Hirdetés

Benzinszűrő

Eltelt egy újabb hét, lassan megkezdődik a vizsgaidőszak, egyre inkább nyár van, én pedig tényleg tanulni kényszerülök nem pedig motorozgatni. Sajnos eltörött a benzincsőre szerkesztett kínai benzinszűrő (műanyag alkatrész ?!), ezért eBay segítségével Németországban találtunk kompatibilis szűrőt, szóval jövőhéten megérkezik (igen drága). :U Addig is tanulás! :R :R

Szereltünk!

Kicseréltük végre az olajat, kipucoltuk a levegőszűrőt és környékét, és belülről is kicsit tisztába tettük a szörnyet. Készültek képek, igen! :K Majd megnézhetitek, milyen használt olajat folyattunk ki a blokkból. Erre mondta az előző tulajdonos, hogy ő még ezt a szezont ki akarta húzni vele (~2-3ezer kilóméter). Amint kihűlt az olaj a tepsiben, leírhatatlanul ragacsos fekete zselé vagy kocsonya szerű nyúlós anyaggá változott. Szerintem ez nem valami pozitív. Az új Castrol eXtra majd teszi a dolgát. Első indításkor tapasztalható volt, hogy hidegen is csöndesen, egyenletesen járt a motor. Csodálatos. A benzin szint mérő dilemmája viszont tovább folytatódik. Amikor a műszert kiszereltük tapasztaltuk, hogy a buborék kapszula letörött róla. Fogalmam sincs, hogyan lehetséges ez. Házi megoldáson is gondolkoztunk, de mivel nehéz olyan anyagot találni, amit biztosan nem old a benzin (műanyag) és nem esik darabjaira (parafa), tehát nem okoz később dugulást valahol, ezért nem erőltettük túlzottan a dolgot. A parafás megoldás egyébként jól működhet, legalábbis a képen látható benzin tank visszajelzést parafás megoldással oldottuk meg. (De addig kivettük, amíg nem találunk jobbat, vagy megbizonyosodunk arról hogy nem oldja a benzin.)

Új kupplung

Ígértem a képet a rotyogóról, fogom hozni őket, csak várom a kedvező fotózási körülményeket. Igazából minden tekintetben csúnya szóval majd MOST reggel fotózok. :U Felhívtam a dunaújvárosi motor/robogó szakikat, hogy lenne-e idejük átnézni a szörnyemet, és amikor elárultam hogy kínai gyártású a motor, a válasz minden esetben a "Nem tudjuk vállalni." volt. Pedig csak annyit kértem, hogy nézzék meg a szíjat/variátort/kupplungot, hogy mennyire vannak elhasználódva.

Egy kedves fórumozó tag SzlobiG aki szintén Dunaújváros környékén lakik felvilágosított, hogy ha nem olasz/japán robogója van az embernek, akkor azt bizony nem fogják szerelni. Személy szerint én ezt nem értem ugyanis láttam már olasz robogót kevesebb kilométerrel aminek mindene lógott, szóval anyag minőség tekintetében sem lehet annyira rossz a kínai robogó. Alkatrészbeszerzés már nehézkesebb, de mondtam a szervizes kollégáknak, hogy odaviszek minden szükséges alkatrészt, csak szakszerűen szereljék be. Nem! Majd én Youtube-ről megtanulok robogót szerelni, fantasztikus lesz ;) (Amúgy a videók tanulsága szerint nincs rosszabbul összerakva egy kínai robogó, mint az olaszok és szerelni is ugyan úgy kell.)

Kotyogó

Három havi éhezés, önmegtartóztatás, munka és a borzalmasan lassan múló idő meghozta eredményét, avagy robogóját. (Régóta gyűjtök a motorra, első élményeimet szeretném megosztani veletek.) Ház előtt parkolok az újdonsült szörnyeteggel. Azért hívom így mert valóban egy Monster a cucc. Egyrészről iszonyatosan "egyedi" a front dizájn, másrészről amikor elkezdi szívni a benzint a 4T 51cc motorka, amely léghűtéses és ezt a technológiára jellemző módon egy a főtengelyre szerelt ventilátor oldja meg, amely jellemzően olyan hangot ad ki 4500-as fordulatszámnál mint egy utánégetős szuperszónikus repülőgép - vagy legalábbis rajta ülve az ember így érzékeli -, akkor egy kicsiny fura szörny képében jelenik meg előttem.

A moci tudja mindazt ami a modern kotyogáshoz kell. Minden jót és minden rosszat is. Kedvező fogyasztás, kellemes rotyogás amely menet közben már kotyogásra emlékeztet. Jó barátom jóvoltából néhányszor Simsonozhattam, amiről ugye tudjuk, hogy a kotyogó faktor csúcsa. Hangos, rossz, úgy érzed hogy száguldasz, - mert tulajdonképpen annyira nem stabil a cucc - közben 40-el rotyogsz a városban és minden érzékszáladdal arra figyelsz, hogy nehogy elrontsd a kuplungolást, mert nem biztos hogy legközelebb is beindul. Szerencsére ilyen jellegű gond nincs egy robogóval manapság, ezért lehetne mondani rá hogy unalmas, de ezt semmiképpen nem mondanám. Nagyon megbízható, kis fogyasztású jármű, amely tutira elvisz a környékre és haza is hoz. Itt kötnék át a vezetési élményre. Nem jellemző hogy van. Egy kerékpáron több vezetési élmény van, főleg ahogyan én csinálom a járdán, csúcsforgalomban a gyalogosok között, de az tuti biztos, hogy a Simson enduro baromira jó feel-t biztosított. Ez hosszú távon unalmassá válik, kivéve ha elég bátrak vagyunk az autók között szlalomozni, de nem ez a jellemző. Menet közben az első kereken hidraulikus tárcsafék a hátsón dobfék gondoskodik a megállásról. Azt kell mondjam elegendő, de nem egy versenyfék. A motor velem együtt ~130kiló lehet és ezt kell 60km/h-ról lassítani 0-ra. Volt szerencsém lelépő gyalogos miatt satuzni, meg tudtam állni.

Utolsó napok

Szépen lassan minden összeáll. Megvettem a motorozáshoz szükséges kellékeket mint, bukósisak, motoros zár, motorolaj, kesztyű. Magát a motort pedig pénteken izzítjuk be, a teszt körön túl vagyunk. Az első pöcc-röff után szerintem elmotorozom az első tank benzinemet, de majd meglátjuk.

:R

Tavasz

Megérkezett a jó idő én pedig elhatároztam magam. Májusban veszem a robogót és ezt a nyarat már mocin kezdem. Az ábra: nos semmi sincs. Suli ezerrel és most punnyadás. Örülök a jó időnek, tetszik a napsütés, jó kedvem lett, és várom a hónap elejét.

:R

A világ legkirályabb albuma!

JAJ! A havazás rémálom.

Újra itt Fehérváron. Fáradt vagyok mert a hétvégén nem tudtam aludni. Szerencsére elég sok minden volt, koncert, barátnő, család... aztán persze mindig az a vége hogy végkimerülésemben valahol elalszom (elájulok). Reményeim szerint pár óra múlva ez megtörténik. Addig is úgy érzem beszélni kell a fehér terrorról és itt most nem a történelemről lesz szó természetesen. Március vége és megint havazik. Ugyan nem fúj olyan nagy szél még, és talán járhatóak az utak, de természetesen a buszos közlekedés meg fog bénulni Magyarországon. Nem szeretném itt tölteni a hosszú hétvégét! :D

Kihívások

Ezen a héten is van teendőm. Talán a hóval nem kell többet megküzdenem, viszont néhány zh-t azért meg kell írni. Analízis done! Hétvégén pedig ismét koncert tájm! Szombaton indul a buli, nagyon várom! Addig még meg is kell gyógyulnom, mert a nagy havazás eredményeként jól megfáztam. :O (nem szeretek tüsszögni és folyni).

Szombat Dunaújváros, Reggae est!
-->

Kijárási tilalom!

Muszáj írnom. Haza értem épségben, thanks Vértes Volán! Elég durva a közlekedés jelenleg fejér-megyében. Úgy is mondhatnám katasztrófa. Délután menetem egy órát kocsival Dunaújvárosban és káosz az egész. De élveztem! :C Zseniálisan káosz volt minden. A lámpa zöldjére 15 másodperces válaszidővel reagált a tömeg, a buszok be majd kicsúsztak a megállókból. A gyalogosokat nem érdekli hogy nem tudunk megállni a kocsival, lelépnek elém (itt megjegyzem elég bátrak). Funky Shit! Ott tartunk hogy most már tilos elhagyni a településeket autóval, mert járhatatlanok az utak. Hmm ez király nap volt. :R

Nyamvatt hóesés!!!

Túl egy heten megint. Az utolsó csodálatos órámon ülök és jobb dolgom sincs mint pötyögni. Baromira unalmas az egész, semmi de komolyan semmi értelme nincs itt lenni olykor. Őszintén minden órámra bemegyek és leszűröm a konklúziót, hogy az előadások 85%-án hülyeségeket beszélnek, és a ZH-ra saját magad kell otthon felkészülni más példák alapján. A maradék százalékba beletartozik a matek, ahol mindig értelmes dolgokat beszélnek. Na nem baj, jön a hétvége szép idő, napsütés, meleg és majd minden búmat elfelejtem. Hát nem! Kedves időjárás! Tavasz van! Az egész hosszú hétvégém rossz lesz az időjárás miatt. Ha valamit, akkor ezt nagyon utálom, de szerintem ti is. Mindegy, otthon ülős begubózós filmnézős pihizős hétvége rendel! :U

Ez legalább feldob -->