Hirdetés

2017. augusztus 17., csütörtök

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Mikor beröffen az IGP

    Javában méricskélem különböző alkalmazások hardverkihasználását. Ma a Divinity: Original Sin címet viselő játék volt terítéken, és elég érdekes eredmények születtek. Most csak egy apróbb, ám annál tanulságosabb részletet osztanék meg veletek.

    Történt ugyanis, hogy a játék még nem lett hozzárendelve a "Nagy Teljesítmény" profilhoz a Radeon Pro beállításai között, következésképp az integrált GPU-n indult el. Továbbá azt kell még megjegyezzem, a játék menürendszere 3D-s háttér előtt foglal helyet, tehát az aktuális grafikai beállításoknak megfelelő látványban van részünk. Ez azt is jelenti, hogy már a menüben tisztességes terhelést kap az aktuális GPU. Fel is pörgött 1.3Ghz-re a HD4600-as mind a két shader tömbje, a maga 10-10 Execution Unit-jával. És bekajálta a 47W-os TDP majdnem felét.

    Tette ezt egy Core i7-4810MQ pekidzsben, melynek 4 processzormagja is simán bepuszil akár 50W-ot is, hála az agresszív Turbo Boost technológiának. Meg a Dell M4800-as kiváló hűtésének és alaplapi VRM-jének.

    Egyben talán választ is kapunk a "miért raknak a notebookgyártók dedikált GPU-t egy U-s (15W TDP) Core processzor mellé" kérdésre. Az AMD APU-jairól már nem is beszélve.

    Ruuwa 4 hónapja 10

  • Számítógépünk titkos élete, avagy adatvizualizáció adatfetisisztáknak

    Az érkező és már megérkezett Ryzen processzorok szinte minden kapcsolódó fórumban újból lángra lobbantották az eddig csak parázsló diskurzust a 4-6-8-16 szál kihasználtságáról. Rendkívül érdekesnek tartom ezt a témát és kíváncsiságom méricskélésre sarkall. Nagyjából végig gondoltam mit, mivel és hogyan lenne érdemes mérni, illetve milyen formában kerülhetnének publikálásra a mérési eredmények. Ebben a bejegyzésben ezt szeretném ismertetni és vitára bocsájtani.

    A mérések célja a különböző alkalmazások erőforrás kihasználásának ábrázolása adott hardveren. Nem célom messzemenő következtetések levonása a hardver képességeit illetően. Azon már rég túl vagyok, tekintve hogy másfél éve használom ezt a gépet. :)) Engem a mintázatok érdekelnek, a hardveren lejátszódó folyamatok. Milyen paraméterek mellett zajlik le egy játék elindítása? Hogy néz ki, amikor fut egy játék, és amikor kilépek egy játékból? Kismillió teszt foglalkozik a játékosok többsége számára fontos egzakt eredményekkel, melyek csúcsán ott űl az FPS szám, mint a hardver teljesítményének alfája és omegája. Könnyen emészthető, mint tőmondat az óriásplakáton. Ezek mind fontos eredmények, de engem legalább annyira érdekelne az adott rendszer időben lezajló viselkedése. Ennek mérése és ábrázolása meglehetősen időigényes és nem is mindig van látványos eredménye, a publikálás terjedelmességéről nem is beszélve.

    Folytatás...

    Ruuwa 5 hónapja 5

  • Fujitron: A gépek házadása

    Jávor úr falat néz, Gigi megtagadja a fényt, és az alumínium szemcsék gyártásának eddig titkolt mellékterméke.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 5 hónapja 40

  • Fujitron Genesis

    Egy Daytron kazettás magnó és egy Fujitsu notebook szerelemgyermeke, első felvonás.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 8 hónapja 52

  • Transcend JetFlash 760 USB 3.0

    Megtörtént az elkerülhetetlen, néhány együtt töltött év után elhagyott a pendrive-om, de lett egy új :)

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 5 éve 9

  • Cooltek Timaios - Made in Germany?

    Ha olyan rendszert akarok összerakni, ami ismét megszolgálja az idejét, illene annak jónak lennie!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 5 éve 10

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.