2019. február 23., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

RC autós blog – kezdetek az Atommal

Első autóm és a vele szerzett tapasztalatok, fejlesztések bemutatása.

[ ÚJ TESZT ]

Maverick Atom XT

Nagyjából két éve, valamivel húszezer forint fölött vettem a Macerick Atom XT-t. Nagyjából ez a kocsi a legolcsóbb, már komolynak nevezhető, 1:18 méretarányú RC autó. Van neki egy elektromotorja (ez hajtja), egy szabályzója (a sebességét állítja), egy szervója (ez kormányozza), és a két utóbbi egy rádiós szett (adó és vevő) segítségével lehet távirányítani. Kap a kis kocsi egy akkut, és már mehet is. Az ilyen csomagot nevezik RTR (ready to tun) készletnek, amihez csak pár (rendszerint 8) ceruzaelem kell, és már mehetünk is.

A mehetünk alapszinten annyit jelent, hogy úgy 20-30 km/ó-val rongyol a cucc, ami elég korrekt – legalábbis elsőre. Négy kerék meghajtású, az első és hátsó tengelyen is van differenciálja, szóval, ha megakad az egyik kerék, akkor a másik három tovább pörög, és jó eseten kiszedi a kicsikét a lekvárból. Tényleg elég apró az autó (emlékeim szerint 26 cm hosszú), elsősorban a nagyjából másfél centis hasmagasság a korlátozó paraméter, nagyobb fű már megfogja, érdemes vele földúton randalírozni. A négy kerék nagyon is korrekt független felfüggesztést kapott, akárcsak a nagyobb kocsik. Lengéscsillapítója olajjal tölthető, rugóútja kétféle méretű betéttel állítható, a lengőkarok és csillapító bekötési pontja is állítható rendszerint 3 fokozatban.

Annyiban egyszerűbb a hasonló méretű csúcs kocsiknál, hogy kerekeinek dőlésszöge és összetartása nem állítható, illetve nincs stabilizátora (anti-roll bar) – ezek a komponensek az úttartáson javítanak, érezhetően, bár szerintem alapszinten erre nincs szükség. Szintén jó kis extra az első és hátsó tengelyes mellett a középső differenciál, de ilyennel csak a sokkal drágább gépek rendelkeznek. Legjelentősebb hátrányának talán a kormányzásért felelős szervó kis kitérési szögét emelném ki. Emiatt, kis mérete ellenére is sokkal nagyobb körben fordult, mint a komolyabb társai vagy akár a nagyobb autók. Összegezve szerintem a Maverick Atom kis mérete ellenére is nagyon jó – meg főleg olcsó – kezdő masina.

Inkább az XB vagyis Buggy verziót ajánlom, annak mindenféle terepviszony között jobban használható kereke van. Ezen, és a karosszéria formáján kívül semmiben nem különbözik az XB és XT verzió, áruk is azonos. A mellékelt 1100 mAh-s akkuval úgy 10-15 percet ehet menni, a töltő pedig sajnos jó 6-8 óra alatt tölti csak vissza. Rádiós készlete FM sávban, 27 Mhz környékén dolgozik, ezért kihúzható antennája van, ami közel annyira sérülékeny, mint a kis autó kb. 25 centis műanyag csőbe húzott antennája.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.