Tesztek I.
A teszteket 1680x1050-es felbontáson, maximális beállításon, 4xAA, 16xAF mellett készítettem, a Physx beállítások ha lehetséges , akkor a legmagasabbak voltak. Ahol más felbontáson teszteltem, ott külön odaírom. Kezdjük is a közkedvelt szintetikus teszttel, a 3DMARK Vantage-dzsel.
3DMARK Vantage:
Soha sem szerettem a 3dmark sorozatot, mert annak ellenére, hogy vannak olyan játékok amikben sokkal szebb a grafika, és 60+ fps-el mennek, itt néha meg kell elégedni a 20 körüli értékekkel "csúnyább" grafika mellett. A physx bekapcsolása után csak a CPU pontra van kihatással, ha van Phsyx-ünk. Ha kikapcsolom a GT220-at, akkor a CPU pontszám 13500 körül(sajnos gyenge már a Q6600), az összpontszám pedig 17500 körül alakul 1050/5400-as órajelen. Ha aktiválom a Physx-et az nvidia kártyán, akkor a CPU pontszám majdnem a kétszeresére nő. Egy I7-es konfiggal, még sokkal jobb eredmény is elérhető, hiszen annak tuningolva alapban is 20000 körül van a CPU pontszáma.
Jól látszik majdnem kétszer annyi a CPU pont mint physx nélkül. Katt a képre a nagyobbért.
Cryostasis Benchmark:
Nos ez az a teszt, amiben már óriási a különbség. Ha nincs fizikai gyorsító a gépünkben, akkor igen csak élvezhetetlenné válik dolog. E teszteket maximális beállításokon végeztem, 1680x1050 4xAA 16xAF Physx ON mindkét esetben. Nyilván az első esetben a CPU számolta a fizikát. A teszteket mindkét esetben ugyan addig a pillanatig futtattam.
5870 alapon, GT220 letiltva Physx ON.
5870 alapon+GT220 Physx ON
A Physx bekapcsolása után szinte megtáltosodik a rendszer, míg nélküle egy diavetítés az egész.
Star Tales Benchmark:
Kíváncsiságból lefuttattam egy Star Tales Benchmarkot(nagy nvidia logók jelzik, hogy milyen vga-kon fut jól a dolog). Itt 1280x1024-es felbontást használtam, mert 1680x1050 nem volt. Természetesen minden max-on 4xAA 16xAF.
Elég szignifikáns a különbség.
A tesztek még nem értek véget!
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!