EIZO EV2335W teszt

Preset módok

Bevezető

Először is javaslom, hogy akik még nem tették, azok fussák át a korábbi CG275W teszt Preset módok fejezetének bevezetőjét.

Azon túl pedig egy EV2335W specifikus megjegyzéssel indítanék: a monitor szuperzöld!

Alapbeállításban hihetetlenül agresszív mértékben leszabályozza a fényerőt, és meglehetősen sokáig kellett bóklásznom a menüben, mire rájöttem, hogy a megoldást nem ott rejtették el túl mélyre, hanem eleve rossz helyen keresem.
Az energiatakarékos funkciókat szabályzó paraméterek ugyanis az erre dedikált gomb megnyomása után előbukkanó, direkt erre elkülönített menüben foglalnak helyet.

Hirdetés

És nem tudom, hogy kinek találták ki az erősebb fokozatot, mert nekem már a középállás is "sötétzöld" volt.

Ezzel együtt viszont elvégeztem egy kontraszt-stabilitás tesztet is:

Max brightness, ECO mode Standard:

Black level = 0.03 cd/m^2
White level = 28.99 cd/m^2
Aprox. gamma = 2.23
Contrast ratio = 978:1
White chromaticity coordinates 0.3146, 0.3255
White Correlated Color Temperature = 6426K, DE 2K to locus = 0.7

Max brightness, ECO mode Off:

Black level = 0.27 cd/m^2
White level = 259.80 cd/m^2
Aprox. gamma = 2.21
Contrast ratio = 973:1
White chromaticity coordinates 0.3129, 0.3220
White Correlated Color Temperature = 6547K, DE 2K to locus = 0.9

Ebből egyrészt látható, hogy alapállásban túl sötétre szabta magát a monitor (ez szerintem túl kevés még a legsötétebb szobához is). Másrészt viszont ezt 100%-ban a háttérvilágítás szabályzásával oldotta meg, az LCD panel vezérlését nem befolyásolta és a színhőmérséklet sem változott számottevő mértékben (ami persze pozitívum).

És most nézzük a gyári preset módok méréseit:

Movie

Uncalibrated response:
Black level = 0.27 cd/m^2
White level = 247.29 cd/m^2
Aprox. gamma = 2.21
Contrast ratio = 922:1
White chromaticity coordinates 0.3164, 0.3392
White Correlated Color Temperature = 6252K, DE 2K to locus = 8.5
White Correlated Daylight Temperature = 6250K, DE 2K to locus = 4.8
White Visual Color Temperature = 5969K, DE 2K to locus = 8.2
White Visual Daylight Temperature = 6104K, DE 2K to locus = 4.6
Effective LUT entry depth seems to be 10 bits

Paper

Uncalibrated response:
Black level = 2.24 cd/m^2
White level = 208.30 cd/m^2
Aprox. gamma = 1.80
Contrast ratio = 93:1
White chromaticity coordinates 0.3688, 0.3783
White Correlated Color Temperature = 4339K, DE 2K to locus = 6.5
White Correlated Daylight Temperature = 4343K, DE 2K to locus = 2.4
White Visual Color Temperature = 4220K, DE 2K to locus = 6.2
White Visual Daylight Temperature = 4305K, DE 2K to locus = 2.3
Effective LUT entry depth seems to be 10 bits

sRGB

Uncalibrated response:
Black level = 0.27 cd/m^2
White level = 248.01 cd/m^2
Aprox. gamma = 2.18
Contrast ratio = 924:1
White chromaticity coordinates 0.3158, 0.3387
White Correlated Color Temperature = 6280K, DE 2K to locus = 8.5
White Correlated Daylight Temperature = 6277K, DE 2K to locus = 4.8
White Visual Color Temperature = 5994K, DE 2K to locus = 8.2
White Visual Daylight Temperature = 6129K, DE 2K to locus = 4.6
Effective LUT entry depth seems to be 10 bits

User

Uncalibrated response:
Black level = 0.27 cd/m^2
White level = 255.70 cd/m^2
Aprox. gamma = 2.18
Contrast ratio = 953:1
White chromaticity coordinates 0.3116, 0.3175
White Correlated Color Temperature = 6669K, DE 2K to locus = 3.3
White Correlated Daylight Temperature = 6675K, DE 2K to locus = 7.3
White Visual Color Temperature = 6810K, DE 2K to locus = 3.1
White Visual Daylight Temperature = 7039K, DE 2K to locus = 6.9
Effective LUT entry depth seems to be 10 bits

Észrevételek

Ami érdemben kilóg a sorból, az a Paper preset, mely a papírnyomatokra jellemző D50-es fehéret és viszonylag alacsony, 1:200-hoz közeli kontrasztot céloz meg ... ami eddig rendben is lenne, abban viszont már kevésbé vagyok biztos, hogy az 1.8-as, Apple rendszerekre jellemző pure-power gamma miként passzol mindehhez.

Azon túl még érdekes, hogy a Movie preset gradiensei kissé lassabban emelkednek ki a feketéből, mint a 2.2-es pure-power gammát követő sRGB és kalibrálatlan User módok. Ez vélhetően azt a célt szolgálja, hogy kicsit kontrasztosabb hatást keltsen a monitor a filmek sötét jeleneteinél (ahol a legtöbb LCD -néhány VA panel kivételével- rendszerint csúnyán elvérzik az alacsony kontrasztarány miatt).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények