2024. február 26., hétfő

Gyorskeresés

nVidia ForceWare 320 vizsgálódások

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Elemzés a ForceWare 320.18 driver működéséről - mi lehet az oka a vele kapcsolatos problémáknak?

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek #2

A második körben két új játékot elemeztem, amelyek versenyképesség terén gondot okoznak az nVidia kártyáinak. Mindegyik játékot két beállítással mértem - az egyik tartalmazza az erősen "AMD-barát" beállításokat, a másik nem.

Grid 2

A PC-n valaha volt egyik legsikeresebb arcade autóverseny folytatását mind a játékostársadalom, mind a szakma nagyon várta - a gamerek nyilvánvaló okokból, az elemzők pedig azért, mert a játék a Dirt Showdownban debütált innovatív 3D motor továbbfejlesztését használja, és arra lehetett számítani, hogy a fejlesztés körül bábáskodó AMD hardverein a játék jelentősen jobban fog futni. Mivel az AMD előnye nagyrészt leszűkíthető az Advanced Lighting bekapcsolására és a Global Illumination effektre, az egyik mérésben ezeket kikapcsoltam, a másikban pedig be. Íme az eredmények:

Jól látható a különbség a két grafikon között - míg az AL/GI nélküli esetben csak 4%-ot ér a 320.18-as driver, az AMD számára előnyösebb felállásban már 20%-kal nő a teljesítmény. Még ezzel együtt is elveszítjük az fps-ek 30%-át, azaz az nVidiának az optimalizált(abb) driverrel is nagyon fáj a megvilágítás modernebb alapokra helyezése, de a 320.18-cal már szépen fut a játék, míg a korábbi driverrel kevésbé folyamatos.

A teszt során stabilitási problémákkal, ill. képi zavarokkal nem találkoztam.

Tomb Raider

Egy stabilitással kapcsolatos tesztből Lara Croft haja sem maradhat ki, főleg azért nem, mert ez a játék volt az első, ahol először problémákat jeleztek a GeForce tulajok. Az SSAA bekapcsolásához nem vettünk második VGA-t, így a két teszteset abban különbözik, hogy az elsőben Lara haja zsíros és csomós, míg a másodikban tiszta, fénylik, szálanként szabadon lobog, és időnként elsüllyed a vállában. Az eredmények:

Az első teszt a lassan megszokottá váló 4-5% körüli előrelépést hozza, míg a TressFX használata mellett minimumok terén 7%, átlagok terén 11% az extra fps. Ez nem olyan sok, aminek valószínűleg az az oka, hogy a 314.07 is tartalmazott Tomb Raider optimalizációt - viszont a játék sebessége pont abban a tartományban van, ahol a "nem egészen játszható" és az "éppencsak játszható" elválik egymástól, ezért a realisztikus(abb) haj kedvelőinek a 320.18-as meghajtó által szállított sebességnövekedés is jól jön.

A teszt során stabilitási problémákkal nem találkoztam. Képi zavar az volt néhány, de nem a villogó kis zöld háromszög műfajából - bármennyire is jól fest a szálanként szimulált haj, az ütközésvizsgálat a haj és a test között nagyon hiányzik. Viccet félretéve, erre a játékra voltam a leginkább kíváncsi, és sem a mérés, sem a játékkal eltöltött 30-40 perc alatt nem futottam bele semmilyen hibába.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.