CSAK ez legyen. A karakterek mozgása, arcmimikája is legyen folyékony és élethű. Igazából a többi nem attól függ, hogy mennyit bír az új hardver. Legyen olyan sztori, ami nem enged el. Játszani akarsz tovább, hogy lásd mi történik. A világ legyen igényesen kidolgozva, a karakterek legyenek egyediek és mélyek.
Nálam a mass effect az etalon ilyen téren.
Egy játékon érezni lehet, hogy szenvedéllyel csinálják, vagy robot módjára csak a pénz miatt.

(#138) Xaels válasza nanorambo (#136) üzenetére


Xaels
félisten

És ha a játék grafikai megvalósítása pont a hangulatról szól és nem a milliszámú poligonról? Csak egy példa: Borderlands.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#139) jonnyjoker01 válasza Xaels (#138) üzenetére


jonnyjoker01
veterán

+1. Játék stílusától függ, milyen legyen a grafika.

Üdv. Johnny

(#140) nanorambo válasza Xaels (#138) üzenetére


nanorambo
őstag

Természetesen arra gondoltam, ahol ez a játékot szolgálja. A grafikának mindig is egy alárendelt szerepe van SZERINTEM. A borderlands vagy a 2008-as prince of persia is remek játékok, a hangulathoz hozzá tartozott a cell shaded grafika.

(#141) Xaels válasza nanorambo (#140) üzenetére


Xaels
félisten

Ez szerintem nem alárendelt szerep. Sőt meg merném kockáztatni, hogyha a Borderlands-nál nem mennek el inkább ebbe az irányba akkor nem lett volna akkora sikere.

A grafika látványilag adja meg a hangulatot. Egy mesét sem mindegy milyen hangsúllyal vagy beleéléssel olvass az ember.

PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL

(#142) nanorambo válasza Xaels (#141) üzenetére


nanorambo
őstag

A grafika a koncepciónak van alárendelve. Pl a PS3-as Journey. Direkt volt minimalista az egész vizuális megvalósítás. Nem is voltak rendes textúrák, mert a hangulat egészét akarták átadni. A részletek direkt nem voltak kidolgozva. Mint egy impresszionista képnél. A borderlandsnél kicsit más a helyzet, mert ott úgy indult a dolog, hogy normális grafikája lesz és közben változtatták cell shaded-re. De pl a Prince of persia kojcepciója már úgy volt kidolgozva, hogy cell shaded legyen, mert egy igazi mesés hangulatot akartak megvalósítani.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.