Az utolsó helyzetjelentésben említett két korábbi problémából egy „megoldódott”, a másikat pedig meg sem piszkáltuk. Mint kiderült a párásodás normális, ugyanis mikor a klímakompresszor nem dolgozik csak a ventik fújják a kinti levegőt, az már nem szárított levegő lesz, emiatt tud kicsapódni a szélvédőn és persze rajtam is.
A tempomat visszajelző CC-LED még mindig a borítékban pihen, felkerült a „majd egyszer” polcra.
Itt vége is lehetne a bejegyzésnek, mert a címnek megfelelően a villám kétszer nem b.sz ugyanoda. Pedig…
Az Astra egy régóta érő álomból és egy apró impulzusból keletkezett hirtelen felindulás eredménye. Autót venni viszont nem így szokás. Megjelenik a vélt vagy valós igény, ez felülvizsgálatra kerül, megvalósíthatósági terv, auditálás, vásárlás, tapsol-fütyül. Akik azt hitték ezek tudatában nem követek el az Astra vásárlásához hasonló állatságot, azoknak csak annyit üzennék: de.
Seatbelts on, please.
2007 júliusát írjuk, az öregem pedig hosszas gondolkodás után arra jutott, hogy ideje eladni a ’93-as születésű F Astra Caravan-t. A számlálóban pihenő 380K km egyáltalán nem adott okot az aggodalomra, hiszen az 1.7 Isuzu dízel egy igen megbízható konstrukció és kis falumban van egy példány, amiben átfordult az óra és még mindig vidáman szalad. A körítés azonban kezdte feladni a harcot, ami a típusra jellemző rozsdásodás formájában jelentkezett. Az Opel márkaszervíze 120 ezer forintos ajánlatot adott a lakatolásra és fényezésre (sima akril fehér). Az öregem mert egy nagyot álmodni és a tatarozás helyett úgy döntött új autóba ül.
Rövid tanakodás és mérlegelés után egy G kombi lett a nyertes, szintén 1.7 dízel, de már a CDTI változat. Isuzu koppintás, mely az adatlapon 3.8 literes fogyasztással mosolyogtatta az embert. (Mint utóbb kiderült nem csúsztatás, képes hozni az 1200km-t egy tankkal.) Az öregemnek ez kellett, hiszen munkája miatt a Németország – Svájc vonalon mocorgott. Papírozás, hitelügyintézés elindult – itt még persze senki nem látta mit hoz majd 2008…– és hipp-hopp augusztus van, mikor az átvételhez érünk. Míg kigurították a járgányt a szalonból, aláírtak itt meg ott, én a bemutatóteremben bóklásztam és katalógusokat, kiállított autókat nézegettem. A magamnak vezetett tárlat felénél láttam meg egy „óriási” alufelnit az üveg vitrinben, alatta címkével: C Vectra GTS. Nagyon tetszett az a papucs, úgyhogy kerestem is egy Vectra katalógust is és beeeng….mire átnyálaztam beütött az instant love.
Persze volt nagy öröm az új ótó bal1-jobb1 ülésein, de már akkor benyögtem, hogy nekem Vectra kell. Megnyugtatlak, senki nem gondolta komolyan. Én sem, abszolút elérhetetlen volt.
Időugrás. Realizálódott a világnézet, lassan mindkét lábam a földig ért, kicsit nem figyeltem oda és ’15 novemberének végén magaménak mondhattam az Astra-t. Jó alapnak szolgált az Opel topic látogatásához. Móka, kacagás és fejtágítás segítőkész arcoktól - így tudnám jellemezni a topicot. Jó közösség, de bizony vannak olyan figurák, akik képembe vigyorognak és közben hátba döfnek. Felajánlják hogy visznek egy karikát a repülő szőnyegükön, mert attól majd szélesedik a látókör – meg a horizont – és legalább lássak már ilyet is.
Persze mindenhez két ember kell, én voltam az állat, hogy rábólintottam a próbakörre, de nem tudtam mire vállalkoztam tisztelt bíróúr.
A sors egy 3.2 V6 Vectra jobb első ülésére sodort powered by herr Szada85. Dióhéjban: az élmény rövid volt, de intenzív – pont mint az a snitt, amiben a próbakör végén az autó mellett állva épp lepössentem a bokám.
Napokig csak az volt a felszínen, hogy #ytalert 1:19-ig.
Aztán ez is lecsapódott és a kezdeti sokk után előbújtak a részletek. Pl hogy csendesebb, simább és nyugodtabb futású, valamint érezhetően szellősebb az utastér is. Plusz volt még pár izgi és hasznos fícsör, de a fentebb soroltak adták a wow érzés sarokkövét.
Nem vagyok az a világutazó típus - a szokásos havi 350km (200 pálya, a maradék város és főút) szinte bármivel megtehető - viszont van pofám azt állítani, hogy vájtfülű igen. Nem mindegy milyen zajban/csendben utazom, így a lehetséges kényelmi ugrásra alapozva hagytam, hogy szurkáljon a kisördög és elkezdtem túrni az itthoni Vectra kínálatot.
Jónak tűnt az a pakk, amibe sikerült betenni az alvázam, úgyhogy erre a spec-re szűkítettem a keresést is. Majd másfél évig tartott és bár látszólag kellően összetörtem magam igyekezetemben – napjában csak hatszor néztem meg az itthoni, majd később, felismerve hogy idehaza épeszű ember nem mert vagy tudott 3.2-t venni, már a külföldi piacot is, de azért titkon reméltem hogy nem lesz telitalálat. Biztos öregszem, de megnyugtató dolog stócolni a dellát otthon és arra gondolni, hogy józan ésszel akár lakást/házat is vehet majd belőle az ember. További évek munkájával persze.
Ez lett volna a racionális döntés.