Hirdetés

SLI vs Crossfire megateszt

Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

Tesztek - DX10 era - Need For Speed Shift

Műfaj: Autóverseny
Megjelenés: 2009. szeptember 15.
Mérési módszer: 2

Hirdetés

A szebb napokat látott Need For Speed sorozat tagjai közül a Shift alcímet viselő epizód kivételt képez sok tekintetben, hiszen működnek benne a több GPU-s rendszerek, és az FPS szám sincs mesterségesen leszabályozva, ezért tökéletesen alkalmas a mérésekhez. Emellett talán a leginkább szimulátor-közeli epizód mind közül, talán nem véletlen, hogy ugyanennek a fejlesztőstúdiónak köszönhettük később a cikkben szintén szereplő Project Cars című alkotást.

Jól teljesítettek a 4 GPU-s konfigurációk, melyek közül ezúttal az AMD megoldása bizonyult győztesnek. 1-2-3 GPU-val fordul a kocka, és a GTX 285 kicsivel a HD 4890 előtt végez. Összességében azonban ebben a játékban kis mértékben a Radeonoknál van az előny az azonos kategóriában inuló versenyzőket figyelembe véve.

Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)

2 GPU-s skálázódásban igen kiegyenlített a mezőny, csak (mondhatni már szokás szerint) a 8600 GTS nem tud felnőni a többiekhez.

Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

3 GPU-val nem kapunk túl jó skálázódási értékeket, de a Crossfire kis mértékben hatékonyabbnak tűnik az SLI-nél.

Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)

4 GPU-val egyértelműen a Crossfire-nél van az előny, bár a 3870 X2 200% fölötti eredményét egyértelműen fenntartásokkal kell kezelni. Ezt leszámítva is elmondható, hogy a Shift azon kevés NFS epizódok egyike, ahol van értelme 2, vagy akár 4 GPU-t is bevetni a nagyobb sebesség érdekében.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények