Hirdetés

Óriáshajók II.rész - a Cunard Line

A Cunard Line (Korábban Cunard White Star Line hajózási vállalat), 1840-ben alapította a kanadai hajózási...

Queen Mary 2

RMS Queen Mary 2

Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

A Queen Mary tervei 1998-ban készültek el, ekkor a Cunard összehívta a hajóépítő vállatokat, és ajánlatokat kért tőlük a hajó megépítésére. Végül 2000-ben dőlt el, hogy a hajót a Francia Chantiers de l'Atlantique vállat fogja elkészíteni, ez a vállalat készítette többek közt az SS Normandie és az SS France nevű óceánjárókat.
A Queen Mary 2, II. Erzsébet királynő avatta fel, saját nagymamájáról elnevezve a hajóóriást.
Mária anyakirálynő, "V. György király felesége volt II. Erzsébet édesapjának, néhai VI. György királynak a mamája". A hajó nevében szereplő sorszám azt jelenti, hogy ez a második hajó, amely a királyi nagymama nevét viseli. A hajót 2003. március.21-én bocsájtották vízre.
"Az 1934-ben vízre bocsátott első Queen Maryt 1967-ben vonták ki a forgalomból."

Nagyításhoz kattints a képre!

Hirdetés

Jellemzők:

A Queen Mary 2 minden idők legdrágább, leghosszabb, legmagasabb, legszélesebb és legerősebb utasszállító hajója volt 2006-ig. Vízkiszorítása 150 ezer bruttóregiszter tonna, hossza 345 méter, alig rövidebb a New York-i Empire State Building felhőkarcolónál, magassága a tőkesúlytól a kémény tetejéig 72 méter, szélessége a parancsnoki hídnál, vagyis a legszélesebb résznél 45 méter. A hajó merülése 10 méter, motorja 157 ezer lóerős.
Ezzel a teljesítménnyel a monstrum óránként 30 csomós, vagyis 55 kilométeres végsebességre képes.

Méreteire jellemző, hogy a New Yorkba érkező utasok, legalábbis azok, akik a 17 fedélzet közül a legfelsőn állnak majd, éppen szemmagasságból üdvözölhetik a Szabadságszobrot.
A Cunard Line a Queen Mary 2-ért 550 millió fontot, azaz csaknem 1 milliárd dollárt, fizetett a francia Alstom cégnek. Az első, kéthetes utat elhelyezéstől függően 2 ezer és 26 ezer font, 740 ezer és 9,6 millió forint közötti áron hirdették.
Ez utóbbi tarifát azok fizették, akik az öt luxuslakosztály egyikében foglaltak szállást, ezek kétszintes, csaknem 300 négyzetméteres apartmanok, amelyek mindegyikéhez külön portaszolgálat és inas jár.

Nagyításhoz kattints a képre!

2006 áprilisában elveszítette első helyét, amikor a Royal Caribbean International vízre bocsátotta a 158 000 tonnás Freedom of the Seas nevű utascirkálót.

Emellet a hajó mellett, a Titanic, egy kis cirkáló volt, most egy pár kép, hogy nagyjából érezzük a hajó méreteit:

Nagyításhoz kattints a képre!


Nagyításhoz kattints a képre!

Nagyításhoz kattints a képre!


Nagyításhoz kattints a képre!

Videók:

Adatok:

Ára: 460 000 000 ₤
Építés kezdete: 2002. július 4.
Vízre bocsátás:2003. március 21.
Szolgálatba állítás: 2004. január 12.

Általános jellemzők:

Vízkiszorítás: 151,400 GT
Hossz: 345 m
Szélesség: 41 méter, vízvonalnál, 45 méter.
Árbocmagasság: 72 m
Merülés: 10 m
Hajtómű: 4db 21,5 MW pod hajócsavar, kettő fix, kettő azimutáló (irányváltoztató) gázturbina/dízel elektromos erőmű.
Teljesítmény: 157 000 LE
Sebesség: 30 csomó (55,56 km/h)
Legénység: 1253 fő
Férőhelyek száma: 2620 fő

Források:
Wikipedia
Gigaszhajok

Hajós topic.

Köszönöm, hogy elolvastad a második részt! :)

Azóta történt

Előzmények