Tesztek - PCIE - Portal 2
Portal 2
Hirdetés
A Portal 2, bár belső nézetes, de igazából First Person Shooternek nem nevezhető, inkább egyfajta logikai akciójáték. Azért kapott helyet a cikkben, mert kíváncsi voltam, hogy a végletekig feltuningolt source motor alatt (mely már az AGP-s teszteknél szereplő Half-Life 2 alatt is szolgált) hogyan teljesítenek az új generációs kártyák. A Portal 2 grafikája nagyon szép, viszont emellett remekül skálázható is, így a gyengébb kártyákkal rendelkezők sem kényszerülnek lemondani róla. A mérést FRAPS segítségével végeztem egy olyan ponton, ami az adott helyen a legjobban terhelte meg a VGA-kat, vagyis ez egyfajta legrosszabb esetnek minősül, és a játék közbeni átlag FPS az itt látható értékeknél magasabb lenne.
Tesztelt beállítások:
1024x768 - min. detail
1920x1080 - max. detail
300 FPS-nél valamiféle limitbe ütközünk, ám ez nem processzorlimit lesz, sokkal inkább valamiféle beépített gát a játékban, mert a menü is maximum ennyivel képes futni. Kis felbontásban sok kártya elérte ezt az eredményt, és ha figyelembe vesszük, hogy a mérést egy különösen erőforrásigényes ponton végeztem, akkor kijelenthető, hogy a grafikát visszavéve még egy 6600 GT-vel is jól játszható a Portal 2.
Nagy részletességhez és Full HD felbontáshoz viszont már szükségünk lesz egy erősebb kártyára. A Radeon HD 6990 mellett a négy legerősebb GeForce kártya is elérte a limitet maximális grafikával. Természetesen mindkét gyártó optimalizál erre a népszerű játékra, így az SLI és a Crossfire is remekül működött a tesztben. A 2900 XT ezúttal nem sokkal gyorsabb a 8800 GTS-eknél, ám az X1000-es Radeonok ismét szépen verik a GeForce 7-es nagyvasakat.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!