Indulás
A Titanic kihajózik a southamptoni kikötőből.
(nagyításhoz kattints a képre!)
Az indulás:
A Titanic 1912. április 10-én hagyta el a southamptoni kikötőt. De előtte a hajó egy tesztelési fázison ment keresztül. A vizsgálatok egy nappal késtek mivel rossz volt az időjárás. A kezelési vizsgálatokat elsőnek Belfast Lough majd az Ír tenger nyílt vizén végezték. 12 órán keresztül különböző sebességgel tesztelték a hajót. 19:00 kor hajózott vissza Belfastba a Titanic, itt megkapta a tengerállósági bizonyítványt.
Így a Titanic hivatalosan is át lett adva a White Star Line vállalatnak és 1912. április 2-án a belfasti hajógyárból a southamptoni kikötőbe indult. A 918 kilométeres úton a legénység igyekezett elsajátítani a fedélzetek minden zugát.
"Nagyon nehéz leírni, milyen érzés egy ekkora hajón szolgálni, ahol mérföldeket sétálhat az ember a fedélzeteken és a folyosókon anélkül, hogy kétszer ugyanarra járjon... Tizennégy napomba telt, míg biztonsággal odataláltam a hajó egyik végéből a másikba a legrövidebb úton."
Charles Lightoller másodtiszt beszámolója
Az indulás napján tavaszias idő volt enyhe széllel. A legénység tagjai reggel 6 órakor kapták az utasítást a beszállásra. Smith kapitány taxival érkezett a hajóhoz 7:30 perckor. Ezt követően átvizsgálták a mentőcsónakokat és megnézték, hogy megfelelő mennyiségű szént tartalmaz-e a hajó az útra.
Majd a kapitány következőt írta a felügyelőbizottságnak;
,,Ezúton jelentjük, hogy a hajót felrakodták és útra kész. A motorok és a kazánok az utazáshoz megfelelő állapotban vannak, a táblázatok és az irányítóberendezések is a lehető legjobbak.
Alázatos szolgájuk, Edward J. Smith."
A Titanic útvonala és utolsó ismert helye az elsüllyedése előtt.
(nagyításhoz kattints a képre!)
Az utasok 9:30 perc után kezdték meg a felszállást. Külön felszálló hely volt az első, másod és harmad osztályú utasok számára. Az első osztályú utasokat személyesen Smith kapitány köszöntötte. A harmadosztályon utazókat átvizsgálták az esetleges betegségek, fertőzések elkerülése végett. Majd ezt követően a személyzet tagjai megmutattak a kabinjaikat. 922 felvett utast jegyeztek fel a Southamptonban a többi utas Cherbourgi és Queenstowni kikötőben szált fel a Titanicra.
A követező megálló 1907 óta rendszerint a Cherbourgi kikötőbe vezetett ami 143 km távolságra volt Southamptontól. De előtte a Titanic átkelt a La Manche-csatornán. Az időjárás szeles és borult volt. A hajót érkezését követően nem tudta fogadni a Cherbourgi kikötő, mivel nem volt ekkora hajónak hely ezért a Titanic a nyílt tengeren horgonyzott és külön erre a célra használt kisebb hajók szállították az élelmet és az utasokat a hajóra (SS Traffic és az SS Nomadic). Közben két hajó összeütközött a kikötőben: az egyik az SS City of New York a másik az RMS Oceanic volt. Felrakodás után a Titanic tovább indult.
Az üközés pillanata, bal oldalt az RMS Oceanic jobb oldalt az SS City of New York szélen pedig az RMS Titanic.
(nagyításhoz kattints a képre!)
A Cherbourgi kikötőből a hajó utolsó európai megállója fele vette az irányt a Queenstowni kikötőbe. Itt 244 utas szállt fel a hajóra. Ez a kikötő is túl kicsi volt az óriás hajónak emiatt a parttól 2 kilométerre horgonyzott a Titanic. Mindössze 90 percet töltött a hajó a kikötőben, és ez követően indult tovább New York felé, immár Amerikai lobogó alatt. Ekkor láthatta az utasok nagy része utoljára a szárazföldet.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!