Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MaddeNNNN #107245 üzenetére
BARO szenzor méri a légköri (barometrikus) nyomást
MAP szenzor
Az ECU ennek segítségével befolyásolja a gyújtás és a befecskendezés egyes paramétereit. A szívócsatorna nyomást értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/üzemanyag-arányt.
A MAP-szenzor szolgál a barometrikus nyomás mérésére is. Ha a gyújtás be van kapcsolva, és a motor nem jár, az (ECU) a szívócsatorna nyomást barometrikus nyomásként értékeli, és megfelelően beállítja a levegő/tüzelőanyag-arányt.MAF szenzor
Légáramlás mérő, ami méri a motorba belépő levegő mennyiségét.
Az (ECU) a MAF érzékelő jelét használja, és megfelelően beállítja a benzin/levegő arányt, a motor minden fordulatszáma, és terhelése mellett.Egy normális motorban vagy MAF van, vagy van beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő és MAP, de az üzemszerű működésükhöz nem kell BARO szenzor. ( lehet, hogy rosszul tudom? )
Az A14NET motorban van MAF: (de nincs beszívott levegő hőmérséklet-ézékelő a MAP működéséhez )
[ U]és van MAP, és BARO szenzor
Kíváncsiságból a keresőbe beírtam a BARO szenzor GM számát,és kiderült hogy az egy sima MAP szenzor.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MaddeNNNN #107273 üzenetére
A képet amit feltettem, azon is csak egy MAP szezor van, és egy BARO szenzor.
Írd be a Google-ba a BARO szenzor GM számát,
és eldöntheted, hogy mi is az valójában.A kérdésem továbbra is:
- Ha van MAF, mi szükség van MAP-ra, ha a működéséhez szükséges beszívott levegő hőmérséklet-érzékelő nincs.
- De fordítva is igaz az: minek a MAF, ha van MAP?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #107277 üzenetére
A VVT rendszerű (okoskerekes) motorvezérlésnél nincs külön külső kipufogógáz visszavezetés.
Helyette belső kipufogógáz visszavezetés van. (szelepösszenyitással működik)Hiába jó a szelepfedél membrán, ha a PCV szelep membránja rossz.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107279 üzenetére
Másik szívósor csak akkor kell, ha bebizonyosodik, hogy ez a rossz.Ha ez rossz, akkor azok a tünetek, amik neked is vannak.
"- Ha a rövidtávú üzemanyag-korrekció alapjáraton plusz 15-20% fölé emelkedik, de magasabb fordulatszámon leesik, akkor valószínűleg vákuumszivárgás van.."Saját szemeddel győződj meg róla ,hogy meg van e, és ép e a gombaszelep. (lámpával, tükörrel)
Ha megvan, féktisztítóval, ecsettel tisztítsd meg.
Járó motornál vedd le az olajbetöltő sapkát. Nem midegy, hogy könnyen, vagy nehezen tudod levenni.Húzd le a lambdaszonda csatiját. Ne törődj a hibajelző lámpával. Vezess olyan körülmények között, mint amikor dobja aP0171 hibakódot. Ha így is dobja a P0171-et, a lamdaszonda jó.
Ellenőrizd le a turbónál lévő PCV szelep csöveit,csatlakozásait.
Hirtelen ennyi.Van még egy másik szelep is, amiről senki nem beszél.Még ma azt is elmondom,hogy hol van.
Amúgy miért vagy biztos benne, hogy a szelepfedélnél nem tud fals fevegőt beszívni? (mivel még az se mindegy, hogy milyen sorrendben, milyen nyomatékkal vannak meghúzva a csavarok)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #107280 üzenetére
"Hiába jó a szelepfedél membrán, ha a PCV szelep membránja rossz.
Visszaraktam a gyári szelepfedelet és tökéletes lett. "Én a PCV szelep hibájáról beszéltem, ami neked nincs!
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107283 üzenetére
Visszaolvastam a kezdetekig. Mivel viszonylag könnyen levetted az olajbetöltő sapkát,(nincs vákuum a szelepfedélben), tehát jó a szelepfedél membrán, és a szívósorban lévő PCV is.
Lehet ellenőrizni a PCV szelepek csöveit nem jut e be valahol a rendszerbe fals levegő.
A kartergázcső vékony csövét a szívósorba be tudtad dugni?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107288 üzenetére
Öreg vagyok, ezért szövegértelmezési gondom van.
Részlet:
"...A jelkiesés hatása
- Az elő lambda-szonda jelének kiesése miatt a lambda szabályozás nem áll le, az működik tovább, de a lambda adaptáció (igazítás valamihez) nem működik...."Szerintem ha valamihez igazít: - akkor szabályoz. De ezek szerint mégse.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz espi38 #107292 üzenetére
Megnyugvásként ellenőrizd le, hogy a helyén van e, mert ez a vékony cső a vákuumnyomás mágnesszelep tömlője. Ugyanolyan mágnesszelep (PCV szelep) mint ami elől a turbónál van, csak ez hátul van a szívósoron. (11)
Így még jobban látszik:
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz thomasvold #107440 üzenetére
Egy kicsit pontosítok. A tankban van az üa szivattyú, ami a tankba épített egység része. Ide van beépítve az üa szűrő is.
A szűrőt külön cserélni nem tudod, de ha kiszereled látni fogod mennyi kosz van az egységben.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz cappa72 #107916 üzenetére
Az olajszintet azért kérdeztem, mert azt írtad, hogy a csere után könnyebben, simábban lehet váltani sebességet. Szerintem azért mert most megvan az olajszint, korábban meg nem.
Mennyire volt koszos az olaj, esetleg még most is piros?Az olajszint ellenőrző furaton könnyebb, és gyorsabb betölteni az olajat mint a szuszogón.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ncc1701 #107919 üzenetére
"...Amikor leengeded, nem látod a betöltő nyíláson, h meddig van..." Ez igaz
Csoda lenne, ha látnám, mivel a betöltő nyílás a sebváltó tetején lévő szellőző, amiben van a légtelenítőcsavar (szuszogó). Ezt a csavart kí kell venni,és ítt lehet az olajat betölteni, ami lassan megy, mert a furat átmérő lejjeb kb: 2-3mm re szűkül.
Ezért javasoltam, hogy az ellenőrző furaron keresztül töltse fel a sebváltót olajjal.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz metrion #108064 üzenetére
"...A három komponensre ható katalizátor jól teszi a dolgát, ha már bemelegedett, és nem szennyeződik.
A bemelegedési időszak azért nagyon fontos, mert olyankor kis mértékben dúsítani kell a keveréket, ami így oxigén-szegény lesz, és sok elégetlen szénhidrogén marad a kipufogógázban. Ez nem csak az emisszió szempontjából gond, hanem a katalizátor felmelegedését is lassítja.
Ezért találták ki a szekunder levegő rendszert, ami hideg motornál, az indítást követő kb. 90 másodpercben friss levegőt juttat a kipufogóba, (emelt fordulatszám kb:1200ford/perc).
Így az elégetlen szénhidrogének oxidálódni tudnak, ami pedig hőt termel, így a katalizátor gyorsan bemelegszik üzemi hőfokra (min 350°C). A káros anyagok szén-dioxiddá és vízzé alakulnak, így a lambdaszonda szabályzás hamarabb elkezdődik..."[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #108920 üzenetére
"... Ma reggel megajándékozott a gép egy újabb hibaüzivel... P210300..."
Az U2103 hibakódot magyarázod, mert az opel műhely a P2103 hibakódot nem ismeri.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz rumos XIII #109013 üzenetére
Gyujtáskapcsoló zárbetétet kell cserélni. [kép]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz peterattila #109142 üzenetére
Olajgomba, olajnyomás kapcsoló. [kép]
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Stonerice #109155 üzenetére
A szelepfedélben nincs PCV szelep.
Kartergáz elvezetés a szelepfedélből:
Ezeket a csöveket időnként célszerű kitisztítani. A vastagabb csőben tud lecsapódni a kartergázban lévő vízpára, ami lecsapódik forró koszos vízzé, amitől a cső eldurranhat.
Alapjárat ingadozást okozhat, ha koszos a fojtószelepház. A lerakódott kosztól beragadhat a fojtószelep, nincs légrés a fojtószelep, és a ház között,kevés oxigént kap a motor, ezért alacsony dadogó lesz az alapjárat, esetleg le is állhat.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest