Óriáshajók IV. rész - jelen óriásaink

Ebben a részben jelen korunk órásait tekintjük át.....

Bevezető

Bevezető:

Ebben a részben jelen korunk órásait tekintjük át. Kezdésnek nézzük meg a hajók tulajdonosait.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Típus: Magán vállalat
Ipar: Szállítás, hajózás
Alapítva: 1987
Központ: Genf , Svájc
Weboldal: MSC Cruises

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anyavállalat: The Walt Disney Company
Típus: Leányvállalat
Ipar: Szállítás, hajózás
Alapítva: 1995
Központ: Port Canaveral, Florida, United States
Weboldal: Disney Cruise Line

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Típus: Magán vállalat
Ipar: Szállítás, hajózás
Alapítva: 1972
Központ: Doral, Florida, United States
Weboldal: Carnival Cruise

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anyavállalat: Chandris Line
Típus: Leányvállalat
Ipar: Szállítás, hajózás
Alapítva: 1989
Központ: Miami, Florida, United States
Weboldal: Celebrity Cruises

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Típus: Magán vállalat
Ipar: Szállítás, hajózás
Alapítva: 1966
Központ: Miami-Dade County, Florida, United States
Weboldal: Norwegian Cruise Line

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Típus: Magán vállalat
Ipar: Szállítás, hajózás
Alapítva: 1968
Központ: Caribbean Way, Miami, Florida, USA
Weboldal: Royal Caribbean International

MSC Splendida

MSC Splendida

A hajó:

Az MSC Splendida a Fantasia-osztályú hajók közé tartozik. Az osztály nevét az MSC Fantasia névre hallgató óceánjáróról kapta, mely a Splendida testvérhajója.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó tulajdonosa és üzemeltetője a MSC Cruises. A kivitelező az STX Europe AS hajógyár volt, ők építették többek közt az Oasis Of The Seas, és az Allure Of The Seas óceánjárókat is.


Nagyításhoz kattints a képre!

A Splendida neve eredetileg MSC Serenata lett volna, de mivel az üzemeltető szerint ez a név nem hangsúlyozta ki kellőképpen a hajó szépségét és eleganciáját, így 2007 májusában átkeresztelték MSC Splendidára.
A hajó testvérével együtt az MSC Fantasia-val a legnagyobb, még európai tulajdonban lévő óceánjárók.


Nagyításhoz kattints a képre!

Jellemzők:

A hajó hossza 333,3 m, azaz hosszabb, mint az Eiffel torony hosszában, magassága 66,8 m, akkora, mint egy 23 emeletes felhőkarcoló, súlya 138 ezer tonna. A két propellere egyenként nagyobb, mint egy kétemeletes busz, a fesztávjuk 6 m, együttesen 23,3 csomóval tudják mozgatni a hajót.
Az MSC Splendida teljes területe 450 000 négyzetméter, ami körülbelül megegyezik 60 focipálya területével, ha hozzászámoljuk az 55 000 négyzetméter használható emeleti teret, akkor is nagyobb a területe, mint a Versailles Palotának.


Nagyításhoz kattints a képre!

Az 1600 üléses Strand Színház egyedül elfoglal 2000 négyzetmétert, ami 8 teniszpályának felel meg.
Közel 1700 négyzetméter területet szántak a fényűző MSC Aurea Spa-nak, további 1000 négyzetméter a Királyi Palm Kaszinónak és 400 négyzetméter kizárólag a gyermekek birodalma.
Az MSC Splendida 3959 vendéget tud elszállásolni, és három emberre jut egy fő a legénységből.
A vendégek igazi wellness paradicsomban érezhetik magukat. Erről 5 úszómedence, ezen belül 1 fedett medence, a lenyűgöző Aqua Park, valamint 12 pezsgő medence gondoskodik.


Nagyításhoz kattints a képre!

Összesen 1 637 kabin található az MSC Splendida fedélzetén. Ennyi vendégszobával még a híres New York Waldorf-Astoria Hotel sem rendelkezik.
A kabinok 82%-a külső kabin, összesen 1 256 kabin rendelkezik saját terasszal. A hajón 107 lakosztály található, melyből 99 a luxus MSC Yacht Club zónájához tartozik. Mozgássérültek részére 43 különlegesen felszerelt kabint alakítottak ki.


Nagyításhoz kattints a képre!

A 18 fedélzethez 25 különböző lift vezet, melyekből kettő panoráma lift. A hajó pazar díszítéséhez 43 egymással harmonizáló színt használtak fel.
A 17 000 négyzetméternyi szőnyeg elég lenne a londoni Trafalgar Square és a New York-i Times Square befedéséhez is. A hajó pompájának és a gyönyörű belsőépítészeti megoldások kiemeléséhez összesen 65 000 villanykörtét használtak fel.

A Splendida mai napig szeli a vizeket, a De Mallorca , Valencia , La Goulette , Izmir és Marmaris és Atlanti-óceáni kikötők, beleértve a Casablanca , Santa Cruz De Tenerife és Funchal útvonalakon halad


Nagyításhoz kattints a képre!

Videó:

Adatok:

Üzemeltető: MSC Cruises
Építő: STX Europe
Ára: 550.000.000 $
Első út: 2009. július 11
Fajtája és típusa: Fantasia-osztályú hajó
Űrtartalom: 133.500 GT
Hossz: 333,30 m
Szélesség: 37,98 m
Magasság: 66,81 m
Merülés: 8,29 m
Fedélzetek száma: 18
Teljesítmény: 53.640 Le
Sebesség: 21 csomó (39 km / h)
Befogadóképesség: 3900 utas + 1313 személyzet

Carnival Destiny

Carnival Destiny


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

Carnival Destiny egy óceánjáró hajó, melynek tulajdonosa és üzemeltetője a Carnival Cruise Lines hajózási vállalat. A Destiny 1996-ban, mikor is megépült, a világ legnagyobb űrtartalmú utasszállító hajója lett, űrtartalma átlépte a 100.000 Brt-t. A hajó megépítését az Olasz Fincantieri vállalat kivitelezte.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó megépülésével hozták létre a Desitiny-osztályt, melyben további négy hajó tartozott bele név szerint a következők; Carnival Triumph, Carnival Victory, Costa Fortuna, és a Costa Magica.


Nagyításhoz kattints a képre!

Jellemzők:

A Destiny meghajtásáért változtatható irányú hajócsavarok felelnek. A hajót 2005-ben felújították, kapott három medencét, kialakítottak klubokat, kaszinót, és egy vámmentes részt. 2009-ben egy olasz kapitányt kapott a hajó Roberto Leotta személyében. 2010-ben újabb felújításon esett át, kicserélték a tévéket, és felújították a medencéket. A Destiny ma is szeli a vizeket, sok ezer utas igényeit kielégítve.

A hajó szolgáltatásai; 7 étterem, pizzéria, grill, 5 bár, 3 emeletes színház, medencék, spa, szauna, gőzkamra, masszázs, szépségszalon, aerobik terem, edzőterem, futópálya, sportpálya, kaszinó, diszkók, könyvtár, kártyaszoba, bevásárló utca, fotókiállítás, internetkávézó, gyermekjátszótér, és virtuális játékterem.

Videók:

Adatok:

Üzemeltető: Carnival Corporation & Plc
Építő: Fincantieri, Italy
Ára: 400.000.000 $
Első út: 1996. november 24
Fajtája és típusa: Destiny-osztályú hajó
Űrtartalom: 101.000 GT
Hossz: 273 m
Szélesség: 36 m
Merülés: 8.3 m
Fedélzetek száma: 17
Sebesség: 22.5 csomó (42 km/h)
Befogadóképesség: 2,642 utas + 1040 fő személyzet

Disney Dream

Disney Dream


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

A Disney Dream a Disney Cruise Line harmadik hajója, testvérei a Disney Magic és a Disney Wonder. Idén készül el a negyedik hajójuk a Disney Fantasy, mely március. 21-én indul első útjára, és a Dream testvére lesz. A Dream 2011.január 29-én indult első útjára, a kapitánya Tom Forberg volt.


Nagyításhoz kattints a képre!

Kezdetek:

A Disney Cruise Line 2007 februárjában jelentette be, hogy bővítik flottájukat két új hajóval, mely nagyobb lesz az addigi Magic-nél és Wondernél is. A hajó építését a Német Meyer Werft hajógyár kivitelezte a Papenburg-i székhelyén, a munkálatokat 2009-ben kezdték meg.


Nagyításhoz kattints a képre!

Első útjára 2011. január 26-án került sor, amely érintette a Bahama-szigeteki Nassau-t és a Disney privát szigetét a Castaway Cay-t.
A Disney Dream megépülése után bekerült a világ 10 legnagyobb hajója közé, és egyben a 3. leghosszabb hajó lett a világon.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó 40%-al lett nagyobb két testvérénél, 340m hosszú és 128.000 GT az űrtartalma. A Disney hajók egyik jellegzetessége az egyéni dallamokat megszólaltató kürt, mely minden hajón jelen van.

A jellegzetes Disney hajó kürt hangok:

Szabadidő,szolgáltatások:

A Disney Dream sok szolgáltatással próbálja kielégíteni utasai igényeit, többek közt a fedélzeten mini golfpálya, gyalogossáv, digitális sportszimulátorok, foci pálya, kosárlabda pálya, asztali tenisz, valamint a gyermekek számára két kisebb sportpálya van fönntartva.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajón egy 765 méter hosszú csúszda található, melynek neve "The AquaDuck", e mellé van még 3db medence. A hajón van egy Oceaner Club nevezetű szórakoztató központ gyerekeknek, ahol felügyelet mellett 4 fajta játéktér közül választhatnak a fiatalok.


Nagyításhoz kattints a képre!


Nagyításhoz kattints a képre!

Videó:

Adatok:

Üzemeltető: Disney Cruise Line
Építő: Meyer Werft , Papenburg , Németország
Első út: 2011. január 26
Fajtája és típusa: Cruise hajó
Űrtartalom: 128.000 GT
Hossz: 340 m
Szélesség: 38 m
Merülés: 7,9 m
Fedélzetek száma: 16
Sebesség: 22 csomó
Befogadóképesség: 4000 utas + 1458 személyzet

Celebrity Eclipse

Celebrity Eclipse


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

A Celebrity Eclipse nevű óceánjáró, mely a Solstice osztályba tartozik, a Celebrity Cruises hajózási társaság tulajdonában van, melynek központja Miami-ban található. Testvérhajói a Celebrity Solsticea, Celebrity Equinox és a Celebrity Silhouette.


Nagyításhoz kattints a képre!

Az Eclipse súlya 122 000GT, 2852 utas és ~1270 fő személyzet számára van hely. A hajó kivitelezése 2009. január 23-án kezdődött meg, és 2010. februárjában készült el. Hossza 314m, szélessége 36,80 m, merülése 8,3 m.


Nagyításhoz kattints a képre!

Szolgáltatások:

Az utasok számára különböző rendezvények annak a hajón, valamint több étkezésre szolgáló helység, ahol kedvük szerint válogathatnak az ételekből. A hajó fedélzetéén található többek közt Aquapark, szolárium, és füvesített terület is, ahol valódi fű van telepítve. A füvesített részen minigolfpálya és tekepálya is található.


Nagyításhoz kattints a képre!

Az Eclipsenek van egy speciális része is, ahol üvegeket formáznak, a hely neve Hot Glass Show. Ezen a helyen üvegfújó szakemberek üvegeket formáznak tetszőleges tárgyá. További lehetősége a kikapcsolódásra a medencék és a kaszinók, valamint a hajónak van saját színháza, martini bárja, ajándékboltjai, könyvtára, és művészeti galériával is rendelkezik.


Nagyításhoz kattints a képre!

2010. április 26-tól a hajó rendelkezik internet kávézóval és Apple termékeket forgalmazó bolttal is.


Nagyításhoz kattints a képre!

Egyéb, érdekességek:

2010-ben az Izlandi vulkán kitörésekor, az Eclipse-t használták, hogy 2000 brit turistát kimentsenek.


Nagyításhoz kattints a képre!

Videó:

Adatok:

Üzemeltető: Celebrity Cruises
Építő: Meyer Werft , Papenburg
Ára: 750.000.000 $
Első út: 2010. február 28
Fajtája és típusa: Solstice-osztályú hajó
Űrtartalom: 122.000 GT
Hossz: 314,8 m
Szélesség: 36,80 m
Merülés: 8.3 m
Fedélzetek száma: 17
Teljesítmény: 90.120 Le
Sebesség: 24 csomó (44 km / h)
Befogadóképesség: 2,852 utas + 1271 fő személyzet

Norwegian Epic

Norwegian Epic


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

A Norwegian Epic a világ harmadik legnagyobb óceánjárója bruttó űrtartalom tekintetében, ami jelen esetben nem kevesebb, mint 155.873 GT , összehasonlításképpen a Titanic ~46.000 GT bruttó űrtartalommal rendelkezett. Tulajdonosa a Norwegian Cruise Line hajózási vállalat, a hajó építését az STX Europe hajógyár kivitelezte. A hajó felülmúlja a Jewel-osztály képviselőit, ami az üzemeltető kisebb hajóit tartalmazza melyek hozzávetőlegesen ~60.000-90.000GT bruttóűrtartalommal rendelkeznek.


Nagyításhoz kattints a képre!

Első útjára 2010. július 24-én került sor, az úti cél New York volt, ahova Southampton-t érintve érkezett meg július 1-én. Ez volt a legnagyobb hajó, mely valaha a New York-i személyhajó terminálban horgonyzott. Az Epic-en 4100 utas fér el, minden az óceánra néző kabin terasszal rendelkezik.

Nagyításhoz kattints a képre!

Jellemzők:

A hajó rendelkezik vízi élményparkkal, bowlingpályával, egy -8C hőmérsékletű jégbárral, és egy szikla mászófal. Továbbá 14 étterem, bárok ás kávézók, gyerekklubok és medencék, cirkusz, fitneszterem, könyvtár, két emeletes videójátékterem, diszkó,napozóterasz, pezsgőfürdők, és gőzfürdők is. A hajón áramellátásáért hat löketű, MAK gyártmányú dízelmotorok felelnek összesen 79,8 MW teljesítménnyel.


Nagyításhoz kattints a képre!

2010. május elején tűz ütött ki a hajón, a tüzet sikerült megfékezni, nagyobb kár a vezetékeket érte, de hamar kijavították a hibákat. Az esetet a rendőrség vizsgálta, mert fölmerült a gyújtogatás gyanúja.
Az Epic most is szállítja utasait, különböző helyekre, egy hetes utakkal, ilyen pl a Kelet-karibi hajóutak, de Barcelonában , Rómában és Marseille-ben is megáll.


Nagyításhoz kattints a képre!

Videó:

Adatok:

Üzemeltető: Norwegian Cruise Line
Építő: STX Europa
Első út: 2010. június 24
Űrtartalom: 155.873 GT
Hossz: 329,94 m
Szélesség: 40,54 m
Merülés: 8,7 m
Fedélzetek száma: 19
Teljesítmény: 108.000 Le
Sebesség: 22 csomó (41 km / h)
Befogadóképesség: 4,100 utas + 1708 fő személyzet

Navigator of the Seas

MS Navigator of the Seas


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó

A Navigator of the Seas, a Royal Caribbean International hajózási vállalat tulajdonában lévő óriás óceánjáró. 2002-ben mikor megépült a világ legnagyobb óceánjárója volt mindaddig míg a Queen Mary 2 el nem vette a címet tőle 2004-ben. A hajót a Finnország-i, Aker Finnyards a Turku építő vállalat kivitelezte, súlya 138.279 GT (bruttó tonna), hossza 311 méter.


Nagyításhoz kattints a képre!

A Navigator a Voyager-osztály tagja, amelybe még 4 hajó tartozik, ezek név szerint a Voyager of the Seas, Mariner of the Seas, Explorer of the Seas, és az Adventure of the Seas.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó 2007 áprilisban az Angliai Southampton-ból indult, és a Földközi-tengeren sétahajózásra használták. A Navigator télen Floridában 4-5 éjszakás sétautakat kínál.


Nagyításhoz kattints a képre!

Több, mint 3 millió amerikai dollár értékű művészeti alkotást található a hajón, legtöbbjük a lépcsőházak és a nyílt helységek területén. A hajó sétánya napszaktól függően változtatja színeit.


Nagyításhoz kattints a képre!

Szolgáltatások:

A Navigatoron sok mód van a szabadidő eltöltésére, ilyen többek közt a jégkorcsolya pálya, mászófal, kávézók, 5db étterem, futópálya, medencék, fitneszközpont, kaszinó, színház, kilenc lyukú golfpálya, panoráma étterem és a diszkó.


Nagyításhoz kattints a képre!

Videók:

Adatok:

Üzemeltető: Royal Caribbean International
Építő: Aker Finnyards in Turku, Finland
Fajtája és típusa: Voyager-osztályú hajó
Első út: 2002
Űrtartalom: 138,279 GT
Hossz: 311,1 m
Szélesség: 49,1 m
Fedélzetek száma: 15
Teljesítmény: 56.000 Le
Sebesség: 22 csomó (41 km/h)
Befogadóképesség: 3,114 utas + 1213 fő személyzet

Freedom of the Seas

MS Freedom of the Seas


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó

A Freedom a Royal Caribbean International hajózási vállalat tulajdona és egyben ez a vállalat is üzemelteti. A hajó jeles képviselője és egyben névadója a Freedom osztálynak. A Freedom a finnországi Aker Finnyards in Turku hajógyárban épült.


Nagyításhoz kattints a képre!

2006-os megépülésekor a legnagyobb utasszállító hajó volt a világon, a címet a Queen Mary 2-től vette el.
Ugyan a hajó a vízvonalánál 2,4 méterrel keskenyebb, 6 méterrel rövidebb, és lassabb is a Queen Mary 2-nél, viszont a bruttó űrtartalma nagyobb ~3000 GT-vel, címét 2009-ig meg is őrizte.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajót 2006 április 17-én Hamburgba vitték, hogy átadás előtt átnézzék és kijavítsák az esetleges problémákat. Április 24-én visszahajózott Osloba, hogy a hajót hivatalosan is átadják a Royal Caribbean International vállalatnak. Első transzatlanti útjára május 3-án indul a Southampton-i kikötőből és május 12-én meg is érkezett New York-ba, ahol a hivatalos névadási ceremóniát tartották meg.


Nagyításhoz kattints a képre!

Első hivatalos útjára június 4-én került sor, mikor is a karibi térség fele vette az irányt, érintve Mexikót, a Kajmán szigeteket, Jamaicát, Labadeet és végül Haitit a Royal Caribbean International vállalat privát üdülőhelyét.


Nagyításhoz kattints a képre!

2011-ben kisebb felújításokat végeztek el a hajón, érintőképernyős készülékekkel és 3d-s moziteremmel szerelték föl.


Nagyításhoz kattints a képre!

Belső, szolgáltatások:

A hajó rendelkezik egy 136 méter hosszú sétánynál, amit kétoldalt különböző boltok, butikok szegélyeznek. A fedélzeten három részre vannak osztva a medencék, felnőtt, gyerek és a vízipark medencéi. A Freedomon pezsgőfürdőzésre is van lehetőség valamint, több kávézó, fagylaltüzlet, pizzéria, pub és vámszabad termékeket árusító üzlet is található.


Nagyításhoz kattints a képre!

Sportolásra is van lehetőség, erre a célra van a jégkorcsolyapálya, mászófal, minigolf, és kosárlabdapálya is. A szobák síkképernyős tévékkel vannak felszerelve és wifi kapcsolat is rendelkezésre áll.


Nagyításhoz kattints a képre!

Videók:

Adatok:

Üzemeltető: Royal Caribbean International
Építő: Aker Finnyards in Turku, Finland
Fajtája és típusa: Freedom-osztályú hajó
Első út: 2006, június 4
Űrtartalom: 154.407 GT
Hossz: 338,91 m
Szélesség: 38,60 m
Magasság: 63,7 m
Fedélzetek száma: 18
Teljesítmény: 102.000 Le
Sebesség: 21,6 csomó (40 km / h)
Befogadóképesség: 3634 utas + 1360 fő személyzet

Oasis of the Seas

MS Oasis of the Seas


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

Az Oasis of the Seas egy Oasis osztályú hajó, mint a neve is sejteti az osztály a hajóról kapta a nevét. Ezen osztály jelenleg két tagot számlál, a második az Oasis testvérhajója az Allure of the Seas, jelenleg ezek a 2 hajó a világ legnagyobb utasszállítói. A hajó 2009-re készült el, ekkor vette át a világ legnagyobb utasszállító hajó címet a Freedom osztály képviselőitől.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó építését az STX Europe vállalat kivitelezte, 2006-ban készültek el a tervek a hajótól, ekkor még "Project Genesis" néven futott. Az Oasis 2009. október 28-án el is készült, 2 nappal később már Amerika fele vette az irányt, átszelve a Balti tenger vizét, november 1-én ért Dániába.
2009. november 13-án érkezett meg Port Everglades-be (Florida), ahol trópusi növényeket telepítettek a hajóra.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó bruttóűrtartalma 225.282 GT, tényleges tömegét 100.000 tonnára becsülik, ami nagyjából annyi, mint egy Nimitz osztályú anyahajó. A stabilitás érdekében a hajótestet szélesre tervezték, ami nagyjából 9 méterrel merül a víz alá. Az Oasis energiaellátásáért 3db 16 hengeres nyomócsöves dízelmotorok (25.290 Le), valamint három 12 hengeres motor felel (18.590 Le).


Nagyításhoz kattints a képre!

Az Oasis 18 mentőcsónakot tartalmaz, melyre darabonként 370 fő fér el, ez összesen 6660 főt jelent 18 csónakra levetítve, és ehhez jönnek e felfújható hajók.


Nagyításhoz kattints a képre!

Szolgáltatások:

Az óriási fedélzeten számtalan kikapcsolódáshoz szolgáló építmény található, ilyen a két szintes tetőtéri luxus lakosztály erkélye, ami nem kevesebb, mint 150 m2 területű. A hajó rendelkezik minigolfpályával, több bárral, karaoke klubbal, comedy klubbal, öt medencével, kosár és röplabda pályával, óvodával a gyerekek számára, valamint egy szórakoztató parkkal, ami számos butikot, kávézót tartalmaz.


A képen a Costa Atlantica és az Oasis of the Seas, az Atlantica valamivel nagyobb, mint a nemrég megfeneklett Concordia. (Nagyításhoz kattints a képre!)

A hajón 2011-ben volt egy felújítás, amelyben a DreamWorks segédkezett ellátva a hajót 3d-s mozival.


Nagyításhoz kattints a képre!


Nagyításhoz kattints a képre!

Videók:

Adatok:

Üzemeltető: Royal Caribbean International
Építő: STX Europe
Fajtája és típusa: Oasis-osztályú hajó
Ára: 1.4 billion $
Első út: 2008. November 22
Űrtartalom: 225,282 GT
Hossz: 360 m
Szélesség: 47 m
Magasság: 72 m
Merülés: 9.3 m
Fedélzetek száma: 16
Teljesítmény: 130,052 Le
Sebesség: 22.6 csomó (41.9 km/h)
Befogadóképesség: 5,400 utas (max 6,296) + 2,165 fő személyzet

Bónuszhajó

MS Berge Stahl


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

Az MS Berge Stahl egy áruszállító hajó, amely 2011-ben a világ legnagyobb vasérc szállító hajója volt. A tulajdonosa a Partrederiet Bergesen cég, jelenlegi üzemeltetője a Bergesen Worldwide Gas ASA vállalat.


Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó kapacitása 364.767 tonna, 1986-ban épült a Hyundai Heavy Industries gyárában. A Berge Stahl 342,08 méter hosszú, szélessége 63,5 méter. A meghajtásáért egy 9 méter magas MAN motor felelős, ami 27.610 lóerős, mely ilyen méreteknél nem egy nagy teljesítmény, végsebessége is csupán 25km\h.


Nagyításhoz kattints a képre!

A Berge Stahl a vasércet Brazíliába és Hollandiába szállítja, emiatt az apály-dagály viszonyokat figyelni kell, mert megrakodva magas dagálykor kell indítani a kikötőkből, hogy ne fusson zátonyra a nagy merülés miatt. A két út közötti távolsághoz 5 hét kell, évente pedig 11 alkalommal teszi meg a hajó ezt az utat.


Nagyításhoz kattints a képre!

2006. szeptemberében a hajó vasércet szállított Kínába, ezután a szárazdokkba került, ahol a 20 évenkénti vizsgálatot tartották meg rajta. Kínából visszatérve a hajó a Rotterdami kikötő fele vette az irányt, és ércet vett fel, majd Dél Afrikába Saldanha Bay, ezután Nyugat-Ausztrália Dampier fele indult, ahol a megengedett legnagyobb merülése 21m. A hajó azóta is szállítja a vasércet, ellátva vele sok országot.


Nagyításhoz kattints a képre!

Videó:

Adatok:

Tulajdonos: Partrederiet Bergesen
Üzemeltető: Bergesen Worldwide Gas ASA
Építő: Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
Fajtája és típusa: Oasis-osztályú hajó
Első út: 1986. szeptember 5
Űrtartalom: 175.720 GT
Hossz: 342 m
Szélesség: 63 m
Merülés: 23 m
Teljesítmény: 27.610 Le
Sebesség: 13,5 csomó (25km\h)
Befogadóképesség: 16 fő személyzet + rakomány

Források:

Wikipedia
Vista

Köszönöm stevve kolléga segítség a korrigálásban!

Mérettáblázat az eddigi hajókról:

Hajós topic.

Köszönöm, hogy elolvastad a negyedik részt! :)

Azóta történt

Előzmények