Hirdetés

GT 1030 - Kicsi a bors, de erős?

Kíváncsi voltam, hogy mire is elég mai, illetve régebbi játékoknál egy GT 1030-as kis kártya teljesítménye.

Játékteszt 3. felvonás

Watch_Dogs

Őszintén szólva eléggé szkeptikus voltam ezzel a játékkal, amikor megjelent: nem fűztem hozzá túl sok reményt és nem is foglalkoztam vele. Viszont néhány hónapja ingyenes volt az Uplay rendszerében a játék, így gondoltam, akkor begyűjtöm és kipróbálom.
Meglepődve tapasztaltam, hogy kicsit félreismertem a játékot, nagyon jó sztori van körülötte, és a hackelés is egy egész kellemes adaléka a játéknak. Ami nagyon nem tetszik benne, az az autók irányítása, az szerintem borzasztó, de ezt leszámítva tudom ajánlani. Ami számomra még nagy pozitívum, a magyar felirat. Az első, bevezető küldetést csináltam a mérés során.

Beállítások 2

Hirdetés

Hát, sajnos itt a HD 7730 már kevés. Még teljesen minimumon sem tudta tartani a 30 FPS-t, nem volt nagy élmény végigvezetni a bevezető küldetésen. Kipróbáltam 1440*900-as felbontásban, így éppen tudta tartani a bűvös 30-as számot. 1030-nál már más a helyzet, egész lazán tartotta 60 körül a számlálót, simán ment a játék. Kipróbáltam közepes beállításokon is, ekkor esős, éjszakai autózás közben 40-50 FPS volt.

The Crew 1

Egy egészen jól összerakott játék, aminek kicsit elszúrták a multiplayer részét. Maga a játék jó alappal rendelkezik: hatalmas bejárható terület, széles autó-, és motorválaszték, illetve tuninglehetőségek. Viszont egy "Crew"-ban 4 játékos lehet, ami még alapjában véve nem nagy dolog, viszont 1 session-ben is csak 8 játékost tud tartani.
Ami viszont a legnagyobb gond, hogy sokszor még az egy Crew-ban lévő játékosokat is nehéz volt összekaparni, hogy lássák is egymást. Ezt leszámítva egy kellemes, árkád autós játék, amivel hosszasan el lehet játszogatni. Vizsgálathoz a "Local Noise" versenyt választottam, Ferrari F40, belső nézet, nappal. A játékhoz 2015-ben a Wild Run DLC-vel jött egy grafikát fejlesztő frissítés is.

Sajnos a HD7730-as kártyánál már a Watch_Dogs-nál is elérkeztünk oda, hogy egyszerűen gyenge ide a kártya. FullHD, teljesen minimum beállításokon sem hozza a 30 FPS-t. Itt sem lehetett már élvezhetően játszani, nem tudtam időben reagálni, hogy kikerüljem az akadályokat. Levéve a felbontást 1366*768-ra már tudott 30 FPS-t kicsikarni, viszont egy FullHD felbontású kijelzőn ez elég csúnyán mutatkozik meg, így ezt sem javaslom annyira.
1030 esetén nem voltak ilyen gondok, szépen és folyamatosan tudtam vele játszani. A "Presetet" high-ra állítva (élsimítás és egyebek szintén kikapcsolva) is tudott hozni ~40 FPS-t, de a közel 60 után érezhető volt, hogy itt alacsonyabb a képkockaszám.

Battlefield 1

2016 talán egyik legjobban várt játéka volt. Nem véletlen. A sok idegesítő hibái és apró-cseprő gondjai ellenére egy nagyon jó kis játékot rakott össze a Dice csapata. Maga a játék gyorsasága és a menete hosszú CoD-os tapasztalatom szerint kicsit elment a rivális játék irányába, de ez alapvetően szerintem nem probléma, kinek a pap, kinek a papné.
Anno elég nagyot robbantott az első trailerrel a játék, nagyon jól összevágták, nem mondom, azért kicsit brutálisra sikerült, de ez egy ilyen játék alapból. Ami külön tetszett, hogy egy adott zenéhez rakták össze a videót, ami szintén príma választás volt. Aki esetleg kíváncsi volna rá: YT alert!
A kampány részben Avanti Savoia nevű War Stories elejét játszottam.

Piros kártyán (ami kék-fekete fizikailag) itt is már a játszhatatlan határát súrolja mind egyjátékos, mind többjátékos módban. Utóbbit Tsarytsin pályán próbáltam, 64 fős Conquest, 1440*900 felbontáson, de még így is kétséges, nem ajánlatos már játszani így, illetve nem is nagyon lehet.
A másik oldal kártyáján a kampány része egészen szépen ment, medium beállításokon is karcolta a 30 FPS-t, de felülről. Multiban felléptem a rettegett Amiens/64 Fős Conquest módra. Ez tudja leginkább megizzasztani a gépet BF1 során. Hogy mondjam, szó-szó, azért játszható volt, viszont ne akarjunk az első sorban Ramboként pusztítani, inkább maradjunk kicsit hátul, onnan pötyögtessünk és segítsük a csapatot.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények