Belefogtam egy NES emulátor leprogramozásába – ha lesz időm és kedvem, itt egy fejlesztői naplót fogok vezetni. Ezek a bejegyzések inkább ilyen vázlatszerű valamik lesznek, ezért is nem cikket írok.
Szabadidőmben gyakran játszom a PC-men konzolos játékokkal, természetesen valamilyen emulátort használva. Ezek főleg PSX, vagy PS2 játékok, ritkábban SNES, vagy NES. Programozó tanoncként mindig csodálattal néztem ezekre a programokra, hogy lehetővé teszik egy teljesen más architektúrára írt program futtatását, többnyire játszható sebességgel. Mivel szeretek új dolgokat tanulni, régóta érlelődik bennem a gondolat, hogy írok egy saját emulátort. A probléma ott volt, hogy sem a tudásom nem éreztem elegendőnek egy ilyen munkához, sem annyi szabadidőm nem volt, hogy a kutatómunka és a fejlesztés is beleférjen. Szintén hatalmas problémának éreztem, hogy csak nagyon felületesen tudtam, hogy működik a „vas”. Bár az egyetemen, a szakomon (programtervező informatikus) volt ilyen jellegű előadás, az csak arra volt elég, hogy tudjam, hogy van olyan hogy regiszter, vagy Stack Pointer, de arról csak homályos elképzelésem volt, hogy a bitek sorozatából, hogyan tudja a processzor, hogy milyen utasításokat kell végrehajtania. Tény, hogy a magas szintű nyelvek korában erre egyre kevésbé van szükség, amikor már a mikrokontrollereket is egyre gyakrabban programozzák C-ben.