Korrekt adatok, jó írás volt, köszönjük!
Én a saját kis adataimmal járulnék hozzá a közöshöz, ugyanis múlt héten jártam meg barátnőmmel kocsival bulgária sunny beachet oda vissza és direkt szándékomban volt vezetni a fogyasztást.
A gépállat egy 1.6-os G Astra, méghozzá az ecotec motoros amiről tudni illik hogy hajlamos majszolni az olajat, bár én szerencsés vagyok (nullkilóméteresen került még a családba az autó és vigyáztunk rá mint szemünk fényére, most hazafele jövet lépte át a 160k km-t), jól karban van tartva, nincs kitiporva a bele, stb szép állapotban van, így olyan 4-5k kilométerenként eszik meg egy doboz olajat pluszba.
Ahol lehetett ott végig pályán mentem (M5 --> A1 --> A4), illetve az ezeket összekötő utakon. Pályán 120-as tempót próbáltam tartani, ilyenkor olyan 3-3,2k között mozog a fordulatszámmérő, kb itt van a sweetspot a sok éves tapasztalat szerint, ez alatt nem eszik sokkal kevesebbet, viszont 140-től brutálmód megszomjazik, gondolom itt csap be a légellenállás komolyabban.
Tele tankkal (45L) indultunk ketten megpakolva, légkondi kb végig ment, összesen 4 alkalommal tankoltam de sose hagytam negyed tank alá esni, egyrészt mert nem tesz jót neki (páran már kifejtették itt is), másrészt meg akarna a halál a világ végén két benzinkút között a pályán kellemetlen helyzetbe kerülni.
Na most a nyers adatok:
Megtett táv: 2536 km
Ehhez elnyelt benzin: 162 l
Ebből jön egy 6,4-es átlag, de nem teljesen pontos mert mikor hazaértem még kb negyed tank alatt volt picivel a mutató, szóval picit lehet lefelé kerekíteni.
Nem nagy durr, tök átlagosnak érzem, igyekeztem városban és országúton is a megengedett maximummal haladni ahogy a forgalom engedte, viszont a pályán odacelluxoztam a fordulatszámmérőt 3200 környékére ami a fent említett 120-125-130 körüli tempóra.
Nyilván dízelekkel lehet sokkal jobbakat is menni, de nekem a következő már elektronokat fog enni nem kőolajszármazékot Addig a pár évig meg még kihúzom ezzel.
PS: itt ha nem is maximálisan, de igyekeztem az alacsony fogyasztásra törekedni a kényelmes vállalható lendület/tempó mellett. Ami fura volt hogy még így is kényelmesen mentem el autók mellett, kint sokan alig mennek 100 körüli tempót pályán. Gondolom ott is a fogyasztás minimalizálása a cél.