Hirdetés

Tereink és társadalmi viszonyaink

Már többször felmerült bennem a gondolat, hogy a múltban és a jelenben (aktuálisan pedig egy jelenleg zajló járványügyi helyzetben) hogyan alakulnak az emberek egymással szembeni interakciói, és a társadalmi viszonyai, "terei".

Az alábbi írást részben a saját életem ihlette, sok időt töltöttem falun és városban is (utóbbiban jóval többet) egyaránt. Tanulmányaim során (társadalomföldrajz) bepillantást nyertem a szociálgeográfia tudományába is (még ha emlékeim kicsit homályosak is ezen a téren), amelyeket ehhez a kis szösszenethez fel tudtam használni. Írásom sokkal inkább átfogó és a konzekvenciák saját magam általi értelmezésén alapuló érdekesség, mint tudományos értekezés, mert nem vagyok szociológus, így lehet, hogy a lenti megállapítások nem helytállóak (főleg azt is alapul véve, hogy "ahány ház, annyi szokás").
Mindenképpen érdekelne a Ti véleményetek is a témában: ki, hogy látja saját tapasztalatai alapján a lent leírtakat?

Tragédia! Ez történik a médiával!

Kedves Olvasó!

Ha ezen sorokat olvasod, bizonyára Te is felkaptad a fejed ezen blogbejegyzés címére. Mielőtt bárkit is félrevezetnék, indulatokat váltanék ki benne, leszögezném: jelen írás témája nem a "kattintásvadászat" miatt kapta a címét, hanem épp ennek a tendenciának állít (legalábbis próbálkozik) félig-meddig görbe tükröt. Azért félig-meddig, mert sajnos ez nem görbe, és nem is tükör, hanem a valóság. Már amennyire valóságnak lehet nevezni a félrevezető, hatásvadász, túlzó híreket. A folyamat mindenesetre nagyon is valóságos (és véleményem szerint káros is).

A média szó esetében a nyelvtanórán tanultak jutnak eszembe (nézd el, ha pontatlan vagyok, nem mostanában volt): Tömegek tájékoztatása, valamilyen formában (írott, nyomtatott, képi, stb...).

Hogy zajlik ez napjainkban?
Biztos vagyok benne, hogy mindenki találkozott már netes pályafutása során olyan címmel, ami tartalmazott valami őrületesen, félelmetesen, tragikusan túlzó jelzőt. Megkockáztatom, minden nap találkozunk vele ilyen-olyan formában. Aztán ha rákattintunk, és elolvassuk a cikket is (már ha az ilyen címek után képesek vagyunk még erre) vagy ledöbbenünk, vagy... Nos, inkább a vagy: teljesen hülyének érezzük magunkat, amiért hagytuk magunkat "átverni" és jónéhány agysejttel kevesebbel, morgolódás közepette (esetleg egy pfff azt a ****** is kicsúszik a szánkon) csalódottan zárjuk be az ablakot. És igen. Valaki ezért a munkáért pénzt kap.

A revolut fiók korlátozása - avagy a fiók zárolásának fontosabb tudnivalói

Jelen blogbejegyzés a Revolut topik összefoglalójához készült, az itt leírtak java része nem hiteles forrásból, hanem a Revolut topik látogatóinak tapasztalatai alapján íródott.

Fontos megjegyezni, hogy a korlátozás nem jelenti azt, hogy a rajta lévő pénzedhez nem férsz hozzá. Amennyiben zárolják a fiókodat, a feltöltött összeget el tudod költeni kártyával, a zárolás csak annyit jelent, hogy újabb pénzt addig nem tudsz feltölteni, amíg nem igazolod a feltöltött pénz forrását.

Ahogy a feltöltött pénz forrásának, úgy ennek igazolására is több változat van:
- A leggyakoribb, ha saját munkabéredet töltöd fel, ebben az esetben az utolsó elérhető adóbevallás, 2-3 havi munkáltatói keresetigazolás vagy számlakivonat.
- Megtakarítás esetén egy számlakivonat, amely a megtakarítási számlád egyenlegét mutatja

Bővebb információ az igazolás módjairól az alábbi linken érhető el.

26 év játékos történetem, PC-től a Konzolig - V. - A Modern Kor

26 évem nagy részét képezték a PC-s és konzolos játékok, ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy készítek egy összefoglalót, a 90-es évek közepétől, napjainkig, a főbb mérföldkövekkel, és azokkal az emlékekkel, amelyek akármilyen régen is voltak, nem koptak ki az emlékezetemből, ennyi év után sem.

Korábbi részek: I. rész, II. rész, III. rész, IV. rész

A Modern Kor

„….Szükségét éreztem egy új gépnek, ezzel kapcsolatban pedig számos kérdés kavargott bennem.
Vegyek újra egy asztalit? Vagy egy másik laptopot, de drágábban, jobbat? Vagy hagyjam az egészet a fenébe, ha 10 évet kibírtam az előzővel, ezzel is kifogok még párat?”

26 év játékos történetem, PC-től a Konzolig - IV. - A Korai Újkor

26 évem nagy részét képezték a PC-s és konzolos játékok, ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy készítek egy összefoglalót, a 90-es évek közepétől, napjainkig, a főbb mérföldkövekkel, és azokkal az emlékekkel, amelyek akármilyen régen is voltak, nem koptak ki az emlékezetemből, ennyi év után sem.

Korábbi részek: I. rész, II. rész, III. rész

A Korai Újkor

2012 tavaszát – nyarát írtuk, amikor sikerült leállamvizsgáznom, megküzdöttem a szakdolgozatommal az elavuló gépemen, de tudtam, hogy ez így nem lesz jó (megjegyezném, és ha jól emlékszem, ekkor még az ABIT alaplap dolgozott benne), ha dolgozni megyek. Ezért 2012 nyarán sikerült is beszerezni egy Sony Vaio notebook-ot.

26 év játékos történetem, PC-től a Konzolig - III. - A Középkor

26 évem nagy részét képezték a PC-s és konzolos játékok, ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy készítek egy összefoglalót, a 90-es évek közepétől, napjainkig, a főbb mérföldkövekkel, és azokkal az emlékekkel, amelyek akármilyen régen is voltak, nem koptak ki az emlékezetemből, ennyi év után sem.

Korábbi részek: I. rész, II. rész

A Középkor

Ez a korszak volt az, amikor már nem gyárilag összerakott gépet használtam, hanem bementem egy "számtech" boltba és a már előre kinézett alkatrészekből összeszereltettem egy gépet. Mindez 2004 magasságában történt, amikor tombolt a sulinetes láz.
A korszakokat tekintve messze ez a gép bírta a legtovább, hiszen 2012 nyarától kezdtem ritkábban használni, és végül 2014 telén váltam meg teljesen a géptől.

26 év játékos történetem, PC-től a Konzolig - II. - Az Ókor

26 évem nagy részét képezték a PC-s és konzolos játékok, ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy készítek egy összefoglalót, a 90-es évek közepétől, napjainkig, a főbb mérföldkövekkel, és azokkal az emlékekkel, amelyek akármilyen régen is voltak, nem koptak ki az emlékezetemből, ennyi év után sem.

Korábbi részek: I. rész

Az Ókor

Ahogy az előző részben is írtam, a 286-os után nem lett egyszerre új gép, 2-3 év szünet következett, majd a 90-es évek végén, kb. 1999-ben átléptem a második korszakba.
Ez egy műszaki szaküzletben megvásárolt gép volt, szakmailag még ekkor sem értettem hozzá, hogy mi miért és hogyan van egy számítógépbe pakolva, fogalmam sem volt mi számít jónak, tehát bementünk és kihoztuk, az "előre gyártott" gépet...

26 év játékos történetem, PC-től a Konzolig - I. - Az Őskor

26 évem nagy részét képezték a PC-s és konzolos játékok, ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy készítek egy összefoglalót, a 90-es évek közepétől, napjainkig, a főbb mérföldkövekkel, és azokkal az emlékekkel, amelyek akármilyen régen is voltak, nem koptak ki az emlékezetemből, ennyi év után sem.

Az Őskor

Kb. 6-7 éves lehettem, amikor az első számítógépemet (ha minden igaz, egy 286-os lehetett) megkaptam (dátum szerint ez az 1995-ös évek tájékán lehetett). Használtan vették a szüleim, fogalmam sem volt, hogy ez most jó, vagy nem jó, régi-e, vagy új-e azt sem tudtam mi az az informatika, és hol tart akkoriban.
Fektetett gép, rajt a monokróm monitor (ami sárga-fekete színben pompázott), ahogy az akkoriban szokás volt, helyspórolás végett. Egér nem volt hozzá (nem is tudtam mi az, hogy létezik olyan).

Játékokat kaptunk mellé, természetesen nagylemezen, és volt rajt még pár program és kifújt. Ennyi elég is volt, abban a korban már ez mind is nagy szó volt számomra.