Hirdetés

Nyár lett de dolgoztunk is aztán mellette jogosítvány aztán a végeredmény.

Yo!

Nem is nagyon volt időm idekeveredni az elmúlt néhány hónapban. Júniusban volt egy kis pihenés asszonkával balatonon, de folytatódott is a meló. Sok-sok sornyi kód legépelése után ott tartunk, hogy júliusban elkezdtem a nagy motor jogsit, elég szarul sikerült az iskolának kiviteleznie, mert bő három hónapig tartott és még sokba is került. Mit miért nem vettem? Eredetileg naked-et szerettem volna. Egyszerűen csak mert tetszik, szerintem nagyon szépek a régi japán meztelen vasak. Aztán amit kinéztem az nem volt jó, meg messze is volt, és le is beszéltek a típusról motor karakter miatt (gs500e), mert hogy olyan kis plötyi az egész. Tényleg olyan, nem akar százezerrel forogni és gyorsan menni, csak megbízható, nyomatékos és keveset zabál. Mindegy aztán egyszer csak kiderült hogy van helyben egy szép öreg japán vas, ami eladóvá vált. Szeretett gazdija kiköltözött külföldre családostul, és mindenüket kiárulták. Az öreglány hozzám kerülése itt kezdődött el, körül-belül 2 héttel ezelőtt.

Suzuki RF 400, japán belpiacos motorkerékpár, soros négyhengeres motorral, őskövület technikával egyenesen 1994-ből. Amikor felhívtam a szerelő srácot aki árulta a motort, hogy nézzük meg valamelyik nap, azt gondoltam magamban megnézünk egy vödör csavart. Rosszra számítottam, nagyon. Aztán amikor odaértünk, a srác kitolta a garázsból a vasat. Hű ez nagy, hű ez igazából tökre egyben van. Körbejártuk közben a szerelő elmesélte miket javított rajta mi van még hátra. Az indító szikráért felelős elektronika volt benne meghalva kicsit, de szerzett csere alkatrészt és a hibák köre itt bezárul. Vannak rajta karcolások, horpadások, horzsolások, használatból eredő dolgok, úgy gondolom ez belefér. Ha hihetünk az emberünknek szépen rendbe van téve a jármű. A próba kör szintén őt igazolta, meglepően jól viselkedett a vas a ~ 30 perces próbakör alatt. (Város, országút, kanyargás) Nem is kellett több beleszerettem. Először féltem az üléspozíciótól, hogy túlságosan meredek lesz, mert nem akartam hasalós motort. A kategória túra-sport elméletileg, ezt viszonylag jól teljesíti is. A széltől tehermentesítve van a felső test, országúti tempónál nem kell behajolni a plexi alá, jól dolgozik a motor szélvédelme. Néhány nap eltelte után sem tudtam másra gondolni csak a vén csajra. Eldöntöttem hát sok utánajárás után hogy belevágok. Az internet szerint lesznek/vannak vele gondok (mint minden típussal), de majd megoldjuk ezt is.

Még át kell íratni, be kell fizetni az adót utána, és a biztosítást is. De erre még van párnapom. A hétvégét már együtt töltöttük, remélem még sok mindent mesélhetek majd róla.

:R

Hirdetés